Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

... pište sem dotazy, které svým zaměřením nehodí do vedlejších témat nebo jsou společné pro všechny modely

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od meett »

nejlepší škola je zkušenost :up: :up: :up:
takže nic jiného než mopar nechci v životě vidět a at si říká kdo chce co che .

Jinak gratuluju, ja takový štěstí neměl , al eto je karmou :cheche: :cheche: :cheche:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od Harley »

To je prvně,kde se někde oficiálně říká,že plná s polo je nemíchatelná! Musí to bejt jen specifikum Castrolu.Všichni výrobci aut nebu tunigový firmy včetně olejářskejch firem se tomuhle nebráněj spíš naopak! Já vždy jezdil polo kterou jsem nalil po minerálu a problém nebyl a vypouštěl jsem olej špinavej úměrně použití.

Ten castrol má specifikaci MS 6395? Jestli "chlapci s laborky" v Radotíně jsou školeni olejářema,tak by do Jeepů olej bez týhle specifikace lejt neměli.
Já jen že jsem na olej týhle specifikace v čechách nenarazil.Ani u Castrolu.
LUKI

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od LUKI »

Se mně taky nechce zdát že by tenhle mazut skoro plastické mazivo vzniko smícháním olejů :eek:

Nikdy jsem auto na petrolej neměl vždy jen ropu, a tak jsem velice zděšen po kolika kilometrech se musí měnit olej. :eek:

A co se týče "odborníku" ve značkových autoservisech , tak docházím k závěru že jsem měl buď vždy smůlu na servis, anebo je to banda ignorantů, po mých peripetiich (i s jinýma značkami aut) už jim tak moc nedůvěřuji, a raději si vše ještě ověřím z jiných zdrojů .
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od Jirka »

Harley píše:To je prvně,kde se někde oficiálně říká,že plná s polo je nemíchatelná! Musí to bejt jen specifikum Castrolu.Všichni výrobci aut nebu tunigový firmy včetně olejářskejch firem se tomuhle nebráněj spíš naopak! Já vždy jezdil polo kterou jsem nalil po minerálu a problém nebyl a vypouštěl jsem olej špinavej úměrně použití.

Ten castrol má specifikaci MS 6395? Jestli "chlapci s laborky" v Radotíně jsou školeni olejářema,tak by do Jeepů olej bez týhle specifikace lejt neměli.
Já jen že jsem na olej týhle specifikace v čechách nenarazil.Ani u Castrolu.

Jak chceš zjistit, zda to má MS 6395, když to nikde nkdo nepíše a specialista z Castrolu, co chodí ke mně do firmy /sice kvůli jiným mazadlům/, o tom nemá ani páru.....

Celej svůj život slyším z tisíce zdrojů jedno jediný: plnou syntetiku nesmíš dát po ničem jiným, než jedině po plný syntetice nebo do novýho, pro to vyrobenýho, motoru. Ostatní je míchatelný bez problémů. Po minerálu polosyntetiku, po ní klidně minerál. Po plný syntetice polo i minerál, ale opačně NIKDY! Prostě pokud do motoru naleješ jednou jedinkrát cokoli jiného než plnou syntetiku, nesmíš ji tam dát znovu! /pomíjím to, že motor lze před tím vyčistit a vrátit ji tam, atd atd..ale to jsou detailní specifika/ . Prostě plná syntetika rozpouští usazeniny v motoru, ty zacpou filtr a tím je to hotovo! Zbytek usazenin jede do mazacích kanálů bez filtrování.....
Nikdy jsem, Harleyi neslyšel, že by někdo vůbec dovolil dát plnou syntetiku po čemkoli jiným - ale jak už jsme se bavili výše, netuším jak je to u motorek a jsem přesvědčen, že to stejný není - otáčky a podmínky provozu autových a motorkových motorů jsou úplně někde jinde...

Polosyntetika specifikace 10W40 je naprosto ideální olej pro všechny ameriky /mimo těch úplně nejnovějších - k nim zase patří ty nejnověji vyvinuté oleje - bohužel.../. A je možno ji nalít kdykoli a po čemkoli! ALE - nesmíš pak už "nikdy" nalejt plnou syntetiku!
Proto v Radotíně používají Q8 - 10W40, které je možno dát do motoru kdykoli - ale nesmí se to dolejt plnou syntetikou, jako se to stalo mně!

Chlapci z "laborky v Radotíně" jsou sice školeni i olejářema, ale hlavně jsou školeni životem. A díky tomu, že u nich opravuji a servisuji všechna 4 moje auta, jsem tam faaakt dost často a tudíž tu školu života mám možnost pozorovat docela často.... Je to docela jednoduchý - zadřenej motor - proč? Zákazník si přivezl auto z US a nenechal si poradit olej - chtěl tam dát to co je napsáno na víčku....Výsledek? Do Jihlavy po svých, zpět na podvalu se zadřeným motorem....A takových je faaakt mnoho. O amerických a evropských rozdílných specifikacích už jsem ale psal výše.
Netušil jsem, že se jednou přehlídnu a stane se mi to samý, co ostatním, co nevěří, či nemají zkušenosti...A tím se tyto teorie naprosto potvrdí. Opravdu jsem nechtěl být tím zkušebním králíkem zrovna já......

Luki, moje auto má najeto celkem 8.000 mil, z toho jsem 3.500 mil najel já. Olej jsem měnil už 4x, pro jistotu, protože bylo utopený /nevím zda to víš/, rozebraný do šroubku, veškeré části kromě bloku, pístů, kliky a ojnic vyměněné a složené zpět. Takže olej - popojet, výměna, popojet, výměna, popojet,výměna, popojet - a tu jsem to posral....jak jsem si nevšiml té plné syntetiky. JInak ty vypuštěný oleje byly naprosto - ale totálně čistý a světlý! Stalo se mi to až teď, jak jsem to smíchal. Tak nevím, co si z toho mám odnést za poučení....
Autoservisy znám velice dobře a taky vím, že ani jeden nemůže vědět a znát vše, protože těch věcí kolem aut je strašně mnoho a taky se hodně rychle mění. A není ani technicky možný sledovat všechny ty změny naprosto "on line". Takže na svůj vlastní názor dám úplně nejvíc ze všeho a taky ho tady prezentuju - nejsou to žádný "svatý slova odborníků" - je to jen a jen moje zkušenost a můj názor!

Ale nikomu nic nevnucuju - a jak říkám velmi často - je to každýho věc...... :up:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od Harley »

Jirka píše:

Jak chceš zjistit, zda to má MS 6395, když to nikde nkdo nepíše a specialista z Castrolu, co chodí ke mně do firmy /sice kvůli jiným mazadlům/, o tom nemá ani páru.....:

Je to vždy napsaný na plechovce a nebo v doplňujících materiálech. Není -li není to olej vhodný pro Chrysler.
Při schánění 5W20 jsem tohle pořadoval a žádnej prodejce olejů tohle nesplnil. Jen Mopar. I ten to má na pixle napsaný. Mluvil jsem se zastoupením Petro Canada a i ti po chvíly hledání mi potvrdili,že opravdu jejich oleje nemají tuhle specifikkaci a že je pro Jeep nedoporučují.
Jirka píše: Celej svůj život slyším z tisíce zdrojů jedno jediný: plnou syntetiku nesmíš dát po ničem jiným, než jedině po plný syntetice nebo do novýho, pro to vyrobenýho, motoru. Ostatní je míchatelný bez problémů. Po minerálu polosyntetiku, po ní klidně minerál. Po plný syntetice polo i minerál, ale opačně NIKDY! Prostě pokud do motoru naleješ jednou jedinkrát cokoli jiného než plnou syntetiku, nesmíš ji tam dát znovu! /pomíjím to, že motor lze před tím vyčistit a vrátit ji tam, atd atd..ale to jsou detailní specifika/ . Prostě plná syntetika rozpouští usazeniny v motoru, ty zacpou filtr a tím je to hotovo! Zbytek usazenin jede do mazacích kanálů bez filtrování.....
Nikdy jsem, Harleyi neslyšel, že by někdo vůbec dovolil dát plnou syntetiku po čemkoli jiným - ale jak už jsme se bavili výše, netuším jak je to u motorek a jsem přesvědčen, že to stejný není - otáčky a podmínky provozu autových a motorkových motorů jsou úplně někde jinde...
:
Dost dlouho se hrabu v motorech a né jen tak jako nějakej opravář ale motory i stavím a i výkonově využívám.Jsem v kontaktu s mnoha světovýma tuningářema,starejma machrama a všichni mají stejný názor na použití syntetiky. Krom něčích praxí a teorií to sám i praktikuju a na tohle jsem motor ještě nikdy neudělal.
Je jedno jestli HD nebo jinej motor.Fyzika je stejná. Naopak,motocyklový motory jsou víc než dvakrát víc zatěžovaný na svou konstrukci než automobilový.Takže citlivost na oleje je větší.
Jirka píše: Polosyntetika specifikace 10W40 je naprosto ideální olej pro všechny ameriky /mimo těch úplně nejnovějších - k nim zase patří ty nejnověji vyvinuté oleje - bohužel.../. A je možno ji nalít kdykoli a po čemkoli! ALE - nesmíš pak už "nikdy" nalejt plnou syntetiku!
Proto v Radotíně používají Q8 - 10W40, které je možno dát do motoru kdykoli - ale nesmí se to dolejt plnou syntetikou, jako se to stalo mně!
:
Značka Castrol mi nevadí a ale na tohle se dá říct jediný.je to pěkná sračka a po týhle tvý zkušenosti vím,že se jí vyhnu.V tom případě je to jediná petrolejářská firma,která má tenhle problém nebo zvláštnosti.Když si najedeš najedeš na jakoukoliv jinou světovou značku a do sekce FAQ,tak tohleječasto řešená otázka a na kterou vždy odpovídaj,že oleje jsou míchatelný,jen vždy degraduješ ten lepší olej.

Použití 10W40 není zrovna přesný.Většina ,nebo skoro všechny US auta jezdí olej 10W30 nebo 5W30. čtyřicítku jen do starýho volnýho motoru,kterj už neudrží tlak oleje. Ještě se mi nedostal do ruky jedinej FSM manuál od Jeepa,kterej by měl jako výchozí vizkozitu 10W40. .V tabulkách je ale pro určitý specifický klima.
Všechny předchozí Jeepy jsem jezdil 10W30 ,měnil mezi 5-10tis.Km a všechny šlapaly jak hodinky a co jsem nalil,to samý množství vypouštěl. Netvrdím,že jsem jezdil plnou syntetiku(na použití ve starších motorech na to mám svůj názor) a taky jsem nejezdil olej spocifikace D/CH MS 6395(to jsem objevil až pořízením JK),přesto no-problémo a to oleji dávám zahulit jelikož jezdím krátký vzdálenosti po městě.

Když si zajdeš na americký JK-forum a nebo JK board,tak při debatách o olejích skoro všichni přecházej na plnou syntetiku a i v origo manuálu k autu,to výrobce schvaluje jen za dodržení jejich specifikace a vizkozity.
Uživatelský avatar
Henry
Rada Starších
Příspěvky: 722
Registrován: 05 kvě 2008, 11:04
Bydliště: Beskydy - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od Henry »

Oleji a kolomazi zdar !!!
Ogaři, v tomhle se teda vůbec nevyznám a Jirka to může jen potvrdit :wink: a tak snad jen zkušenost, kterou jsem udělal při shánění motorového oleje a jeho objenání přes web. Do mého TJ 2002 2,5l jsem koupil tohle - Mobil Formula S 10W/40 (4 l) je to polosyntetika splňující tohle - Specifikace: SAE 10W/40, API: SL/SJ/CF, ACEA: A2-96/B2-98, A3-98/B3-98, Schváleno: VW 500.00, 505.00,MB 229.1 a koupil jsem ji zde - http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=562 za 780,- Kč s daní. Jirka mi to schválil, najeto má už asi 2500 km. Ty 4l balení jsou přesně na horní hranici měrky, takže ani nic nechybí či nepřebývá.
Zda to byla blbost či ne, se můžete vyjádřit vy ostatní (Harley atd.) olejářští vědečtí profesorové. A pokud to bude ok, tak snad to pomůže i jiným.... :up:

tožtak
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od Harley »

Nejsem v tomhle žádnej mudrc.Pouze přebíram zkušenosti moudřejších a povolanějších. Ať uznávání konstruktéři a úpravci motorů a nebo přímo výrobci vozidel/motorů.

Dělám co tihle radí. Nic víc nic míň . A funguje to.
A co radí třeba přímo fabrika ? Do starších Jeepovejch motorů 10W30 ,do novějších ,třeba v JK nebo Hemi 5W20 ve specifikaci MS 9365. Vše tohle je napsáno ve všech dílenskej manuálech který napsali lidi tomu povolaní a mnohem víc než my tady a nebo nějací "odborníci" v českým autoservisu.Taky je tam napsáno,že se může přejít na plnou syntetiku při dodržení požadovanejch norem. Jestli mi někdo nevěří,může si to přečíst v manuálu.

Takže jakej je důvod dávat do motoru olej 10W40 v našich klimatickejch podmínkách a ještě k tomu olej nesplňující normy výrobce? že to řekl nějakej chytrák v autoservisu? Od nich sem toho už slyšel.Třeba že do posilovače se leje ATF,když tam má bejt PSF a nebo že do Chryslerových automatů se dává Dextron !

Proč furt lidi musí dělat nějakou vlastní revoluci a nedělají to co jim říká manuál výrobce? :blb:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od Harley »

Přechod s minerálu do syntetiky:

http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... icles.aspx

http://www.wikihow.com/Switch-to-Synthetic-Motor-Oil

http://www.autocarepronews.com/default. ... t&id=86055

http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... Myths.aspx

Já,jak sem psal někde výše,nejsem přímo nadšencem plný syntetiky.Má to svý důvody jak částečně ve zbytečnosti při průměrně zatěžovaným motoru,zbytečnosti platit dvojnásobnou cenu než za polo nebo minerál a do starších motorů i kvůli důvodu její větší ztráty. Nicméně přednosti znám a uznávám je. To,že je nemíchatelná s polo nebo minerálem jsou ale jen bludy a předsudky. Jirku a jeho znalosti uznávám a respektuju a ve většině si notujem ale v tomhle rozhodně ne. :bit: :lol:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od Harley »

A na závěr.
DO 3,8 v JK je do motoru na českým trhu jen jedinej vhodnej olej,kterej splňuje specifikace a požadavky Chrysleru.Je to olej od Moparu 5W20 MaxPro p/n: 04761872AC za 359Kč/L
Jestli má někdo nějakej další typ,tak sem s ním ale já žádnej u nás jinej nenašel.

a do automatu u Wrangleru jsou možnosti jen dvě v ATF +4. Buď zase Mopar a nebo od Petro Canada. Opět sem jiný značky na našem trhu nabízející ATF+ nenašel.
Naposledy upravil(a) Harley dne 20 bře 2009, 09:42, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Čejka Jiří
hodně velkej kecal
Příspěvky: 137
Registrován: 06 úno 2007, 09:48
Bydliště: Brodce
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od Čejka Jiří »

Hergot Haryku že tě to ale rozvášnilo co? :up: :up: Já už to neřeším páč jsem zadal do vyhledávače číslo 2012 a zjistil jsem že těch pár let co nám zbývá můžu klíďo jezdit na olej z friťáku.Je to totiž dost strašidelný :blb: :blb:
LUKI

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od LUKI »

Bhééé jirko nebuď pesimsta jestli máš strach z roku 2012 protože,polsko zavádí euro , v mexiku jsou presidentské volby, anebo že má královna Elizabeth diamantové výročí .... to že Mayum končí kalendář je jen interní chyba u vydavatele :cheche:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od Harley »

Čejka Jiří píše:Hergot Haryku že tě to ale rozvášnilo co? :up: :up: Já už to neřeším páč jsem zadal do vyhledávače číslo 2012 a zjistil jsem že těch pár let co nám zbývá můžu klíďo jezdit na olej z friťáku.Je to totiž dost strašidelný :blb: :blb:
:lol: :lol:

Kdepak! Jen prezentuju to co se má dle výrobce ať už auta nebo olejů. Nedělám nic víc,nic míň a vše mi funguje jak má. Jestli se někdo chce řídít radama ,který jsou jiný a podložený jen nějakýma českýma automechanikama,prosím,jeho věc ale když si to někdo čte ať si může vybrat.

Jirky si velice vážím a uznávám jeho znalosti,nicméně,v tomhle nesouhlasím
LUKI

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od LUKI »

Tak tak, a co se týče odborníku v servisech, byl jsem minulý týden na garančce při 20 t.a opět mne nezklamali :cheche:

mimo téma :

Rádio již reklamuji rok a opět nic, dveře u spolujezdce stále nejdou zvenku otevřít, zámky klepou a to že mi sem tam vynechává servo když auto stojí na místě mi bylo odborně řečeno že by to chtělo asi sehnat silnější protože tam mám velké kola :eek:
Suma sumárum tyhle všechny věci spolu s olejem měli odstranit za devět hodin ( na vše jsem je týden dopředu upozorňoval aby na to měli lidi a čas), já jak blbec tam táhnu auto na podvalu na sedmou ranní aby to do šesté odpoledne stihli, najedu pomalu 600 kiláku, a odpoledne si vyzvednu auto s vyměněným olejem a zbytek věcí mám peška, no to by se jeden posral :blb:
Uživatelský avatar
Petr Krátký
Tiskový mluvčí RS
Příspěvky: 390
Registrován: 06 zář 2007, 11:35
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od Petr Krátký »

Doporučuji podívat se na www.oleje.cz do kapitoly mýty o olejích.
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od meett »

LUKI píše:Tak tak, a co se týče odborníku v servisech, byl jsem minulý týden na garančce při 20 t.a opět mne nezklamali :cheche:

mimo téma :

Rádio již reklamuji rok a opět nic, dveře u spolujezdce stále nejdou zvenku otevřít, zámky klepou a to že mi sem tam vynechává servo když auto stojí na místě mi bylo odborně řečeno že by to chtělo asi sehnat silnější protože tam mám velké kola :eek:
Suma sumárum tyhle všechny věci spolu s olejem měli odstranit za devět hodin ( na vše jsem je týden dopředu upozorňoval aby na to měli lidi a čas), já jak blbec tam táhnu auto na podvalu na sedmou ranní aby to do šesté odpoledne stihli, najedu pomalu 600 kiláku, a odpoledne si vyzvednu auto s vyměněným olejem a zbytek věcí mám peška, no to by se jeden posral :blb:
vymenit nervy znám to :up: :up: :up:
Odpovědět

Zpět na „Obecné dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host