Stránka 1 z 1

zvláštní závada

Napsal: 30 kvě 2016, 07:27
od bobeš
Zdravím.
O výkendu jsme jel se svým JK na chatu a stalo se mi toto:
- při odjezdu z garáže, mi dvakrát zazněl zvuk zpod palubky - něco jako klakson malého autíčka
no říkal jsem si coto je za divnej zvuk, ale jel jsem dál...
- při jízdě jsem se dostal do zácpy, tak jsem se chtěl zeptat CB co se děje.... při zmáčknutí vysílačky (mám ručku ALAN42 napojenou na externí anténu) - a auto najednou rozsvítilo kontrolky a zaply se stěrače!!!??? motor šel v klidu dál a po vteřině se vše vrátilo do normálu!?
Bál jsem se, že je něco se zásuvkou tak jsem hned vysílačku vytáhl a po chvíli jsem to zkusil na druhou zásuvku. Udělalo to to samé!!!
Na chatě jsem zkoušel vysílačku bez externí antény, pouze na prut a bylo vše OK?!
Takže si myslím, že externí anténa je někde šluslá, ale že to má vliv na tyto věci....? To opravdu nechápu!!??
No zkusím proměřit anténu a uvidíme...

Máte někdo s tímto nějakou zkušenost? Nebo tušíte kde by mohl být problém?

Díky

Bobeš

Re: zvláštní závada

Napsal: 30 kvě 2016, 13:28
od Henry
Zkus přestěhovat externí anténu třeba i zkusmo na jiný konec auta, co nejdále od řídící jednotky auta. :wink:
tožtak henry

Re: zvláštní závada

Napsal: 30 kvě 2016, 14:54
od Harley
dobrá závada :todáš:

Kde máš anténu?

Re: zvláštní závada

Napsal: 31 kvě 2016, 08:12
od Jirka
takovej zvuk a rozsvícení kontrolek se stává při slabé baterii....je to zvuk relátek, co nemůžou díky malému napětí sepnout......máš dobito??? :wink:

Re: zvláštní závada

Napsal: 31 kvě 2016, 08:51
od bobeš
Anténa je na držáku rezervy AEV úplně vzadu, montoval mi ji Tom Hlaváč...
Baterku pravidelně dobijím.... ta je celkem v kondici... je pravda, že posledních 14 dnů jsem nedobíjel a JK jen stálo v garáži...
Ale je mi divný, že to udělá při zmáčknutí vysílání... jako by to šlo do skratu.... ale jak jsem psal, tak na protovou anténu to nadělá!?
Zakopanej pes bude v té externí anténě...musím ji nechat proměřit

Re: zvláštní závada

Napsal: 31 kvě 2016, 10:04
od Henry
Zakopanej pes je podle mne skutečně v anténě, ale ne tak, jak si myslíš.
Tuším, že jde o vyzářený výkon při vysílání-tedy při zmáčknutí tlačítka.
Velká anténa-lepší kvalita-větší výkon při vysílání-více rušení, které ti rozhodí řídící jednotku.
Malá anténa-malý výkon-jednotka v klidu.
Nicméně proměření antény na odražený výkon při vysílání bych stejně udělal (tzv. PSV). Budeš mít alespoň jistotu.
Záhadou ale trochu zůstává, proč zrovna tobě to dělá.
Anténu vzadu má kde kdo. Místo to je na hovno z hlediska účinnosti antény, ale skoro nejméně překáží a nemusíš vrtat do kastle.
Nevím přesně, jak v JK je dělána řídící jednotka, jak je stíněna či případně uzemněna-mohl by být i zde problém ...
No třeba ještě někdo něco vymyslí, ale já přesně tohle zažil a v úplně jiné situaci při sjíždění z kopce na Sardinii.
To byl jiný hukot, vypnulo mi skoro celé auto. Ale vysílal jsem docela velkým výkonem ... :todáš:

No uvidíme, proměř anténu měřákem, je to hotovo za minutu a budeš chytřejší.
tožtak

Re: zvláštní závada

Napsal: 31 kvě 2016, 11:08
od Petr Krátký
.... a zase ten zasraný křemík...

Re: zvláštní závada

Napsal: 31 kvě 2016, 18:28
od bobeš
Muselo se něco stát?!
Mám to CB přez 4 roky a nikdy nebyl problém...
Musím nato kouknout až bude čas...
Henry - Ale to stínění (územnění) jednotky by to mohlo být :nápad:
Když já nemám pořádného autoelektrikáře, kterému bych to mohl svěřit...
Na to proměření se pokusím dostat k borcovi co mi tehdy ladil anténu (prodal mi i vysílačku)
Ale moc díky za snahu... :todáš: :todáš: :todáš:

Re: zvláštní závada

Napsal: 03 čer 2016, 12:30
od Vojta
Kdysi jsem měl Daewoo Racer a v něm nějakou CB vysílačku a zesilovač 150W., při zaklíčování (Tx) se mi rozběhly stěrače. A v Seat Toledu mi s podobnu sestavou při zaklíčování pod palubkou kňouralo nějaký relé, navenek se nic nedělo., asi to bylo relé nějakých světel. Je to tím, jak se ti vrací VF výkon po anténním kabelu do palubní sítě a do CanBusu atd. Možná by to odstranil takovej ten feritovej odrušovací nakcvakávací kroužek, na kabelu napájení nebo antény. Nebo víc jich. Mělo by pomoct přemístění antény dozadu k rezervě.

Re: zvláštní závada

Napsal: 16 čer 2016, 19:47
od bobeš
Tak anténa zaměřená a vše OK!!!?? Vyzkoušené jiné CB i jiné antény...
Takže je zřejmě problém v odstínění ( územnění ) řídící jednotky!!!
Nevíte, kde je ta řídící jednotka, která ovládá stěrače a další věci (kontrolky). Asi to není jednotka motoru, ale ta druhá, která je hlavní.
Chci se na ni kouknout a zkontrolovat kostru, jestli tam není problém?! :nečtešnevíš:
Jinak auto bez používání CB funguje skvěle, ale bojím se ňejaké předzvěsti většího problému :bit:
Díky
Bobeš

Re: zvláštní závada

Napsal: 16 čer 2016, 21:20
od Harley
PCM - řídící jednotka motoru je na levý straně motoráku za nádobkou ostřikovačů

Obrázek

to co v autě vše řídí a všechny povely jdou zkrz ní,je TIPM a je to integrovaný v krabici s pojistkama.

http://www.jeepforum.com/forum/f96/oem- ... y-1200238/