Manuál nebo automat, 4.0 nebo 2.5, spotřeba
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Mám 04 Saharu, čtyřlitra v automatu a nic jinýho než automat bych nechtěl. Především do města ale i do terénu je lepší.Ale to jedno,každý podle svý chuti.Jezdím už pár let s Jeepama XJ a ZJ ,samozřejmě v automatu ale problém na sněhu či kluzku jsem nezaznamenal.Spíš naopak,měkčí rozjezdy jsou s automatem.A to v ZJ mám 300Hp .
Dost nechápu proč vyšlapávat spojku u manuálu a uvolňovat přenos výkonu? Naopak! A automat má spíš tu nevýhodu,že motorem nebrzdí krom jedničky.Takže v tom je trochu záludnost automatu,kdo na to není zvyklej.
Spotřeba u TJ ,město,resp. Praha je stabilních sedumnáct,pod ani náhodou a to jezdím předpisově.Mimo sem se ještě pod patnáct nedostal.Ale je pravda,že ještě do nedávna jsem jezdil buď bez střechy a nebo aspoň oken.Což spotřebu dosti zvyšuje.
Dost nechápu proč vyšlapávat spojku u manuálu a uvolňovat přenos výkonu? Naopak! A automat má spíš tu nevýhodu,že motorem nebrzdí krom jedničky.Takže v tom je trochu záludnost automatu,kdo na to není zvyklej.
Spotřeba u TJ ,město,resp. Praha je stabilních sedumnáct,pod ani náhodou a to jezdím předpisově.Mimo sem se ještě pod patnáct nedostal.Ale je pravda,že ještě do nedávna jsem jezdil buď bez střechy a nebo aspoň oken.Což spotřebu dosti zvyšuje.
- Michal - Semiš Breznický
- vydra
- Příspěvky: 463
- Registrován: 19 úno 2007, 10:13
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
V takovým stoupání ti ale automat nebude vadit ani v zařazený poloze,jak pustíš plyn bude auto couvat .Bude se to chovat podobně jako u manuálu vyšláplá spojka. A jelikož máš jen dva pedály,tak jednou nohou můžeš přibržďovat a druhou,plynem ještě pomáhat brzdám motorem. Navíc přeřazení do "R" je rychlejší než u manuálu.
Já osobně bych ale nevyřazoval ani u manuálu a radši bych couval se zařazenou zpátečkou abych měl stále auto pod kontrolou .
Výhoda automatu v terénu je i plynulý řazení třeba při velkých výjezdech.Neztrácíš při přeřazaní výkon jako u manuálu a taky se při přeřazení neutrhnou kola.je to plynulý.
Jak sem říkal,je to věc každýho,co mu vyhovuje ale koho znám,kdo poznal automat blíž,už by manuál nechtěl.
Já osobně bych ale nevyřazoval ani u manuálu a radši bych couval se zařazenou zpátečkou abych měl stále auto pod kontrolou .
Výhoda automatu v terénu je i plynulý řazení třeba při velkých výjezdech.Neztrácíš při přeřazaní výkon jako u manuálu a taky se při přeřazení neutrhnou kola.je to plynulý.
Jak sem říkal,je to věc každýho,co mu vyhovuje ale koho znám,kdo poznal automat blíž,už by manuál nechtěl.
- Michal - Semiš Breznický
- vydra
- Příspěvky: 463
- Registrován: 19 úno 2007, 10:13
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
K první části: pokud máš zařazený dopředný chod a dovolíš kolům, aby se otáčela dozadu, chcípne ti motor. Tak to funguje mě...Anonymous píše:V takovým stoupání ti ale automat nebude vadit ani v zařazený poloze,jak pustíš plyn bude auto couvat .Bude se to chovat podobně jako u manuálu vyšláplá spojka. ............
Jak sem říkal,je to věc každýho,co mu vyhovuje ale koho znám,kdo poznal automat blíž,už by manuál nechtěl.
K druhé: Naprosto souhlasím!
V mírným kopci to automat udrží,to jo ale ve velkým padáku ti to měnič na volnoběh neudrží.Aby ale automat udusil motor,to je nějaká chybka. Nicméně,překopnout páku voliče s D do R je mnohem jednodušší a rychlejší,než u manuálu. Nestaráš se o spojku,nehledáš polohu,víš,že ti nevyskočí kvalt.
Tak jak říká Robin
Tak jak říká Robin
Spotřeba - motor 4.0 / 2.5
Ahoj, rád bych se zeptal jakou spotřebu (cca.) má motor 4.0...
Chystám se v létě na "expedici" na Island a rád bych si tam půčjil právě wranglera, protože se budu z části pohybovat i po vnitrozemských cestách F (pouze pro terénní vozy, brody). Najedu celkem tak 2500-3000 km tak si chci trochu propočítat tu spotřebu, abych se pak nedivil :rolleyes: ...ještě uvažuju o Suzuki Jimny nebo Grand Vitaře, ale přeci jen jeep je jeep...
http://www.geysir.is/products.php?productid=19
Ještě by me zajimalo jak hlubokou vodu tohle auto projede...
Díky moc za odpovedi a pokud to uz nekde zodpovezeno bylo a ja to prehledl tak se na me prosim nezlobte
Chystám se v létě na "expedici" na Island a rád bych si tam půčjil právě wranglera, protože se budu z části pohybovat i po vnitrozemských cestách F (pouze pro terénní vozy, brody). Najedu celkem tak 2500-3000 km tak si chci trochu propočítat tu spotřebu, abych se pak nedivil :rolleyes: ...ještě uvažuju o Suzuki Jimny nebo Grand Vitaře, ale přeci jen jeep je jeep...
http://www.geysir.is/products.php?productid=19
Ještě by me zajimalo jak hlubokou vodu tohle auto projede...
Díky moc za odpovedi a pokud to uz nekde zodpovezeno bylo a ja to prehledl tak se na me prosim nezlobte
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba - motor 4.0
Měl jsem teď čtyřlitra s automatem,04r.v. a ve městě stabilně 17L, mimo,dálnice, 14,5L Pod tyhle čísla jsem se nedostal ani náhodou a to sem velice klidnej a rychlostní limity dodržující řidič. na dálnici sem nejel rychlejc jak 120.Ono to už víc ani nešlo se softtopem.
- Michal - Semiš Breznický
- vydra
- Příspěvky: 463
- Registrován: 19 úno 2007, 10:13
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba - motor 4.0 / 2.5
4l, 31 MTčka, automat - při poklidné jízdě po okrskách, rychlosti do 80km/h se to pohybuje kolem 15 l/100km.
Terén a "závodění" na dálnici jsem pro jistotu nezkoumal. :lol:
Terén a "závodění" na dálnici jsem pro jistotu nezkoumal. :lol:
Re: Spotřeba - motor 4.0 / 2.5
Díky za odpovědi chlapi. Nakonec půjčím Wraníka, je to nádherný auto a když už budu platit takový peníze za půjčení, tak at to stojí za tousranger píše:Já se svou 2.5-kou v manuálu jsem na tom podobně:
město 16-18 l /100 km
dálnice 14-15 l /100 km
V podstatě se dá říct, že spotřeba 2.5l je skoro na chlup stejná (nebo hodně srovnatelná) se 4.0l - máme s Tomášem Hlaváčem odzkoušeno z expedice z Rumunska, kdy jsme jeli oba s TJ, oba na stejném rozměru pneu, v podstatě i stejně naložený.
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 843
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manuál nebo automat, 4.0 nebo 2.5, spotřeba
mno akoráte nevim jak bude Isladskej Wraník upravenej... Vono brodit na Islandu často znamená rejdit kapotou pod vodou a že těch brodů ve vnitrozemí je víc než dost Já tam jezdil se sériovym pickupem a halt některý brody jsem nedal
Re: Manuál nebo automat, 4.0 nebo 2.5, spotřeba
Tak kluci, před nějakou dobou jsem si koupil 4litr v automatu a jsem maximálně spokojenej . Spotřebu jsem měřil pouze jednou a jezdil jsem město i mimo, táhnul jsem i vozejček, i trochu 4x4 a spotřeba byla při této rozmanitosti 17litrů. Chtěl jsem se ještě dozázat na jednu věc mám TJ a v návodu jsem se dočetl, že je možný dát 4H i 4L i za jízdy (nebo naopak ho vypnout), je to pravda?, nebo musím zastavit? Protože o pár odstavečků před tím psali něco, že pokud se jedna náprava netočí tak to nesmim, nebo tak něco, takže jsem z toho trochu zmatenej. Je možný za jízdy u automatu měnit režim třeba Z D na 2L a naopak apod. nebo musím zastavit?
Díky za odpověď. Pavel
Díky za odpověď. Pavel
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů