Stránka 1 z 4

Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Napsal: 15 bře 2016, 14:51
od sendy07
Zdravím a zárověň prosím o názor, či radu vás, zkušených majitelů wraníků.
S mojí drahou polovičkou jsme si splnily sen a máme nového wraníka. Prosím o radu co lze a co má smysl, jak si ho vylepšit. Konkrétně jaký lift a pneu by jste zvolili. Budeme ho používat denně na běžné ježdění, i bychom rádi na off road trek a poježdění v terénu.

Stávající stav:
Jeep Wrangler Unlimited Rubikon X edition 2,8 CRD
kola: 255 x 70 x 18 (Bridgestone) - strašný hadice
převod: 3,21

Zamýšlený stav:
lift 2 nebo 2.5"
kola: 275 x 70 x 18 Cooper S/T Maxx
hlavní reflektory s čirou optikou na H4 (ty už mám)
zámek kapoty (už mám namontovaný)
couvací kamera (hotovo)
Přídavná dálková světla? - kam je uchytit, abych nepobuřoval orgány?
snorkel??
nosič na stan?
Děkuji za náměty a názory

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Napsal: 15 bře 2016, 20:15
od SKAJA
Tak v první řadě gratulace k novýmu mazlíkovi, ať dělá jenom radost :todáš:

Já šel do 2,5" liftu AEV DualSport 2,5" XT (komplet podvozek včetně sady na korekci geometrie). Oproti sérii je citelně tvrdší, auto je stabilnější v zatáčkách, při akceleraci nebo brzdění. Ale zas tolik nefiltruje nerovnosti, není to americká houpavá jízda, ale spíš tvrdší německy naladěný podvozek. Mně to vyhovuje, ale někdo dává přednost sériové měkčí variantě, tam se to dá potom řešit nějakou základní lift sadou na bázi podložek pod originální pružiny a prodloužení sériových tlumičů, ať už od AEV nebo Teraflex. Podložkám dává někdo přednost i z důvodu případné reklamace, kdy se snadněji demontují, aby prodejce / servis nedržkoval.

Kola mám 275 / 70 R18 Cooper Discoverer STT, který už ale nejsou dostupný. Nahradí je STT Pro, zatím je u nás nikdo nemá skladem. Takže aktuálně je jediná rozumná varianta v rozměru 18" ten Cooper S/T MAXX. A já bych do nich klidně šel, vypadají celkem dobře, nejsou to vyloženě MT, takže budou pro každodenní provoz fajn (tišší). A v terénu taky nejsou špatný, asi lepší než běžný AT.

Ale já teda po výměně kol nechal vyměnit i převody. V sérii jsem měl 3,73 a dal jsem tam 4,11. Na tom 3,73 to bylo takový těžkopádný, muselo se často podřazovat a motor se trošku "trápil". Na těch 4,11 je to živější, jede to lehčeji a příjemněji. Ale já mám teda benzín 3,6 V6. Těžko říct, jak se bude chovat CRD. Každopádně mě celkem překvapil ten tvůj převod 3,21, z toho bych měl trošku strach.

Světla jsem dal taky čirý H4, teď vážně uvažuji o LED. Už se dají sehnat rozumný s evropskou homologací.

Na střechu jsem dal hagusy od Rhino Rack a mřížku do masky. Sice byla drahá jak prase a vůbec nepasovala, ale nakonec jsem ji tam dostal (přišla na řadu i flexa) a vypadá luxusně.

Přídavný dálky jsem dal 5x 4" kulatý HIDky nad okno na rampu. Hodně se mi to líbilo. Ale faktem je, že na dálnici to trošku hučí a zvyšuje spotřebu. V tomhle ohledu bude asi lepší nějaká úzká LEDková rampa.

...Jo, na Wrangleru je krásný, že nabízí milion možností. Každý si to může postavit podle vlastního vkusu :cigarko:

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Napsal: 15 bře 2016, 23:10
od sendy07
Díky za názor. U toho obutí moc variant není a investovat hned po koupi auta do 17 taky nemohu. Ještě doobjednávám Soft top, gps hlídání atd. Takže tomu budu muset dát trochu času. Mřížku budu řešit o víkendu, sehnal jsem dle rady zde na fóru, tahokov za 300 Kč.
Převody - taky se toho trochu bojím. 3,21 jsem ani nikde nezaznamenal, že by je někdo měl. Uvidím až budu mít najeto pár tisíc km a nechám poladit SW. Když jsem chtěl X edici, tak jsem na výběr bohužel neměl.

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Napsal: 16 bře 2016, 13:21
od Vojta
Ahoj, vítej mezi postiženýma,
Pokud chceš slyšet můj názor vycházející z mých zkušeností, se kterým ale nemusí ostatní souhlasit, tak čti dál:

Wrangler vypadá dobře i bez velkých úprav, takže bych ti radil, vzhledem k focení na STK, to moc s do očí bijícími úpravami nepřehánět. Já to trochu přehnal a před STK to budu pracně předělávat zpátky- mám tam pevnostní nárazníky, naviják, kola 34,6"" atd.
Podívej se třeba na Harleyúv Jeep, nebije do očí a sluší mu to. To ten můj dost bije. Takže neměň nárazníky, homologované pevnostní asi neexistují. Lift vyřeš rozumnými podložkami pod péra, ale nepřeháněj to s ním, kola musíš mít dvoje- ta v TP a druhá pak designová, je rozumné asi do 33". Podložky pod ně nebo ráfky s dobrým ET a vypadá to hezky. Na ostatní kašli, budeš mít jen trápení, pokud nemáš ségru na STK.

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Napsal: 16 bře 2016, 13:29
od Vojta
Wraník.jpg
Takhle vypadá ten můj.

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Napsal: 16 bře 2016, 14:45
od Vladimír Plíva
musím potvrdit slova Vojty. Dnes jsem byl na STK a i přes to, že tam mám známého, tak: výměna kol - mám 17" Cepeky a musel jsem dát originál s originál gumama, nebo podle toho, co je uvedeno ve velkým techničáku. Sundat pevnostní nárazníky, ledkový světla s oranžovým vypínačem s "ne" napojením na obrysová, prostě samostatně a nesmí na nich být žádné E2 a pod. To samé zadní ledkové světlo - seškrábat E2 i s tím číslem, co je u za tím E2 - nic tam nesmí být. Na Hard topu mám nahoře 4 led obrysová světla - ty jsem pro focení musel přelepit černou izolačkou, aby nebyly vidět na fotkách. Kola nesmějí přesahovat přes blatníky. Přimhouřil oči na d nášlapama na původních prazích, které tam mám navařeny a viděl, že s tím nic neudělám,. je to ale jen otom, jak se s foťákem postaví, ale moc možností nemají. SPZ mám v rezervě, tak že vrchní hrana 120cm od země - to splňuji. Zítra tam jdu znovu s úpravami na originál, aby si mě nafotili. Tak že fakt žádný přehánění. Byli tam i kluci, co už originál kola nemají, tak to shánějí po netu. I jeden, co si přestavil 4,0 TJ na jinej motor a je v háji...
A pozor, nesmí svítit na palubce oranžová, ani červená kontrolka. Ale to jsem vyřešil přelepením černou izolačkou- svítil mi přední stabilizátor, protože elektroniku jsem vyhodil a předělal na manuál.
Tak že úpravy s rozvahou... :-)

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Napsal: 16 bře 2016, 15:07
od Vojta
Co je to to E2? Já myslel, že naopak tam nějaký homol. značky bejt musejí, když jsem byl na evidenční prohlídce se 4kolkou, tak mě jebali za to, že žádný světlo nemělo žádný Ečka, protože to byla USA verze.

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Napsal: 16 bře 2016, 15:24
od Vladimír Plíva
Nene, pozor! Oni se mu nelíbili "E" na těch světlech, jako je LED rampa přední a zadní. To je jako "pracovní" světlo a to prý "E" mít nesmí. To "E" s číslem třeba 2 a pod., a s číslem, které je za tím udává "konkrétnost" světla, na co je určené a jaký má tok světelných paprsků, jako asi kam mají směřovat a tak... Prostě ty naše LEDkový rampy nesmějí mít žádný "E", protože jsou to braný, jako pracovní světla. Ještě mi říkal, že by za jízdy měly bít zakrytý třeba futrálem z koženky a pod, jako se dělají třeba na navijáky, ale to prý nikdo neřeší. Na tom zadku mám nahoře tyhle světla 4ks: http://www.elcar.cz/led-obrysova-svetla ... 40848.html a ty tam také mít nemůžu, ikdyž jsou homologovaný a ukázal jsem mu atest. Tak jsem je přelepil izolačkou.
Jinak navijáky, tažný a pod, je samozřejmostí, že to musí být uvedeno ve velkým techničáku. Do nějakýho roku prý nemusí být uvedeny rámy na nárazníkách, ale to už si nepamatuju.

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Napsal: 16 bře 2016, 15:31
od Vladimír Plíva
SPZ z nárazníku, co byla pod rezervou uprostřed jsem ji přednal do rezervy a na místo původní spz pod rezervou mám tyhle 2 světla - svítí suprově http://www.elcar.cz/led-pracovni-svetla ... 52551.html

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Napsal: 16 bře 2016, 22:19
od SKAJA
sendy07: Kde bereš soft-top? Já ho taky neměl, tak jsem dokupoval. V Jeepu mi řekli, že když to budou objednávat standardní cestou, tak to bude stát ranec. Nakonec jsem sehnal novej nerozbalenej za 25tis.

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Napsal: 17 bře 2016, 01:09
od sendy07
Přesně to samý se soft topem řekli i nám. Ale hned druhý den ho sehnali prý v Brně, taky za 25tis s DPH. Hmm nějak s tím kšeftujou, je to nějak moc stejný příběh.
Jinak moc děkuji za vaše názory a zkušenosti. Aut jsem měl opravdu hodně i několik Amerik a Angličanů, ale wraník je něco dost jiného. Škoda, že i v zásadě drobný vylepšení mohou být problém do budoucna hlavně když se něco semele.

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Napsal: 17 bře 2016, 09:03
od Vladimír Plíva
Zkus Vaška Dvořáka 777267220

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Napsal: 19 bře 2016, 07:45
od erikfury
Vladimír Plíva píše: Jinak navijáky, tažný a pod, je samozřejmostí, že to musí být uvedeno ve velkým techničáku.
Jaj. Aj naviják?
Tak jsem nějak předpokládal, že naviják nemá zásadní vliv na jízdní vlastnosti a standartně na něm neni nic zavěšené jako vozík apod. Tak snad jako potah na sedačku, je moje volba jestli ho tam budu mít nebo ne.

Víte někdo co je potřeba pro schválení?
Hádám, že musí mít zas nějaký certifikát naviják samotný, certifikát na plotnu která jej drží, a musí to sešroubovat certifikovaná firma. Takže když jsem šikovný strojař a plotnu jsem si vypočítal a vyrobil sám včetně montáže, tak jsem bez certifikátu v prd**.

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Napsal: 19 bře 2016, 08:46
od Harley
a co třeba ovlivnění deformačních zón? ochrana chodců,stabilní zatížení o zhruba 50Kg nad nápravu a celkový stálý navýšení vozidla a jistě by se ještě něco našlo. :nápad:

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Napsal: 19 bře 2016, 19:16
od erikfury
Prkotiny :-)
Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. :bit:

No a jak z toho ven? Jak to zoficializovat?