brzdy, ložiska
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
- Vladimír Plíva
- velkej kecal
- Příspěvky: 97
- Registrován: 28 pro 2013, 23:27
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
brzdy, ložiska
Ahoj lidi. Mám JK 2008 a odešli mi přední ložiska po cca 180.000km. Tak že fakt něco najely. Obul jsem auto do disků CEPEK a dal nové pneu. Vyměnil jsem i při rozdělaných ložiskách i brzdové destičky a veškeré "o" kroužky vč. brzdových (pertinaxových) válců uvnitř brzdičů. Po najetí cca 2.000 km mi ložiska opět odešly. Vůle a jsou úplně suchý. Dost se mi hřejou kotouče a to tak, že když na to plivnu, zasičí to a je to pryč, tak že fakt asi hodně rozpálený. Hřeje se to po cca 40km. Odvzdušnili jsme to správně, brzdy jdou tvrdě při sešlápnutí, že nepruží, jako kdyby v nich byl vzduch. Zamačknout jdou celkem pěkně. Nemáte radu, proč se ty kola hřejou a proč odcházejí ta ložiska? Myslíte, že by odešly tím, že se kola přehřívají, že by se vyhřála a vytekla vazelina? Jsou fakt šíleně horký a to i disky, že se na ně ta teplota přenáší... Díky Vláďa 777557726
Re: brzdy, ložiska
Ahoj. Stejná věc se mě stala u daihatsu-Ferozy,kterou jsem měl před wraníkem. NĚKTERÝ DÍL,který jsi vyměnil u brzd neměl správný rozměr a málo se vymezuje vůle mezi destičkami a kotouči.Tím se rozpálí kotouče. Potom vyteče vazelina a ložiska jdou do kopru.
- Vladimír Plíva
- velkej kecal
- Příspěvky: 97
- Registrován: 28 pro 2013, 23:27
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdy, ložiska
Pořád stejný problém. Za posledních 10.000km jsem vyměnil přední ložiska celkem 4x. Nejdříve jsem si je vyměnil sám. Po 1000km mi odešly – vůle, vytavená vazelina. Nechal jsem to tedy udělat pak v servisu, kde jsem je upozornil na problém přehřívání brzd. Vyměnili mi opět přední ložiska, opravili přední brzdy, vyměnili destičky, válečky v brzdiči a „o“ kroužky a ložiska opět se vytavila pod teplotou brzd. Nechal jsem vyměnit i zadní ložiska i čidla od ABS, kde hrozilo to, že při informací ze zadních kol přední kola přibržďovala. Bohužel jsem najel 2000km a ložiska se opět vytavila. Brzdy se dále hřejí. Nechal jsem udělat komplet GO přední nápravy, geometrii nejen přední nápravy, ale celého podvozku, problém zůstává. Brzdový válec je vpořádku. Poradíte mi?
Děkuji za informaci, za radu.
Děkuji za informaci, za radu.
Re: brzdy, ložiska
[quote="Vladimír Plíva"]Pořád stejný problém. Za posledních 10.000km jsem vyměnil přední ložiska celkem 4x. Nejdříve jsem si je vyměnil sám. Po 1000km mi odešly – vůle, vytavená vazelina. Nechal jsem to tedy udělat pak v servisu, kde jsem je upozornil na problém přehřívání brzd. Vyměnili mi opět přední ložiska, opravili přední brzdy, vyměnili destičky, válečky v brzdiči a „o“ kroužky a ložiska opět se vytavila pod teplotou brzd. Nechal jsem vyměnit i zadní ložiska i čidla od ABS, kde hrozilo to, že při informací ze zadních kol přední kola přibržďovala. Bohužel jsem najel 2000km a ložiska se opět vytavila. Brzdy se dále hřejí. Nechal jsem udělat komplet GO přední nápravy, geometrii nejen přední nápravy, ale celého podvozku, problém zůstává. Brzdový válec je vpořádku. Poradíte mi?
Děkuji za informaci, za radu.
Vyměnili válečky a brzdiče zůstaly staré? V tom by mohl být problém. Nechápu proč si jezdil s přehřátýma brzdama tak dlouho až šla ložiska do kelu. Divný je , že to dělají obě kola. Měl jsem s vždy jen na jednom kole, jak u TJ, tak u JK.
Děkuji za informaci, za radu.
Vyměnili válečky a brzdiče zůstaly staré? V tom by mohl být problém. Nechápu proč si jezdil s přehřátýma brzdama tak dlouho až šla ložiska do kelu. Divný je , že to dělají obě kola. Měl jsem s vždy jen na jednom kole, jak u TJ, tak u JK.
Re: brzdy, ložiska
Já bych tipoval na hlavní brzdové válec. Při odvzdušnování jsi mu ublížil. Občas se mi to povedlo na Ducatu. Většinou stačilo vymezit nově vůli mezi pedálem a pístem brzdového válce. Když je to moc natěsno tak vibrace se za jízdy lehounce přenáší na pedál brzdy a trochu to pribržduje přední nápravu. Na zadní to nepustí omezovač, protože ten tlak je jen mírnej
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdy, ložiska
Nezlob se ale to je pěknej nesmysl. Odvzdušňováním nijak nezměníš polohu pedálu vůči pístku.Táhlo je fixní.Ikdyby mělo možnost naštelování,což jsem u aut ještě neviděl,maximálně u některých motorek na zadní brzdě,tak opět proces odvzdušnění na to nemá vliv.
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdy, ložiska
Tome, ještě se musíš hooodně učit - je vidět že neznáš Willyse Někdy ti udělám fotkuHarley píše: ...........Táhlo je fixní.Ikdyby mělo možnost naštelování,což jsem u aut ještě neviděl.......
Jinak samozřejmě souhlas, s ničím to nesouvisí
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdy, ložiska
Aby ses nepotento.
Musím detailněji psát. Takže opravují: " ...u současnejch aut jsem to ještě neviděl. "
Musím detailněji psát. Takže opravují: " ...u současnejch aut jsem to ještě neviděl. "
- Vladimír Plíva
- velkej kecal
- Příspěvky: 97
- Registrován: 28 pro 2013, 23:27
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdy, ložiska
tak jsem vyměnil i všechny 4 brzdový hadičky a stále se to po provozu ve městě i mimo se semtam zabržděním stále hodně hřeje. Další nějaká rada?
Re: brzdy, ložiska
ad.1 Jeepa mám opravdu jen pár měsíců, takže zkušenej nejsem, ale na Dukátech a Ivekách mám namlácíno pár opravdu hodně, a když se podívám na brzdový válec v Jeepu, jako by z oka vypadl tomu z Iveka. Na Ivecu se mi toto stalo dvakrát, na Ducatu jednou.
ad.2 Na Dukatu seřizovat délka tyčky mezi brzdovým pístem a pedálem jde. Samozřejně netuším jak u současných modelů - už nejezdím.
ad.3 Při odvzdušňování se sice vdálenost mezi pedálem a pístem brzdového válce nezměníš, ale jak pedál, tak píst se dostanou do poloh kde se normálně nikdy nepohybujou.
A moje opravy.
Poprvé na Ducatu po výměně brzdového válce, neseřídily onu tyčku, tak jsem to spravoval v noci na cestě a kotouče hezky svítily.
Podruhý na Ivecu po výměně destiček a kapaliny se otočila a natrhla gumička v brzdovém válci, a pořád to přibržďovalo a houby brzdilo.
Potřetí na Ivecu, kdy se při odvzdušňování dostal mezi pedál a spínač chuchvalec z izolace pod kobercem.
Pokud nejde lehce rukou zaklepat brzdovým pedálem v rozsahu 2-3 mm mačká ti spínač na brzdový pedál. Zkus, nic to nestojí
ad.2 Na Dukatu seřizovat délka tyčky mezi brzdovým pístem a pedálem jde. Samozřejně netuším jak u současných modelů - už nejezdím.
ad.3 Při odvzdušňování se sice vdálenost mezi pedálem a pístem brzdového válce nezměníš, ale jak pedál, tak píst se dostanou do poloh kde se normálně nikdy nepohybujou.
A moje opravy.
Poprvé na Ducatu po výměně brzdového válce, neseřídily onu tyčku, tak jsem to spravoval v noci na cestě a kotouče hezky svítily.
Podruhý na Ivecu po výměně destiček a kapaliny se otočila a natrhla gumička v brzdovém válci, a pořád to přibržďovalo a houby brzdilo.
Potřetí na Ivecu, kdy se při odvzdušňování dostal mezi pedál a spínač chuchvalec z izolace pod kobercem.
Pokud nejde lehce rukou zaklepat brzdovým pedálem v rozsahu 2-3 mm mačká ti spínač na brzdový pedál. Zkus, nic to nestojí
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdy, ložiska
Co a jak tam chceš štelovat? Brzdovej spínač nemá na to sílu aby tlačil na pístnici. Vibrování pedálu kvůli většímu mrtvýmu chodu pedálu nezpůsobí přibržďování.a navíc pedál je stále tlačen pružinou v posilovači,ta i zajišťuje aby pedál byl stále přitlačen brzd. spínači.
- Vladimír Plíva
- velkej kecal
- Příspěvky: 97
- Registrován: 28 pro 2013, 23:27
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdy, ložiska
tak jsem zase pokročil ve zjišťování příčiny. Po výměně všech 4 hadiček a důkladném odvzdušnění se stejně přední brzdy hřejou. Zkusil jsem také následující: Při sešlápnutí a následném uvolnění pedálu jsem ihned zkusil povolit odvzdušňováky, jestli tam zůstává tlak mezi brzdiči a brzdovým válcem. Jen malinko "vykápla" brzdovka. Tak že asi brzdovým válcem to nebude - nezůstává tam tlak. Koukal jsem ale na dvě JK, který jsem odchytil při jízdě a oni ty brzdy mají horké také. Tak jsem teď na rozpacích, jestli ty ložiska vůbec odcházela kvůli teplotám... :-(
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdy, ložiska
Brzdy ale musí bejt horký už jen po malým zabrždění.
- Vladimír Plíva
- velkej kecal
- Příspěvky: 97
- Registrován: 28 pro 2013, 23:27
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdy, ložiska
Děkuji Harleji za vytrvalost to semnou řešit. :-)
Já si to myslím také, že by měly být teplé, ale jsou natolik horké, že si na ně mohu jen "ťuknout", nikoliv se jich dotknout, nebo se delší dobu dotýkat. Když jedu po dálnici a nechám to tzv dojet bez brždění a pak zastavím na ručku, tak jsou studené, ale při jízdě v obci i popojížděčky mimo obec jsou fakt takhle rozpálený. Už z toho magořím, snad asi vyměním to mezi volantem a sedačkou :-)
Já si to myslím také, že by měly být teplé, ale jsou natolik horké, že si na ně mohu jen "ťuknout", nikoliv se jich dotknout, nebo se delší dobu dotýkat. Když jedu po dálnici a nechám to tzv dojet bez brždění a pak zastavím na ručku, tak jsou studené, ale při jízdě v obci i popojížděčky mimo obec jsou fakt takhle rozpálený. Už z toho magořím, snad asi vyměním to mezi volantem a sedačkou :-)
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdy, ložiska
To je ale normál stav. Fakt stačí málo a ruku na kotouči neudrzis. Se stav a mužem se projet v mým.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů