Disky a pneu

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů TJ

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Michal - Semiš Breznický
vydra
Příspěvky: 463
Registrován: 19 úno 2007, 10:13
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Michal - Semiš Breznický »

Díky Robine za tuto zprávu. Chystám se koupit pojistné matky (krade se všechno, že) a nemyslím si, že bych si uvědomil rozdílný, nemetricý závit.
To 1mm stoupání, to je klasický whitworth? Jsem taky zvědav, najde-li se někdo, kdo je prodává.
Semiš
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Jirka »

Tak ještě pro upřesnění - 1 palec je 25,4 mm. Takže průměr šroubu 1/2" je přesně 12,7 mm.
Stoupání 20 závitů na palec odpovídá tedy metrickým 1,27 mm. Proto nejpodobnější metrický šroub je průměr 12, stoupání 1,25mm. Dokonce tu matku na něj v poodě dostanete, jenže na něm samozřejmě vaklá. Takže bacha na to.
všechny Willysy mají většinu závitů UNC - to je trošku jemnější Whitwort. Proto většina lidí z neznalosti cpe na willysech whitworty do UNC závitů a ono to v podstatě taky funguje, dokud to není někde v těsnících místech. Akorát při častějším vytáčení se závit pak zničí.
A ještě jemnější než UNC je právě UNF. A to mají Jeepy na kolech - všechny.
Nicméně - když budete po někom chtít matku se závitem UNF, tak se vám asi vysměje, protože nebude tušit co to je. Takže je třeba říct, že chcete matku na Jeepa - a to pak každej podle katalogu najde, a ani nemusí vědět co je tam za závit. :up:
Uživatelský avatar
Lelek
velkej kecal
Příspěvky: 78
Registrován: 15 pro 2006, 16:53
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Lelek »

Je to určitě 7x15, ale ET nevím, asi bez ET - nejsou to žádné prolisy. Mám je také. Rozměr 8x15 se jen těžko shání. Neříkám, že to nejde sehnat, ale k nám se asi už ani nedováží. To mám informace, když jsem je před rokem sháněl já. :lol:
Krtek

Pneumatiky

Nový příspěvek od Krtek »

Kurňa chlapi, tož sem zjistil že bez gum to fakt nende.
Momentálně tam mám Bridgestone Dueler H/L 215/75 R15. Našel jsem to jen na amerických webech. Měl by to být nějaký šampoňácký celorok.
V techničáku mám ale alternativně i 225/75 R15. Ale nevím jestli by se daly dát na ty moje sériové disky. Asi ne. Už to řeším nějak s velitelem ale pokud by vás napadlo co bych tam mohl dát, budu vděčný za každý tip. Díky.
Uživatelský avatar
Standa
hodně velkej kecal
Příspěvky: 837
Registrován: 15 pro 2006, 16:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Standa »

Zdarec Krtku,
Moc to neřeš, Jeep je schopen celkem bez problému zkousnout gumy do velikosti až 31x10,5x15. Oproti té originální velikosti bych tam spíše dával něco většího a širšího. Je třeba brát v úvahu šířku ráfku, zda tam máš 7J nebo 8J x 15. Podle toho pak vybírej šířky gumy. Průměr může být celkem o dost větší. Pozor ale na poměr šířka / výška. Na webu najdeš spoustu kalkulátorů a tabulek na přepočet velikosti pneu a ráfků. Taktéž spostu užitečných informací pro výběr gum. :up:
Krtek

31 ky

Nový příspěvek od Krtek »

Díky Standovi za odpověď. Tímto směrem uvažuji samozřejmě taky, ale prý ty 31ky drhnou v plném rejdu. Musíte si uvědomit že mám zatím sériovku. Ráfek bych měl mít 7 x 15 ET 31.75. Možná bych měl koupit i větší ráfky a ty origoš si nechat až pojedu na STK. Kdyby jste někdo měli něco doma, tak dejte vědět.
Uživatelský avatar
Standa
hodně velkej kecal
Příspěvky: 837
Registrován: 15 pro 2006, 16:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Standa »

Dej myslím klidně 8J x 15, na STK určitě s tímhle nemůžeš mít problém.
Jinak ty 31 možná v rejdu dřít můžou. Na TJ jdou bez úprav podvozku (zvýšení), u YJ si nejsem jistej. Takže bych volil něco o mále menšího např. 30x9,5, nebo adekvátní velikost v evropským rozměru.
Ty malý kolečka jsou na tom autě úplná katastrofa.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Jirka »

Když dáš ráfky s alespoň nějakým ET, nebudou drhnout - tj. vysadíš gumy trochu ven. Ideální ráfek téměř pro všechny použitelné rozměry je 8x15 ET -20, nebo 8,5x15 ET -20.
ET minus znamená, že o toto je ráfek víc vylisován směrem ven. Tudíž kola pak nedrhnou. Ale zase ti lezou ven z lemů. No tak si pak pořídíš ty širší lemy. A až je budeš mít, zjistíš že to celkově nevypadá nic moc, takže auto přizvedneš. Pak možná dáš ještě body lift. Pak uvidíš, že origo nárazníky k těm krásným kolům a zvednutýmu autu taky moc nesdí, tak dáš nový. Pak k tomu dodáš naviják, protože tam prostě patří. Pak si koupíš jiný zrcátka, abys mohl jezdit bez střechy a bez dveří. Pak dodáš nějaký přídavný světla protože to je jednak hezký a jednak Jeep prostě nesvítí.... A nejlíp na rampu nad střechu. Pak přidáš nášlapy, protože se manželce blbě do zvednutýho auta nastupuje. Pak................. :cheche:

Říkal jsme ti, Krtku, už na Luckým vrchu, že začátek ja na 200.000,- Kč :cheche: :cheche:

P.S. A nezapomeň na vysilačku :lol:
Harley

Nový příspěvek od Harley »

Osobní zkušenost ,že 31 BFG A/T na origo diskách a na autě bez liftu nikde ani v plným rejdu nedřou. Pravda,s odpojeným stabíkem někde v terénu by asi štrejchly ale nijak dramaticky.

Obrázek

Ale 4,5cm lift je už i pro křížení jistota

Obrázek
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Jirka »

Máš TJ. YJ je trochu jinak stavěný a nižší, takže 31tky se tam opravdu nevejdou a nějakej drobnej lift je fakt nutnej. Nejjednodušší jsou ty disky s nějakým ET.
Harley

Nový příspěvek od Harley »

Nějak sem přehlíd,že se jedná o YJ
Krtek

Gumy

Nový příspěvek od Krtek »

Tak to teda zrekapituluji. Mám 1993. Pokud chci dát 31ky musím buď zvýšit nebo pouze nazout na EZ disky, které vysunou gumu ven. Také by možná stačily podložky pod kola. Potřebuji ale vědět, jestli nic nebude drhnout ani lemy blatníků a tak a to ani při zapérování. Také by mě bodly odkazy na nějaké shopy kde se dají objednat nějaké doplňky a tak. Díky.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Jirka »

Tak tedy ještě jednou - máš 1993 ale je to tedy vlastně YJ, nebo TJ? Hranatý, nebo kulatý světla? Listová pera, nebo vinutý pružiny? Vím že už jsme se o tom bavili, ale nějak jsem to zapomněl, tak abychom ti neradili blbosti. Toto jsou zásadní věci pro úpravy.
A proč nestačí říct rok? Protože jsi jednak zrovna v přelomových letech a jednak na těchto modelech je toho spousta záměnnýho a tak tyto auta bývají dost často zbastlený ze všeho možnýho - přehozený kastle, ochraný rámy, nápravy i předělávaný pérování.......
Uživatelský avatar
Standa
hodně velkej kecal
Příspěvky: 837
Registrován: 15 pro 2006, 16:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Standa »

Krtek má YJ viz. fotogalerie příznivců.
Podle mě 8J x 15 disky s mínusovým, nebo co nejmenším ET.
Gumy max. 31x10,5x15.
Případně časem malý Bodylift 1 - 2 palce.
Krtek

31ky

Nový příspěvek od Krtek »

Mám hranaté světla a listová pera. No už se to trochu rýsuje, takže vystouplé disky nebo podložky budou stačit a nebude to nikde drhnout v rejdu nebo při zapérování?
Odpovědět

Zpět na „Wrangler TJ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host