Topení
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
- Čejka Jiří
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 137
- Registrován: 06 úno 2007, 09:48
- Bydliště: Brodce
- Kontaktovat uživatele:
Topení
Tak to halt zbylo na mé maličkosti no.Dohadujeme se s Bobem okolo topení a oběma nám to přišlo blbé se ptát.Já to nyvydržel.Jde o to že trávíme vlastně první zimu s TJ a oběma se nám zdá že zdaleka tak netopí jako YJ.Projeli jsme vlastně 4 čtyřlitry a u všech se nám to zdálo stejné.Máte někdo z TJářů podobný pocit nebo je to jen naše chiméra?U YJ jsem prakticky nikdy neměl topení na doraz a dalo se jezdit v triku.Nyní jedu na maximum ventilátor 2-3 stupeň a na nějaký moc vyvslékání to ani zdaleka není.Bob dtto. plus je ještě namíchanej že po nandání jedenatřicítek mu to už tak nejede kiš kiš. :lol: :lol: :lol:
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
No, to byla doba, než se ten Bob taky trochu na tý silnici umravní...
Topení? No jasně, naprostej souhlas.....Topí míň... Ono je to taky daný tím, že to fouká trošku jinam, než YJ. Ale je fakt, že netopí tolik.
Ale taky co chceš - vždyť je to "bugina na pláž", kde tam bys potřeboval topit.... :lol:
Topení? No jasně, naprostej souhlas.....Topí míň... Ono je to taky daný tím, že to fouká trošku jinam, než YJ. Ale je fakt, že netopí tolik.
Ale taky co chceš - vždyť je to "bugina na pláž", kde tam bys potřeboval topit.... :lol:
Re: Topení
Takže kamarádi:po vyzkoušení 2 YJ 2.5 a 4 tj4L Vám můžu odpovědně říct,že zlatej dědeček modrák YJ co se topení týče dneska jsem jezdil po polích v okolí Chlumce nad Cidlinou a u mého 4L tj topení na full větrák na 3 a žádnej šlágr já jsem si bundu svlékl Janka už ne.
- Petr Krátký
- Tiskový mluvčí RS
- Příspěvky: 390
- Registrován: 06 zář 2007, 11:35
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Jelikož jsem nedávno vyměnil TJ 2,5 za TJ 4,O ,mohu s jistotou prohlásit,že 2,5 topi výrazně lépe a tento rozdíl odpovídá přesně tomu,co popisuje Robin u 2,5 a Jirka s Bobem u 4,0. TJ 2,5 a YJ 2,5 topí stejně.
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
No, nikdy jsem to nezkoumal, tak se mohu jen domnívat a časem se na to podívat.....
Můžou to být dvě závislosti - jednak že hadice k topení jsou u čtyřlitra delší, protože ten motor je delší - je to sice jen o kousek, ale v těhle mrazech to může být rozdíl a ta voda v nich se může i za tu chviličku víc ochladit, než dorazí do topení......
A další - čtyřlitr jezdí o poznání míň otáček, než dvoulitr, takže čerpadlo se točí pomaleji, takže celý oběh vody je pomalejší, proto se zase třeba v těhle mrazech ochladí víc než u dvoulitra....
Taky neznám otvírací hodnoty termostatů, takže nevím, jestli třeba čtyřlitr nejezdí s o nějakej stupínek menší teplotou....A v těhle mrazech je samozřejmě každej stupínek znát....
Ale všechno jsou to jen domněnky - jak říkal, tohle jsem nezkoumal.... :rolleyes:
Můžou to být dvě závislosti - jednak že hadice k topení jsou u čtyřlitra delší, protože ten motor je delší - je to sice jen o kousek, ale v těhle mrazech to může být rozdíl a ta voda v nich se může i za tu chviličku víc ochladit, než dorazí do topení......
A další - čtyřlitr jezdí o poznání míň otáček, než dvoulitr, takže čerpadlo se točí pomaleji, takže celý oběh vody je pomalejší, proto se zase třeba v těhle mrazech ochladí víc než u dvoulitra....
Taky neznám otvírací hodnoty termostatů, takže nevím, jestli třeba čtyřlitr nejezdí s o nějakej stupínek menší teplotou....A v těhle mrazech je samozřejmě každej stupínek znát....
Ale všechno jsou to jen domněnky - jak říkal, tohle jsem nezkoumal.... :rolleyes:
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Já teda soudit nemůžu.TJ jsem prodal ještě před zimou ale do listopadu mi přišlo,že topí normálně,(a to už byly po ránu mrazy)tak jako všechny Jeepy co jsem měl. A jelikož jsem zimomřivej a vytápění sedaček si pouštím i v létě po ránu a teplo u mě začíná až když je venku 30°C+ :lol: ,tak bych si možná všimnul,že topí míň. Důvod,proč by měl topit míň,mě žádnej nenapadá.Nevím,jakej by měl bejt rozdíl mezi čtyřlitrovým Cherokee a TJ. S TJ jsem jezdil jen se softopem a vytopenej byl hned,jak se na Jeep sluší.
Termostaty jsou na všech Jeepech(ročníkách i typech) stejný.je to dáno především emisema,který to vyžadujou.Otevírají při 195°F. Je to ralativně dost a proto Jepový motory jezdí lehce "teplejš". U Wranglerů je dost velká čelní plocha a chladič ale u Jeepovejch SUV je to horší ,mají malý chladiče vůči obsahu a tak se někdy bojuje s přehříváním. Taky kvůli tuningu se dávají termostaty s nižším bodem otevření,nejvhodnější je 180°F. Měl jsem ho v Grandu a rozdíl ,že by se mi ochladilo topení,jsem nezpozoroval.
Teď u JK je topení až excelentní! V těhle mrazech,se softopem,parkuju před barákem,tak auto topí do pěti minut. tak do dvou Km pomalejší jízdy mezi panelákama a už fouká teplej vzduch,do čtyř Km už vařící! O víkendu jsem jezdil po horách a topení muselo bejt lehce stažený,jinak bych si uvařil nohy a nebo ksicht.
Termostaty jsou na všech Jeepech(ročníkách i typech) stejný.je to dáno především emisema,který to vyžadujou.Otevírají při 195°F. Je to ralativně dost a proto Jepový motory jezdí lehce "teplejš". U Wranglerů je dost velká čelní plocha a chladič ale u Jeepovejch SUV je to horší ,mají malý chladiče vůči obsahu a tak se někdy bojuje s přehříváním. Taky kvůli tuningu se dávají termostaty s nižším bodem otevření,nejvhodnější je 180°F. Měl jsem ho v Grandu a rozdíl ,že by se mi ochladilo topení,jsem nezpozoroval.
Teď u JK je topení až excelentní! V těhle mrazech,se softopem,parkuju před barákem,tak auto topí do pěti minut. tak do dvou Km pomalejší jízdy mezi panelákama a už fouká teplej vzduch,do čtyř Km už vařící! O víkendu jsem jezdil po horách a topení muselo bejt lehce stažený,jinak bych si uvařil nohy a nebo ksicht.
-
- malej kecal
- Příspěvky: 26
- Registrován: 21 led 2007, 19:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Na tom ventilátoru něco bude. V mém YJ mám teplo jen když frčí na plný výkon. A když frčí, tak dělá takový randál, že neslyším motor. Má rada : zkus to přes ventilaci. Ten motor vyprodukuje dost horké vody, ale něco musí nahnat ten vzduch do kabiny. Co se Harleyje týče, má pravdu : na tom letišti v pardubicích bylo loni v létě asi 60 stupňů a zatímco slabší nátury kolabovaly, on se teprve dostával do provozních otáček !
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Jo,tam sem si sundal i mikinu
Ale přivedl jsi mě na jednu věc. Co zkusit dát na mřížky před oknem takvej ten nádech aby za jízdy víc nabíral vnější vzduch a nebylo to jen na ventilátoru? Přímo na TJ se to prodává.
Ale přivedl jsi mě na jednu věc. Co zkusit dát na mřížky před oknem takvej ten nádech aby za jízdy víc nabíral vnější vzduch a nebylo to jen na ventilátoru? Přímo na TJ se to prodává.
-
- malej kecal
- Příspěvky: 26
- Registrován: 21 led 2007, 19:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Za pokus by to stálo. A asi věděj proč to vyráběj. Otázkou je ale, aby zas toho vzduchu nebylo moc a jestli se vůbec stačí ohřát. Možná, že někdo má konkrétní zkušenosti.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Jo,efekt může bejt i opačnej.Těžko soudit. Na zkoušku by to šlo udělat i s kartonu.Ikdyž ten origo nestojí moc.
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Jo jo, tak tady to mohu doplnit - o YJčku není žádná - prostě topilo víc a určitě mělo jak kratší hadice s vodou /2,5l/, tak i kratší přívod vzduchu - v podstatě šel vzduch od mřížek rovnou do ventilátoru a z něj asi po ca 30ti cm rovnou dolů do výdechů na nohy - teda sice doprostřed auta, ale to stačilo. A výkon měl dost na to, aby to foukalo teplej vzduch a hodně.
Na TJ když jede ventilátor na 4, tak ten vzduch je sice teplej, ale rozhodně ne vařící, což znamená že chyba je někde jinde - takže i kdyby nasával vzduchu víc, nestihl by ho ohřát! Ale taky rozvody vzduchu na TJ josu podstatně delší a složitější a tím pádem ten vzduch se má možnost zchladit, neboť přířka mezi motorem a kabinou rozhodně "nehoří" vedrem......Je taky jiná - to její zdvojení je posunutý víc dolů - sice líp odizoluje hluk, ale zároveň taky teplo....A to je jedno k druhýmu, k tomu delší hadice u čtyřlitra a jeden stupínek dolů tady, druhej tady a celkově je výsledek o poznání chladnější.....
Na TJ když jede ventilátor na 4, tak ten vzduch je sice teplej, ale rozhodně ne vařící, což znamená že chyba je někde jinde - takže i kdyby nasával vzduchu víc, nestihl by ho ohřát! Ale taky rozvody vzduchu na TJ josu podstatně delší a složitější a tím pádem ten vzduch se má možnost zchladit, neboť přířka mezi motorem a kabinou rozhodně "nehoří" vedrem......Je taky jiná - to její zdvojení je posunutý víc dolů - sice líp odizoluje hluk, ale zároveň taky teplo....A to je jedno k druhýmu, k tomu delší hadice u čtyřlitra a jeden stupínek dolů tady, druhej tady a celkově je výsledek o poznání chladnější.....
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Jirko,to mi ale vysvětli,že čtyřlitrovej Cherokee ze stejným motorem,rozvodem hadic a i v podstatě stejným topením,topil absolutně špičkově.
-
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 108
- Registrován: 07 led 2007, 15:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
tak ja mam TJ 2,5. Vlažnej vzduch jde prakticky okamžitě, cca po jednom kilometru. Po deseti minutách stahuju topení o kousek zpět. Ne moc ale když mi fouká topení na ruce, tak to pálí. Používám nejvíc režim půlenej na nohy na horní výdechy.
- Čejka Jiří
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 137
- Registrován: 06 úno 2007, 09:48
- Bydliště: Brodce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Asi bude Jirka mít pravdu že ten 4 litr je malinko jinej v délce hadic a jistě taky v obsahu chladícího média.
Jediná pomoc která mne napadá je ta že zkusím dopředu dát dečku na chladič a tím malinko zvýšit ohřátí celého systému.Jak říká Jirka stupínek k stupínku a máme topinku. :lol: :lol:
Jediná pomoc která mne napadá je ta že zkusím dopředu dát dečku na chladič a tím malinko zvýšit ohřátí celého systému.Jak říká Jirka stupínek k stupínku a máme topinku. :lol: :lol:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti