Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
-
- malej kecal
- Příspěvky: 29
- Registrován: 16 led 2007, 12:52
- Bydliště: Hustopeče
- Kontaktovat uživatele:
Tak dnešním dnem jsem si opět složil převodovku a hnedle rozdělal rozvodovku. Myslím že o víkendu bude taky v kupě. A proto dotaz na techniky v JWC... kolik oleje, typ ... jestli Mogul, Šellgull, Castrogull ...a množství do čeho. ( jak poznám, že je tam toho už dost??)
Ptal jsem se v obchodě na " dexron..." a většinou vejrají na mě co že to chcu. A proto prosím o přesný název, typ...
Dík Tony
Ptal jsem se v obchodě na " dexron..." a většinou vejrají na mě co že to chcu. A proto prosím o přesný název, typ...
Dík Tony
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Tony, to je na delší povídání než jedna zprávička. Ale protože to asi potřebuješ rychle, tak jen pár rychlých info:
Oleje - značky - jsou dnes skoro všechny stejné - dávno neplatí že Castrol je Castrol a pak ty další....Všichni hledají tu nejlevnější rafinérku a tam si pak nechají produkt plnit do svých plechovek......Nicméně do Mogulu bych asi nešel, už ze zásady :lol:
Dexron je olej do automatický převodovky a jestli ho někde neznaj, jdi jinam. Taky má označení ATF /automatic trasmition fluid/. Je to řídký jak voda, červený. Mají označení Dexron I, II, III a myslím že už je i čtyři. Dej minimálně Dexron III. Tady, na rozdíl od motoru, můžeš dát lepší. A ten se dává do Přídavné převodovky. Množství - musel bych se podívat do manuálu, z hlavy to nevím - orientačně kolem 1,5 až 2 litry.
Do hlavní převodovky se radši podívej do manuálu - záleží na převodovce - potřebuješ znát její typ. Nicméně - spoustu lidí dává Dexron i tam....Těžko říct co je správné... A taky se to mění...Jinak GL5 od Castrolu je takovej standard.....Na můj nový TJ 2002 je ale psán speciální olej od Chrysleru bez jakéhokoli označení.... Tak nevím. dost se to taky mění. Když tak cinkni klukům do Radotína, poradí ti. Množství je dle převodovky, ale orientačně okolo 4 litrů, plus minus nějakej litr, spíš víc.
A jak poznáš zda už je oleje dost? Redukční převodovka má dva otvory - ty dva velké stejné šrouby - horní nalévací, spodní kontrolní. Normální převodovka - dle typu - buď taky dva, nebo je nalévací zároveň kontrolním. Jak ti to začne při nalévání vytékat na ruce, tak už je dost :lol:
Oleje - značky - jsou dnes skoro všechny stejné - dávno neplatí že Castrol je Castrol a pak ty další....Všichni hledají tu nejlevnější rafinérku a tam si pak nechají produkt plnit do svých plechovek......Nicméně do Mogulu bych asi nešel, už ze zásady :lol:
Dexron je olej do automatický převodovky a jestli ho někde neznaj, jdi jinam. Taky má označení ATF /automatic trasmition fluid/. Je to řídký jak voda, červený. Mají označení Dexron I, II, III a myslím že už je i čtyři. Dej minimálně Dexron III. Tady, na rozdíl od motoru, můžeš dát lepší. A ten se dává do Přídavné převodovky. Množství - musel bych se podívat do manuálu, z hlavy to nevím - orientačně kolem 1,5 až 2 litry.
Do hlavní převodovky se radši podívej do manuálu - záleží na převodovce - potřebuješ znát její typ. Nicméně - spoustu lidí dává Dexron i tam....Těžko říct co je správné... A taky se to mění...Jinak GL5 od Castrolu je takovej standard.....Na můj nový TJ 2002 je ale psán speciální olej od Chrysleru bez jakéhokoli označení.... Tak nevím. dost se to taky mění. Když tak cinkni klukům do Radotína, poradí ti. Množství je dle převodovky, ale orientačně okolo 4 litrů, plus minus nějakej litr, spíš víc.
A jak poznáš zda už je oleje dost? Redukční převodovka má dva otvory - ty dva velké stejné šrouby - horní nalévací, spodní kontrolní. Normální převodovka - dle typu - buď taky dva, nebo je nalévací zároveň kontrolním. Jak ti to začne při nalévání vytékat na ruce, tak už je dost :lol:
Naposledy upravil(a) Jirka dne 15 srp 2008, 10:53, celkem upraveno 1 x.
-
- malej kecal
- Příspěvky: 29
- Registrován: 16 led 2007, 12:52
- Bydliště: Hustopeče
- Kontaktovat uživatele:
Jirko moc díky... pomohls mi dost... můžu klidněji spát Už jenom proto, že jsem to nikdy nedělal a teď alespoň vím jak to tam maká, hejbe se, přeskakuje.... ˇO víkendu to chci znovu nasadit ( doufám, protože má pršet) a nastartovat. Pak bude velký otazník ve vzduchu když začnu od 1 do 5 a zpět. Jestli to klapne, tak nachystám expedici do Mongolska
P.S. ... že bych ještě zrobil rozborku i zborku motoru ??... popřemýšlím :lol: :lol:
... převodovku mám AX 15,...( jen pro úplnost)
P.S. ... že bych ještě zrobil rozborku i zborku motoru ??... popřemýšlím :lol: :lol:
... převodovku mám AX 15,...( jen pro úplnost)
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Jo, ještě jsem ti blbě napsal tu redukci - tam už u novějších je jen šroub nalévací a zároveň kontrolní - to je ten horní, a pak ten spodní a ten je jen vypouštěcí - ale možná už jsi na to přišel sám touto dobou :lol: , pokud už jsi naléval a vše ti vyteklo na ruce....Tak se omlouvám :lol: Někdy člověk v rychlosti napíše bludy.... :eek:
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Motorové oleje
Vzhledem k tomu, že se v poslední době silně množí případy zadřených amerik, k čemuž přispěl jejich masový dovoz v létě při super kursu dolaru, a zároveň že mnoho z vás si pořizuje nového Wranglera JK, myslím že nebude na škodu připomenout si pár záludností a rozdílů mezi americkými a evropskými oleji - myslím že tím ušetřím nejednomu novému šťastnému majiteli JKčka spoustu starostí....
Takže jen ve stručnosti!!! :
motorové oleje máme s různou viskozitou - např. 5W20, 5W30, 10W40 apod. A zároveň se oleje dělí na minerální/ty ale ani nebudu zmiňovat, většinou se už nepoužívají, byť na zničení něčeho v motoru vliv nemají/, dále polosyntetické a plně syntetické. A tady je jedna z největších zrad, kterou si lidé, co si dovezou auto z US vůbec neuvědomí a myslí si, že když dají olej lepší, že auto vydrží déle...A ouha - je to vyzkoušeno 3x v Radotíně - je to přesně na cestu z Radotína do Jihlavy. Pak je záděr....A kde že je ten háček?
Novější ameriky /typicky např. Wrangler JK/ mají na víčku pro nalévání oleje, ale i v americkém manuálu, předepsaný olej většinou dnes 5W20. Což je v americe polosyntetika. Takže takové - jeté, i když jen málo - auto si dovezete, chcete zde olej dolít, či u některého všeuměla servisáka vyměnit a co se nestane? Jdete k pumpě, koupíte po pracném shánění olej 5W20, nebo 5W30, což je v podstatě zaměnitelné, dolijete či nalijete a odjedete ca 150 km. Pak stopka. Protože v Evropě je to plná syntetika!!! A jen pro připomenutí základní zásada - je-li auto stavěné na plnou syntetiku /tedy motor/, můžete ji používat stále. Ale po jednom jediném použití polosyntetiky, nebo dokonce minerálu už do motoru plná syntetika NESMÍ PŘIJÍT - protože dokonale rozpouští veškeré carbonové usazeniny v motoru a ty pak zacpou mazací kanálky......
A stejné je to třeba i u nového auta z US - přivezete si auto s náplní 5W20, ale ona to není plná syntetika jako v Evropě, ale jen polosyntetika, takže pokud pak dáte z dobré vůle olej stejný, ale evropský, lijete tam PLNOU SYNTETIKU!!! A tím motor okamžitě ničíte! Na čemž si vylámal zuby a ložiska motoru nejeden čerstvý majitel ameriky, který to buď nevěděl, nebo v servisu nepohlídal, nebo si nenechal poradit, že pro tento motor je nejlepší evropská polosyntetika 10W40 a nechal si nalít plnou syntetiku 5W20, či 30.
Ono je sice možné do těchto motorů plnit 5W20, ale pak to musí být olej koupený u Chryslera - americká 5W20. To je ten správný!!! Ale nikoli ten evropský 5W20!
Včera jsem byl v Radotíně a viděl jsem první průlom v těchto nejasnostech - asi proto, že s tím určitě mělo problém na světě více lidí - stál tam Hummer H3, loňský model a na víčku měl cedulku:
US-5W20, EU-10W40
Co dodat? Lepší, není vždy to správné.....
Tak ať vám Jeepy jezdí a bacha na oleje -není jen viskozita, je třeba hlídat i ten druh.....A to nemluvím o tom, že samozřejmě existují i oleje 10W40, které jsou plně syntetické....Takže bacha a hlídat!!!
Bylo to jen ve stručnosti, ale snad to pomůže trochu k pochopení.
Takže jen ve stručnosti!!! :
motorové oleje máme s různou viskozitou - např. 5W20, 5W30, 10W40 apod. A zároveň se oleje dělí na minerální/ty ale ani nebudu zmiňovat, většinou se už nepoužívají, byť na zničení něčeho v motoru vliv nemají/, dále polosyntetické a plně syntetické. A tady je jedna z největších zrad, kterou si lidé, co si dovezou auto z US vůbec neuvědomí a myslí si, že když dají olej lepší, že auto vydrží déle...A ouha - je to vyzkoušeno 3x v Radotíně - je to přesně na cestu z Radotína do Jihlavy. Pak je záděr....A kde že je ten háček?
Novější ameriky /typicky např. Wrangler JK/ mají na víčku pro nalévání oleje, ale i v americkém manuálu, předepsaný olej většinou dnes 5W20. Což je v americe polosyntetika. Takže takové - jeté, i když jen málo - auto si dovezete, chcete zde olej dolít, či u některého všeuměla servisáka vyměnit a co se nestane? Jdete k pumpě, koupíte po pracném shánění olej 5W20, nebo 5W30, což je v podstatě zaměnitelné, dolijete či nalijete a odjedete ca 150 km. Pak stopka. Protože v Evropě je to plná syntetika!!! A jen pro připomenutí základní zásada - je-li auto stavěné na plnou syntetiku /tedy motor/, můžete ji používat stále. Ale po jednom jediném použití polosyntetiky, nebo dokonce minerálu už do motoru plná syntetika NESMÍ PŘIJÍT - protože dokonale rozpouští veškeré carbonové usazeniny v motoru a ty pak zacpou mazací kanálky......
A stejné je to třeba i u nového auta z US - přivezete si auto s náplní 5W20, ale ona to není plná syntetika jako v Evropě, ale jen polosyntetika, takže pokud pak dáte z dobré vůle olej stejný, ale evropský, lijete tam PLNOU SYNTETIKU!!! A tím motor okamžitě ničíte! Na čemž si vylámal zuby a ložiska motoru nejeden čerstvý majitel ameriky, který to buď nevěděl, nebo v servisu nepohlídal, nebo si nenechal poradit, že pro tento motor je nejlepší evropská polosyntetika 10W40 a nechal si nalít plnou syntetiku 5W20, či 30.
Ono je sice možné do těchto motorů plnit 5W20, ale pak to musí být olej koupený u Chryslera - americká 5W20. To je ten správný!!! Ale nikoli ten evropský 5W20!
Včera jsem byl v Radotíně a viděl jsem první průlom v těchto nejasnostech - asi proto, že s tím určitě mělo problém na světě více lidí - stál tam Hummer H3, loňský model a na víčku měl cedulku:
US-5W20, EU-10W40
Co dodat? Lepší, není vždy to správné.....
Tak ať vám Jeepy jezdí a bacha na oleje -není jen viskozita, je třeba hlídat i ten druh.....A to nemluvím o tom, že samozřejmě existují i oleje 10W40, které jsou plně syntetické....Takže bacha a hlídat!!!
Bylo to jen ve stručnosti, ale snad to pomůže trochu k pochopení.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
S tím tak úplně nesouhlasím.V podstatě máš pravdu a pro lajky je to nejlepší průvodce ale použití syntetiky není přímo omezený tím,jestli ten motor je naní vyrobenj. V podstatě do každýho motoru plná může přijít a le při dodržení určitejch pravidel. Nestačí jen hlídat vizkozitu dle SAE ale předvším cerifikaci dle API.Tak je pro použití primární a vpodstě důležitější,než vizkozita a nebo na jaký bázi je olej vyroben.
Já syntetiku uznávám ale sám bych jí nejszdil a preferuju polosyntetiku.
Pár pravidelpro použití je tedy především specifikace dle API potom,aby se dávala do motorů až po jejich zajetí,tak po 5 tis.Km a naopaknešla do motorů poprvý ,když mají nalítáno od 150tis.Km. Plná se může normálně míchat s polo nebo minerálem (zase při dodržení specifikací),jen se degradují jeí vlastnosti . Nijak brutálně kaly nerozpouští.Ano,čistí líp než minerál ale i ten má v současnosti kvalitní aditíva pro čištění a rozpouštění kalů.
Je to na delší povídání ale pro někoho,kdo tomu oc nerozumí a nebo se nechce zabejvat,je lepší se držet Jirkova návodu/doporučení ale když dodrží jistý pravidla a je ochoten platit dvoj až tří násobnou cenu za plnou,tak to jde aíž by motoru ublížil.
Motor nemusí bejt stavěnej pro typ oleje ale je stavěn na specifikaci API a vizkozitu dle SAE.
HD motory jsou konstrukčně sedmdesát let starý,provo náplň je minerál 20W50 ale sám výrobce a řada tuningářů ,buď schvalují anebo i doporučuji plnou syntetiku.HD sám í prodává a "vyrábí". Mám za sebou řadu postavených motorů ať na turistiku,tak i na závody a jezdí různý typy olejů,včetně plný syntetiky a rozdíl jsem zaznamenal jen v ceně oleje. I v dobách,kdy jsem závodil a dvoulitrove HD motor jsem plně zatěžoval,tak sjem rozdíl v použítí oleje nezaznamenal.
Co ale sem viděl,když byl použit olej špatný specifikace API. Když byl dán olej 20W50 určený pro autový motory a né pro motocyklový.Pak nastal problém,přesně takovej,jako Jirka viděl v Radotíně.
Jinak olej 5W20 vhodný třeba do JK prodává běžně Petro-Canada .Je to polosyntetika .Mají i jiný oleje vhodný pro americký motory a taky jediní krom Moparu,kteří prodávají ATF+ do Chryslerovských automatů. Což jistě všichni vědí,že tam nic jinýho nesmí přijít.
Já syntetiku uznávám ale sám bych jí nejszdil a preferuju polosyntetiku.
Pár pravidelpro použití je tedy především specifikace dle API potom,aby se dávala do motorů až po jejich zajetí,tak po 5 tis.Km a naopaknešla do motorů poprvý ,když mají nalítáno od 150tis.Km. Plná se může normálně míchat s polo nebo minerálem (zase při dodržení specifikací),jen se degradují jeí vlastnosti . Nijak brutálně kaly nerozpouští.Ano,čistí líp než minerál ale i ten má v současnosti kvalitní aditíva pro čištění a rozpouštění kalů.
Je to na delší povídání ale pro někoho,kdo tomu oc nerozumí a nebo se nechce zabejvat,je lepší se držet Jirkova návodu/doporučení ale když dodrží jistý pravidla a je ochoten platit dvoj až tří násobnou cenu za plnou,tak to jde aíž by motoru ublížil.
Motor nemusí bejt stavěnej pro typ oleje ale je stavěn na specifikaci API a vizkozitu dle SAE.
HD motory jsou konstrukčně sedmdesát let starý,provo náplň je minerál 20W50 ale sám výrobce a řada tuningářů ,buď schvalují anebo i doporučuji plnou syntetiku.HD sám í prodává a "vyrábí". Mám za sebou řadu postavených motorů ať na turistiku,tak i na závody a jezdí různý typy olejů,včetně plný syntetiky a rozdíl jsem zaznamenal jen v ceně oleje. I v dobách,kdy jsem závodil a dvoulitrove HD motor jsem plně zatěžoval,tak sjem rozdíl v použítí oleje nezaznamenal.
Co ale sem viděl,když byl použit olej špatný specifikace API. Když byl dán olej 20W50 určený pro autový motory a né pro motocyklový.Pak nastal problém,přesně takovej,jako Jirka viděl v Radotíně.
Jinak olej 5W20 vhodný třeba do JK prodává běžně Petro-Canada .Je to polosyntetika .Mají i jiný oleje vhodný pro americký motory a taky jediní krom Moparu,kteří prodávají ATF+ do Chryslerovských automatů. Což jistě všichni vědí,že tam nic jinýho nesmí přijít.
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Normě API odpovídají jak evropský tak americký oleje. Ale zkus si do svého JK nalejt evropskou 5W20 /perfektně splňuje API normu/, pak si popovídáme :lol:
Je to každýho věc, jen jsem se snažil laiky uchránit katastrofy - a to je skutečnost - myslím že mi to, bohužel, pár současných JK-Wranglerářů potvrdí......
Je to každýho věc, jen jsem se snažil laiky uchránit katastrofy - a to je skutečnost - myslím že mi to, bohužel, pár současných JK-Wranglerářů potvrdí......
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Já jezdím polo a zvyklosti měnit nebudu,né ze strachu ale už jen s ekonomiky. Radši dvakrát vyměním obyč olej za periodu,než jednou špičkovej.
Jak sem řekl,pro lajky si to poradil dobře.Kdo se v olejích a motorech vyzná,ví,že tak doslova to není a plná syntetika žádnej nebezpečnej strašák,to není.
Ono se rádo všechno svaluje na něco,co přímo to nezpůsobilo.Kdo kdy řekne: "já to zkurvil" ? Většinou se říká:"ono se mi to posralo a nebo oni to zvorali" .
Navíc názory "expertů" v místních servisech beru velice s rezervou. Ještě jsem se nikdy se žádným neschodl a všichni maj zažitý zajímavý názory. A na oleje dvojnásob! Jako třeba co příjde do posilovače řízení a nebo že Dextron může bejt bez problémů v Chrysler převodovkách.
ATF olej mi cpali do posilovače řízení u Jeepa i ve speciálkách na oleje přímo zástupci firem! O PSF třeba vůbec neslyšeli.
Ve speciálce na automaty mi zase tvrdily,že do všech automatů dávají stejný olej,jen rozdělují polo a plnou syntetiku. !!! Do Granda prý bezproblémů Dextron!!
A takových příběhů mám desítky. Takže motor neničí druh oleje ale neznalost lidí a zvrácený předsudky.Věřím,že si viděl nějaký zadřený motory ale sem přesvědčenej,že to jen použití plný syntetiky nezpůsobilo.Olejová báze určitě ne!
Jak sem řekl,pro lajky si to poradil dobře.Kdo se v olejích a motorech vyzná,ví,že tak doslova to není a plná syntetika žádnej nebezpečnej strašák,to není.
Ono se rádo všechno svaluje na něco,co přímo to nezpůsobilo.Kdo kdy řekne: "já to zkurvil" ? Většinou se říká:"ono se mi to posralo a nebo oni to zvorali" .
Navíc názory "expertů" v místních servisech beru velice s rezervou. Ještě jsem se nikdy se žádným neschodl a všichni maj zažitý zajímavý názory. A na oleje dvojnásob! Jako třeba co příjde do posilovače řízení a nebo že Dextron může bejt bez problémů v Chrysler převodovkách.
ATF olej mi cpali do posilovače řízení u Jeepa i ve speciálkách na oleje přímo zástupci firem! O PSF třeba vůbec neslyšeli.
Ve speciálce na automaty mi zase tvrdily,že do všech automatů dávají stejný olej,jen rozdělují polo a plnou syntetiku. !!! Do Granda prý bezproblémů Dextron!!
A takových příběhů mám desítky. Takže motor neničí druh oleje ale neznalost lidí a zvrácený předsudky.Věřím,že si viděl nějaký zadřený motory ale sem přesvědčenej,že to jen použití plný syntetiky nezpůsobilo.Olejová báze určitě ne!
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Ještě jedna podstaná věc.A to je výměnej interval. je dost důležitý,držet se doporučením výrobce a měnit tak,jak nařizuje. JK má výměnou periodu A a B.
Béčko je výměnej interval po 5.000 Km a nějak jsem si nešimnul,že by to lidi dodržovali a jedou podle áčka,který je po deseti tis. Většina ale spadá do béčka:
Day or night temperatures are below 32°F (0°C)
Stop and go driving
Excessive engine idling
Driving in dusty conditions
Short trips of less than 10 miles (16.2 km)
More than 50% of your driving is at sustained high speeds during hot weather, above 90°F (32°C)
Trailer towing
Taxi, police, or delivery service (commercial service)
Off-road or desert driving
If equipped for and operated with E-85 (ethanol) fuel.
A kdo jezdí dle výše, a mění po deseti,tak mu žádnej přesnej typ oleje nepomůže.
Béčko je výměnej interval po 5.000 Km a nějak jsem si nešimnul,že by to lidi dodržovali a jedou podle áčka,který je po deseti tis. Většina ale spadá do béčka:
Day or night temperatures are below 32°F (0°C)
Stop and go driving
Excessive engine idling
Driving in dusty conditions
Short trips of less than 10 miles (16.2 km)
More than 50% of your driving is at sustained high speeds during hot weather, above 90°F (32°C)
Trailer towing
Taxi, police, or delivery service (commercial service)
Off-road or desert driving
If equipped for and operated with E-85 (ethanol) fuel.
A kdo jezdí dle výše, a mění po deseti,tak mu žádnej přesnej typ oleje nepomůže.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Pro zajímavost jsem nakouknul na americký JK-forum a na debaty kolem typu oleje.Všichni převážně stejnej názor jako sem psal já a skoro všichni přešli na plnou syntetiku,nejčastějc jejich oblibenej Mobil1. Jsou tam i dotazy ,co na to delaer a záruka a taktéž že bez problémů a akceptovatelný.
jen jedna s mnoha podobnejch debat:
http://www.jk-forum.com/showthread.php? ... engine+oil
nabo hlasování,co kdo jezdí:
http://www.jk-forum.com/showthread.php? ... =synthetic
60% ve prospěch plný.Ti druzí jen s důvodu zbytečnosti,jezdí minerál nebo polo.
jen jedna s mnoha podobnejch debat:
http://www.jk-forum.com/showthread.php? ... engine+oil
nabo hlasování,co kdo jezdí:
http://www.jk-forum.com/showthread.php? ... =synthetic
60% ve prospěch plný.Ti druzí jen s důvodu zbytečnosti,jezdí minerál nebo polo.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Ještě k mýmu monologu :lol:
Tohle je napsáno v uživatelským manuálu:
Synthetic Engine Oils
Synthetic engine oils can be used if the recommended oil
quality requirements are met, and the recommended
maintenance intervals for oil and filter changes are
followed.
K tomu není co dodat,když to říká výrobce auta.
Tohle je napsáno v uživatelským manuálu:
Synthetic Engine Oils
Synthetic engine oils can be used if the recommended oil
quality requirements are met, and the recommended
maintenance intervals for oil and filter changes are
followed.
K tomu není co dodat,když to říká výrobce auta.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti