Stránka 1 z 2

Topení

Napsal: 10 led 2009, 13:35
od Čejka Jiří
Tak to halt zbylo na mé maličkosti no.Dohadujeme se s Bobem okolo topení a oběma nám to přišlo blbé se ptát.Já to nyvydržel.Jde o to že trávíme vlastně první zimu s TJ a oběma se nám zdá že zdaleka tak netopí jako YJ.Projeli jsme vlastně 4 čtyřlitry a u všech se nám to zdálo stejné.Máte někdo z TJářů podobný pocit nebo je to jen naše chiméra?U YJ jsem prakticky nikdy neměl topení na doraz a dalo se jezdit v triku.Nyní jedu na maximum ventilátor 2-3 stupeň a na nějaký moc vyvslékání to ani zdaleka není.Bob dtto. plus je ještě namíchanej že po nandání jedenatřicítek mu to už tak nejede kiš kiš. :lol: :lol: :lol:

Re: Topení

Napsal: 10 led 2009, 13:41
od Jirka
No, to byla doba, než se ten Bob taky trochu na tý silnici umravní... :cheche:

Topení? No jasně, naprostej souhlas.....Topí míň... Ono je to taky daný tím, že to fouká trošku jinam, než YJ. Ale je fakt, že netopí tolik. :up:

Ale taky co chceš - vždyť je to "bugina na pláž", kde tam bys potřeboval topit.... :lol:

Re: Topení

Napsal: 10 led 2009, 23:01
od Bob Holoubek
Takže kamarádi:po vyzkoušení 2 YJ 2.5 a 4 tj4L Vám můžu odpovědně říct,že zlatej dědeček modrák YJ co se topení týče dneska jsem jezdil po polích v okolí Chlumce nad Cidlinou a u mého 4L tj topení na full větrák na 3 a žádnej šlágr já jsem si bundu svlékl Janka už ne.

Re: Topení

Napsal: 11 led 2009, 20:28
od Petr Krátký
Jelikož jsem nedávno vyměnil TJ 2,5 za TJ 4,O ,mohu s jistotou prohlásit,že 2,5 topi výrazně lépe a tento rozdíl odpovídá přesně tomu,co popisuje Robin u 2,5 a Jirka s Bobem u 4,0. TJ 2,5 a YJ 2,5 topí stejně.

Re: Topení

Napsal: 12 led 2009, 08:51
od Jirka
No, nikdy jsem to nezkoumal, tak se mohu jen domnívat a časem se na to podívat.....

Můžou to být dvě závislosti - jednak že hadice k topení jsou u čtyřlitra delší, protože ten motor je delší - je to sice jen o kousek, ale v těhle mrazech to může být rozdíl a ta voda v nich se může i za tu chviličku víc ochladit, než dorazí do topení......

A další - čtyřlitr jezdí o poznání míň otáček, než dvoulitr, takže čerpadlo se točí pomaleji, takže celý oběh vody je pomalejší, proto se zase třeba v těhle mrazech ochladí víc než u dvoulitra....

Taky neznám otvírací hodnoty termostatů, takže nevím, jestli třeba čtyřlitr nejezdí s o nějakej stupínek menší teplotou....A v těhle mrazech je samozřejmě každej stupínek znát....

Ale všechno jsou to jen domněnky - jak říkal, tohle jsem nezkoumal.... :rolleyes:

Re: Topení

Napsal: 12 led 2009, 09:15
od Harley
Já teda soudit nemůžu.TJ jsem prodal ještě před zimou ale do listopadu mi přišlo,že topí normálně,(a to už byly po ránu mrazy)tak jako všechny Jeepy co jsem měl. A jelikož jsem zimomřivej a vytápění sedaček si pouštím i v létě po ránu a teplo u mě začíná až když je venku 30°C+ :lol: ,tak bych si možná všimnul,že topí míň. Důvod,proč by měl topit míň,mě žádnej nenapadá.Nevím,jakej by měl bejt rozdíl mezi čtyřlitrovým Cherokee a TJ. S TJ jsem jezdil jen se softopem a vytopenej byl hned,jak se na Jeep sluší.
Termostaty jsou na všech Jeepech(ročníkách i typech) stejný.je to dáno především emisema,který to vyžadujou.Otevírají při 195°F. Je to ralativně dost a proto Jepový motory jezdí lehce "teplejš". U Wranglerů je dost velká čelní plocha a chladič ale u Jeepovejch SUV je to horší ,mají malý chladiče vůči obsahu a tak se někdy bojuje s přehříváním. Taky kvůli tuningu se dávají termostaty s nižším bodem otevření,nejvhodnější je 180°F. Měl jsem ho v Grandu a rozdíl ,že by se mi ochladilo topení,jsem nezpozoroval.

Teď u JK je topení až excelentní! V těhle mrazech,se softopem,parkuju před barákem,tak auto topí do pěti minut. tak do dvou Km pomalejší jízdy mezi panelákama a už fouká teplej vzduch,do čtyř Km už vařící! O víkendu jsem jezdil po horách a topení muselo bejt lehce stažený,jinak bych si uvařil nohy a nebo ksicht. :up:

Re: Topení

Napsal: 12 led 2009, 21:15
od Birddog
:up: Na tom ventilátoru něco bude. V mém YJ mám teplo jen když frčí na plný výkon. A když frčí, tak dělá takový randál, že neslyším motor. Má rada : zkus to přes ventilaci. Ten motor vyprodukuje dost horké vody, ale něco musí nahnat ten vzduch do kabiny. Co se Harleyje týče, má pravdu : na tom letišti v pardubicích bylo loni v létě asi 60 stupňů a zatímco slabší nátury kolabovaly, on se teprve dostával do provozních otáček ! :cheche:

Re: Topení

Napsal: 12 led 2009, 22:29
od Harley
:cheche: Jo,tam sem si sundal i mikinu :up:

Ale přivedl jsi mě na jednu věc. Co zkusit dát na mřížky před oknem takvej ten nádech aby za jízdy víc nabíral vnější vzduch a nebylo to jen na ventilátoru? Přímo na TJ se to prodává.

Re: Topení

Napsal: 12 led 2009, 22:41
od Birddog
:up: Za pokus by to stálo. A asi věděj proč to vyráběj. Otázkou je ale, aby zas toho vzduchu nebylo moc a jestli se vůbec stačí ohřát. Možná, že někdo má konkrétní zkušenosti. :up:

Re: Topení

Napsal: 12 led 2009, 22:52
od Harley
Jo,efekt může bejt i opačnej.Těžko soudit. Na zkoušku by to šlo udělat i s kartonu.Ikdyž ten origo nestojí moc.

Re: Topení

Napsal: 13 led 2009, 18:51
od Jirka
Jo jo, tak tady to mohu doplnit - o YJčku není žádná - prostě topilo víc a určitě mělo jak kratší hadice s vodou /2,5l/, tak i kratší přívod vzduchu - v podstatě šel vzduch od mřížek rovnou do ventilátoru a z něj asi po ca 30ti cm rovnou dolů do výdechů na nohy - teda sice doprostřed auta, ale to stačilo. A výkon měl dost na to, aby to foukalo teplej vzduch a hodně.

Na TJ když jede ventilátor na 4, tak ten vzduch je sice teplej, ale rozhodně ne vařící, což znamená že chyba je někde jinde - takže i kdyby nasával vzduchu víc, nestihl by ho ohřát! Ale taky rozvody vzduchu na TJ josu podstatně delší a složitější a tím pádem ten vzduch se má možnost zchladit, neboť přířka mezi motorem a kabinou rozhodně "nehoří" vedrem......Je taky jiná - to její zdvojení je posunutý víc dolů - sice líp odizoluje hluk, ale zároveň taky teplo....A to je jedno k druhýmu, k tomu delší hadice u čtyřlitra a jeden stupínek dolů tady, druhej tady a celkově je výsledek o poznání chladnější..... :frown:

Re: Topení

Napsal: 13 led 2009, 20:34
od Harley
Jirko,to mi ale vysvětli,že čtyřlitrovej Cherokee ze stejným motorem,rozvodem hadic a i v podstatě stejným topením,topil absolutně špičkově.

Re: Topení

Napsal: 13 led 2009, 21:10
od Michael
tak ja mam TJ 2,5. Vlažnej vzduch jde prakticky okamžitě, cca po jednom kilometru. Po deseti minutách stahuju topení o kousek zpět. Ne moc ale když mi fouká topení na ruce, tak to pálí. Používám nejvíc režim půlenej na nohy na horní výdechy.

Re: Topení

Napsal: 14 led 2009, 00:00
od Čejka Jiří
Asi bude Jirka mít pravdu že ten 4 litr je malinko jinej v délce hadic a jistě taky v obsahu chladícího média.
Jediná pomoc která mne napadá je ta že zkusím dopředu dát dečku na chladič a tím malinko zvýšit ohřátí celého systému.Jak říká Jirka stupínek k stupínku a máme topinku. :lol: :lol:

Re: Topení

Napsal: 14 led 2009, 09:14
od Bob Holoubek
To Jirka + Harley:díky za odpověd :up: