Hmotnosti na tažným u JKU se tu již někde řešily v extra tématu. Obecně je to tak, že
JKU do faceliftu, resp. s původním motorem 3.8 V6 mělo na TZ
3500/750 kg.
Po faceliftu, resp. poté, co dostalo 3.6 V6 došlo paradoxně ke snížení hmotností na TZ na
2000/750 kg. Zřejmě to souvisí s nějakou ptákovinou ze strany EU.
Beru základní hodnoty, ono se to ještě dělilo zvlášť pro benzín/CRD a automat/manuál, viz bobeš (to jsou zřejmě původní evropský hodnoty před snížením, který platily v době 3.8 V6):
bobeš píše:
- benzín man. řazení = 3,5 t
- benzín automat = 3,2 t
- nafta man. řazení = 2,7 t
- nafta automat = 2,2 t (to mám já)
Po faceliftu, resp. výměně motorů to tuším bylo:
- benzín 2000/750 kg
- nafta 2200/750 kg
No a teď to vypadá (podle toho německýho prospektu, co sem dával TomaNovy), že došlo k dalšímu snížení v kombinaci se
stálým převodem 3.21, kdy je to pouze
1000/450 kg. Což je docela výsměch. Už to první snížení ze 3,5t na 2t dost lidí nasralo, obzvlášť s ohledem na fakt, že oficiální zastoupení v ČR ani prodejci to nikde neuváděli a na webu Jeepu visela ještě dlouho po faceliftu stará tabulka, kde bylo uvedeno 3,5t a teprve po zakoupení auta se majitel dozvěděl, že má jen 2 nebo 2,2t.
Teď se zřejmě historie opakuje u převodu 3.21 a hmotnosti na TZ 1t. Což je teda docela demence. I oktávka 4x4 má dneska 2t, předohrab nějakých 1,5t.
-----------------------------
Pak je otázkou, jak to měly americký verze. Ale vzhledem k tomu, že třeba Harlej má u automatu 3,5t, tak v US se tohle možná vůbec neřešilo a všechno tam mělo 3500/750 a hotovo.