Jízda se zařazenou 4H / 4L

... pište sem dotazy, které svým zaměřením nehodí do vedlejších témat nebo jsou společné pro všechny modely

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Michael
hodně velkej kecal
Příspěvky: 108
Registrován: 07 led 2007, 15:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Jízda se zařazenou 4H / 4L

Nový příspěvek od Michael »

Mám dotaz související s aktuálním stavem silnic druhé a třetí třídy. Vím že se neradí na silnici zapínat všechny čtyři. ale na druhou stranu auto líp sedí . Je nebezpečí že něco na autě oddělám pokud jedu na silnici na všechny čtyři?
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: 4x4

Nový příspěvek od Jirka »

Jednoznačná záležitost - 4x4 nesouvisí se stavem silnice, ale s možností, aby si každá náprava mohla proklouznout. Jeep nemá mezinápravový diferenciál a v okamžiku byť jen malé zatáčky jede přední náprava jinou dráhu než zadní. A pokud je to na suchu a ty nedovolíš aby si kola proklouzly, tak něco rozštípneš, v lepším případě jen vytaháš řetěz v redukční převodovce.

Takže - nikdy se 4x4 na suchu! Jinak můžeš kdykoli - na silnici, na poli, rychlost taky není problém /pokud jedeš 120, asi to není na předek.... :lol: /
Michael
hodně velkej kecal
Příspěvky: 108
Registrován: 07 led 2007, 15:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L

Nový příspěvek od Michael »

to jsem chtěl slyšet. dělám to taky tak, obzvlášť je to bezva ráno potmě když ani nevidím co je vlastně v zatáčce na povrchu silnice. to si říkám : má mi to klouznout a nebo si mám poničit diferák?
Uživatelský avatar
Lelek
velkej kecal
Příspěvky: 78
Registrován: 15 pro 2006, 16:53
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L

Nový příspěvek od Lelek »

Michaeli, dej pozor :exclaim: Jel jsem takhle nedávno Slavkovským lesem na ujetém sněhu sypaném malým kačírkem, 4H zapnuto. Jedu tak max. 40 km/h, když v jedné nenápadné zatáčce mi to ujelo bokem - ihned kontra, auto se překlopilo na druhou stranu a už žádné kontra nepomohlo - zkončili jsme napůl na srázu cca 5m nad potokem........ Všichni svatí u nás :exclaim: Soňa okamžitě s Čikem evakuovala a já chvíli čekal, co to udělá... Naštěstí jsme byli předkem do silnice, tak jsem vyskočil a auto chytil na naviják. Jak jsem potom jel opatrně a pomalu... A to jsem si myslel, jak umím vybrat smyky a ještě jsem se z toho radoval. Ta silnice byla umydlená na led. Tak bacha, ani 4H není všemocná a přírodní zákony zase zafungovaly / kupodivu / :lol: P. S. A na wraníku ani škrábnutí - ještě ted´ děkuju nahoru :lol:
Michael
hodně velkej kecal
Příspěvky: 108
Registrován: 07 led 2007, 15:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L

Nový příspěvek od Michael »

já se ptal protože mám naprosto stejnou historku z konce roku, najednou na silnici naprostý zrcadlo, skončili jsme naklonění ve škarpě, ze závěje mi nepomohla ani pomalá redukce, jel kolem kluk s pick upem toyotou a tem nás vytáhnul.
nikdy před tím jsem mimo teren předek nezapínal, od té doby to řeším podobně jako Robin, zapínáním a vypínáním předku
Uživatelský avatar
Lelek
velkej kecal
Příspěvky: 78
Registrován: 15 pro 2006, 16:53
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L

Nový příspěvek od Lelek »

Vždyt´ říkám - jel jsem 4H na ujetém sněhu .......... Ale byl jsem trochu rychlejší, než to chtělo. A to jsem si myslel, jak jedu dobře....
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L

Nový příspěvek od Harley »

Jak to popsal Jirka,není co dodat :up:

Jet s předkem na kluzku je opravdu bezpečnější ale je škoda,že Wranglery nemají mezinápravovej diferenciál.To potom jízda na kluzku je úplně v jiný dimenzi. Zavřenej mezidif,resp. u Wranglera připojenej předek,není přímo ideální pro jízdu na kluzku protože diference otáčení kol se musí dělat mezi gumou a silnicí a tak musím dohnat některý s kol ke smyku a tím zvyšuju tendenci k smyku celýho auta. Obzvlášť blbý to je,když je v zadu samosvor.To potom veškerý diferování je na předních kolech,kterýma určuju směr auta ale takhle prokluzem to degraduju. S mezidifem jsou kola v relativně stálým kontaktu s podkladem a tím líp auto koriguju.
Na předchozích autech jsem měl Selec Trac přídavku,která má mezidif a tak vím,jakej je to rozdíl jet s otevřeným difem a nebo zašpérovaným.V Cherokee byla,do Granda jsem jí implantoval s XJ. Do krátkýho Wranglera se nevejde ale do JK jí vážně plánuju.Ale ještě nevím,jak je JK kompatibilní,s předchozíma rokama Jeepů.
Nicméně,furt je lepší jet na sněhu/kluzku s připojeným na tvrdo předkem,než jen na zadek.
Tomáš

Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L

Nový příspěvek od Tomáš »

Ještě bych přihodil dotaz na přizazování předku za jízdy u YJ, do jaké rychlosti, nebo jestli zastavit uplně?... Doteď když jsem připojoval předek tak jsem radši zastavil, ale zajímalo by mě co si můžu dovolit...
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L

Nový příspěvek od Harley »

4H není omezená rychlostí.Naopak,líp zapadne za jízdy než při stojícím autě.
Tomáš

Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L

Nový příspěvek od Tomáš »

Já jenom že jsem četl (možná i tady na fóru) že při jízdě na zadek se přední kardan netočí, takže mě zajímalo jestli můžu např i v 60km/h připojit předek.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L

Nový příspěvek od Harley »

Pokud máš Axle disconnect v přední nápravě ,tak je to jinak a je třeba řadit na místě a nebo mírnýho pohybu aby se vyrovnaly zuby vůči přesuvníku.

Co jsem napsal předtím platí pro auta bez Axle disc. .U těch se přední kardan točí stále.Tím pádem propojuješ dvě točící části který se točí stejnou rychlostí.
Tomáš

Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L

Nový příspěvek od Tomáš »

To jsem potřeboval vědět. :up: .. ještě zjistit jestli tam ten Axle disc. je, a jeto :wink:
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L

Nový příspěvek od Tom »

drtivá většina YJ má disconnect (nemá pouze že by ho někdo vyřadil), stejně tak jako všechny TJ disconnect nemaj...
Uživatelský avatar
Konopnik
malej kecal
Příspěvky: 35
Registrován: 14 led 2009, 15:55
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L

Nový příspěvek od Konopnik »

Nápad - možná blbej. O teorii vypínání a zapínání axle disc se píše na jiným místě tohoto fóra. Co takhle udělat ovládací ventil axle disc elektrickej a zapínat ho ručně. Před vjezdem do terénu bych mohl poloosu spojit, ale v lehkým terénu na tvrdým podkladu bych mohl jezdit jenom na zadek a předek tam kopnout i za jízdy bez zastavování. :rolleyes:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L

Nový příspěvek od Harley »

No ale Konopko,tohle už v principu dávno existuje.jmenuje se to Posi Lok a ovládá se to bowdenem. Pak můžeš mít redukovanou jen zadokolku.
http://www.4x4posi-lok.com/app_jeep.html

Obrázek

Myslím,že to má v nabídce i RDR/Crown
Odpovědět

Zpět na „Obecné dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů