Řazení - problémy
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
prevodovka - problem so zaradenim + pazvuky
Dobry vecer damy a pani. Vyuzivam moznost tychto skvelych stranok a dovolim si skusenejsich majitelov poprosit o pomoc. Stal som sa pred tromi dnami vlastnikom mojho detskeho sna, ktory je zhmotneny v podobe Wranglera YJ 4,2 s manualnou prevodovkou. Prave v prevodovke nastal po prejdeni cca 400 km problem. Auto uz na neutrali velmi divne bucha a klepe, skor "chrci" /pri vytlacenej spojke tieto zvuky nie su/ . Akykolvek pokus o zaradenie rychlosti je sprevadzany dalsimi strasnymi zvukmi a dostat tam rychlost je skoro nemozne, ked sa to aj podari, treba k tomu na radiacu paku vyvinut vyraznu silu. Nemate niekto s podobnym spravanim skusenost ? Dakujem. Laco
Re: prevodovka - problem so zaradenim + pazvuky
Neviem. Je to mozne. V kazdom pripade, ked sa mi podari zaradit a pohnut, auto poskakuje, ide vyslovene trhane, ako na spiatocke, tak aj dopredu.
-
- malej kecal
- Příspěvky: 29
- Registrován: 16 led 2007, 12:52
- Bydliště: Hustopeče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řazení - problémy
.. tak nebo tak, stejně budeš muset rozdělat převodovku a přitom uděláš i spojku.
Z vlastní zkušenosti a podobné stejné příznaky u mého TJ 4.0 - 1997 byly v sjetých synchronech. Po přehození jsem nedotlačil jedno kolečko na původní místo a synchron 3-tího stupně se mi hryznul a pak jsem skákal jak ty dopředu i zpět. Takže znovu rozdělat.., a nakonec jsem zjistil, že i spojka je v háji, tak potřetí šla převodovka dolů :rolleyes:
Přeji hodně trpělivosti a ..Šťastné a veselé. Tony
Z vlastní zkušenosti a podobné stejné příznaky u mého TJ 4.0 - 1997 byly v sjetých synchronech. Po přehození jsem nedotlačil jedno kolečko na původní místo a synchron 3-tího stupně se mi hryznul a pak jsem skákal jak ty dopředu i zpět. Takže znovu rozdělat.., a nakonec jsem zjistil, že i spojka je v háji, tak potřetí šla převodovka dolů :rolleyes:
Přeji hodně trpělivosti a ..Šťastné a veselé. Tony
Re: Řazení - problémy
Oldřich Hyvnar Ahoj Jirko,
nerad otravuji během svátků, ale Jeep je Jeep.Opět mně štve řazení. Auto normálně nakopnu na zařazený parking na automatu, ale jakmile tam hodím normální rychlost (kromě neutrálu), motor chcípne. Včera jsem v tom ležel celý večer. Chtěl jsem se tedy zeptat: Je možné, že by na to měl vliv stav nízké hladiny oleje v automatické převodovce? Není tam nějaké čidlo, které při kritickém stavu hladiny oleje, to nedovolí zařadit?
- Také před týdnem jsem nemohl nakopnout ani motor. Zapalování neházelo jiskru. Jeden známý zjistil údajnou závadu v "nějakém zesilovači na cívku". Vyměnili jsme ho za nový (pasuje tam z Favorita) a auto se ihned nastartovalo, ale zase tam nejde zařadit ten kvalt, aby to nechcíplo.
Pokud mně můžeš poradit, nechej to až po vánocích. Mám službu a vrátím se až za 4 dny. Bohužel budeme muset jezdit s Defenderem, což je pro mého Wraníka strašná potupa.
nerad otravuji během svátků, ale Jeep je Jeep.Opět mně štve řazení. Auto normálně nakopnu na zařazený parking na automatu, ale jakmile tam hodím normální rychlost (kromě neutrálu), motor chcípne. Včera jsem v tom ležel celý večer. Chtěl jsem se tedy zeptat: Je možné, že by na to měl vliv stav nízké hladiny oleje v automatické převodovce? Není tam nějaké čidlo, které při kritickém stavu hladiny oleje, to nedovolí zařadit?
- Také před týdnem jsem nemohl nakopnout ani motor. Zapalování neházelo jiskru. Jeden známý zjistil údajnou závadu v "nějakém zesilovači na cívku". Vyměnili jsme ho za nový (pasuje tam z Favorita) a auto se ihned nastartovalo, ale zase tam nejde zařadit ten kvalt, aby to nechcíplo.
Pokud mně můžeš poradit, nechej to až po vánocích. Mám službu a vrátím se až za 4 dny. Bohužel budeme muset jezdit s Defenderem, což je pro mého Wraníka strašná potupa.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řazení - problémy
Nejsem sice Jirka a le zkusím dát tip. :lol:
Otázka,chcípne to jakoby vypnutím motoru nebo jeho zadušením při zařazení ?
Jestli vypnutím,tak spíš bych se soustředil na spínač poloh páky řazení.Tenhle spínač kontroluje polohu páky a aumožní nastartovat jen v poloze P nebo N. Podle mě by sice měl jen bránit nastartování ale může tam dělat nějakou neplechu a nastartovanej motor vypínat.
Není tam nějak dodělávanej alarm či imobilizér?
jestli zadušním,tak možná nerozepnutej lock up v měniči.
Otázka,chcípne to jakoby vypnutím motoru nebo jeho zadušením při zařazení ?
Jestli vypnutím,tak spíš bych se soustředil na spínač poloh páky řazení.Tenhle spínač kontroluje polohu páky a aumožní nastartovat jen v poloze P nebo N. Podle mě by sice měl jen bránit nastartování ale může tam dělat nějakou neplechu a nastartovanej motor vypínat.
Není tam nějak dodělávanej alarm či imobilizér?
jestli zadušním,tak možná nerozepnutej lock up v měniči.
-
- malej kecal
- Příspěvky: 36
- Registrován: 22 led 2007, 09:30
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řazení - problémy
Díky Harley.
Při zařazení z P třeba na R, D atd. motor takové tři sekundy bublá a začne vynechávat, až se vypne. Jestli tam je něco doděláno, fakt nevím. Před měsícem jsem s tím neměl nikdy problémy.
Tvoje rady zkusím na autě ověřit. Ještě jednou díkec.
Při zařazení z P třeba na R, D atd. motor takové tři sekundy bublá a začne vynechávat, až se vypne. Jestli tam je něco doděláno, fakt nevím. Před měsícem jsem s tím neměl nikdy problémy.
Tvoje rady zkusím na autě ověřit. Ještě jednou díkec.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řazení - problémy
Působí to jako elektrickej problém. Máš -li možnost,zajeď na diagnostiku.Ušetří to spoustu času s hledáním problému. Ale hledej servis,kterej má jen origo Chrysler diagnostiku DRB.
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řazení - problémy
Zdar Oldo,
problém může být někde úplně jinde než vypadá - nicméně - asi bych začal u toho DRBčka.
Jinak taky pár tipů:
Může to být například vadné čidlo teploty vody - je to pěkná mrcha a taky mě teď pěkně vyškolilo. Když natočíš motor, je vše OK. Ale jakmile potřebuješ např. přidat, tak dává do PC jinej signál a ty v podstatě motor uleješ. Přidat potřebuješ jakmile zařadíš a dělá si to automat sám. a když je vadný čidlo teploty, tak PC stále dostává signál, že je motor studenej a chová se jako se sytičem. Tím pádem při přidání motor uleješ a chcípne. Ale většinou ho pak už ani nenastartuješ a to nevím jestli ti dělá. Je to jakobys chtěl nastartovat teplej motor se sytičem. Ale tím pádem máš potom taky, pokud to zkoušíš déle, benzin v oleji. A ne zrovna málo. Někdy dokonce může rozsvítit i kontrolka mazání, protože olej silně zřídne.
Takže mrkni i na olej.
Jinak - mrkni i na standart - svíčky, kabely, víčko rozdělovače a palec /pokud máš/.
Pokud ale nenatrefíš na první pokus např. na prasklou svíčku, přepálenej kabel apod., asi bys měl vyrazit na to DRB. Jinak u toho strávíš věky....A stejně to většinou ani neobjevíš.....Závada se tváří nějak, ale příčina bývá úplně jinde....
problém může být někde úplně jinde než vypadá - nicméně - asi bych začal u toho DRBčka.
Jinak taky pár tipů:
Může to být například vadné čidlo teploty vody - je to pěkná mrcha a taky mě teď pěkně vyškolilo. Když natočíš motor, je vše OK. Ale jakmile potřebuješ např. přidat, tak dává do PC jinej signál a ty v podstatě motor uleješ. Přidat potřebuješ jakmile zařadíš a dělá si to automat sám. a když je vadný čidlo teploty, tak PC stále dostává signál, že je motor studenej a chová se jako se sytičem. Tím pádem při přidání motor uleješ a chcípne. Ale většinou ho pak už ani nenastartuješ a to nevím jestli ti dělá. Je to jakobys chtěl nastartovat teplej motor se sytičem. Ale tím pádem máš potom taky, pokud to zkoušíš déle, benzin v oleji. A ne zrovna málo. Někdy dokonce může rozsvítit i kontrolka mazání, protože olej silně zřídne.
Takže mrkni i na olej.
Jinak - mrkni i na standart - svíčky, kabely, víčko rozdělovače a palec /pokud máš/.
Pokud ale nenatrefíš na první pokus např. na prasklou svíčku, přepálenej kabel apod., asi bys měl vyrazit na to DRB. Jinak u toho strávíš věky....A stejně to většinou ani neobjevíš.....Závada se tváří nějak, ale příčina bývá úplně jinde....
Re: Řazení - problémy
Tony píše:.. tak nebo tak, stejně budeš muset rozdělat převodovku a přitom uděláš i spojku.
Z vlastní zkušenosti a podobné stejné příznaky u mého TJ 4.0 - 1997 byly v sjetých synchronech. Po přehození jsem nedotlačil jedno kolečko na původní místo a synchron 3-tího stupně se mi hryznul a pak jsem skákal jak ty dopředu i zpět. Takže znovu rozdělat.., a nakonec jsem zjistil, že i spojka je v háji, tak potřetí šla převodovka dolů :rolleyes:
Přeji hodně trpělivosti a ..Šťastné a veselé. Tony
Jojo, uz mam dohodnuty servis. Po Novom roku dam vediet, co s tym bolo. Dakujem za rady, v prvom rade sa pozrieme na synchrony.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti