Řazení - problémy

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů YJ

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Jirka »

Nemění se jen kapalina - je nutno každých 50.000 km vyměnit kapalinu ale i filtr a seřídit "brzdičky". Pokud se to neudělá, převodovka odchází. V podstatě se pravděpodobně protáčejí lamely, protože nejsou seřízené - efekt - jako když prokluzuje spojka = přepálený olej, spálené lamely, nefunkčnost.

Okolo Hradce nevím, ale v Radotíně mu určitě poraděj nejméně dva servisy, co automaty dělaj - ale je to v Praze. Možná by mu poradili i po telefonu - pan Malý: 777 282 483.
Oldřich Hyvnar
malej kecal
Příspěvky: 36
Registrován: 22 led 2007, 09:30
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Oldřich Hyvnar »

Také mně nějak začal blbnout tento týden automat. Hlavně při rozjezdu mně chvíli trvá, než to přeřadí na vyšší rychlost. Auto jsem měl dva měsíce odstavené a vyteklo mně trochu oleje pod převodovkou na podlahu garáže. Chtěl jsem se zeptat, zda to u mně nemůže být tím? :question:

Ještě bych měl jeden dotaz a to k měření stavu oleje v aut. převodovce. V manuálu se píše, že měrka se má vytáhnout (samozřejme na rovném místě) až zhruba po ujetí 25 km. Já to dělám, ale zase olej je tak rozteklý a průsvitný, že na měrce prdlajs vidím. Jeho červenalá barva se úplně ztratí. Neznáte na to nějakou fintu? :question: Kolegové mně radili, že mám suchou měrku potřít trochu bílou křídou a pak to tam strčit, ale to se mně zdá trochu morbidní tlačit prach do oleje.
Díky moc za případnou radu.
Olda
Oldřich Hyvnar
malej kecal
Příspěvky: 36
Registrován: 22 led 2007, 09:30
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Oldřich Hyvnar »

Díky. Hlavně ať mně ten papír nezůstane v převodovce. Stářím se mně třepou ruce i při lepení.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Jirka »

Oldřich Hyvnar píše:Také mně nějak začal blbnout tento týden automat. Hlavně při rozjezdu mně chvíli trvá, než to přeřadí na vyšší rychlost. Auto jsem měl dva měsíce odstavené a vyteklo mně trochu oleje pod převodovkou na podlahu garáže. Chtěl jsem se zeptat, zda to u mně nemůže být tím? :question:

Ještě bych měl jeden dotaz a to k měření stavu oleje v aut. převodovce. V manuálu se píše, že měrka se má vytáhnout (samozřejme na rovném místě) až zhruba po ujetí 25 km. Já to dělám, ale zase olej je tak rozteklý a průsvitný, že na měrce prdlajs vidím. Jeho červenalá barva se úplně ztratí. Neznáte na to nějakou fintu? :question: Kolegové mně radili, že mám suchou měrku potřít trochu bílou křídou a pak to tam strčit, ale to se mně zdá trochu morbidní tlačit prach do oleje.
Díky moc za případnou radu.
Olda
Oldo, neznám sice podrobnosti, ale principielně - každej olej začne pracovat správně až když má správnou provozní teplotu - tj. přibližně stejně jako motorový olej. Do té doby v podstatě jeho viskozita není taková, aby zatekl všude kam má a tam správně pracoval a spínal lamely. Takže rozjezdy a studenej olej neřeš - horší by bylo, kdyby ti nefungovalo řazení po ujetí min. nějakých 15 km - v podstatě když koukneš do mauálů Jeepa, tak ti píšou, že aby ti auto fungovalo a abys oleje neničil, měl bys ujet v přepočtu min. 30 km. A něco na tom je. Jeepy jsou na oleje dost háklivý, už od Willyse. Ale při správné kvalitě pak fungujou perfektně.
Takže shrnutí - je-li olej studenej, v podstatě v automatu neřadí.....Ale zkus rychle řadit se studeným autem v manuálu...... :lol:

Co se týče měření množství - opravdu se měří blbě. Nicméně - abys nespletl špatné odečítání s tím, že tam nemáš olej žádný!!! Nechci radit, takže jen pro zopáknutí - převodovej olej se měří zásadně teplej - po ujetí ca 50 km /někdo říká 25 - taky by mělo stačit, ale jistota je jistota.../ - auto postavíš na rovnou plochu, postupně zařadíš pomalu přes brzdu všechny rychlostní stupně, pak zařadíš neutrál /pozor - ne "P", ale neutrál - plus ruční brzdu, aby ti to neujelo :lol: / a při běžícím motoru vytáhneš měrku - teď máš správnou míru.
Nic bych na měrku nedával - olej přesto že je čirej, musíš vidět - jestli nevidíš - je možné že tam není - zvlíště když říkáš že ti vytekl....
Uživatelský avatar
Michal - Semiš Breznický
vydra
Příspěvky: 463
Registrován: 19 úno 2007, 10:13
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Michal - Semiš Breznický »

Díky za zajímavé čtení. Co nejdříve si olej taky zkontroluju.
Oldo - když jsem naposledy koukal na olej v automat. převodovce, (při natočených cca 5000 km) olej byl čirý a na měrce normálně viditelný, červený.
Oldřich Hyvnar
malej kecal
Příspěvky: 36
Registrován: 22 led 2007, 09:30
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Oldřich Hyvnar »

Jirko, díky moc za rady. Všechno vyzkouším. Akorát já mám v manuálu napsáno, že po postupném zařazení všech rychlostí mám páku dát do polohy PARK. Uvidím. :up:
Michale, nevím, jak jsi to myslel s tou barvou. Pokud mám motor studený, také mám kapalinu červenou, ale pokud mám olej v provozní teplotě (jak píše Jirka po ujetí 25-50km), je průhledný. Měrka je sice mastná, což citím v prstech, ale neodhádnu přesně, zda to je mezi polohou ADD a FULL.
Ještě jsem se chtěl zeptat Michala: Minulý rok mně měnili v servisu v automatu olej. Nechal jsem si i nově přetěsnit převodovku. Přesto mně po odstavení v garáži olej z převodovky vytékal. Já si myslím, že mně to ti magoři přeplnili. Prosím tě, je na převodovce nějaká přepadová dírka pro odtok nadbytečného oleje nebo se mně to může tlačit ven někde ve spojích? :question:
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Jirka »

V každém případě se drž manuálu - ne u každé převodovky se měří úplně stejně - máš-li PARK, měř tak.
Jinak ještě drobnost - olej v převodovce by se měl měnit každých 50.000km, ale včetně filtru a seřízení "brzdiček" - takže v každém případě by se víko sundat mělo a tudíž i přetěsnit - přepadová dirka nebo něco podobného není - spíš se může stát, že ti to špatně utěsnili - respektive poslední dobou se nějak zhoršila kvalita těsnících tmelů /pokud to máš na tmel, jako že asi jo v dnešní době/ a jestli vezmeš klasickej oranžovej na olej na vysoké teploty, tak dnes moc netěsní :frown: Soudruzi zase někde ušetřili a ztrácí to na kvalitě - já mám v současné době stejnej problém na motoru na olejové vaně - prostě špatnej /levnej/ tmel....
Taky zkontroluj jestli ti olej neteče někde jinde - třeba často bývá problém se simeringem na výstupu kliky do převodovky - v tom místě je šílenej těsnící labyrint - simering, gumové půlměsíce,.....- pak olej stéká na čelo převodovky a za jízdy padají kapičky na celou převodovku včetně toho velkýho "šusplechu" a když zastavíš, tak to všechno najednou steče jakoby z převodovky...
To že olej na měrce nevidíš je taky divný - sice je to hrozně blbě vidět, to jo, ale přeci jen vidět je - denní světlo, natočit aby se lesknul a měl bys hladinku vidět - když tak i na druhé straně měrky - jestli nic nevidíš, je stále otázka, zda tam oleje máš opravdu dostatek.
Oldřich Hyvnar
malej kecal
Příspěvky: 36
Registrován: 22 led 2007, 09:30
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Oldřich Hyvnar »

Super, díky moc. Ve čtvrtek jedu stejně do servisu, tam jim předám tvoje rady na to těsnění a všechno zkontrolujeme, až se auto zdvihne.
kopis

Řazení - problémy

Nový příspěvek od kopis »

potřeboval bych poradit, mam wrangler 2,5 litru z 1994 a nějak mi nejde po nastartování řadit, pomůže když ho chcípnu a znova nahodim. pak to jde jak po másle. nevíte čím by to mohlo být?
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Jirka »

Co znamená "nejde řadit"? Jde to přes zuby, nebo se nehejbe páka, nebo to tam prostě neodstaneš, nebo nevypíná spojka??? Popiš trochu víc. Předpokládám že mluvíš o řazení normálních rychlostí - tedy ne předku nebo redukce.
A je to manuál nebo automat?
kopis

řazení

Nový příspěvek od kopis »

mam manuál a redukce řadit jdou ale hlavní šaltrpákou nejdou kvalty a to ani jeden, ale po opětovném nastartování se to trošku rozhejbe a jakž takž to jde, přes zuby ne je to spíš v tý páce jakoby :) možná to dlouho stálo a chtělo by to vyměnit olej ale proč by to po opětovném nastartování šlo lépe? je tam nějaké čerpadlo na olej do převodovky které se rozhýbe později?
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Jirka »

V manuálu žádný čerpadlo není. Zajímavá závada.... :eek: Co spojka? Vyměnit olej určitě neuškodí - jestli auto brodilo, mohl bys tam mít spíš vodní emulzi než olej a je možný že ti třeba něco drobně "zarezne" a je třeba to trošku "utrhnout" - např. zastavením mrkve a opětovným rozběhnutím...nevím...je to divný....Zkusil bych nejdřív olej a pak prověřit funkci spojky....Ale jinak nevím..... :frown: Pak snad jen rozebrat a podívat... :confused:
jeep

jsou to asi synchrony

Nový příspěvek od jeep »

tak to nejspíš vypadá na synchrony. má někdo zkušenost s výměnou synchronů na spojce? když totiž dvakrát šlápnu na spojku tak zařadit jde, a to na ty synchrony vypadá... už to někdo opravoval?
Uživatelský avatar
Standa
hodně velkej kecal
Příspěvky: 837
Registrován: 15 pro 2006, 16:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Standa »

Žádný synchrony ve spojce nejsou. Ty jsou v převodovce, malá mosazná kolečka pro synchronizaci ozubených kol při řazení. Pokud jsou v háji jde skutečně špatně řadit (nejdou tam rychlosti), někdy pomáhá řazení s meziplynem, ale chce to mít cit. Ti co jezdili s V3S to znají.
Tony
malej kecal
Příspěvky: 29
Registrován: 16 led 2007, 12:52
Bydliště: Hustopeče
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Tony »

... :wink: :wink: ehm.. ehm ..Tony jméno mé :up: .. ehm ..práce všeho druhu a převodovek zvláště... :lol: tříkrát rozdělaná na WR 4.0 l typ AX15 a složená a už měsíc jezdím. Jen jedním prstíčkem teď řadím kvalty.. :up:
u mě se hryznutej synchron projevil následovně - Při startu jsem sešlápnul spojku a s neutrálem kvaltem nastartoval.. při pouštění pedálu spojky šli kola do záběru (a znovu opakuji při neutrálu). Po zařazení kvaltu 1 - 5 jsem odjel v poho do servisu a po rozdělání napotřetí převodovky jsem měl kouslej synchron 3tího kvaltu..
Takže bádejte a bádejme čto takóje v étom gruzavíku slučílos :up:

a ještě mě napadá jestli že píšeš " v páce" , jestli nemáš rozhozený ty vodící tyčky těch přesuvníků , které se navzájem aretují při řazení kuličkami mezi sebou. A jestli se nepatrně pootočí nebo kuličky mezi nima šprajcne tak :down: ... ale to jenom píšu pro chycení nitě...
a nebo ty synchrony s tím souvisí v tom, že jestli jsou už hodně sjetý a fest doléhají na kolečka , tak po nastartování je jako promažeš olejem a pak ty zámky je z toho kolečka vyhodí a pak to tam hážeš jak vidlema...
Odpovědět

Zpět na „Wrangler YJ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů