Stránka 1 z 2
Jízda se zařazenou 4H / 4L
Napsal: 07 led 2009, 16:11
od Michael
Mám dotaz související s aktuálním stavem silnic druhé a třetí třídy. Vím že se neradí na silnici zapínat všechny čtyři. ale na druhou stranu auto líp sedí . Je nebezpečí že něco na autě oddělám pokud jedu na silnici na všechny čtyři?
Re: 4x4
Napsal: 07 led 2009, 16:21
od Jirka
Jednoznačná záležitost - 4x4 nesouvisí se stavem silnice, ale s možností, aby si každá náprava mohla proklouznout. Jeep nemá mezinápravový diferenciál a v okamžiku byť jen malé zatáčky jede přední náprava jinou dráhu než zadní. A pokud je to na suchu a ty nedovolíš aby si kola proklouzly, tak něco rozštípneš, v lepším případě jen vytaháš řetěz v redukční převodovce.
Takže - nikdy se 4x4 na suchu! Jinak můžeš kdykoli - na silnici, na poli, rychlost taky není problém /pokud jedeš 120, asi to není na předek.... :lol: /
Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L
Napsal: 07 led 2009, 17:01
od Michael
to jsem chtěl slyšet. dělám to taky tak, obzvlášť je to bezva ráno potmě když ani nevidím co je vlastně v zatáčce na povrchu silnice. to si říkám : má mi to klouznout a nebo si mám poničit diferák?
Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L
Napsal: 07 led 2009, 17:18
od Lelek
Michaeli, dej pozor :exclaim: Jel jsem takhle nedávno Slavkovským lesem na ujetém sněhu sypaném malým kačírkem, 4H zapnuto. Jedu tak max. 40 km/h, když v jedné nenápadné zatáčce mi to ujelo bokem - ihned kontra, auto se překlopilo na druhou stranu a už žádné kontra nepomohlo - zkončili jsme napůl na srázu cca 5m nad potokem........ Všichni svatí u nás :exclaim: Soňa okamžitě s Čikem evakuovala a já chvíli čekal, co to udělá... Naštěstí jsme byli předkem do silnice, tak jsem vyskočil a auto chytil na naviják. Jak jsem potom jel opatrně a pomalu... A to jsem si myslel, jak umím vybrat smyky a ještě jsem se z toho radoval. Ta silnice byla umydlená na led. Tak bacha, ani 4H není všemocná a přírodní zákony zase zafungovaly / kupodivu / :lol: P. S. A na wraníku ani škrábnutí - ještě ted´ děkuju nahoru :lol:
Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L
Napsal: 07 led 2009, 17:28
od Michael
já se ptal protože mám naprosto stejnou historku z konce roku, najednou na silnici naprostý zrcadlo, skončili jsme naklonění ve škarpě, ze závěje mi nepomohla ani pomalá redukce, jel kolem kluk s pick upem toyotou a tem nás vytáhnul.
nikdy před tím jsem mimo teren předek nezapínal, od té doby to řeším podobně jako Robin, zapínáním a vypínáním předku
Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L
Napsal: 07 led 2009, 17:34
od Lelek
Vždyt´ říkám - jel jsem 4H na ujetém sněhu .......... Ale byl jsem trochu rychlejší, než to chtělo. A to jsem si myslel, jak jedu dobře....
Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L
Napsal: 07 led 2009, 20:32
od Harley
Jak to popsal Jirka,není co dodat
Jet s předkem na kluzku je opravdu bezpečnější ale je škoda,že Wranglery nemají mezinápravovej diferenciál.To potom jízda na kluzku je úplně v jiný dimenzi. Zavřenej mezidif,resp. u Wranglera připojenej předek,není přímo ideální pro jízdu na kluzku protože diference otáčení kol se musí dělat mezi gumou a silnicí a tak musím dohnat některý s kol ke smyku a tím zvyšuju tendenci k smyku celýho auta. Obzvlášť blbý to je,když je v zadu samosvor.To potom veškerý diferování je na předních kolech,kterýma určuju směr auta ale takhle prokluzem to degraduju. S mezidifem jsou kola v relativně stálým kontaktu s podkladem a tím líp auto koriguju.
Na předchozích autech jsem měl Selec Trac přídavku,která má mezidif a tak vím,jakej je to rozdíl jet s otevřeným difem a nebo zašpérovaným.V Cherokee byla,do Granda jsem jí implantoval s XJ. Do krátkýho Wranglera se nevejde ale do JK jí vážně plánuju.Ale ještě nevím,jak je JK kompatibilní,s předchozíma rokama Jeepů.
Nicméně,furt je lepší jet na sněhu/kluzku s připojeným na tvrdo předkem,než jen na zadek.
Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L
Napsal: 07 led 2009, 22:22
od Tomáš
Ještě bych přihodil dotaz na přizazování předku za jízdy u YJ, do jaké rychlosti, nebo jestli zastavit uplně?... Doteď když jsem připojoval předek tak jsem radši zastavil, ale zajímalo by mě co si můžu dovolit...
Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L
Napsal: 07 led 2009, 22:30
od Harley
4H není omezená rychlostí.Naopak,líp zapadne za jízdy než při stojícím autě.
Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L
Napsal: 07 led 2009, 22:59
od Tomáš
Já jenom že jsem četl (možná i tady na fóru) že při jízdě na zadek se přední kardan netočí, takže mě zajímalo jestli můžu např i v 60km/h připojit předek.
Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L
Napsal: 07 led 2009, 23:04
od Harley
Pokud máš Axle disconnect v přední nápravě ,tak je to jinak a je třeba řadit na místě a nebo mírnýho pohybu aby se vyrovnaly zuby vůči přesuvníku.
Co jsem napsal předtím platí pro auta bez Axle disc. .U těch se přední kardan točí stále.Tím pádem propojuješ dvě točící části který se točí stejnou rychlostí.
Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L
Napsal: 08 led 2009, 16:22
od Tomáš
To jsem potřeboval vědět.

.. ještě zjistit jestli tam ten Axle disc. je, a jeto

Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L
Napsal: 18 led 2009, 12:25
od Tom
drtivá většina YJ má disconnect (nemá pouze že by ho někdo vyřadil), stejně tak jako všechny TJ disconnect nemaj...
Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L
Napsal: 27 úno 2009, 10:22
od Konopnik
Nápad - možná blbej. O teorii vypínání a zapínání axle disc se píše na jiným místě tohoto fóra. Co takhle udělat ovládací ventil axle disc elektrickej a zapínat ho ručně. Před vjezdem do terénu bych mohl poloosu spojit, ale v lehkým terénu na tvrdým podkladu bych mohl jezdit jenom na zadek a předek tam kopnout i za jízdy bez zastavování. :rolleyes:
Re: Jízda se zařazenou 4H / 4L
Napsal: 27 úno 2009, 10:37
od Harley
No ale Konopko,tohle už v principu dávno existuje.jmenuje se to Posi Lok a ovládá se to bowdenem. Pak můžeš mít redukovanou jen zadokolku.
http://www.4x4posi-lok.com/app_jeep.html
Myslím,že to má v nabídce i RDR/Crown