Stránka 2 z 2

Re: Přední náhon - popis funkce

Napsal: 02 srp 2009, 20:11
od Mirek
Taky mám YJ a zlobil mě přední náhon. Podle návodu jsem vidličku provrtal a podložil. Netrvalo mi to sice 20 minut ale je hotovo. Po problému. Doporučuji. Jednoduché a účelné !!!
Kdybych to dělal podruhé do 20 minut bych se vlezl v pohodě
spotřebu neřeším jezdím marasem pro radost :lol:
čus

Re: Přední náhon - popis funkce

Napsal: 02 srp 2009, 20:52
od Tomáš
Už sem to taky vyřešil, vidličku jsem posunul k jedné straně, tak aby byla kola spojena a na hřídelku jsem nasunul trubičku, tak aby vymezovala vůli mezi vidličkou a bokem skříně. Trvalo to chvilku a hlavně jsem nemusel nic vrtat :wink:

Re: Přední náhon - popis funkce

Napsal: 23 úno 2010, 21:32
od Kocour
Ahoj, chci se zeptat - pokud ty hřídele spojím natvrdo tím posunutím vidličky a jejím zafixováním, co se potom změní při zařazování 4H a 4L. Budu moct pořád za jízdy zařadit z 2H na 4H aniž bych musel zastavovat atd?? Nebo je v tom nějaký problém?? Případně ještě dotaz - jak funguje ten posi-lok? Zařadím malou řadící pákou na 4H či 4L a k tomu musím ještě ručně ten posi-lok, to je mi jasné - ale opět dotaz - můžu i nadále řadi z 2H na 4H za jízdy např. v 50km/hod???Díky za info všem

Re: Přední náhon - popis funkce

Napsal: 24 úno 2010, 07:39
od Harley
Když to zafixuješ,tak máš poloosu spojenou.Budeš na tom stejně,jako všechny ostatní Jeepy,co tenhle nesmysl neměly.Přídavky se to nijak netýká.Máš Command Trac ,stejnej,jako u jinejch modelů. Přiřazování rychlýho předku můžeš dělat za jakýkoliv rychlosti.Není to nijak omezený.Pokud se ti přední kola točí stejně rychle jako zadní,tak tam není nic proti ničemu,čemu by to mělo vadit. Přesuvník zaskočí až budou zuby proti sobě sam.vidlička je tlačená přes pružinu,takže pákou neřadíš přímo.
Posi-lok je ruční spojení tý poloosy místo podtalkovýho Axle disconnect. Takže dáš na přídavce 4WD a páčkou spojíš poloosu. Umožní ti to i jet s redukcí ale jen na zadek.

Re: Přední náhon - popis funkce

Napsal: 24 úno 2010, 15:28
od Kocour
díky za info Harley. Ještě se teda zeptám úplně jednoduše a laicky - nikde jsem se to nedočetl - k čemu je teda to odpojování poloos (axle disconnect) vůbec dobrý?? Proč to tam daly, když to takhle kurví a k čemu to teda vlastně je?? Když je možné to šroubkem či jinou fixací spojit ty poloosy a nemá to na nic vliv??? jsem z toho pořád celkem jelen?? díky

Re: Přední náhon - popis funkce

Napsal: 24 úno 2010, 19:59
od Harley
Mělo to funkci jako volnoběžný náboje kol některých offů.Jeep,co vím cestou volnoběžek nikdy nešel ale vymyslel tuhle "chytrou"věc.Je sice fajn,že při přiřazení předku nemusíš vylést ven a zapnout ručně náboje,jako u většiny japonců ale spolehlivost je stejně žalostná jako u nábojů.
Ono to má v podstatě ulehčit přednímu diferáku,když není připojen předek. Točí se tak jen ta vnější část poloosy a na druhý straně jen poloosa po satelity. Stálej převod a přední kardan tak stojí. U aut.co to nemají se vše točí jakoby byl předek zapojen,jen to není spojený s pohonem od motoru. Prý se tím něco ušetří na palivu ale já sem rozdíl nezaznamenal.Neměl sem sice nikdy A-disco ale třeba u XJ nebo ZJ jsem měl možnost silniční 4x4 a tu jsem hojně využíval.Rozdíl ve spotřebě jsem na 4WD nebo 2WD nezaregistroval.

Re: Přední náhon - popis funkce

Napsal: 24 úno 2010, 21:11
od Kocour
Díky Harley, konečně popis jak jsem si představoval - tedy pokud to zafixuju fest viz.příspěvky kluků výše, tak se to bude vše točit až do převodovky, ale nijak to nepoškodím a na řízení či manipulaci s autem (jízdní vlastnosti) to nemá vliv a nic nezníčím, ovšem když už tam ta možnost je a Kč na to mám ,je ideální tuto "vyfikundaci" nahradit tím ručním posi-lokem a je vše jak bylo navrženo a zkonstruováno akorát růčo...No já budu ladit ještě můj disconnect, protože jak jsem psal, nějakej kutil předemnou ho tam dal obráceně (ventilem do leva) a tím pádem mi i ta kontrolka svítí obráceně. Vidličku mám novou, tak uvidím, zda podtlaky budou makat a až mě to nasere, tak tam prdnu posi-lok a hotové pořešené :-) Díky

Re: Přední náhon - popis funkce

Napsal: 25 úno 2010, 09:38
od Harley
Asi tak nějak bych to taky viděl. Znám pár lidí,co tam daly místo dělený poloosy nedělenou a celej ten bazmekt vyhodily a díru zadeklovali. Je tam akorát zádrhel v simeringu.Ty co mají celou poloosu mají simering hned vedle ložiska koše difu,jako na druhý straně ale tyhle dělený jsou těsněný až u konce první části poloosy u přesuvníku.Takže při konverzi na celou je třeba implantovat nějaký simering na kraj banja difu.Bohužel,jako na potvoru tam je sice místo na něj ale nemá to stejnej rozměr jako na druhý straně.Už nevím,jestli tu dosedací plochu nějak upravovali a nebo tam nacpali nějakej nekatalogovej simering. Tyhle simeringy se normálně blbě měněj natož tam něco vymejšlet.Každopádně,jde to.Viděl jsem to.

Re: Přední náhon - popis funkce

Napsal: 20 bře 2013, 21:00
od Fox
Nazdar všichni. Dotaz k téhle problematice. Mám Yj 89 r.v. přestala mi řadit čtyřkola. Když na ten domek na přední nápravě připojím ten hlavní přívod podlaku do převodovky (červená hadička) natvrdo tak sepne, ale přes převodovku to nejede.Přijde mi že ten podlak kterej to má ovládat nemá dostatečnou sílu.hadičky jsou v pořádku.když na nápravě natvrdo spojím ty dvě poloosy nezk..vým diferák? Teoreticky jestli to chňápu správně, tak dokud nezapnu 4x4 v převodovce tak se předek bude jen odvalovat a nic by se stát nemělo protože nebude "tlačenej převodovkou".

Re: Přední náhon - popis funkce

Napsal: 21 bře 2013, 09:32
od Harley
Nic tam nezničíš. Je to stejný,jako u aut,co dělěnou poloosu nemaj. Kterejch je díkybohu většina.