Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
No ty po tom čekání na opravu motoru je máš asi transplantovaný ! :lol: Mě by asi jeblo už po měsíci!
- meett
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 501
- Registrován: 12 led 2007, 20:13
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
..... 7 měsíců je 7 měsíců
sranda je, že ted schánim druhej motor , zase je mi líto toho druhýho a tak to snad bude do nekonečne .
už mám jeden vyhlídnutej ... ale zase dylema, když nevemu šikovnou bouračku (rozdíl cca 100tis)tak mi bude chybet spousta jinejch dílů a tak sem jak krtek v jinym tématu
sranda je, že ted schánim druhej motor , zase je mi líto toho druhýho a tak to snad bude do nekonečne .
už mám jeden vyhlídnutej ... ale zase dylema, když nevemu šikovnou bouračku (rozdíl cca 100tis)tak mi bude chybet spousta jinejch dílů a tak sem jak krtek v jinym tématu
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
:eek: a to jsem si myslel že smůlu na servisy mám jenom já. A jak to čtu tak je to asi všude nemlich stejné. No nic zítra jedu vyzkoušet Jeep Hradec Králové, tak jsem na to zvědav
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
To Luki : Držím palce s tím Hradcem, já jsem z Brna a musím říct,že na to tady docela pečou. Naposledy jsem byl ve Zlíně a byl jsem spokojenej, to jen kdybys potřeboval vyzkoušet další "autorizovanej"servis
- meett
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 501
- Registrován: 12 led 2007, 20:13
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
tak tam pozdravuj to moje a nepredbíhej já to potřebuju ve ct vyzvednoutLUKI píše: :eek: a to jsem si myslel že smůlu na servisy mám jenom já. A jak to čtu tak je to asi všude nemlich stejné. No nic zítra jedu vyzkoušet Jeep Hradec Králové, tak jsem na to zvědav
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Jo máš ho tam, byl zrovna na heveru, a pro velký ůspěch si tam nechali i to moje, jestli to tak půjde dál můžeme dělat srazy v autoservisech
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Tak vážení, zatím jednání a přístup v Hradci Králové hodnotím na 1 s hvězdou.
Auto jsem tam přistavil na 10 hod, po dohodě a sepsání závad jsem ho tam ponechal. Cca za dvě hodiny mne informovali telefonicky, že zámky a servo (které je opravdu vadné a né kvůli kolům) objednali ,bude zítra projistotu mi vymění i ten funkční který jen klepe, a rádio jdou zjišťovat zda je skladem a podle toho ho buď taky vymění nebo přijedu ještě jednou.
Sečteno podtrženo, nesrovnatelný přístup s brnem , kde sice člověk může koukat na krásné báby na recepci které po vás mrkají ohromnými řasami až je z toho průvan, ale to je asi tak všechno ....
Auto jsem tam přistavil na 10 hod, po dohodě a sepsání závad jsem ho tam ponechal. Cca za dvě hodiny mne informovali telefonicky, že zámky a servo (které je opravdu vadné a né kvůli kolům) objednali ,bude zítra projistotu mi vymění i ten funkční který jen klepe, a rádio jdou zjišťovat zda je skladem a podle toho ho buď taky vymění nebo přijedu ještě jednou.
Sečteno podtrženo, nesrovnatelný přístup s brnem , kde sice člověk může koukat na krásné báby na recepci které po vás mrkají ohromnými řasami až je z toho průvan, ale to je asi tak všechno ....
- meett
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 501
- Registrován: 12 led 2007, 20:13
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
vlastní zkušenost - Brno nebrat, chodov lepší než Brno, HK zatim
- meett
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 501
- Registrován: 12 led 2007, 20:13
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
ono jim je tam nejlíp auto mám dva roky a z toho rok nejetoLUKI píše:Jo máš ho tam, byl zrovna na heveru, a pro velký ůspěch si tam nechali i to moje, jestli to tak půjde dál můžeme dělat srazy v autoservisech
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Jedinej vhodnej olej do Jk na českým trhu.
Naposledy upravil(a) Harley dne 25 bře 2009, 00:52, celkem upraveno 1 x.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Tohle by se mohlo někomu hodit:
http://jeep.us41.org/oil/index.html
http://jeep.us41.org/oil/index.html
- cihlík
- Marek
- Příspěvky: 333
- Registrován: 18 pro 2008, 21:16
- Bydliště: Paseky:) - Rožnov p.R.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Zdravím lidi. Tak tu pročítám tu diskuzi a musím říct že jste mi pořádně zamotali palici všichni dohromady. Včera jsem byl se svým JK v servisu u Jeep - Chryslera v Ostravě, na garančku po 18 000 mil, teda hlavně vyměnit olej a filtry a zkontrolovat podvozek. Schválně jsem si dával bacha co mi tam nalejou za olej do motoru. Původně tam byl z Ameriky 5W20, ale jak píše Jirka u nás by tam měli dát 10W40. Taky mi to podle předchozí telefonické dohody potvrdili, že tam dávají standardně 10W40, ale teď koukám na fakturu jak puk, že mi tam nalili 5W30!!! No podle Robina by to mělo být OK a nic by se nemělo stát, ale podle Jirky už ne a Harley by tam nalil jedině 5W20. No ogaři tak já teď fakt nevím.....koukal jsem trochu po netu a nakonec jsem došel k závěru že dělění na polosyntetiku a syntetiku je podle dnešní měřítek již minulostí a přežívá spíše z nostalgie a setrvačností a jako chytrý marketigový tah. Jako důkaz přikládám článek Ing. Jaroslava Černého, CSc z ústavu Technologie ropy a Petrochemie z VŠCHT http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3 Ta číselná označení 5W20, 5W30, 10W40 apod. totiž nemájí s tím jaký je podíll minerálních (přírodních) a syntetických složek v oleji nic do činění. Takže můžete mít olej stejného označení od různých výrobců, lišící se naprosto podílem minerálních a syntetických olejů, ale splňující stejné technologické a kvalitativní normy - důležité vlastnosti, např. životnost a viskozitu oleji dávají především aditiva, tj. vedlejší látky než samotné olejové složky. Jak píše autor dnes už stěží najdete zcela minerální, nebo naopak plně syntetické oleje. Všechny běžně prodáváné oleje jsou směsné, z menším, či větším podílem syntetické složky. Ta číselná označení souvisí pouze s viskozitou za nízkých a vysokých teplot a tudíž schopností mazat oleje v rozdílných teplotních podmínkách v kterých auto provozujeme. Jiné nároky jsou na motorový olej ve slunné Kalifornii a jiné u nás, kde v zimě klesají teploty i hluboko pod nulu. Takže asi tak. Můžete tam lít drahé oleje z dovozu (USA), ale stejně tak, za menší peníz poslouží kvalitní evropské oleje. Při dnešních specifikacích a kvalitativních normách by to motoru nemělo ublížit. Důležité je pouze pravidlo oleje a filtry měnit pravidelně, čím častěji, tím lépe
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Cihlíku,nezlob se ale ty s ty debaty o olejích vůbec nepochopil. Máš v manuálu napsáno,že tam příjde ten olej,co ti tam dali? Ne! Tak proč věříš nějakejm blábolům v servisu?
Na vizkozním čísle SAE ,přímo nezáleží a několikrát jsem to i tady psal,že je to dáno především klimatickejma podmínkama,kde se motor používá.Je však nějaká ,dalo by se říct výchozí průměrná střední vizkozita,kterou výrobce motoru doporučuje. Takže když se budem bavit o JK,tak pro něj výrobce doporučuje 5W20. Budeš-li jezdit po poušti,tak tam bude asi lepší 10W30 a naopak za polárním kruhem třeba 0W20. Takže to je jen jedna vlastnost nebo požadavek na olej.Ten důležitější a kterej ovlivňuje životnost motoru jsou výkonostní třídy . Opět to sem přetiskávám,kde jsou přesně vyjmenovaný a jsou tam jak pro americký použití Jk tak i pro evropský http://www.scribd.com/doc/9496253/JK2008-Fluids. Všimni si,že tam není trváno na vizkozní třídě SAE ani na tom,jestli je to minerál-polo nebo plná ale na těch výkonostních třídách.
Do JK patří olej specifikace MS 6395 , popřípadně,není-li norma API ,tak dle ACEA C3 MB229.31 nebo MB229,51
Já sem hledal na českým trhu u všech prodejců a značek. Netrval jsem na vizkozitě 5W20 ani na složení oleje,přesto žádnej olej nesplnil žádnou s norem. Takže nakonec ač nerad,jsem objednal Mopar.Né že bych proti Moparu něco měl,naopak ale vadí mi ta složitost ho koupit,že není běžně v každým druhým obchodě.
Opět musím podotknout,proč furt tady musí češi dělat nějaký chytrácký revoluce , když je jednoznačně dáno výrobcem co a kam příjde a v jaký normě či specifikaci? :rolleyes: Když pak někdo příjde s názorem zastávajícím výrobce ,tak je kacíř ale chytráci a ojebávači jsou frajeři. A lidi jim ještě k tomu věří,když jim ušeřili pár desetikorun. Až se jim něco vysere,tak řeknou,že ten Jeep je mrdka ale že tam lili něco,co výrobce nedoporučuje,to si nepřiznaj.
Mě by zajímalo,kdo s těch ušmudlanejch mechaniků v servisech ví o tom motoru víc,než jeho konstruktér,kterej moc dobře věděl,proč nařídil ten a ten olej.
Na vizkozním čísle SAE ,přímo nezáleží a několikrát jsem to i tady psal,že je to dáno především klimatickejma podmínkama,kde se motor používá.Je však nějaká ,dalo by se říct výchozí průměrná střední vizkozita,kterou výrobce motoru doporučuje. Takže když se budem bavit o JK,tak pro něj výrobce doporučuje 5W20. Budeš-li jezdit po poušti,tak tam bude asi lepší 10W30 a naopak za polárním kruhem třeba 0W20. Takže to je jen jedna vlastnost nebo požadavek na olej.Ten důležitější a kterej ovlivňuje životnost motoru jsou výkonostní třídy . Opět to sem přetiskávám,kde jsou přesně vyjmenovaný a jsou tam jak pro americký použití Jk tak i pro evropský http://www.scribd.com/doc/9496253/JK2008-Fluids. Všimni si,že tam není trváno na vizkozní třídě SAE ani na tom,jestli je to minerál-polo nebo plná ale na těch výkonostních třídách.
Do JK patří olej specifikace MS 6395 , popřípadně,není-li norma API ,tak dle ACEA C3 MB229.31 nebo MB229,51
Já sem hledal na českým trhu u všech prodejců a značek. Netrval jsem na vizkozitě 5W20 ani na složení oleje,přesto žádnej olej nesplnil žádnou s norem. Takže nakonec ač nerad,jsem objednal Mopar.Né že bych proti Moparu něco měl,naopak ale vadí mi ta složitost ho koupit,že není běžně v každým druhým obchodě.
Opět musím podotknout,proč furt tady musí češi dělat nějaký chytrácký revoluce , když je jednoznačně dáno výrobcem co a kam příjde a v jaký normě či specifikaci? :rolleyes: Když pak někdo příjde s názorem zastávajícím výrobce ,tak je kacíř ale chytráci a ojebávači jsou frajeři. A lidi jim ještě k tomu věří,když jim ušeřili pár desetikorun. Až se jim něco vysere,tak řeknou,že ten Jeep je mrdka ale že tam lili něco,co výrobce nedoporučuje,to si nepřiznaj.
Mě by zajímalo,kdo s těch ušmudlanejch mechaniků v servisech ví o tom motoru víc,než jeho konstruktér,kterej moc dobře věděl,proč nařídil ten a ten olej.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů