Rozvibrovaná přední náprava
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
-
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 142
- Registrován: 17 pro 2012, 18:51
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvibrovaná přední náprava
Takže jako strojař bych to mohl zvládnout......od jakého je to výrobce?
A cenu by bylo taky dobré vědět
A cenu by bylo taky dobré vědět
-
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 142
- Registrován: 17 pro 2012, 18:51
- Kontaktovat uživatele:
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 843
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvibrovaná přední náprava
jseš na správnejch stránkách ty jsou moje...
Ty relocation brackety jsou dobrý, ale že by zázračně vyrušily DW nehrozí Začni tim protokolem z Geometrie!
Ta dvojmontáž je od Skyjackeru http://www.jeeptuning.cz/cz/katalog/wra ... jacker/103
Problém neodstraní, ale schová... auto se neroztřepe, jen tam co bylo DW pocítíš náznak vibrací, který sám zmizí...
Ty relocation brackety jsou dobrý, ale že by zázračně vyrušily DW nehrozí Začni tim protokolem z Geometrie!
Ta dvojmontáž je od Skyjackeru http://www.jeeptuning.cz/cz/katalog/wra ... jacker/103
Problém neodstraní, ale schová... auto se neroztřepe, jen tam co bylo DW pocítíš náznak vibrací, který sám zmizí...
-
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 142
- Registrován: 17 pro 2012, 18:51
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvibrovaná přední náprava
O.K. takže zajet na geometrii pro nový protokol Snad po neděli mi to vyjde,znáš to...christmas time...
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 843
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvibrovaná přední náprava
moc dobře... už aby bylo po večeři... pak to všechno spadne
-
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 142
- Registrován: 17 pro 2012, 18:51
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvibrovaná přední náprava
Až po pětadvacátém po zelí a
-
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 142
- Registrován: 17 pro 2012, 18:51
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvibrovaná přední náprava
Tak tady je ta moje geometrie
- Přílohy
-
- 20131211125351454 (1).pdf
- (202.6 KiB) Staženo 634 x
Re: Rozvibrovaná přední náprava
Ten záklon je dost malej.Optimum je tak 6 stupňů.Právě záklon je důležitej aby nedocházelo k DW.
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 843
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvibrovaná přední náprava
mno, není to taková trága...
záklon má být v rozmezí 3-4,5°, doporučený je 4°12´ vlevo, 4°24´ vpravo. Příliš velký záklon způsobuje vibrace kardanu. Těch 6° bývá kritických - pravda je že někdy pomůže. Takže záklon máš v toleranci, ale mohl by být větší. O kolik je to liftnutý - víš to?
mnou hlídané odklony: čekal jsem větší rozdíl pravá / levá strana. Tohle docela ujde Ale jinak jsou velký jak prase, tolerance je -0°37´ až +0°7´... Zde je nutno přísně hlídat sbíhavost.
sbíhavost: to byla síla... to tomu DW taky pomáhalo ve spojení s těma velkejma odklonama... Měl bys cítit, že se to chová jinak - líp, páč ti to seřídili pěkně. To je bohužel jediné, co jde na sériovce seřídit...
Napiš ještě ten lift, kdyžtak nám to řekne Honza. Co jezdíš aktuálně za rozměr kol? Podle tohoto by stačily excentrický šrouby, alespoň by se doladil větší záklon u pravýho kola, oproti levýmu. Ale zda to tvoje DW vyléčí, nevim Tak chytrej nejsem. V jakym stavu jsou svislý čepy a panhardka? Kdyžtak napiš SZ
záklon má být v rozmezí 3-4,5°, doporučený je 4°12´ vlevo, 4°24´ vpravo. Příliš velký záklon způsobuje vibrace kardanu. Těch 6° bývá kritických - pravda je že někdy pomůže. Takže záklon máš v toleranci, ale mohl by být větší. O kolik je to liftnutý - víš to?
mnou hlídané odklony: čekal jsem větší rozdíl pravá / levá strana. Tohle docela ujde Ale jinak jsou velký jak prase, tolerance je -0°37´ až +0°7´... Zde je nutno přísně hlídat sbíhavost.
sbíhavost: to byla síla... to tomu DW taky pomáhalo ve spojení s těma velkejma odklonama... Měl bys cítit, že se to chová jinak - líp, páč ti to seřídili pěkně. To je bohužel jediné, co jde na sériovce seřídit...
Napiš ještě ten lift, kdyžtak nám to řekne Honza. Co jezdíš aktuálně za rozměr kol? Podle tohoto by stačily excentrický šrouby, alespoň by se doladil větší záklon u pravýho kola, oproti levýmu. Ale zda to tvoje DW vyléčí, nevim Tak chytrej nejsem. V jakym stavu jsou svislý čepy a panhardka? Kdyžtak napiš SZ
-
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 142
- Registrován: 17 pro 2012, 18:51
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvibrovaná přední náprava
Lift je tam 2,5''. Ale...Honza tam měl podložky od Terraflexu.Časem lehly pružíny tak jsem je nechal vyměnit za RUBICONy 2,5".Co tam zůstalo jsou původní tlumiče s tím prodloužením.Jestli to nemůže být třeba těma tlumičema.Nejčastěji se to roztřepe,když jedu táhlou zatáčku doleva,no a pak na rovině při vyšší rychlosti cca 80-90.
Teď jezdím na klasických zimách 265/70/17.Letní budu dávat nové Cooper 285/70/17 takove co tam byli.Asi lepší guma do terénu kterou rychle neserveš na asfaltu není.
Čepy mám nové mají cca 10tis.Panhardka se zdá dobrá.Protože jsem vyměnil ramena a nepomohlo to tak jsem ty jakože staré poslal Petarďákovi,že je nadstavíme a vyzkoušíme jestli to nepomůže,kdyby jo,pak bych tam asi foukl ty stavitelné.Budem laborovat.Moc díky,za každou radu
Teď jezdím na klasických zimách 265/70/17.Letní budu dávat nové Cooper 285/70/17 takove co tam byli.Asi lepší guma do terénu kterou rychle neserveš na asfaltu není.
Čepy mám nové mají cca 10tis.Panhardka se zdá dobrá.Protože jsem vyměnil ramena a nepomohlo to tak jsem ty jakože staré poslal Petarďákovi,že je nadstavíme a vyzkoušíme jestli to nepomůže,kdyby jo,pak bych tam asi foukl ty stavitelné.Budem laborovat.Moc díky,za každou radu
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 843
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvibrovaná přední náprava
stav tlumičů má také svůj podíl. Větší gumy, menší DW. Je možné že aplikací těch 285/70R17 DW zmizí. Panhardka... posaď někoho za volant s nastartovanym motorem, ať ti klepe volantem vlevo - vpravo a podívej co dělá v uložení na nápravě. Měla by být téměř pevná. Výkyv +-5mm je v háji silentblok. Opačná strana na rámu auta by měla být zcela pevná, je tam uniball. Zlepšilo se to chování po nastavení té sbíhavosti?
-
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 142
- Registrován: 17 pro 2012, 18:51
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvibrovaná přední náprava
ty velké gumy 285 jsem už tam měl,a větší už nechci dávat.
Po geometrii se to nezlepšilo
Po geometrii se to nezlepšilo
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 843
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvibrovaná přední náprava
jj 285 je dobrá, 265 je malá... ale v zimnim hávu jeden nic jinýho nekoupí
takže zkus zkontrolovat tu panhardku a namontovat dvoutlumič...
takže zkus zkontrolovat tu panhardku a namontovat dvoutlumič...
Re: Rozvibrovaná přední náprava
Myslim, ze je nutne vsechny klicove prvky nechat vymenit najednou. Jakmile se to dela postupne, tak kazdej novej DW ty nove prvky silnyma vibracema ponici ... a je to stale dokola ...
Samozrejme i se spravnou geometrii.
My 3 cents ... (2 cents are not enough due to inflation any more)
Samozrejme i se spravnou geometrii.
My 3 cents ... (2 cents are not enough due to inflation any more)
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvibrovaná přední náprava
To je sice pravda ale takováhle radikální výměna příjde na víc jak 50tis. jen v dílech.Takže každej logicky hledá to hlavní,tu jednu příčinu.Pneu,disky,náboje,svisláky,všechny kuláky,všech osm ramen,obě panhardky,převodka řízení.
Udělat tohle nějakej servis,tak se zákaník asi posere a označí je za zloděje a měniče dílů a že mu vyměnili i zdravý věci.
Udělat tohle nějakej servis,tak se zákaník asi posere a označí je za zloděje a měniče dílů a že mu vyměnili i zdravý věci.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host