Zdarec všeci, tak přidám taky trochu do mlýna hudebního .....
Nejprve basové tóny - vzhledem k málo místa v autě, nutnosti kvůli výkonu mít aktivní zesilovač jsem zvolil aktivní subw Pioneer, který dělá 150W nejplacatější aktivní skříňku např. zde :
http://www.prohifi.cz/subwoofery-do-aut ... r-ts-wx11a
ten jsem v prvním TJ namontoval do prohlubně nasvislo před zadní podběh v kufru ... hrálo to tam dost slušně, celý zesilovač je vybaven dálkovým ovládáním a řízením zesílení, filtrem nastavení spodních frekvencí ... takže se dá docela slušně nastavit celý zvuk podle momentálního stavu interiéru, to by jste se divili, co vše se dá rozvibrovat ....
V druhém TJ ho zkusím umístit na držák ze stropu mezi dělený soundbar, přeci jenom v tom kufru byl občas dost na ráně ... i když mám tedy i vestavěný basák ve středním sloupku, ale ten fakt nestíhá a je takový nevýrazný, ale to bez koncáku ani jinak nejde...
Další problém jsou výšky, ve všech reprácích jdou úplně mimo uši posluchačů, což je zásadní problém. Osvědčila se mi instalace malých twitrů na boční sloupky předního okna ve výšce hlavy, stačí malinký výkon a průměr cca 3cm a přes kondík napojit paralelně na ty repráky pod palubkou. Stojí pár korun a jestli hrají do 18kHz nebo 22kHz je úplně jedno. Výrazně se zlepší vjem hudby.
No a teď střední kmitočty ... momentálně vybírám vhodné náhrady na výměnu jak pod palubku, tak do soundbaru. Nahoře jsou 13cm, chce to koax. provedení, ale hlavně s vyšším zatížením, tak 50W sinus a ve špičce tak 120-140W. Ta rezerva je důležitá, ať se tomu dá bez zkreslení přidat. Pod palubku je to podobné, akorát rozměr je 4x6".... favorité jsou pro mne od fy JBL a stojí cca 1300-1500,- za pár, což se dá snést.
No a pak to chce buď spolehlivé autorádio, všichni uvádějí 4x50W, ale tomu se nedá věřit, bo to jsou výkony hudební či špičkové, takže ty repro to bez zkreslení stejně neutáhne. Takže asi bude nejlepší přidat aspoň další konec 2x50-100W sinus pro tyto repro. Ostatně Standa to popisoval a vzpomínám si jak vyhrávak na náměstí v Plzni
No na závěr nelze zapomenout na pár drobností jako např. dodatečnou filtraci kvůli rušení ... vyrovnávací kondík (cca 1-2 F) v napájení kvůli výkonu (ale ten být nemusí, když to nepůjde do extrémního výkonu), kvalitní baterii a dobré dobíjení, dobré kabely a poctivé provedení spojů, bo se vám to v těch našich třasech rozpadne a utřepe ...
Tožtak jen na úvod