No,v EU vycházely tyhle auta o něco líp,něž s USA a o anabázi s dovozem a přihlášením,nemluvě.Bohužel,Wrangler je jedno s mála aut,kterýmu moc nepadá cena a auta do těch dvou let stáří stojí i ve státech skoro stejně jako nový. S USA se tohle auto vyplatí,při současným kurzu,jen funglovka.Rozdíl o proti EU funglovce je markantní.
Bohužel,evropa má většinou diesely a manuály.Nejblbější kombinace.Nic naplat,já JK chtěl a byl jsem ochoten vzít Sporta v základu a naftě.Ale s automatu bych neustoupil.
Před třema tejdnama sem narazil na jeden benzínovej UnLtd.,US dovoz do Německa a ještě ktomu v mý favorit barvě,"Jeep Rescue Green". Navíc byl nejlevnější s celý EU v inzerátech a vešel se do mý peněženky.
Minulej tejden jsem vyrazil do Berlína na obhlídku.No,prvně jsem zažil,že auto bylo ve zkutečnosti lepší,než na fotkách v inzerátu! Voňavka nezkutečná,bez jedinýho kazu a závady(doufám :lol: ). Bylo v bazaru,Německým ne u turků(!), a oni se zabejvaj dovozem aut a moto s USA.Auto na německejch notách ale ještě v DE nejetý.Ač asi jezdilo na Floridě hodně,když za dva roky najelo 60tis.Km ale na něm ani v něm to není vidět.
Udělal jsem předběžnou smlouvu a po návratu a ověření všech dokladů co mi dali,jsem auto zazálohoval.
Včera jsem pro něj zajel.Dostal jsem převozní značky a pojistku ,u auta vyměnili náplně a vyrazil nach Prag!.
Auto mi hned padlo do ruky .řízení je přesný a přijemě tuhý. Přes město jsem nejel víc jak osmdesát ale furt mě překvapovalo to ticho pod soft topem,na který jsem u TJ nebyl zvyklej. Za mnou jel kamarád,s mým bejvalým Grandem a já slyšel jeho ale sebe ne!. :lol:
Vyjeli sme na dálnici a já stále zrychoval a vůbec si neuvědomil,že jedu přes stodvacet.U TJ byl "omezovač" v osmdesáti :lol: a pak to už byl jen větší fukavec a rambajz od střechy.
Tady to začíná tak od 140 ,od 120 když fouká protivítr. Nicméně,jen o něco silnější šumění od čelního skla,,vzadu nic! Takhle jsem si představoval jízdu s hard topem. Auto se díky velkýmu rozvoru vodí velice pěkně a je pohodlnější než Grand Cheroke,to zodpovědně říkám! Podvozek je příjemě tuhej ale né tvrdej. Nikde nic neklepe ani nevrže.
Takže chápu,proč někteří zde říkají,že Unlimited není Wrangler :lol: . Ano,je to pravda,tohle auto nemá ani ň společnýho s krátkým Wranglerem. Je to normálně teréní limuzína,která by strčila do kapsy leckterý SUV.
Takže to do jízdních vlastností,ke kterým nemám ani trocha připomínky.
Motoru jsem se trochu bál.Jednak jsem byl zvyklej na 300+Hp V8 šestilitr a druhak,205 Hp a asi 330Nm nejsou zrovna ohromující čísla na tak těžký,velký a neaerodynamický auto.A vím,jak čtyřlitr funěl v mým bejvalým TJ.
Opět ale překvapení! Motor je velice pružnej a při rozjezdu působí jako diesel když mu zabírá turbo. Narozdíl od Td ale ve výkonu pokračuje dál. Takže do stovky to stále krásně a plynule akceleruje a se silným pocitem tahu.nad to kilo už to takový není ale těch cestovních 120Km/h dosáhne rychle a dobře je udržuje. S manuálem by to musel bejt celkem ďáblík. Na tak malej obsah mi to přijde jako velice zdařilý a to proměný časování dělá hodně.Zápor má.Neslyším ho! Při prvních startech jsem se musel ujitit otčkoměrem,že sem nastartoval! A to myslím vážně!
Čtyřkvaltovej automat s OD je s tímhle motorem velice dobře synchroní a lepší,než ten samej se čtyřlitrem,co sem měl v Sahaře.
Takže v podstatě samý klady a a musím se hodně snažit,najít zápory. Rozhodně se musím zvykat na poměrně velký auto,u kterýho není vidět na rohy a blbě se mi s malejch oken,slíd soft topu a velkejch mrtvejch úhlů,blbě parkuje. Asi bude dýl trvat než zaparkuju do mezery velký jako samo auto.Na to SUV od Jeepa byly excelentní a měly,řekl bych,větší rejd a menší převisy. Ale je to určitě o zvyk.Každopádně je to auto uvnitř veliký s velkým kufrem. To se mi líbí.
Teď mě čeká přihlášení tady,pak předělám EU světla zase na US,půjdou dolů fólie s předních dveří,lift do 2" a nějaký,tomu úměrný pneu,rozhodně A/T. Disky pochopitelně do černý,stříbrný já nemůžu.
Tak trochu k autu. je to Unlimited X ve výbavě "S" .takže hodně příplatkovýho.. je to model 07 ,fyzicky vyroben na podzim 06. Motor 3,8V6 s automatem.











