Stránka 1 z 2

Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Napsal: 27 led 2018, 19:57
od NikiMari
Tak jsem konečně mezi Vámi - "Ahoj" :todáš:

přes dva roky jsem šilhal po JKU, z čehož téměř rok sháněl konkrétní kus, nakonec jsem se dočkal a pořídil auto dle svých představ :tožvitaj:

2012 JKU Rubicon, 2.8CRD, manuální řazení.

pročetl jsem nějaké fóra, při hledání vozu jsem už pár věcí pochytil, ale v tomto případě bych si nechal poradit, případně rád získal zkušenosti z již vyšlapané cestičky....a tou je právě volba vhodného podvozku.

Mám doma připravené "letní" obutí 35x12,5R20 Nitto Mud Grappler, na zimu bych pak rád druhou sadu nejspíše se rozměrem 315/70R17.

Auto je momentálně v sériovém stavu a je mi jasné, že bude potřeba ho trošku odlepit od země. Někdo tvrdí, že při tomto rozměru stačí 2,5" lift, někdo doporučuje 3,5" nebo 4".

S autem nemám v úmyslu jezdit expedice, ani jiné rochnění se v blátě, ale občas jeho schopnosti využiju, či se jen "opatrně" svezu pro zábavu - mám auta rád a nerad bych jej ničil.

Jezdí někdo na 35"? Jaký máte lift? Nejvíce mne zajímá zda je možné jezdit s 2,5" liftem, jak to s 35" vychází?

Děkuji za jakékoliv reakce k této problematice. Niki :wink:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Napsal: 29 led 2018, 09:19
od PET77
2" Stačí. S drobnými úpravami v blatnících a mírným omezením chodu náprav lze 35" i v sérii. Tzn. pro Tvé účely, pokud nemáš zvláštní důvod kupovat nové tlumiče/pružiny, kup AEV nebo Teraflex budget boost (polyuretanové podložky pod pružiny) s nástavci tlumičů a máš efektivně a ekonomicky vyřešeno...

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Napsal: 29 led 2018, 17:40
od JaneK
Ahoj, mel jsem 35x12,5r17 Cooper, ted 315/70r17 GY. 3,5” RE lift tlumice, pera , predni panhardka, relokace zadni, na JKR MY09 CRD, navijak, narazniky a dalsi tezke blbosti. Po dvou letech zacaly 35” skrtat o rozsirene blatniky. Kleslo to cca o 1” Vyreseno nivelizacnimi podlozkami ,75” AEV, od te doby klid. Menil jsem jen RE panhardku unibal/guma za Teraflex guma/guma a tlumice RE za Bilstein 5160.
Jsem trd naprosto spokojen. Beha to na puvodnich ramenech,puvodnich kardanech, zaklon 3,5* zadne potize 80000km.
Cim mensi lift tim samozrejme lepe.
Dnes bych pouzil nejaky kit od AEV. Narozdil od PET77 bych se po zkusenosti s padanim koukal na 3,5” a nevadilo ze by to spadlo na 2,5 :wink:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Napsal: 30 led 2018, 08:36
od NikiMari
Děkuji oběma za cenné rady.

Nemám v plánu se brodit blátem, ani žádnou expedici, ale rád bych osadil přední a zadní pevnostní nárazník a navijákem dopředu, takže rada ohledně poklesnutí je velmi přínosná.

Auto je v perfektním stavu co se týče podvozku, výměna tlumičů není potřeba, ale pokud by to bylo přínosnější, než pouze podložkami podložit péra a nastavit původní tlumiče, nebráním se ani variantě celého výměny celého podvozku.

Jezdí tady někdo na 35" s 2,5! liftem, kdo má nazbrojeno nárazníkama a navijákem?

Válčím s myšlenkou, že bych to rád zazvedal co nejméně kvůli stabilitě a běžné jízdě na silnici, ale to pouze v případě, že auto bude funkční i mimo silnici.

Moc děkuji :todáš:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Napsal: 30 led 2018, 10:09
od JaneK
Jestli nehodlas jezdit opravdovy off ani expedice, zvaz jeste 35”, pevnostni narazniky i navijak. Na bezny teren si auto zatizit zbytecne 200-300kg je nerozum. Idealni jsou 33” a 5cm podlozkovy lift viz Harley. Levne, pekne vypadajici, fungujici a v terenu se nestrati.
I kdyz mas auto v poradku, ver ze seriove tlumice a dalsi dily na na narust hmotnosti opravdu nestaci, stejne tak puvodni drzak rezervy a panty dveri. 35” uz se horko tezko vyvazujou a po silnici uz to nebude uplne ono. Po 2 letech zbrojeni a 3 letech odzbrojovani a odlehcovani ma muj kratkej bez zadnich sedacek 2250kg prazdnej.
35” nejsou jen tak, to uz chce k vyse uvedenemu jeste predni poloosy, prevody difu, tlumice , preprogramovat ridici jednotku aby ti spravne ukazoval tachometr, funfovalo ABS, nesvitilo ESP, atd. Nejhorsi je mit auto po uprave stale na puli cesty a jen se vztekat ze furt neco. Poradnym podvozku jsou statisice ne par tisic.
Zkratka to jeste promysli :wink:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Napsal: 31 led 2018, 10:18
od NikiMari
JaneK:

Díky za postřeh :wink:

Ač nemám v plánu jezdit v těžkém terénu, tak chci 35" (respektivě už je mám) právě z důvodu oddálení náprav a spodku vozu od terénu, kvůli lepší průjezdnosti hlavně ve sněhu - bydlím v horách a Jeep se bude hodit v situacích, kdy potřebuji třeba vytáhnout přívěs ze sněhu. Mám 2 Dodge RAM, ale ty jsou k těmto účelům nepoužitelné - chybí tomu uzávěrky :)

Další fakt 35" je asi optická záležitost.

Pevnostních nárazníků se vzdát tak úplně nechci, jelikož originál nárazníky se mi nelíbí a u předního bude inteligentní i montáž navijáku, který využiju více méně když zapadnu, nebo budu někoho tahat z příkopu, což je u nás v horách poměrně častý jev. Ač se mi nelíbí úplně cena, vidím to nejspíše na AEV, jak přední, tak zadní.

Mám v úmyslu do JK investovat nějakou korunu, s ProCal počítám, stejně tak nechci podvozek v podobně "podložek", koukal jsem po Rubicon Express, Rough Country, AEV - celej kit s tlumičema, případně ramenama.

Ač možná nevyužiju denně potenciál vozu, chci aby bylo připravené na podmínky, ke kterým jej potřebuji (spíše chci :wink: ) a aby bylo auto funkční. Zkrátka nechci nefunkční nazvedané JK :todáš:

a proto se taky snažím posbírat nějaké zkušenosti, abych neinvestoval do podvozku a následně jej měnil za jiný, přeci jen je to pořád nemalá investice.

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Napsal: 31 led 2018, 18:34
od JaneK
Naprosto ti rozumim :todáš:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Napsal: 31 led 2018, 22:22
od NikiMari
tak jsem dnes probral situaci s klukem, který pár offroadů nazvedal (má bohaté zkušenosti s Patrolama, ale JK již také řešil), zná problematiku čtyřstopého vozu - problematiku panhardky atd.

Vzhledem k tomu, že chci přední + zadní pevnostní nárazník + navíjedlo, tak jsme dospěli k 3,5" lift kitu.

Jaké máte zkušenosti s AEV Dual Sport serie SC - 3,5"?

Koukal jsem ještě, že Rough Country dělá také kit s 3,5" liftem - je o poznání levnější.

Vypozoroval jste někdo nějaké rozdíly? Za kvalitu si připlatím, ale pokud RC udělá stejnou službu....

případně jiný 3,5" lift, který je osvědčený?

Zkusím ještě pročítl fora, ale dám samozřejmě i na Vaše cenné rady :wink:

Díky za názory...

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Napsal: 31 led 2018, 22:53
od JaneK
3,5 dobra volba, psal ti to hned na zacatku. Mam RE, jeden cas meli potize s gumou. Co je osvedcene je AEV. Tom je ve Francii. Ma zastoupeni a radu zkusenosti a hlavne skladem. Tak mu napis nebo se podivej na stranky jeeptuning cz.

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Napsal: 01 úno 2018, 07:26
od PETARDAK
lift-sady a jiné komponenty roky prodávám a JEEPy upravuji http://jeepforum.cz/showthread.php?tid=1207
Za mně: RubiconExpress a AEV určitě ano :todáš: ale RoughCountry je "levná" cesta pro staré auta, kde není ochota (možnost) investovat do něčeho pořádného... pro pro JK a speciálně, pokud plánuješ auto dovážit pevnosťákama, tak RC nedoporučuji...

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Napsal: 01 úno 2018, 15:45
od NikiMari
pánové, děkuji za přínosné informace :todáš:

již je v jednání 3,5" lift od AEV, stejně tak již řeším přední premium nárazník od AEV a zadní s držákem rezervy, taktéž od AEV. Pokoukám zrovna po nějakém navijáku, to bude další "utopie" :nečtešnevíš:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Napsal: 02 úno 2018, 10:05
od TomaNovy
Pokud to beres od Toma, tak si to rovnou nechej zapsat do TP. Ma na to opravneni ...

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Napsal: 08 úno 2018, 23:02
od NikiMari
tak, podvozek od Toma (Jeep tuning) je doma, zítra odvážím auto na dílnu a přes víkend se snad ošetří spodek a lift hodí na auto. Zapsání budu řešit až po přihlášení auta (jedná se o dovoz) a přihlašovat jej budu až bude celkově hotové.

S Tomem velice příjemné jednání, vše proběhlo rychle a hladce :todáš:

Řeším nárazníky, kdy jsem zjistil, že se dělají kopie AEV, které se mi snažil prodejce v PL prodat jako originál, tím jsem na AEV jako takové zanevřel a hledám jinou variantu nárazníků. Zítra se doladí detaily a nakonec asi půjdu do Paramountu.

Budu dávat průběžně info a možná zase příjde žádost o nějakou radu :nápad:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Napsal: 09 úno 2018, 07:58
od Harley
Proč si zanevřel na AEV,kvůli tomu,že nějakej pšonek dělá jejich kopie???? AEV přeci za to nemůže. AEV tu prodává Tom a ten určitě nenabízí levý.
Takhle bys mohl zanevřít na každou renomovanou značku,která je kopírovaná polákama nebo číňanama

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Napsal: 09 úno 2018, 09:29
od JaneK
K tomu Paramountu, bude pusobit na pomahace a chranice a techniky STK jako cerveny hadr na byka. O zapsani nemuze byt vubec rec. Od 2010 nesmi mit ani schvaleny naraznik rampu. U AEV je vyhoda ze vypada jako by tam byl z vyroby (predni).