Stránka 1 z 1
Kontrolka tlaku oleje
Napsal: 12 dub 2008, 14:32
od Michael
chci se zeptat jak moc je obvyklá výchylka ručičky na kontrolce tlaku oleje od svislice( mám US verzi, takzže od té 40) . Dřív se držela skoro pořád na tom středu, teď se pohybuje v v rozmezí tak tak 3-4 mm na obě strany.
je to jen novým olejem nebo se mám připravit na nějaký maler?
Napsal: 12 dub 2008, 18:49
od Standa
Konrtrolka tlaku oleje byla u mně na starém YJ i teď na novém TJ vždycky problém.
Na YJ někdy ukazovala dobře, někdy úplně mimo. Zkoušel jsem všechno, kontakty na čidle v motoru, na přístrojích v palubove atd. a nakonec jsem to vzdal.
U dnešního TJ po cca. roce co jsem měl auto, zase začala kontrolka blbnout, bylo to asi špatným kontaktem na čidle. Jednou ukazovala dobře, jednou to vůbec nemazalo, pak ukazovala málo apod. Někdy ještě v závislosti jak byl motor ohřátý. Hrál jsem si s tím pohýbal konektorem a zase to bylo chvíli OK.
Pak jsme jeli do rumunska a od té doby ukazuje 1 A. Asi moc nemýt motor a čím víc prachu tím lépe. To je mopje zkušenost, netvrdím že je správná, ale s touhle kontrolkou jsem měl vždycka problémy a auto mazalo dobře.
Napsal: 14 dub 2008, 09:32
od Jirka
Kontrolka oleje je neštěstí - výchylka je úplně normální. Velmi často si čidla dělají co chtějí.....Ale ručička se obvykle hýbe - je to normální. Správně a včas měnit olej a často kontrolovat jeho stav - to je nejlepší co můžeš udělat.
Jinak s tím mytím zajímavost - jsem se nedávno dozvěděl, že novější americká auta mají dokonce zakázáno mýt motor, jinak se okamžitě ztrácí záruka!
Napsal: 14 dub 2008, 09:41
od Michael
já olej měnil minulý týden, mám tam texaco 10W40. pod střední rysku klesá teď olej jen na volnoběh cca 2 mm, při jízdě vystoupá za půlku tam se drží, v závislosti na otáčkách pohyb také tak 2 mm. Nemůže to souviset taky s novým olejem?
Napsal: 14 dub 2008, 10:09
od Standa
Michale pokud más 4 litr myslím, že je to normál.
Při volnoběžných otáčkách mám také tlak oleje něco málo po 1/2 a při zvýšení otáček to leze cca. 2 - 4 mm nad polovinu.
Tlak se mění také s teplotou (viskozitou) oleje.
Při prohřátém motoru jsou hodnoty tlaku oleje o něco nižší, jestli se nepletu.
Napsal: 14 dub 2008, 10:22
od Michael
Stando, mam 2,5 , on byl nějaký drobný pohyb ručky i dřív. Ale jak jde o olej tak jsem docela vyděšenej.U motorky se mi před lety vysypal pohon olejový pumpy a generálkoval jsem motor, stranda za 30 táců

Napsal: 14 dub 2008, 10:46
od Standa
Ty výchylky bych řekl, že jsou normální.
Po výměně oleje bude viskozita asi trochu jiná, než u toho starého.
Můžeš se ale podívat do manuálu jak by se měla ručička na 2,5 l na ukazateli pohybovat.
Vím, že u mně je to podle manuálu v pohodě prakticky až k červenému poli.
Tlak se skutečně může měnit podle otáček motoru, teploty oleje, jeho parametrů a navíc ještě podle stylu jízdy (zácpa apod.)
Červená kontrolka oleje, která se rozsvěcuje je něco jiného, obvykle signalizuje úbytek oleje, ne jeho tlak.
Napsal: 14 dub 2008, 11:26
od Jirka
Souvisí to ani ne tak s čerstvostí oleje, jako s novým filtrem, který je průchodnější. Tlak by měl být ca 40 - 60.
Nicméně - máš-li jakékoli pochybnosti, není nic snazšího než vyrazit do nějakého Jeep servisu, tam se nechat napíchnout na počítač a oni ti tlaky řeknou naprosto přesně - volnoběh, vyšší otáčky, vysoké, atd....
Konec konců - nechat se napojit na počítač je otázka 5ti minut na chodníku a já to dělám min. jedenkrát ročně, když do servisu nebo okolo jedu. Vyplatí se to. Můžeš mít i nějaké skryté závady, nebo nějaká chybová hlášení z dřívějška a pod. Je dobré to třeba spoň občas promazat a zkontrolovat. U mne za to ani nic nechtějí.
