Rozvody 2.8 CRD

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Radek 66
hodně velkej kecal
Příspěvky: 343
Registrován: 23 led 2010, 00:13
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 2.8 CRD

Nový příspěvek od Radek 66 »

Já to mám právě dnes udělaný, samozřejmě v Olomouci a nájezd byl cca 150 tis .
Na řemenu vcelku nic zvenčí neuvidíš, zubatej je pořád ale není to takovej ranec a mám klid.
Představa i z doslechu co by to pak stálo kdyby ..... a mohlo by jít o násobky ceny, tak že raději dřív.
Slyšel jsem doporučení že 160 tis je hraniční nájezd ale souhlasím s tím že kdo jezdí víc OFF tak to řeší třeba každejch 100 stejně jako ty oleje, dif a pod.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 2.8 CRD

Nový příspěvek od Harley »

:todáš:
petr-46
velkej kecal
Příspěvky: 61
Registrován: 04 úno 2016, 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 2.8 CRD

Nový příspěvek od petr-46 »

Motory stejný nejsou, ale řemeny jsou od 3 velkých výrobců. Jde mě o to ,že stárnou všechny stejně ,jsou podobného složení, proč tedy některý výrobce je chce měnit po 5letech, když mají malý nájezd km, a jiný výrobce motorů stanovuje pouze km.nájezd bez omezení časem. Km nájezd je jasný, je to namáhaní a únava materialu. Mám najeto 80tis.km a je mě líto vrazit 16-18tis . za výměnu řemenu, kladek a napínáků, když není jasné proč. Proto se ptám po zkušenostech. Zdraví petr-46
petr-46
velkej kecal
Příspěvky: 61
Registrován: 04 úno 2016, 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 2.8 CRD

Nový příspěvek od petr-46 »

Zdravím. Řemeny do motorů berou výrobci motorů od 3 velkých dodavatelů. Materiál řemenů bude přibližně stejný,jako je stejný u pneumatik. Kilometrový náběh a opotřebení provozem je jasné,výměna nutná. Proč ale někteří výrobci požedují i výměnu po 5 letech a jiní výrobci vyžadují výměnu jen omezenou kilometry ? Mám vraníka 5let a nejeto 80tis.km. Nechce se mě bezdůvodně vyhazovat 16-18 tis.za výměnu rozvodů když do km.proběhu mám mít rezervu min.50.tis.km. ,jen proto,že to výrobce časově požaduje. Proto se zde ptám,jestli někdo měnil rozvody po víc než 5 letech. Díky Petr-46
Uživatelský avatar
Radek 66
hodně velkej kecal
Příspěvky: 343
Registrován: 23 led 2010, 00:13
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 2.8 CRD

Nový příspěvek od Radek 66 »

Aha, to jsi předtím nepsal.
No já mám 2009 tak že vyrobenej asi 2008. ( a řemen ? moh bejt klidně 2007 )
Nájezd přesně 148 tis ale asi 98 % silnice a pak les, žádný OFF.
Tak že vlasně po 7 mi letech.
Žádnej problém jsem neměl, jen mi bylo doporučeno ( když jsem byl v servisu s jinou záležitostí ) že 150 - 160 je hraniční nájezd , když už je tam auto ať to raději udělám.
Nebo jinak, do 200 bych stejně raději nečekal.
A to mám už takovej ten důchodcovskej styl jízdy :wink:
Tak že podle mě, na roky bych kašlal jestli 5 nebo 7, při 80 mi to přijde zbytečný, to bych si risknul aspoň do těch 120
ale nejsem mechoš, vím prd.
:nečtešnevíš:
petr-46
velkej kecal
Příspěvky: 61
Registrován: 04 úno 2016, 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 2.8 CRD

Nový příspěvek od petr-46 »

Díky za odpověď, těch 7 let mě potěšilo. Jsem v inval. důchodu a těch 16-18 litrů je pro mě dost peněz. Na druhou stranu ale vím, že nový motor 2.8 CRD koštuje okolo 300litrů. .Proto jsem byl z těch 5 let na nervy. :hopsa: Petr-46
Uživatelský avatar
Radek 66
hodně velkej kecal
Příspěvky: 343
Registrován: 23 led 2010, 00:13
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 2.8 CRD

Nový příspěvek od Radek 66 »

Jako vem to logicky.
Jednak málo kterej výrobce to omezuje dobou, většina jen nájezdem.
Druhá věc - jak je ten řemen starej, jak dlouho ležel někde skladem než ho dali byť do novýho auta.
Když jsem ho dnes viděl ( a má tedy prokazatelně 148 tis km a min 7 let ) tak poznáš stejně prd, mechanicky je vidět že se točil, ale očově mu nic nebylo, asi jde jen o únavu uvnitř materiálu kterou nstejně neuvidíš a kterou maj spočítanou cca na těch 150. A vodní pumpa byla v naprostým pořádku.
Nechci bejt špatnej rádce, ale pokud jezdíš normálně a máš tam teď 80 tis, tak bych opravdu aspoň 2 roky ještě počkal nebo až tam bude aspoň těch 120.
:tožvitaj:
Ale nejsem mechanik, k tomu by měli říct něco ti co to znají.
:todáš:
petr-46
velkej kecal
Příspěvky: 61
Registrován: 04 úno 2016, 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 2.8 CRD

Nový příspěvek od petr-46 »

Mluvíš mě z duše. Přesně takový mám plán a začnu si šetřit do kasičky. Letos už jsem se vyčerpal gumama. Koupil jsem Nokiany a jsou opravdu bezva. O proti původním Wranglerům v hrbolaté zatáčce vůbec neodskakují na zadní nápravě.Takže rozvody musí počkat alespoň rok. Díky .Petr-46
Vojta
velkej kecal
Příspěvky: 96
Registrován: 26 srp 2013, 09:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 2.8 CRD

Nový příspěvek od Vojta »

http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=503

Tady to máte šedý na bílým! Čili měnit za 125 000 amerických mil čili cca 200 000 km a 120 amerických months, což je u nás přibližně 10 let. Podle mě je to ale dost nadoraz. Měnil bych osobně dřív. I když vždycky, když jsem v nějakým autě řemen měnil podle předpisu výrobce, tak mi připadalo, že vyndavám z auta řemen skoro nejetý a dávám tam nový, který je hnusnější než ten vyndaný, protože mezitím ekologové zakázali používat na řemeny gumu a kevlarový provazy a místo toho tam dávají lněný stébla a koňský trus.
petr-46
velkej kecal
Příspěvky: 61
Registrován: 04 úno 2016, 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 2.8 CRD

Nový příspěvek od petr-46 »

Díky moc za odkaz a vyřešení problému. Jestli jsem to dobře pochopil /moje angličtina 0 / tak se po 100tis. mění jen venkovní řemen příslušenství motoru? To by neměla být tak velká položka. díky Petr-46 :wink:
Vojta
velkej kecal
Příspěvky: 96
Registrován: 26 srp 2013, 09:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 2.8 CRD

Nový příspěvek od Vojta »

Jo, ten AUX BELT (řemen alternátoru atd. , ten, co je vidět) se má podle tý tabulky měnit po 100 000 nebo za 5 let. Budiž. Ten když praskne, tak se většinou nic moc neděje, pokud zastavíš včas a neuhřeješ to - vrtule chlazení (s viskózní spojkou) pak nejede. Akorát že pokud ten AUX BELT blbě napraskne po dýlce tak, že se rozcupuje a bude lítat, tak sebou možná vezme kabely, hadice, trubky atd. a smotá to do klubíčka. Fuj.
Ale u rozvoďáku, jak píšu výše, je na mě 200 tisíc dost. Já bych to měnil dřív.
petr-46
velkej kecal
Příspěvky: 61
Registrován: 04 úno 2016, 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 2.8 CRD

Nový příspěvek od petr-46 »

Mě většinou ten venkovní řemen /u jiných aut/ naprasknul,tím se uvolnil a začal pískat. Tím pádem upozornil na nutnou výměnu.Hlavně při zatížení alternátoru. Ale s tím rozvoďákem jsi mě opravdu píchnul. Ještě jednou díky za info. Petr-46 :todáš:
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host