Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

... pište sem dotazy, které svým zaměřením nehodí do vedlejších témat nebo jsou společné pro všechny modely

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Tony
malej kecal
Příspěvky: 29
Registrován: 16 led 2007, 12:52
Bydliště: Hustopeče
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Tony »

... pánové a dámy, měl bych jeden dotaz. Když chytnu za přední kardan a s snažím se sním otočit doleva i doprava ( samozřejmě při stojícím vozu), jaká má být vůle pootočení?? Je tam nějaká tolerance??
Tony
malej kecal
Příspěvky: 29
Registrován: 16 led 2007, 12:52
Bydliště: Hustopeče
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Tony »

... tak to je O.K. Dík.Tony
denyz

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od denyz »

Zdravím Vás všetkých som tu nový, Jeep mám asi len týždeň tak sa nehnevajte ak sa spýtam nejakú blbosť . Mám TJ 4,0 L ,r.v. 2000, a zadný kardan má na môj vkus veľkú vôľu asi 4cm , diferenciál je detroit locker , kardan som vybral a skúšal som točiť tou vidlicou pastorku jednou rukou a druhou som držal koleso a tam to nikde bude len neviem čo treba vymeniť, utiahnuť. potrebujem vybrať aj poloos , vonkajší semering prepúšťa ,problém že nikto z môjho okolia nemá skúsenosti s detroit locker a tak dávajú ruky preč. Vaše skúsenosti sú bohaté a snáď si nájdete čas na mňa , Ďakujem
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Tom »

Detroit Locker je specialitka. Není to totiž klasický dif kterej skrze klec se satelity pohání poloosy (satelity vyrovnávají rozdílné otáčky kol v zatáčce), ale Det.Loc. pohání v kleci přez dvě zubaté misky (jedna miska-jedna poloosa) obě poloosy natvrdo pořád. Pouze pokud se jedno kolo od silnice začne otáčet o něco rychleji než druhé (právě v zatáčce) tak se toto kolo odpojí a není v tento okamžik poháněno! Jakmile se otáčky obou kol vyrovnají, opět jsou poháněna obě kola trvale. To znamená že Det.Loc. narozdíl od ostatních uzávěrkových dif je trvale uzamčen a odemyká se automaticky pouze za dobrých adhezních podmínek v zatáčce. Funguje to tak že kolík na kterém jsou dva satelity, které tlačí na druhé dva satelity do nichž jsou zasunuty poloosy, tak tento kolík sedí v oválné díře, kterou vytváří ony dvě zubaté misky jejichž zuby zapadají do zubů protimisek, které pohánějí poloosy. Při jízdě pak tento kolík rovnoměrně tlačí na ty zubaté misky aby do sebe zapadaly a mohly pohánět poloosy, ale jakmile se kolo od silnice začne otáčet rychleji, dojde díky oválu k uvolnění jedné zubaté misky (kolík a ni přestane tlačit) a působením jemných pružinek k rozpojení zubového spojení misek, jinými slovy odpojení poloosy. Ble... Popis je složitější než to fungule... Det.Loc. je miliónovej v terénu, trochu nervóznější na silnici. Ale k tvé otázce - Det.Loc. má daleko větší vůli než klasickej. Pokud si doře vzpomínám, tak to bylo téměř půl otáčky kardanu. To je nutné, jinak by nemohl fungovat! takže věř že je vše OK. Pokud ti líná simering u poloosy, nevěš hlavu. Oprava je naprosto stejná jako u klasickýho dif. Odstrojíš víko dif, vyteče olej. Natočíš dif tak abys mohl vyšroubovat zajišťovací šroub centrálního kolíku a ten vytáhneš (vypadá jak malý kladívko). Neboj, nic nevypadne. Pak musíš vyndat zajišťovací podložku poloosy, ta je uvnitř tělesa dif a uvolněnou poloosu můžeš vytáhnout. Postup skládání je jen opačný rozebrání...
Bob Holoubek

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Bob Holoubek »

Teda pane Tom,vy jste ale hlava vašnosti :up:,ale vůbec tomu nerozumím :blb: :cheche:
denyz

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od denyz »

Tom Ďakujem za vyčerpavajúce vysvetlenie, ešte raz díki moc
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Jirka »

Jo, to jak ty skřítci v difu mlátěj kladívkem do toho kolíku, aby z tý oválný díry vyběh :cheche: :cheche:

Ne vážně, někde jsem čet přímo tenhle údaj - ty 4 cm vůle.....Takže určitě OK. Pokud vím, tak detroit locker buď funguje nebo se kousne - žádný jiný stav mezi tím není.....
denyz

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od denyz »

Díki Vám všem , utekam do garáže
Uživatelský avatar
Ondrouš
malej kecal
Příspěvky: 27
Registrován: 06 pro 2009, 23:05
Bydliště: Černé Voděrady (Praha východ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Ondrouš »

Ahoj kluci. Mám nově pořízené YJčko, které má všude samolepky Aussie Locker. Podle toho, co jsem našel na internetu, je to podobný, jako ten Detroit Locker. Nicméně nezdá se mi, že by to závěrky mělo, ani žádný ťap ťap ťap neslyším. Možná si tam kdosi přede mnou jen nalípal samolepky, ale není třeba možné, že ten systém tam byl, ale je v prdeli? Zná někdo ten systém, jak je trvanlivej a co je tam za nejčastější závady? Třeba se urval ten kolíček a dal by se tam za rozumné peníze navařit zpátky? Poznám podle tvaru diferáku (aniž bych ho rozebíral, na to si ještě netroufám), jestli je to normální otevřený, nebo ten Aussie?
Jestli kecám blbosti tak mě nekamenujte, jsem greenhorn.
Díkec.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Jirka »

Ne, bohužel to zvenku nepoznáš..... Mění se jen vnitřek. A taky jen buď zadek, nebo jen předek, nebo oba - vyjímečná situace.....

Buď to rozebereš a podíváš se dovnitř - jak vypadá normální diferenciál a jak proti tomu vypadá aussie locker bys měl vědět - když si totiž pořídíš toto auto, je základním předpokladem, že si o něm něco, alespoň to nejnutnější a nejzákladnější přečteš, než ho pořídíš, aby sis nenabil hubu...... A jestli jsi to neudělal, tak jsi zde sice správně, ale možná budeš zbytečně vyhazovat spoustu peněz - ale to je každýho rozhodnutí.....

A druhá možnost jak to poznat - vjeď na led a vyzkoušej to - jak funguje diferák obyčejnej snad víš, takže pokud tam máš samosvor, poznáš to velmi rychle - nejlíp třeba na sněhu, ledu apod.... Jedno kolo na sněhu, jedno na pevným povrchu a vidíš hned.... :up:
Uživatelský avatar
Ondrouš
malej kecal
Příspěvky: 27
Registrován: 06 pro 2009, 23:05
Bydliště: Černé Voděrady (Praha východ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Ondrouš »

Jirko, díky za odpověď. Jak funguje normální diferák vím, a vím i jak funguje samosvor (mám to na civilním Subaru), nicméně žil jsem v domnění, že Aussie Locker je plnohodnotná závěrka. Taky nerozumím tomu, proč by zrovna p.t. Wrangler nepotřeboval samosvor, když nemá jinou závěrku.
Ale jinak jsi mě odhadl správně, skočil jsem do toho tak trochu po hlavě a budu se učit za pochodu :wink:
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Jirka »

Wrangler je výborný terenní auto - přesto že si to spoustu lidí moc nemyslí. Ale poměry rozvoru, rozchodu, váhy auta, celkové velikosti, výšky spodku, hodnoty brodění, nájezdů apod., jsou tak dokonalý, že pokud s tímto autem někde uvázneš, tak z 90ti % je to v takovém terénu a místě, že ti ani ty uzávěrky nepomůžou. Takže pokud je Jeep má, je to spíš takovej bonusík navíc, taková hračka.....A je fakt, že tam, kam dorazíš s Jeepem, nedorazíš s žádným jiným autem - a to ať si říká kdo chce co chce. Ale to poznáš časem určitě sám :up:
A další věcí je, že se toto auto dá velmi dobře a hodně upravovat k ještě lepším vlastnostem, než jsou v originálu - a zase - tady pokud máš ještě uzávěrky, je to spíš pro ještě větší pobavení :wink:

Takže proto říkám, že Jeep ty uzávěry vlastně "nepotřebuje"... :up:

Krom toho si lze pomoct troškou cviku s brzdama - a tím v podstatě na tu chvilku prokluzu tu uzávěru taky nahradíš...Ale to už je vyšší "terénní" :lol:

JInak - Aussie locker není uzávěra 100%ní, i když se tak často prezentuje - má určité stupně volnosti, ale pravdou je, že názory na její dokonalost jsou rozporuplné. Ale taky je fakt, že jsem slyšel spoustu katastrofických scénářů o rozlomeném systému, kouslém kolíku v té oválně díře, apod., ale nikdy jsem žádný poškozený neviděl.... Je asi pravdou, že jich tolik není a nejsou až tak moc pořádně vyzkoušené....

Možná by se mohl ozvat se svými zkušenostmi někdo, kdo ji má namontovanou :up:


Jinak - buď v klidu - po hlavě a bez jakýchkoli znalostí do "toho" skočilo ca 90% lidí zde v klubu, nebo na foru :lol:
Uživatelský avatar
Ondrouš
malej kecal
Příspěvky: 27
Registrován: 06 pro 2009, 23:05
Bydliště: Černé Voděrady (Praha východ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Ondrouš »

Trik s brzdou teoreticky znám, nicméně v praxi se mi nikdy nepovedlo se za jeho pomoci odněkud vyhrabat. Většinou zapadnu někde v hlubokém sněhu a tam nějakých 20% svoru (víc asi brzdou neudělám) s autem nepohne....
Uživatelský avatar
Henry
Rada Starších
Příspěvky: 721
Registrován: 05 kvě 2008, 11:04
Bydliště: Beskydy - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Henry »

Tož Ondrouši,
pokud zapadneš v hlubokém sněhu, většinou zůstaneš stejně břuchem ležet na sněhu, tak seš stejně v háji. A jak my horalé říkáme, tady ti pomůže jedině zavřít diferáky na lopatě, a to pokud možno co největší (tu lopatu), samosvorně ji vzít do ruky a házet a házet a házet ..... :up: :cheche:

tožtak
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Tom »

ausie je 100% mechanická - automatická uzávěra. Funkce je stejná jako u Deitroitu, Ausie se dodává jako vyměnitelná střeva do původní klece difu, Detroit je kompletně smontovaná uzávěra v novém koši. Poruchovost malá, nervozita na silnici větší než s klasickým difem. Jak Ausie tak Detroit poznáš následovně: vyheveruješ jedno kolo do vzduchu a otočíš s ním. Buď se nebude chtít protočit a nebo ucítíš jemný cvakaní (popřípadě i uslyšíš) - to je Ausie nebo Detroit. Pokud bys zvedl auto na heveru (obě kola ve vzduchu) a pomalu buděš točit jedním kolem, po chvíli ucítíš jemné zaklapnutí a bude se otáčet souhlasně i druhé kolo - opět toto dělá Ausie i Detrot. U klasickýho difu, když jsou obě kola ve vzduchu, jedním kolem točíš tam a druhé buď stojí, nebo se otáčí proti. Pokud je jedno kolo na zemi a druhé ve vzduchu, protáčíš to ve vzduchu bez cvakání.
V tvém případě to tipuji spíš na samolepku, páč bys to poznal na trochu jiném chování auta v zatáčkách na asfaltu.
Odpovědět

Zpět na „Obecné dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti