Re: Samosvor ?
Napsal: 20 úno 2010, 19:48
Debata o samosvoru na Jeep Clubu popisovaná Harleyem coby "vášnivá" je slabý slovo, postupně byla do ní vtažena řada lidí a ne vždy byly všechny příspěvky korektní. Bohužel hledání technických důvodů -proč ano a proč ne -tam místy nehrálo prim.
LSD mi byl doporučen jako možné řešení ,jak zlepšit trakci v lehkém terénu, a to s ohledem na:
- jedná se o TJ 2,5 Sport,tedy slabý motor bez výkonové rezervy
- nemám zkušenosti s jízdou v terénu,tutíž nebezpečí poškození uzávěrek při neodborném zacházení je reálné
- man. uzávěrky zadní i přední vyžadují i další úpravy a je to jíž finančně náročnější úprava
- samosvor plně uspokojuje myšlenku:občas vjedu do terénu a samosvor si poradí "sám"
Vše nakonec skončilo tím, že jsem od montáže LSD ustoupil. Ne, že bych samosvor jako takový považoval pro typ svého vozu a způsob jeho užívání jako naprosto nevhodný, nebo snad jako technicky nevydařený produkt, který mimochodem Chrysler nabízí a montuje řadu let,ale přeci jen mě "nalomilo" to opotřebení lamel v čase. Podotýkám, že nejsem technik,prd tomu rozumím,ale už jsem se tak rozhodl. Jako zajímavým řešením se mě jeví technické řešení šnekovým soukolím v případě True Tracku. Bohužel, srovnávací statistiku poruchovosti,spokojenosti se zlepšením trakce a míru zhoršení jízdním vlastností na silnici mezi Wranglerem TJ bez samosvoru a se samosvorem LSD anebo True Track jsem nikde nenašel.
Závěrem-základní úvahou bylo tedy najít 4x4 pomocníka pro Wranglera TJ s nejslabším motorem 2,5 bez výkonové rezervy v terénu s občasným užitím mimo silnice a s řidičem bez valných zkušeností s Off jízdou. Terénem se myslí polní a lesní cesty,tedy kola "na zemi", pneu BFG T/A.
LSD mi byl doporučen jako možné řešení ,jak zlepšit trakci v lehkém terénu, a to s ohledem na:
- jedná se o TJ 2,5 Sport,tedy slabý motor bez výkonové rezervy
- nemám zkušenosti s jízdou v terénu,tutíž nebezpečí poškození uzávěrek při neodborném zacházení je reálné
- man. uzávěrky zadní i přední vyžadují i další úpravy a je to jíž finančně náročnější úprava
- samosvor plně uspokojuje myšlenku:občas vjedu do terénu a samosvor si poradí "sám"
Vše nakonec skončilo tím, že jsem od montáže LSD ustoupil. Ne, že bych samosvor jako takový považoval pro typ svého vozu a způsob jeho užívání jako naprosto nevhodný, nebo snad jako technicky nevydařený produkt, který mimochodem Chrysler nabízí a montuje řadu let,ale přeci jen mě "nalomilo" to opotřebení lamel v čase. Podotýkám, že nejsem technik,prd tomu rozumím,ale už jsem se tak rozhodl. Jako zajímavým řešením se mě jeví technické řešení šnekovým soukolím v případě True Tracku. Bohužel, srovnávací statistiku poruchovosti,spokojenosti se zlepšením trakce a míru zhoršení jízdním vlastností na silnici mezi Wranglerem TJ bez samosvoru a se samosvorem LSD anebo True Track jsem nikde nenašel.
Závěrem-základní úvahou bylo tedy najít 4x4 pomocníka pro Wranglera TJ s nejslabším motorem 2,5 bez výkonové rezervy v terénu s občasným užitím mimo silnice a s řidičem bez valných zkušeností s Off jízdou. Terénem se myslí polní a lesní cesty,tedy kola "na zemi", pneu BFG T/A.