Kladky - sekundární rozvod (alternátor, servo...)
Napsal: 29 led 2007, 11:39
Ahoj,
třeba Vám pomůže jedna rada při odstranění nepříjemného"šustění" v motorovém prostoru.
Klasické pískání nebo prokluzování mikrořemenu,dříve klínového řemenu,známe všichni,ale když Vám rozvod kovově šustí,znamená to jen jedno,ložiska vodících kladek.
Momentálně toto řeším a chci se podělit o zkušenosti.
Mám motor 2.4 a tam je pohon přídavných agregátů(servo,alternátor....klima ), řešen jen jedním řemenem. Je extrémně dlouhý a to vyžaduje jeho provedení přes několik( v mém případě tři,protože nemám klima) vodících a jednu napínací kladku.
A tady je kámen urazu.
Mám najeto cca 53.000Km a ložiska v kladkách jsou už tak hlučná,že při běhu motoru máte pocit ,že máte kamínek u brzdových destiček a ten se tře o kotouč. Jen to nepřestane a slyšíte to i když stojíte.
Jak zjistit ,která je vadná?
Já používám klasickou dřevěnou tyčku a tu přiložím při nastartovaném motoru na kladku(střed úchytného šroubu) a poslouchám.
Byl jsem sice trochu zmaten,vadné jsou všechny? Ne stejně ,ale jsou už hlučnější.
Řešení?
Nové kladky a zárověň řemen.Ideální řešení a celé to stojí cca 3.000,-Kč.
Žádná závratná částka ,ale já to opravil za 850,-Kč.
To je už znát. Kladky se dají velmi snadno opravit,vyjmout staré ložisko a vložit nové, zvládne průměrně šikovný mechanik za 5 minut.
Ložiska stojí od 70,- do 90 ,-Kč
řemen od 650,- do 1.000,- Kč :lol:
poznámka- řemen 6PK2150 a ložiska 6203.
Výsledek je 100%
,žádné rušivé šustění a dobrý pocit.
Je to banální oprava ,ale jsou lidé,kteří slyší,ale neví co.Pokud to někomu pomůže,tak jsem rád.Pokud jsem někoho podcenil,omlouvám se.
Ahoj Viki (Zdeněk Viktorin)
třeba Vám pomůže jedna rada při odstranění nepříjemného"šustění" v motorovém prostoru.
Klasické pískání nebo prokluzování mikrořemenu,dříve klínového řemenu,známe všichni,ale když Vám rozvod kovově šustí,znamená to jen jedno,ložiska vodících kladek.
Momentálně toto řeším a chci se podělit o zkušenosti.
Mám motor 2.4 a tam je pohon přídavných agregátů(servo,alternátor....klima ), řešen jen jedním řemenem. Je extrémně dlouhý a to vyžaduje jeho provedení přes několik( v mém případě tři,protože nemám klima) vodících a jednu napínací kladku.
A tady je kámen urazu.
Mám najeto cca 53.000Km a ložiska v kladkách jsou už tak hlučná,že při běhu motoru máte pocit ,že máte kamínek u brzdových destiček a ten se tře o kotouč. Jen to nepřestane a slyšíte to i když stojíte.
Jak zjistit ,která je vadná?
Já používám klasickou dřevěnou tyčku a tu přiložím při nastartovaném motoru na kladku(střed úchytného šroubu) a poslouchám.
Byl jsem sice trochu zmaten,vadné jsou všechny? Ne stejně ,ale jsou už hlučnější.
Řešení?
Nové kladky a zárověň řemen.Ideální řešení a celé to stojí cca 3.000,-Kč.
Žádná závratná částka ,ale já to opravil za 850,-Kč.
To je už znát. Kladky se dají velmi snadno opravit,vyjmout staré ložisko a vložit nové, zvládne průměrně šikovný mechanik za 5 minut.
Ložiska stojí od 70,- do 90 ,-Kč
řemen od 650,- do 1.000,- Kč :lol:
poznámka- řemen 6PK2150 a ložiska 6203.
Výsledek je 100%
Je to banální oprava ,ale jsou lidé,kteří slyší,ale neví co.Pokud to někomu pomůže,tak jsem rád.Pokud jsem někoho podcenil,omlouvám se.
Ahoj Viki (Zdeněk Viktorin)