Excentry na štelování záklonu nápravy

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Excentry na štelování záklonu nápravy

Nový příspěvek od Jirka »

...Šak já tě stejně zas jednou dostanu :cheche: :cheche: Jen kdybys tak dorazil na to naše Jamboree - tam stavím discipliny jednoznačně proti autobusům :cheche: :cheche:
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Excentry na štelování záklonu nápravy

Nový příspěvek od Tom »

kdyby jen proti autobusům :exclaim: mnohé úkoly maj problém zvládnout i kraťasy :eek: :lol: :cheche:
Uživatelský avatar
cihlík
Marek
Příspěvky: 333
Registrován: 18 pro 2008, 21:16
Bydliště: Paseky:) - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Excentry na štelování záklonu nápravy

Nový příspěvek od cihlík »

Harley píše:Tak jednak nejsem zastáncem oleje Mopar,to jen že ten je(bohužel)jedinej kterej splňuje specifikace a sám sis mohl přečíst v tématu o olejích že jsem tam napsal,že jestli někdo narazí na alternativu tak ať jí tam hned přidá a taky ........
Harleyi promiň, ale na to jsem musel reagovat.....tu alternativu, alespoň jednu jsem ti tam napsal ještě dříve než Robin to fórum uzamknul pro další příspěvky - CASTROL EDGE 5W30 http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... 432!zpet=2 .....tady máš ještě další.....http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... -litr-762/ http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... -litr-230/ .....splňujou všechny MB 229.31 nebo MB 229.51 jak si psal podle US originál manuálu....

Jinak jak psal LUKI později, jak stojí v originál českém manuálu pro JK, tak můžeš použít všechny oleje kategorie ACEA A3/B3 A3/B4 A5/B5 s doporučenou viskozitou SAE 5W-30.....těch je v každém internetovém obchodě spousty a spousty....jen stačí mrknout....nemusíš pak složitě shánět Mopar...nechci tě přemlouvat, ale za úvahu to stojí nebo ne? :wink: :up:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Excentry na štelování záklonu nápravy

Nový příspěvek od Harley »

Cihlíku,přečti si to ještě jednou a podívej,kde padl můj dotaz na další alternativu - 20 bře 2009, 00:11 . Tvou alternativu jsi ty napsal až 26.3. Tak nevidím důvod tvý reakce.
A normu ACEA C3 i MB 229.31 nebo MB 229.51 ve vhodný vizkozitě stejně moc není.Mopar se problematicky neschání ,jen není u každý benzínky.To je jeho "složitost" dostupnosti.Když ho potřebuju zajedu do Simixu nebo do Jeepu na Chodově.
Uživatelský avatar
cihlík
Marek
Příspěvky: 333
Registrován: 18 pro 2008, 21:16
Bydliště: Paseky:) - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Excentry na štelování záklonu nápravy

Nový příspěvek od cihlík »

Harleyi ja nereagoval na ten tvůj dotaz z 20.3. ale na ten v téhle diskuzi, jak si odpovídal Jirkovi 28.3. Ale nechme toho, máš určitě pravdu a já taky, každý si tam může lít cokoli podle svého uvážení, hlavně když to tam patří :wink: . Rozhodně nejsem pro experimentování a nesnažím se ušetřit za každou cenu, motor je dost drahá záležitost, než abych hleděl na každou korunu. Chtěl jsem jen, aby lidi věděli že jsou tu i alternativy, zplňující servisní a provozní podmínky JEEP motorů, ikdyž jak si sám poznamenal, těžko se hledají. A taky jsem chtěl zbořit pár mýtů, které se kolem motorových olejů zbytečně šíří hlavně prodejci a rádoby experty. Jinak ta vhodná viskozita může být pro každého nějaká jiná, jak jsi sám napsal někdy dříve o kvalitě a použitelnosti oleje rozhoduje především výkonostní třída. Mně tam těď u JEEPu v Ostravě nalili 5W30 ikdyž ne Mopar, ale jak jsem slyšel někdo používá i 10W40, 5W40 i 0W30, ty miance nejsou zas tak velké a pokuď v zimě zahřeješ motor, tj. u mě tak za 3 - 5 min jízdy městem, tak tě pak ty rozdíly ve viskozitě už nemusí zajímat...nějaké omezení se může projevit při prvních chladných startech po ránu, ale když dáš motoru čas na zahřátí a nebudeš ho zpočátku extrémně zatěžovat, neublížíš mu. Hlavní je tu olejovou náplň pravidelně a včas měnit, dřív než nastanou problémy. Protože i ten nejlepší olej nevydrží věčně :wink: . Jinak si ale Harleyi vážím diskuze s tebou, protože si myslím že problematice džípů, hlavně tedy Wranglerů a Cherokeeů dost rozumíš a je vidět že máš sakra přehled :up: Chlape dokonce si myslím že je tě pro ty Harleye škoda :lol: Tak prosím neber tu diskuzi se mnou osobně. Těším se, až se někdy potkáme a pokecáme spolu. :up:
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Excentry na štelování záklonu nápravy

Nový příspěvek od meett »

NECHCI VIDET NIC JINEHO NEZ MOPAR 5W20 a kazdej at si rika co chce je to jeho vec :up: :up: :up:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Excentry na štelování záklonu nápravy

Nový příspěvek od Harley »

Tak zase zpět k excentrům.na oleje máme místa a času dost jinde :lol:

Dneska jsem se dokopal k tomu,abych implantoval šrouby s excentrama s Granda ZJ.
Jak bylo psáno výše,tak u JK jsou oválný díry ve spodním uchycení př. ramen již před značený a jakoby před vyseknutý .Je na to origo přípravek,kterým se to vylomí a vznikne oválná díra,která pak umožní posunování ramene. Pro excentry jsou tam na okraji díry takový vylisovaný opěrný plošky aby se podložka/excentr měl za co zapřít.ˇ
Podle fotek kutilů s USA jsem měl pocit,že ty předznačený části se musí vyříznout a nebo propilovat ale jen tak zkusmo jsem vzal velký sikovky a vzal za ně a ty vyplňující kousky skoro samy vypadly!Krásná čistá oválná díra,přesně podle rysek. Jen na jedný straně jsem trošku zapiloval hrany od otřepů. No jak sem se na to pižlání pod autem netěšil,tak tohle mě udělalo radost a přehození šroubů byla otázka klidný půlhoďky.
Origo díra není kulatá ale čtyřhraná. Když se vylomí ty boční části,tak ani potom tam není oválná díra ale obdelníková. Je to jedno ale bejt oválná,tak to umožní ještě větší možnost štelování. Kolik se takhle získá,nevím přesně,půjdu na geometrii ale dal jsem to na maximum a to počítám podle zkušeností s Granda,že to udělá asi 2-3°.
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Excentry na štelování záklonu nápravy

Nový příspěvek od meett »

tak už jdu taky do finále :
- zadní klece ( uchycení nápravy ) převrtáno na 16 cm ( původně vytahaná 14 cm )
- přední dořešeny excentrickou podložkou + silnější kovová trubka v silentbloku
- jinak ramena kompletně převložkována novými silentbloky cca 600,- jedna díra

( ty původní SKY jacker - vytahý takže vůle asi 1 cm na každé straně, když k tomu hodim tu díru v kleci tak paráda) to si myslím je to plavání a rozkmitání při jízdě po nerovnostech.

Dneska nasadím a zítra Hurá do Tisovce :up: :up:.

jedinej problem by tam mohl nastat při křížení náprav, ale to ukáže praxe :cheche: :cheche:
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Excentry na štelování záklonu nápravy

Nový příspěvek od meett »

Harley píše:

Origo díra není kulatá ale čtyřhraná. Když se vylomí ty boční části,tak ani potom tam není oválná díra ale obdelníková. Je to jedno ale bejt oválná,tak to umožní ještě větší možnost štelování. Kolik se takhle získá,nevím přesně,půjdu na geometrii ale dal jsem to na maximum a to počítám podle zkušeností s Granda,že to udělá asi 2-3°.
odklon se štelovat nedá
záklon je na prostředku tý díry 4° což je nějak norma ( pro zajímavost na TJ je standart 7 °
sbíhavost by měla bejt ( tady nevím přesně řešil jsem to z dost počmaranýho faxu ) 12´ na každym kole 6´ ( puvodne jsem tam mel 20´)
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Excentry na štelování záklonu nápravy

Nový příspěvek od Harley »

Samozřejmě že odklon se nedá dělat.
4°mají být ale při origo liftu.Při liftování se záklon zmenšuje ,proto se dávaj ty excentry abys to vrátil do pův. stupňů. Ty 2-3° si Meete špatně pochopil.Já nechci dosáhnout záklonu 2-3°ale že pomocí excenterů o tyhle hodnoty danej záklon zvětším.Podle poslední geometrie jsem asi na 3,5°.

U ostaních Jeepů XJ-ZJ-TJ-WJ je záklon 6-9° ,to je známej fakt . Líp to pak drží stopu .Proč to u JK zmenšili nevím,možná kvůli úhlu kardanu. Ten je záklonu a celkový geometrii nadřazenej. Nicméně,u JK se doporučuje záklon 5-7° u liftovanejch aut s většíma pneu.Pokud se neobjeví vibrace př.kardanu. Nebudou -li tak co největší záklon. Toho se snažím excentrama dosáhnout.

Zbíhavost má být nula. Opět se u upravenejch aut doporučuje zbíhavost trošku plusová.
Tomas12

Re: Excentry na štelování záklonu nápravy

Nový příspěvek od Tomas12 »

Zkus kontaktovat p.Kamila Žáka mám s ním za 300 Kč/hod výborné zkušenosti se servisem (jakékoli úpravy/opravy). tel.:776016402 Měl by umět poradit.
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host