Stránka 1 z 2
Klouby na nápravě
Napsal: 06 dub 2008, 14:14
od Čejka Jiří
Ne moje klouby ale klouby na předku.
Nevím jestli sem někdo chodí když vidím že tu byl naposled Semiš v lednu.
Mám dotaz na Jeepového nestora Jirku Prokopa.
Jirko při výměně kol za letní a při zběžné kontrole destiček a vůbec předku,jsem odhalil vůli v předních kloubech.Byl jsem v civilu tak jsem po tom nešel hloubkově ale nějak jsem nepřišel na to jak se mění.
Doufám že mi nechceš říct že se mění celá poloosa.(no po paroží už mě Amíci nezaskočí).Nemáš (a já tuším že sichr máš) na to nějakej fígl.Není to až tak katastrofální problém bo mě žádný extra offroad nečeká v dohledné době ale mám rád věci v pořádku.
Tak dík za odpověď.
Napsal: 06 dub 2008, 18:02
od Jirka
No, Jiří, nevím proč máš na mně vždycky takové otázky, na které ti musím dát tu nepříjemnou odpověď, že máš pravdu :lol:
Mění se samozřejmě jen kříž, ale vyndat musíš - ano - celou poloosu

A jestli máš ty kříže volný že to vidíš na první pohled, je to jen otázka několika málo chvil, kdy ti rupnou úplně, zvlášť jestli někdy předek zařadíš na trochu tužším povrchu.....
Ono se nic moc nestane, pokud nezařadíš předek - většinou praskne jedna strana kříže a ty slyšíš takové takové tupé rány při rozjezdu nebo při brzdění. Nicméně v záběru by ti ten kříž podal ruku....Takže doporučuju rychle vyměnit.
Nicméně - při výměně musíš sundat celej přední náboj a zvlášť u starších aut leccos jde velmi těžko povolit....Opět ti doporučuju servis, jinak Bobovi nepomůže ani chůze po špičkách kolem tebe... :lol:
To BOB: - dej bacha - jestli to bude měnit sám, bude straaaašně nadávat
Promiň, že jsem tě opět nepotěšil

Napsal: 07 dub 2008, 00:03
od Čejka Jiří
Tak teda díky moc za odpověď Jirko i když jsi mě fakt nepotěšil.Začínám se cítit jako Harley rider kterým jsem se celý motoživot posmíval jak vozí basy s nářadím,konopím na těsnění a drátem na přivazování součástek.Smích mi tuhne na rtech a začínám si uvědomovat co to je vlastnit ameriku.Jen taková řečnická otázka-nevíč proč právě tyhle poměrně složitě vyměnitelné kříže nemají maznice a kardanové které až tolik netrpí a dají se měnit prakticky na silnici jo?Proč to strýček Sam nestrčil do manžety když už se to musí porád kroutit?
No to jen tak z praxe ale prosím tě doufám že poloosy jdou ven dobře a nemusím do diferáku je nějak odjišťovat?Chtěl bych si to napoprvé udělat sám protože hodlám zůstat věrný ještě hodně hodně dlouho a i kdyby se YJ prodal a já čel do TJ (jako že tomu věřím) tak bych nerad nového majitele hodil do žumpy.Chystám se k Eberlemu tak je koupím a jdu do toho.Pokud máš ještě nějakou montážní radu budu ti vděčen protože jistě sám ze zkušenosti víš že to věci dost usnadňuje.Tak ještě jednou dík a já jdu dceři odcizit dva Tampaxy pro Boba do uší :lol: :rolleyes:
Napsal: 07 dub 2008, 13:13
od Jirka
No Jiří, tak snad tě aspoň v tomto potěším.......
Poloosu vytáhneš tak, že povolíš celej náboj /vzadu na tom "plechu"/, a i s nábojem v podstatě celou poloosu vytáhneš ven. Přední nejsou v diferáku zajištěny - pokud tedy máš původní diferák :eek:
Pak jen vyměníš kříže.
Pozor akorát při nandavání zpět na pravé straně - tam je v nápravě vlastně "spojka" ovládaná podtlakem - jakoby "volnoběžka" - tak když do ní budeš strkat poloosu, musíš opravdu s citem, jinak bys mohl ten kroužek této spojky zatlačit dovnitř - a tím pádem to rozebíráš.... Ale pokud nebudeš používat žádné násilí a jen lehce pootáčet až zaskočí, je to bez problémů.
Tak si to užij
Jo a proč nemaj maznice? Maznice jednak zmenšuje pevnost kříže a ty přední se často kroutěj hodně proti sobě, zvlášť když se auto používá na tvrdým povrchu a jednak maznice prodražujou výrobu a tudíž díl. A jednak - koneckonců, ta výměna když ji děláš ca po desátý je taky otázka jen několika málo minut a ty kříže jsou braný jako jednoduchej levnej spotřební materiál....
A manžeta? Je velmi náchylná v terénu k poškození - a pak dělá přesnej opak než aby chránila, tj. nabereš do ní bahno a vodu a vozíš s sebou, až něco zadřeš, či až něco zrezne....
Napsal: 07 dub 2008, 15:57
od Čejka Jiří
Jirko děkan moc za uklidnění a za radu.Jsem ti otrokem.Ale nebyl bych to já abych si nenašel nějaké ale.Prosím tě je možné že jsou ty kříže stejné s kardanovými?Listoval jsem v Eberleho katalogu a podle vyobrazení a i kat. čísla by tomu tak bylo ale mě se to moc nezdá.
To Robin: kdysi jsem tě varoval že to se mnou a s počítačem není žádnej trhák no a teď to máš.Jistě jsem to neudělal schválně to jen má ,,kopytóznost" si se mnou pohrála.Tak sorry.
To Radan : rezavé to není až tak moc a já to ještě vylepšil tím že hned jak jsem problém zjistil aplikoval jsem specialitu.Specialita spočívá v tom že jsem to celé nastříkal spešl mazáním na motořetězy které je mastné jak sviňa ale má ještě tu vlastnost že strašlivě lepí.Když vezmu v úvahu kolik točí třeba závodní motorka a kolik potom točí kolečko a rozeta tak myslím že u Wraníka to musí vydržet na věky.Tak mi drž palce aby to bylo stejné s těma kardanovejma které mám a pozdravuj blonďáka.
Napsal: 07 dub 2008, 16:29
od Jirka
No, křížů je strašná spousta a mohlo by to být i stejné. V podstatě jak jsme psali o tom mazání v kříži, tak ono si v podstatě můžeš pořídit kříž jakej chceš - třeba i do těch náprav se vyrábí mazané. Takže je množné, že ty kříže budou stejné, to fakt nevím jistě. Tady katalogové číslo vítězí.
Jinak jestli jsi na rezavé kříže nalil super olej aby odrezly - je už pozdě a moc ti to nepomůže. Ano tady je na místě Radanova poznámka "jen kříže vyměníš..." :lol: Pokud jsou zarezlé - jako že si buď jistý že ano, protože jinak by svou pevnost neztratily a obvykle nerezavé nepraskají - tak jsi měl použít spíš nějaký uvolňovač rezu, než olej. Olej nezateče a neuvolní rez.
A nejlepší uvolňovače? Červená brzdová kapalina nebo Coca Cola. Ta je skoro nejjistější. Je to strašná žíravina a rez rozpouští precizně...
Aspoň uvidíš co to dělá lidem, kteří to pijou, v břiše /viď předsedo :lol: proto jsi pořád tak hubenej

/
Napsal: 07 dub 2008, 18:00
od Tom
Pěkně jsi to popsal. Nechá se to dát za půlden, jen dej pozor až budeš vracet poloosy ať si nenahrneš bordel z nohavice do difu a nenatrhneš manžetu, levá je u difu, pravá u disconectu. Taky si nejsem jist zda jsou kříže záměné, spíš si myslim že ne... V žádném případě nedávej Crowna - špatná životnost = práce na hov..
Napsal: 07 dub 2008, 20:12
od Čejka Jiří
No jo ale RDR dělá asi jen Crown tak půjdu do nich jelikož stejně YJ půjde světem tak je to fuck.Ale díky za upozornění.Myslíš životnost na hovno v terénu nebo časovou?
Napsal: 07 dub 2008, 20:24
od Tom
kříže z Crownu mi na YJ na přední nápravě nepřežily výlet do Rumunska a to byly čerstvý (nový). Následně na to co umřely mi roztrhaly i oka na poloosách takže jsem pak musel kupovat i poloosy

. Totiž jak ten kříž dostal vůli tak vypadl a zůstaly proti sobě neobsazený oka... a jak se tak pěkně třely cestou domů o sebe (jak se kolečko otáčelo) tak se ošustily až se utrhly

N I K DY už je nechci :exclaim: :exclaim: :exclaim:
Napsal: 07 dub 2008, 21:23
od Jirka
No, Crown je Crown.....Je to prostě "levný..." Co dodat....Je samozřejmě otázkou, jak člověk auto používá - jestli stále v terénu, nebo jen občas a to ještě k tomu na silnici. Je to holt na rozhodnutí majitele - někdy a některé díly z Crowna stačí, někdy jsou to vyhozený prachy a moc práce pro nic......Jde-li Jeepík pryč, asi bych taky šel do Crowna.....Jinak Chrysler, či Simix mají samozřejmě i jiné kříže....
Napsal: 07 dub 2008, 22:12
od Čejka Jiří
Hergot Tomáš mě vyděsil tak že zítra volám do Chryslera.Co kdyby se náhodou YJ neprodal a já si ho nechal že? Takže Simix a Chrysler to jistí.
Díky za radu bardi.Budu průběžně informovat jak jsem daleko.Jestli teda budu moci psá s prsty plnými štěnic od báchamru jak budu ,,vytloukat rez".Doufám že do Plzně to zvládnu abych nemusel Alfou.
Napsal: 08 dub 2008, 07:55
od Tom
Nemusíš brát hned předražený od zastoupení. Já spolupracuji s p.Rusínem z Impexty Praha tak ti k nim mohu dopomoct, tušim že za něj chtěli cca 1-1,5.t.Kč

to mi nepřijde tak hrozný.
Napsal: 08 dub 2008, 08:56
od Čejka Jiří
Tak to je teda slovo do pranice a pakliže by to šlo Tome stáváš se rázem majitelem tisíce děkovných dopisů.Asi je to fuk ale pro sichr je to YJ 2,5 r.v. 91.
Napsal: 08 dub 2008, 14:46
od Tom
tak má je skladem (prodejna na Chodovská 3) a chce za jeden 892,- s DPH pro mě. Není problém abys je vyzvednul sám, jen mi dej vědět kdy a já ti je tam zarezervuju na tvoje jméno.

Napsal: 08 dub 2008, 15:38
od Čejka Jiří
Tak to je super servis.Začínám psát první z děkovných dopisů :lol:
Jestli to jde tak je rezervni na zítra chystám se do Prahy za Ricardem tak to vezmu při jednom.Děkan.