Kladky - sekundární rozvod (alternátor, servo...)
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Kladky - sekundární rozvod (alternátor, servo...)
Ahoj,
třeba Vám pomůže jedna rada při odstranění nepříjemného"šustění" v motorovém prostoru.
Klasické pískání nebo prokluzování mikrořemenu,dříve klínového řemenu,známe všichni,ale když Vám rozvod kovově šustí,znamená to jen jedno,ložiska vodících kladek.
Momentálně toto řeším a chci se podělit o zkušenosti.
Mám motor 2.4 a tam je pohon přídavných agregátů(servo,alternátor....klima ), řešen jen jedním řemenem. Je extrémně dlouhý a to vyžaduje jeho provedení přes několik( v mém případě tři,protože nemám klima) vodících a jednu napínací kladku.
A tady je kámen urazu.
Mám najeto cca 53.000Km a ložiska v kladkách jsou už tak hlučná,že při běhu motoru máte pocit ,že máte kamínek u brzdových destiček a ten se tře o kotouč. Jen to nepřestane a slyšíte to i když stojíte.
Jak zjistit ,která je vadná?
Já používám klasickou dřevěnou tyčku a tu přiložím při nastartovaném motoru na kladku(střed úchytného šroubu) a poslouchám.
Byl jsem sice trochu zmaten,vadné jsou všechny? Ne stejně ,ale jsou už hlučnější.
Řešení?
Nové kladky a zárověň řemen.Ideální řešení a celé to stojí cca 3.000,-Kč.
Žádná závratná částka ,ale já to opravil za 850,-Kč.
To je už znát. Kladky se dají velmi snadno opravit,vyjmout staré ložisko a vložit nové, zvládne průměrně šikovný mechanik za 5 minut.
Ložiska stojí od 70,- do 90 ,-Kč
řemen od 650,- do 1.000,- Kč :lol:
poznámka- řemen 6PK2150 a ložiska 6203.
Výsledek je 100% ,žádné rušivé šustění a dobrý pocit.
Je to banální oprava ,ale jsou lidé,kteří slyší,ale neví co.Pokud to někomu pomůže,tak jsem rád.Pokud jsem někoho podcenil,omlouvám se.
Ahoj Viki (Zdeněk Viktorin)
třeba Vám pomůže jedna rada při odstranění nepříjemného"šustění" v motorovém prostoru.
Klasické pískání nebo prokluzování mikrořemenu,dříve klínového řemenu,známe všichni,ale když Vám rozvod kovově šustí,znamená to jen jedno,ložiska vodících kladek.
Momentálně toto řeším a chci se podělit o zkušenosti.
Mám motor 2.4 a tam je pohon přídavných agregátů(servo,alternátor....klima ), řešen jen jedním řemenem. Je extrémně dlouhý a to vyžaduje jeho provedení přes několik( v mém případě tři,protože nemám klima) vodících a jednu napínací kladku.
A tady je kámen urazu.
Mám najeto cca 53.000Km a ložiska v kladkách jsou už tak hlučná,že při běhu motoru máte pocit ,že máte kamínek u brzdových destiček a ten se tře o kotouč. Jen to nepřestane a slyšíte to i když stojíte.
Jak zjistit ,která je vadná?
Já používám klasickou dřevěnou tyčku a tu přiložím při nastartovaném motoru na kladku(střed úchytného šroubu) a poslouchám.
Byl jsem sice trochu zmaten,vadné jsou všechny? Ne stejně ,ale jsou už hlučnější.
Řešení?
Nové kladky a zárověň řemen.Ideální řešení a celé to stojí cca 3.000,-Kč.
Žádná závratná částka ,ale já to opravil za 850,-Kč.
To je už znát. Kladky se dají velmi snadno opravit,vyjmout staré ložisko a vložit nové, zvládne průměrně šikovný mechanik za 5 minut.
Ložiska stojí od 70,- do 90 ,-Kč
řemen od 650,- do 1.000,- Kč :lol:
poznámka- řemen 6PK2150 a ložiska 6203.
Výsledek je 100% ,žádné rušivé šustění a dobrý pocit.
Je to banální oprava ,ale jsou lidé,kteří slyší,ale neví co.Pokud to někomu pomůže,tak jsem rád.Pokud jsem někoho podcenil,omlouvám se.
Ahoj Viki (Zdeněk Viktorin)
Re: Kladky - sekundární rozvod (alternátor, servo...)
Zdravim... sice se muj dotaz tematu tyka jen okrajove, ale asi je zbytecny zakladat dalsi tema...
potřeboval bych poradit, kde muze utikat kapalina z nadobky serva? nestalo se nekomu neco podobnyho? zniceho nic to zacalo kapat a to docela dost.. a druhy dotaz je na klinovy remen, ktery pohani servo, jde vubec napnout? nebo se musi vymenit? zda se mi ze je to vsechno napevno... je to 2.5 YJ r.v. 90
Diky za rady
potřeboval bych poradit, kde muze utikat kapalina z nadobky serva? nestalo se nekomu neco podobnyho? zniceho nic to zacalo kapat a to docela dost.. a druhy dotaz je na klinovy remen, ktery pohani servo, jde vubec napnout? nebo se musi vymenit? zda se mi ze je to vsechno napevno... je to 2.5 YJ r.v. 90
Diky za rady
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kladky - sekundární rozvod (alternátor, servo...)
Nevím jak u 2,5L ale u čtyřlitra,kterej je ve většině s chodnej s tím čtyřválcem,se řemen napínal právě tou servopumpou. Byla držená pěti šrouby,který se povolily a jedním dlouhým(který byl jedinej kolmo na ostaní a jakoby v ose řemenu),se to šponovalo.
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kladky - sekundární rozvod (alternátor, servo...)
Já měl YJ 2,5, 1989 a pumpa tam byla bez toho napínacího /kolmého/ šroubu a k napnutí se povoloval jen jeden - nebo dva - teď nevím přesně z těch pěti, a byl/y/ to ten nebo ty, co šly skrz celou pumpu - je to ale velmi špatně vidět a dostat se tam s klíčem je ještě horší...... Ty ostatní jen drží tělo té pumpy. Musíš ho povolit a pak nějakou pákou, nebo i rukou, směrem ke kastli - tak se to napne. Ale je fakt, že je tam málo místa že to napínání jde jen ve velmi omezeném rozsahu. I já musel pak jednou dát kratší řemen, pak to zas šlo.
A téct by pumpa neměla - je možné že ti servo brzo přestane chodit - ale tady závadu neznám....
Nemáš tam třeba moc kapaliny? Na měrce máš dvě rysky - jestli měříš hladinu studenou nebo teplou......
A téct by pumpa neměla - je možné že ti servo brzo přestane chodit - ale tady závadu neznám....
Nemáš tam třeba moc kapaliny? Na měrce máš dvě rysky - jestli měříš hladinu studenou nebo teplou......
- Ondřej
- Soptík
- Příspěvky: 779
- Registrován: 12 led 2009, 16:38
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kladky - sekundární rozvod (alternátor, servo...)
V jedné chytré knize psali,že horní ryska je na vypnutý motor a dolní ryska na nastartovaný. Jak doleješ při nastartovaným motoru na horní rysku,tak ti to po vypnutí přeteče. Jinak mi jedna převodka tekla přes spodní gufero, ale to bys měl mastnou páku řízení. Jo a napínání řemenu se fakt provádí celou nádobkou serva.
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kladky - sekundární rozvod (alternátor, servo...)
Jedna ryska je na studenou a jedna na teplou kapalinu. Když se podíváš pořádně na tu měrku, mělo by to tam i být vyraženo /cold, hot/.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kladky - sekundární rozvod (alternátor, servo...)
Taky si myslím
- Ondřej
- Soptík
- Příspěvky: 779
- Registrován: 12 led 2009, 16:38
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kladky - sekundární rozvod (alternátor, servo...)
Jo jo. V knize byl popsán systém s expanzní nádobkou. Sorry. Tady je nádobka součástí pracovního válce-stačí nastartovat a kapalina leze nahoru u expanzky je to obráceně, tam jde dolu jak to plní systém.
Re: Kladky - sekundární rozvod (alternátor, servo...)
Díky za odpovědi, zkoušel jsem to servo povolit, ale nedalo se tam pořádně dostat, tak jsem nakonec řemen sundal, a dal nový i bez napínání a je to v poho....kudy to teče nevím, pořádně sem se po tím nedíval, ale zda se mi že to přestalo. Hladinu v nádobce mam ale správnou, tak to přetýkat nemůže, spíš někudy spodem.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kladky - sekundární rozvod (alternátor, servo...)
Někdy to může prosakovat ve spoji mezi nádobkou a samotným čerpadlem.Je tam okroužek.
Re: Kladky - sekundární rozvod (alternátor, servo...)
Tak se mi taky u mého TJ 2.4 (najeto 66000km) začli ozývat se zvuky více než šustivé sundal jsem řemen a byl klid,protože mám klimatizaci, tak je tam jen jedna vodicí plus napínací kladka. Nejdřív jsem vyměnil ložisko ve vodicí a zvuky se nezměnily. Tak jsem sundal napínací, ale bohužel kužel, tam ložisko vyměnit nejde, jelikož je s plastu a je tam z obou stran je osazení a tudíž to vylisovat nejde.Doufám,že se mi jí podaří urychleně sehnat.Může někdo poradit? Jinak si myslím,že by se podařilo prodloužit životnost, kdyby se po cca 30000km doplnila nebo vyměnila vazelína, žádná tam nebyla, jen taková zaschlé zbytky.
Re: Kladky - sekundární rozvod (alternátor, servo...)
Tak to je teda sranda, ta plastová kladka, tak za cca 300 Kč se zřejmě nedá koupit solo, pouze komplet s napínákem a to je minimálně cca 2000 Kč.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů