Brzdy a spousta dalšího
Napsal: 21 zář 2017, 12:26
Ahoj všem,
jsem zde uplně novej, tak se předem omlouvám jestli něco dělám špatně. Kdyžtak mě rychle a bez rozpaků nasměrujte do spravných kolejí. Vezmu to od začátku. Zdědil jsem TJ, 2,5 (no jo no, co nadělám) rok 1999. Auto tři roky stálo chudinka v garáži a čekalo, až konečně budu mít sílu se na něj vrhnout. Problémy? Rodiče na něj totál káleli, takže co mohlo být na podvozku špatně a úplně vymlácené, tak bylo. Brzdy tak zatuhlé, že stále brzdila dvě kola a o korozi spodku asi psát nemusím a umíte si to všichni představit. Letos jsem se do toho konečně pustil a po všech pro a proti se rozhodl pro velkou úpravu, když už měnit ramena, tlumiče atd. tak jsem koupil rovnou lift kit 4´´ od rough country, instalace v klidu během týdne a výsledek když to vezmu opticky, tak pecka, funkčnost a problémy popíšu dále. Pak jsem dal komplet nové brzdy na předek, kotouče, destičky a celé nové brzdiče. Zadek byl jediný již dělaný. No a tady to všechno začalo, odvzdušnění a při něm mi praskla trubka, co vede dozadu. Ok udělám novou, postupně když jsem viděl v jakém jsou stavu, tak jsem dal nové všechny. No a od té doby mi to nešlo odvzdušnit, fajn kouknu na brzdový válec, po třech letech gumičky kaput, takže jsem dal novej. Problém pořád stejný, neodvzdušním to ani omylem, měl jsem to normálně na mašině, co se napojí a tlačí skrz kapalinu a stejně nic. Zkouším to teď klasicky, tedy našlapat do tvrda, to jde a odpustit. Předek je dobrej ale vzadu jdou občas bubliny. Jak nastartuju, sepne posilovač a pedál je měkej a zabere až dole u podlahy. Už mě napadá jen ten posilovač, že by byl taky v hajzlu a propouštěl vzduch? A nebylo by to obraceně? Že by byl problém spíše v tvrdém pedálu a malé brzdné síle? Za předpokladu, že by bylo odvzdušneno. Už fakt nevím, strávil jsem tím hodiny a furt nic. Nedělám něco špatně? Není nějaký jíný fígl? No a teď k tomu lift kitu. Auto mi příjde na silnici hodně nestabilní, nejsem blbej, chápu že je výše a kolem offroadu se pohybuju odmala, přes Willyse až po Dodge RAM a tím nechci nějak machrovat, ale jen podotknout, že tam snad nějaké ty zkušenosti jsou. Čím myslím nestabilní? Jeep jede rovně v pohodě a pak najednou tak kolem 70 mu zaplave zadek a to jakože hooodně. Nejdříve jsem měl tendence to hned rovnat a tím jsem to rozvlnil ještě více. Teď už to nechávám a ono se to srovná samo ale jsem jako opilec. A zase, nic volného, nic podle mě špatně a tak nevím, jestli to takhle vlastně nemá být. Jediné co mě napadá, trochu jsem nahnul celou nápravu, jakoby jí "podkopl" aby se tolik nekřížil kardan. Doufám, že mě chápete. Pak ještě gumy, tři roky stály na místě, a jsou deset let staré, tam bych taky tušil nějakou zradu. Co myslíte? Chci dát nové, teď to vypadá trochu směšně na 31 ale vzhledem k výkonu motoru tam asi stejně dám zase 31 max. průměr 32. Co vy na to? No a toto je výsledek http://haaroshbob.galerie.cz/#104527101
jsem zde uplně novej, tak se předem omlouvám jestli něco dělám špatně. Kdyžtak mě rychle a bez rozpaků nasměrujte do spravných kolejí. Vezmu to od začátku. Zdědil jsem TJ, 2,5 (no jo no, co nadělám) rok 1999. Auto tři roky stálo chudinka v garáži a čekalo, až konečně budu mít sílu se na něj vrhnout. Problémy? Rodiče na něj totál káleli, takže co mohlo být na podvozku špatně a úplně vymlácené, tak bylo. Brzdy tak zatuhlé, že stále brzdila dvě kola a o korozi spodku asi psát nemusím a umíte si to všichni představit. Letos jsem se do toho konečně pustil a po všech pro a proti se rozhodl pro velkou úpravu, když už měnit ramena, tlumiče atd. tak jsem koupil rovnou lift kit 4´´ od rough country, instalace v klidu během týdne a výsledek když to vezmu opticky, tak pecka, funkčnost a problémy popíšu dále. Pak jsem dal komplet nové brzdy na předek, kotouče, destičky a celé nové brzdiče. Zadek byl jediný již dělaný. No a tady to všechno začalo, odvzdušnění a při něm mi praskla trubka, co vede dozadu. Ok udělám novou, postupně když jsem viděl v jakém jsou stavu, tak jsem dal nové všechny. No a od té doby mi to nešlo odvzdušnit, fajn kouknu na brzdový válec, po třech letech gumičky kaput, takže jsem dal novej. Problém pořád stejný, neodvzdušním to ani omylem, měl jsem to normálně na mašině, co se napojí a tlačí skrz kapalinu a stejně nic. Zkouším to teď klasicky, tedy našlapat do tvrda, to jde a odpustit. Předek je dobrej ale vzadu jdou občas bubliny. Jak nastartuju, sepne posilovač a pedál je měkej a zabere až dole u podlahy. Už mě napadá jen ten posilovač, že by byl taky v hajzlu a propouštěl vzduch? A nebylo by to obraceně? Že by byl problém spíše v tvrdém pedálu a malé brzdné síle? Za předpokladu, že by bylo odvzdušneno. Už fakt nevím, strávil jsem tím hodiny a furt nic. Nedělám něco špatně? Není nějaký jíný fígl? No a teď k tomu lift kitu. Auto mi příjde na silnici hodně nestabilní, nejsem blbej, chápu že je výše a kolem offroadu se pohybuju odmala, přes Willyse až po Dodge RAM a tím nechci nějak machrovat, ale jen podotknout, že tam snad nějaké ty zkušenosti jsou. Čím myslím nestabilní? Jeep jede rovně v pohodě a pak najednou tak kolem 70 mu zaplave zadek a to jakože hooodně. Nejdříve jsem měl tendence to hned rovnat a tím jsem to rozvlnil ještě více. Teď už to nechávám a ono se to srovná samo ale jsem jako opilec. A zase, nic volného, nic podle mě špatně a tak nevím, jestli to takhle vlastně nemá být. Jediné co mě napadá, trochu jsem nahnul celou nápravu, jakoby jí "podkopl" aby se tolik nekřížil kardan. Doufám, že mě chápete. Pak ještě gumy, tři roky stály na místě, a jsou deset let staré, tam bych taky tušil nějakou zradu. Co myslíte? Chci dát nové, teď to vypadá trochu směšně na 31 ale vzhledem k výkonu motoru tam asi stejně dám zase 31 max. průměr 32. Co vy na to? No a toto je výsledek http://haaroshbob.galerie.cz/#104527101