Tupé rány při zapnutí 4x4
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
- meett
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 501
- Registrován: 12 led 2007, 20:13
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Tupé rány při zapnutí 4x4
zdarec , asi me ješte moc neznáte , ale to se snad brzy změní. Auto mám cca 14 dní 2,5/98 . teprve včera jsem si našel chvilku a trochu ho vyzval k tanci . Lítal jsem s nim po tankodromu u jihlavy ( jinak doporučuji ideální na takovéto 2 hodinové vyblbnutí ) . Ale k věci : začali se při zapnutí 4x4 ozývat ze předu takové tupé rány - jakoby tam něco něco přeskakovalo . nevíte někdo čím by to mohlo být ? ke konci už to bylo jak řehtačka na velikonoce . tak sem toho radši nechal . Dám to do tento týden do servisu , rád bych jim ale dal vodítko co by to mohlo být . Jestli mi někdo mužete říct kde , muže být problém tak budu rád . zatim dík .
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
To může mít více důvodů - otázka je co myslíš tím "zepředu", protože v tom autě ty zvuky hodně zkreslujou.
Nejčastější a celkem běžnou závadou bývá prasklý kříž na polose u kola - stačí aby byl prasklej jen jeden čep z těch čtyř a když jedeš tak to v podstatě při každé otáčce kola cvakne /nebo praští/. Poznáš to i když si na ten kříž sáhneš rukou - ucítíš v něm jasnou vůli. On ale i v tomto stavu stále funguje - nějakou dobu, než se to rozsype úplně. Nicméně pokud je to úplně volné, tak to většinou cvaká i když jedeš po silnici a nemáš čtyřku zařazenou.
Stejně tak to může být kříž na kardanu.
Další podlou závadou bývá volný řetěz v redukční převodovce - přední náhon je poháněnej řetězem. A zvlášť v terénu kde se napětí řetězu mění tak jak jdou kola do záběru a zase z něj vyjedou, tak ten řetěz mlátí do skříně převodovky. Stává se to, když majitel jezdí s předním náhonem na pevných cestách, kde si kolo nemůže proklouznout. Ten řetěz se prostě vytahá. Sice to mlátí pod tebou, ale rozléhá se to do celého auta, takže je to těžko identifikovatelné.
Jinak cokoli jiného - uvolněný tlumič, volná pera - pokud máš YJ, tak i třeba chybí kluzná podložka mezi listy, jakýkoli jiný čep, vysypaná ložiska v kolech/taky poměrně častý úkaz/.
Ještě je jedna podlá závada, co se stalo mně - panty na kapotě mají trochu vůli a jak se kastle kříží, tak zvlášť u YJ, kde ještě není tak dobré utlumení té kapoty, a zvlášť za vlhka, to vydává ohromné rány, které jsem cítil nohou v podlaze. Dlouho mi trvalo, než jsem na to přišel.....Kapotu jsem pod panty podložil pěnovkou a bylo... :D
Takže nutno dát da na hever a vůli najít.
Nejčastější a celkem běžnou závadou bývá prasklý kříž na polose u kola - stačí aby byl prasklej jen jeden čep z těch čtyř a když jedeš tak to v podstatě při každé otáčce kola cvakne /nebo praští/. Poznáš to i když si na ten kříž sáhneš rukou - ucítíš v něm jasnou vůli. On ale i v tomto stavu stále funguje - nějakou dobu, než se to rozsype úplně. Nicméně pokud je to úplně volné, tak to většinou cvaká i když jedeš po silnici a nemáš čtyřku zařazenou.
Stejně tak to může být kříž na kardanu.
Další podlou závadou bývá volný řetěz v redukční převodovce - přední náhon je poháněnej řetězem. A zvlášť v terénu kde se napětí řetězu mění tak jak jdou kola do záběru a zase z něj vyjedou, tak ten řetěz mlátí do skříně převodovky. Stává se to, když majitel jezdí s předním náhonem na pevných cestách, kde si kolo nemůže proklouznout. Ten řetěz se prostě vytahá. Sice to mlátí pod tebou, ale rozléhá se to do celého auta, takže je to těžko identifikovatelné.
Jinak cokoli jiného - uvolněný tlumič, volná pera - pokud máš YJ, tak i třeba chybí kluzná podložka mezi listy, jakýkoli jiný čep, vysypaná ložiska v kolech/taky poměrně častý úkaz/.
Ještě je jedna podlá závada, co se stalo mně - panty na kapotě mají trochu vůli a jak se kastle kříží, tak zvlášť u YJ, kde ještě není tak dobré utlumení té kapoty, a zvlášť za vlhka, to vydává ohromné rány, které jsem cítil nohou v podlaze. Dlouho mi trvalo, než jsem na to přišel.....Kapotu jsem pod panty podložil pěnovkou a bylo... :D
Takže nutno dát da na hever a vůli najít.
- meett
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 501
- Registrován: 12 led 2007, 20:13
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
díky za rady . podle vašich zkušeností a mého pocitu z toho všeho to asi bude ten volnej řetěz v tý redukční převodovce , kterej tam přeskakuje . Panelka tam je ale 4L jsem tam nedaval , bylo to v lehkym bahýnku . No zejtra to dám do servisu a myslím , že to nějak dohledaj , zatim díky , ke konci tejdne dám snad vědět , kde byl zakopanej pes .
-
- malej kecal
- Příspěvky: 36
- Registrován: 22 led 2007, 09:30
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- Petr Krátký
- Tiskový mluvčí RS
- Příspěvky: 390
- Registrován: 06 zář 2007, 11:35
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tupé rány při zapnutí 4x4
Zdravím pánové, mám problém s předním náhonem, zajel sem do škarpy a nemoh se dostat ven, pak sem zjistil, že nefunguje přiřazení předku. Nemáte někdo aspoň tušení, co by se mohlo utrhnout nebo čím to je? ... abych nerozdělal něco co nemusím....na první pohled nejni nic vidět a ani při jízdě nikde nic nebouchá
je to YJ rv.90
Díky za rady
je to YJ rv.90
Díky za rady
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tupé rány při zapnutí 4x4
YJ - Disconet v přední nápravě = obvykle buď hadičky k podtlaku, nebo třeba prasklá vidlička přesuvníku....
Pokud nevíš co to je - je to někde v jiných tematech, tak to projdi.
Pokud nevíš co to je - je to někde v jiných tematech, tak to projdi.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti