Technická specifikace YJ
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Technická specifikace YJ
Ahoj, uvazuji nad koupi Wrangleru, z financnich duvodu to bude zrejme yj. Bohuzel se mi nikde na netu nepodarilo najit technickou specifikaci seriovky. Chci se proto zeptat, jak je delany mezinapravovy diferencial - ma ho vubec, nebo se predek prirazuje napevno jako treba u starsich Cherokee + pripojeni prednich kol pres volnobezky? A pak jeste - ma to redukcni prevodovku a kolik je "rozumna" maximalka na silnici (tzn. mate jeste celkem bezpecny pocit, ze mate auto pod kontrolou) ?
Za odpovedi predem diky
Martin
Za odpovedi predem diky
Martin
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Wranglery /všechny kromě Rubicona-ten se trochu liší/ mají trvalý pohon zadní nápravy. Přední náprava je přiřaditelná natvrdo - nemá mezinápravový diferenciál. tedy s předkem můžeš jezdit pouze tam, kde kola mají proklouznout, jinak to roztrháš. Nesmíš jezdit na suchém povrchu.
Redukční převodovku mají také všechny Wranglery.
Volnoběžky jsou v případě YJ zbytečné, neboť v přední nápravě máš tzv. disconect, což víceméně plní funkci volnoběžky. Je to pneumaticky ovládané rozpojení pravé přední poloosy. V okamžiku kdy jedeš na zadek, netočí se ti tudíž vůbec přední kardan /teoreticky/. V okamžiku zařazení předku se automaticky přiřazuje i tento disconect. Je to docela dobré - trochu to šetří palivo, nicméně je to trošku kurvítko - trochu to občas zlobí....TJ už to nemá.
Bezpečná jízda po silnici? To je otázka co si pod tím představuješ. Pokud to budeš srovnávat s normálním osobákem, např. s oktávkou, budeš mít už ve 40ti pocit, že něco není v pořádku....Pevné nápravy, listová pera a nepřesné šnekové řízení děljí holt své....Ale pokud na to máš srdce, případně pokud si zvykneš, není problém jezdit jakkoli rychle, jen si musíš zvyknout, že auto při každém najetí na hrbol zadkem uskakuje po celé silnici :lol:
Ale v principu - do té stovky je to naprosto OK. Pak už je to trošičku horší, ale jak říkám - je otázkou s čím to srovnáváš....
Ten pocit v otevřeném Wrangleru je ale neopakovatelný
Redukční převodovku mají také všechny Wranglery.
Volnoběžky jsou v případě YJ zbytečné, neboť v přední nápravě máš tzv. disconect, což víceméně plní funkci volnoběžky. Je to pneumaticky ovládané rozpojení pravé přední poloosy. V okamžiku kdy jedeš na zadek, netočí se ti tudíž vůbec přední kardan /teoreticky/. V okamžiku zařazení předku se automaticky přiřazuje i tento disconect. Je to docela dobré - trochu to šetří palivo, nicméně je to trošku kurvítko - trochu to občas zlobí....TJ už to nemá.
Bezpečná jízda po silnici? To je otázka co si pod tím představuješ. Pokud to budeš srovnávat s normálním osobákem, např. s oktávkou, budeš mít už ve 40ti pocit, že něco není v pořádku....Pevné nápravy, listová pera a nepřesné šnekové řízení děljí holt své....Ale pokud na to máš srdce, případně pokud si zvykneš, není problém jezdit jakkoli rychle, jen si musíš zvyknout, že auto při každém najetí na hrbol zadkem uskakuje po celé silnici :lol:
Ale v principu - do té stovky je to naprosto OK. Pak už je to trošičku horší, ale jak říkám - je otázkou s čím to srovnáváš....
Ten pocit v otevřeném Wrangleru je ale neopakovatelný
diky za rychlou odpoved. ja mam ted Musso, takze to taky neni zadny rychlik. Ten mezinapravovy diferencial mi na nem ale obcas chybi, protoze na podzim a v zime neni kolikrat situace k tomu aby se dal predek na silnici priradit - snih, blato nebo namraza jsou jen v kratkych usecich, jede se pak hur nez s normalni predokolkou.
Martin
Martin
- Michal - Semiš Breznický
- vydra
- Příspěvky: 463
- Registrován: 19 úno 2007, 10:13
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
úplně zastavit není také ono - řadí se tu napřímo dvě čelní ozubení do sebe bez pomoci synchronizace a pokud se podaří zastavit přesně zubama proti sobě, zařadit nelze a je nutno s autem trošičku pohnout /resp. s kolečkama v převodovce/. Takže úplně nejlepší je řadit, když se kola víceméně minimálně pohybují - v manuálech se píše 3-5 km/h. Ale prostě stačí aby se ty kolečka v převodovce proti sobě hejbaly a zaskočily do sebe.
A přiřazování předku? no, to taky není o žádných přesných číslech - jsou jen orientační a víceméně pro amíky jako pojistka automobilky - je třeba použít vždy vlastní rozum. Když víš jak to funguje, můžeš si dovolit lecos - i víc, než se píše.
V TJ se přední kardan stále točí, takže není problém předek přiřadit v podstatě kdykoli - jenže nemělo by se to dělat ve větších rychlostech - proč? No základem je, že se vždycky obě nápravy musí točit stejně rychle - jinak jde někde něco proti sobě - ať už v převodovce, nebo v diferáku. A i když jedeš naprosto rovně, stejně je tu spoustu jiných vlivů, které ti dokážou, že se ty nápravy úplně stejně netočí - např.nestejnoměrně sjeté gumy. No a aby to do těch převodů a rozvodů a ostatních součástek nebyla při přiřazení předku taková rána, píše se cosi o těch imaginárních 88 Km/H. Je to ale teorie jak hrom - je třeba použít vlastní hlavu....Nehledě k tomu, že přední kardan je delší a má více dílů než zadní, takže je problém, aby byl naprosto přesně vyvážen, minimálně tak, jako zadní. A každá sebemenší nevývaha přináší při větších otáčkách velké vibrace, neřku-li dokonce zničení - ohnutí apod...Při větších rychlostech a otáčkách stačí i nevývaha maznice na tom kardanu, aby se ti auto rozvibrovalo, nebo abys udělal salto - ale to se bavíme opravdu o vělkých rychlostech....Těch 88, jak píšou, je zcela a naprosto bez problémů, pokud máš ten kardan v pořádku...
No a u YJ ti přední kardan za jízdy na zadek stojí, takže ho přiřazením předku vlastně roztáčíš. No a když to uděláš ve velké rychlosti, tak se může za nejhorších shod mnoha dalších okolností stát i to, že se ti tím "štosem" při náhlém zařazení prostě zkroutí a ty uděláš s Jeepem salto.....Nezapomeň že vše je to jen železo, tedy materiál velmi tvárný :lol:
A přiřazování předku? no, to taky není o žádných přesných číslech - jsou jen orientační a víceméně pro amíky jako pojistka automobilky - je třeba použít vždy vlastní rozum. Když víš jak to funguje, můžeš si dovolit lecos - i víc, než se píše.
V TJ se přední kardan stále točí, takže není problém předek přiřadit v podstatě kdykoli - jenže nemělo by se to dělat ve větších rychlostech - proč? No základem je, že se vždycky obě nápravy musí točit stejně rychle - jinak jde někde něco proti sobě - ať už v převodovce, nebo v diferáku. A i když jedeš naprosto rovně, stejně je tu spoustu jiných vlivů, které ti dokážou, že se ty nápravy úplně stejně netočí - např.nestejnoměrně sjeté gumy. No a aby to do těch převodů a rozvodů a ostatních součástek nebyla při přiřazení předku taková rána, píše se cosi o těch imaginárních 88 Km/H. Je to ale teorie jak hrom - je třeba použít vlastní hlavu....Nehledě k tomu, že přední kardan je delší a má více dílů než zadní, takže je problém, aby byl naprosto přesně vyvážen, minimálně tak, jako zadní. A každá sebemenší nevývaha přináší při větších otáčkách velké vibrace, neřku-li dokonce zničení - ohnutí apod...Při větších rychlostech a otáčkách stačí i nevývaha maznice na tom kardanu, aby se ti auto rozvibrovalo, nebo abys udělal salto - ale to se bavíme opravdu o vělkých rychlostech....Těch 88, jak píšou, je zcela a naprosto bez problémů, pokud máš ten kardan v pořádku...
No a u YJ ti přední kardan za jízdy na zadek stojí, takže ho přiřazením předku vlastně roztáčíš. No a když to uděláš ve velké rychlosti, tak se může za nejhorších shod mnoha dalších okolností stát i to, že se ti tím "štosem" při náhlém zařazení prostě zkroutí a ty uděláš s Jeepem salto.....Nezapomeň že vše je to jen železo, tedy materiál velmi tvárný :lol:
No,přídavná převodovka s mezidifem,mi u Wranglera schází hodně. Byl jsem naní zvyklej u Cherokee a i do Granda jsem jí dal místo Quadra Tracu,kterej je stálá 4x4 ale přes vizkospojku. Mít možnost jezdit stále na 4x4 ,mechanickou s diferákem je o úplně jiný dimenzi řízení . Je škoda že se do Wranglerů nikdy nedával Selec Trac.Hned jak jsem Wranglera koupil,už jsem přemejšlel,jak ho tam naimplantovat.Bohužel,Selec Trac je o proti Command tracu o něco delší a do krátkýho TJ se nevejde.Tady se hraje o každej cm.Jinak by tam technicky šel.
S Jeepovejma SUVčkama se dá jezdit v průměru rychlejc než s YJ/TJ a žádný rychlostní omezení pro přiřazení předku tam není.Teda krom redukce,to je jasný.Taky je jasný,že se jedná jen o přídavky Selec Trac,s mezidifem,kde má význam jet třeba 150 na 4x4. Pokud je to přídavka Command Trac,tak tam není důvod jet na čtyřkolku tak rychle,protože na silnici se s ní nesmí,kvůli absenci mezidifu a kdo pojede v terénu víc jak kilo,aby si teprv pak předek přiřadil,že?
U aut,co nemají Axle disc. ,asi od TJ výš, by ani teoreticky při jakýkoliv rychlosti,to nevadilo,jelikož se kardan a tím i hnaná část v převodovce stále točí,přibližně stejně rychle,lépe řečeno,furt stále stejný rozdíly při různý rychlósti auta.
U starších s Axle disc. by to už mohlo vadit se vzrůstající rychlostí.
S Jeepovejma SUVčkama se dá jezdit v průměru rychlejc než s YJ/TJ a žádný rychlostní omezení pro přiřazení předku tam není.Teda krom redukce,to je jasný.Taky je jasný,že se jedná jen o přídavky Selec Trac,s mezidifem,kde má význam jet třeba 150 na 4x4. Pokud je to přídavka Command Trac,tak tam není důvod jet na čtyřkolku tak rychle,protože na silnici se s ní nesmí,kvůli absenci mezidifu a kdo pojede v terénu víc jak kilo,aby si teprv pak předek přiřadil,že?
U aut,co nemají Axle disc. ,asi od TJ výš, by ani teoreticky při jakýkoliv rychlosti,to nevadilo,jelikož se kardan a tím i hnaná část v převodovce stále točí,přibližně stejně rychle,lépe řečeno,furt stále stejný rozdíly při různý rychlósti auta.
U starších s Axle disc. by to už mohlo vadit se vzrůstající rychlostí.
Re: Technická specifikace YJ
Koupil jsem teď ojetého Wranglera 4.0 (hranaté světla = YJ ?) z roku 1990. A zaplatil jsem 10tis. ekodaň :-( Ve velkém techničáku ale není napsaná spotřeba (abych na něho mohl třeba i psát cesťáky)...
Jak na to? Dopíšou mi to tam z Dekry?
A máte někdo zkušenost kolik to fakt žere?
Předem díky za info ;-)
Jak na to? Dopíšou mi to tam z Dekry?
A máte někdo zkušenost kolik to fakt žere?
Předem díky za info ;-)
- Petr Krátký
- Tiskový mluvčí RS
- Příspěvky: 390
- Registrován: 06 zář 2007, 11:35
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technická specifikace YJ
Ještě poznámka k rychlosti při řazení u YJ.To ,co napsal jirka o vibraci kardanu,zubech v převodovce je určitě pravda.Limitující je ale funkce disconectu.Ten funguje tak,že pomocí podtlaku hliníková vidlička posouvá uvnitř drážkované mezikruží ,nasunuté na jeden konec drážkované poloosy přes drážkovaný konec protilehlého konce poloosy,čímž obě její části spojí,což při řazení ve větší rychlosti nefunguje a často končí prasknutím vidličky,celý systém pak nefunguje./Znám z vlastní zkušenosti/.Poté jsem vypozoroval a následně i vyčetl,že nejvhodnější pro řazení u YJ s disconectem je řazení do rychlosti max.5 km/h,lépe zařadit při rychlosti O a po zařazení krátce /o několik cm couvnout a popojet dopředu/,čímž dojde k jeho spolehlivému propojení.Při řazení ve větší rychlosti je správné přesunutí kola,rotujícího po zařazení 4x4 spolu s centrální polovinou poloosy na drážky její periferní části spíše dílem náhody.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re:
No vždyť to píšu,že u axle disc. je to na rychlost omezený
Harley píše:
U aut,co nemají Axle disc. ,asi od TJ výš, by ani teoreticky při jakýkoliv rychlosti,to nevadilo,jelikož se kardan a tím i hnaná část v převodovce stále točí,přibližně stejně rychle,lépe řečeno,furt stále stejný rozdíly při různý rychlósti auta.
U starších s Axle disc. by to už mohlo vadit se vzrůstající rychlostí.
- Remi
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 174
- Registrován: 13 říj 2010, 21:21
- Bydliště: Praha/China
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technická specifikace YJ
Původní zpráva je z roku 2008 ...
A teď, "Nový majitel YJ rv90" se ptá na jména ...
"Nový majitel YJ rv90", jděte na Wikipedii a najdete vše o modelech:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Wrangler
Zde můžete vidět příklad přípravků:
http://www.quadratec.com/community/jeep ... r_rigs.php
Zde je ke čtení VIN číslo:
http://www.quadratec.com/jeep_knowledge ... cle-96.htm
Pokud nemluvíte anglicky, můžete přeložit stránky zde:
http://translate.google.cn/?hl=en#cs/en ... y%20zde%3A
Přeji vám nejlepsi. abyste si svou novou YJ!
Stejně jako většina z nás v klubu, mám jeden na první Jeep ...
To mi připomíná dobré časy ...
A teď, "Nový majitel YJ rv90" se ptá na jména ...
"Nový majitel YJ rv90", jděte na Wikipedii a najdete vše o modelech:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Wrangler
Zde můžete vidět příklad přípravků:
http://www.quadratec.com/community/jeep ... r_rigs.php
Zde je ke čtení VIN číslo:
http://www.quadratec.com/jeep_knowledge ... cle-96.htm
Pokud nemluvíte anglicky, můžete přeložit stránky zde:
http://translate.google.cn/?hl=en#cs/en ... y%20zde%3A
Přeji vám nejlepsi. abyste si svou novou YJ!
Stejně jako většina z nás v klubu, mám jeden na první Jeep ...
To mi připomíná dobré časy ...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti