Na mém novém TJčku /kdo ho zná, ví o co jde/ svítí už od začátku ta žlutá kontrolka na palubce "check engine". V podstatě vadná čidla se vždy dají poznat podle toho, že je pak načte počítač a podle chybového kódu se čidlo najde. Pár čidel tam bylo vadných - dvě lambda sondy, jednou čidlo teploty vody /mimochodem nové - od crownu..../, ale stále nám tam svítila jedna závada, která měla kód 1492. Nešla vymazat a v chybovníku bylo toto vysvětlení: "APLSOL solenoid"........ A nikde nikdo netušil, co by to mohlo být, a ani v Chrysleru tento kód neznali..... A protože tento kód - a tedy tato vadná cívka je dle výrobce zařazena do skupiny "motor - řídící a emisní systém", logicky jsme hledali veškeré cívky okolo emisí, aktivního uhlí a řízení zpětných výparů, které jsou normálně řízeny jednou cívkou, v mém případě kalifornského auta jsou tma cívky dvě

Po roce různých zkoušek vyřadit cívku odporem, nahradit jinou apod., už mě to přestalo bavit a zkusil jsem znovu do podrobna prostudovat origo manuál....A ejhle - v něm jsem se dočetl cosi o tom, že kód 1492 má cosi společné s čidlem teploty baterie :exclaim: :eek: A tu jsem si vzpomněl, že když jsem to auto viděl poprvé, vyndali jsme zpod baterky takovej plastovej placatej bazmek s drátem a konektorem a docela jsme se smáli tomu, že američan vymyslel čidlo pod baterku, které určuje zda je baterka buď moc studená nebo moc teplá - tedy zda se třeba při dobíjení nevaří, ale tu druhou studenou vlastnost nevím co měli na mysli....Nicméně tuhle - podle mne absolutní blbost jsem se smíchem vyhodil s tím, že kdyby se mi baterka vařila, asi bych to přece poznal sám.....Ještě bych to možná pochopil u normálních osobáků, co mají baterku schovanou vzadu pod sedačkama....No a to se mi přesně nevyplatilo....Tohle debilní americký čidlo, co má každá amerika, je tak háklivý, že když je odpojený, tak to hlásí závadu na motoru a ještě k tomu na emisní skupině :exclaim: :exclaim: :exclaim:
Takže - dkoupeno na vrakáči - zapojeno- závada počítačem vymazána-a žlutá kontrolka zhasnuta.....
Společně jsme se jednak nestačili divit a jednak jsme zjistili další "dobrou" věc, že pokud je na tomto čidle závada, tak ještě k tomu auto sníží dobíjecí proud - takže v podstatě nedobíjí....A já si celý rok myslel, že ten ampermetr na palubce je asi špatně cejchovanej, protože ukazoval mírně pod 14V - u Jeepů nicméně normální jev - nikdy jim přístroje neukazovaly přesně. Po zapojení tohodle čidla jsem se opět nestačil divit - ampermetr skoro na 15ti voltech.........
Prostě - opět se američan projevil - důležité věci jako tlumiče apod mu unikají, ale takovýhle píč...., na ty ho užije........

No napadlo by vás to????
