Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Vojta
velkej kecal
Příspěvky: 96
Registrován: 26 srp 2013, 09:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Nový příspěvek od Vojta »

Ještě to jednou shrnu do jedný nebo pár vět- JaneK má na naftě stejný kola jako já, a sám říká, že lehčí převody jsou tam blbost. Jezdím občas fakt s docela těžkým karavanem, asi 1,8 tuny, a i s těma velkejma kolama 315/70/17 to je motoru, převodovce a vůbec všemu fuk. Jen jsem dal do zadního diferáku olej 75W/140 a měním ho každej rok, dost šedne. Mám rád hezký a čistý oleje. Když motor nestíhá, tak si podřadí, a když bylo vedro a přeci jen v táhlém kopci dlouhým asi 5km s narvaným karavanem začala ručička teploměru na plnej plyn maličko stoupat, tak jsem prostě ubral a jel jen stovkou místo 120kou. Nebo tam občas dám o O/D. Ručička zase pokorně slezla. Jinak si myslím, že ten motor neumře na přetěžování, ale na něco úplně jinýho. Za mýho dlouhýho života mi ještě žádný auto nekleklo na propálený písty a jiný hrůzy, najeto za život tak 1,5 mil, hlavně diesely. Je možné, že při spojení benzínu se 4st automatem (kdo to teda v tý Emerice vymyslel!) je asi potřeba řešit ty převody, nevím. JK v benzínu jsem nikdy neřídil. Ale diesel se svým průběhěm krouťáku a navíc 5kvalt automat- tomu je to fuk. Vono vůbec- řídil jsem jeden čas dvě stejný Grand Vitary - jedna je HDI a druhá benzín, obě 2l. Ta benzínová má mít údajně ještě o 20kW víc, ale ta v benzínu prostě nejede, fur se musí řadit, kopeček a hned dva kvalty dolů, to dieselu je to fuk. Tak usuzuju, že ty naftový a benzínový kW se dost lišej.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Nový příspěvek od Harley »

To je ten subjektivní pocit ale fyziku neojebeš.
JaneK
malej kecal
Příspěvky: 30
Registrován: 15 úno 2013, 14:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Nový příspěvek od JaneK »

Subjektivne bych pro CRD s 545RFE lehci prevod nez 4,1 do rozmeru gum 35" nikomu nedoporucil. Pokud si nekdo preje 4,88 rad s nim fyzicky napravy vymenim Rubi za Rubi za +\- stejny stav. Najeto 15 000km prevody, celkove 70kkm. Vymenu provedu zdarma :todáš:
Vojta
velkej kecal
Příspěvky: 96
Registrován: 26 srp 2013, 09:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Nový příspěvek od Vojta »

JaneKu, proč to nejde vrátit na původní převod, tam v tom koši difu se musí něco upravit, zničit, urazit, zahodit či co, když měníš talíře a hrušky? Ptám se asi blbě, ale fakt netuším...
Vojta
velkej kecal
Příspěvky: 96
Registrován: 26 srp 2013, 09:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Nový příspěvek od Vojta »

Nojo, Harleji, subjektivní pocit, ale když jedu s benzínem kopec do Cukráku nebo Votickej kopec s naftou na 5ku v pohodě 90 a s benzínem kvrdlám furt mezi 4/5 , abych vůbec 90 udržel, tak jsou mi ty papírový kilowatty navíc naprd.
JaneK
malej kecal
Příspěvky: 30
Registrován: 15 úno 2013, 14:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Nový příspěvek od JaneK »

Ono to jde. Jen nikdo nechce nastavovat starsi ( jete) prevody. A kupovat nove 4.1, k tomu sadu lozisek a tesneni a sroubu a praci to uz by byla legrace a zkouska za kilo :blb:
Ono to jde vyresit levneji. Uz shanim 37" :blééé:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Nový příspěvek od Harley »

Vojto,už jsem to psal o kousek výše,není to jen o tom,že máš pocit,že to motor zvládne ale i o dalších věcech.
Harley píše:To je to hlavní nepochopení,proč se mění převody .Kvůli pocitu,že to motor zvládne. Zvětšením pneu jak obvodem tak i jejich váhou a odporem se současně přetěžuje vše od motoru přes převodovky,kardany a stálý převody.Bez ohledu na sílu motoru jsou prostě víc zatíženy spojky,kříže a prostě vše co má co do činění s přenosem krouťáku z motoru.

Kolega má o půl tuny lehčího Mustanga s krouťákem skoro 800Nm už skoro od volnoběhu a měnil převod ze 3,73 na 4,10. A to jezdí fabrický rozměr pneu a je to manuál!
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Nový příspěvek od Harley »

JaneK píše:Jsem tehoz nazoru. Nechal jsem si poradit, dal prevody a vysledek je horsi nez puvodni a to bylo 4,1 a 35". Vic to zere, min to jede, huci, ze jsem si neurazil ruce kdyz jsem to kupoval. Dej to tam nebo si kola pujc a uvidis, ze nebude nic treba. Diesel se s tim popere. :todáš:

Tak se zeptám jinak. Dle Tebe je fabrický zpřevodování špatně,moc do síly? Protože většíma pneu a následným novým zpřevodováním ses dostal na tov. hodnoty převodů vs. rozměr pneu. A to nepočítaje,nárůst váhy,valivej a aerodynamickej odpor větších pneu navíc M/T.
Vojta
velkej kecal
Příspěvky: 96
Registrován: 26 srp 2013, 09:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Nový příspěvek od Vojta »

No to jsem zvědavej, jak ty 37" budou na autě vypadat! Kolikátky měl Zetor 25 na zadku?
Vojta
velkej kecal
Příspěvky: 96
Registrován: 26 srp 2013, 09:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Nový příspěvek od Vojta »

,,Kolega má o půl tuny lehčího Mustanga s krouťákem skoro 800Nm už skoro od volnoběhu a měnil převod ze 3,73 na 4,10. A to jezdí fabrický rozměr pneu a je to manuál!"

No vždyť říkám, že Amíci jsou divný! Koupíš si auto a hned před forďáckým autosalonem musíš měnit převody, aby ti škodovka RS nedala na prdel!
JaneK
malej kecal
Příspěvky: 30
Registrován: 15 úno 2013, 14:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Nový příspěvek od JaneK »

Kolega,jestli myslime stejneho, to ma na zavody a chce samozrejme vyhravat, tak je tomu vse ostatni jako komfort, ekonomika provozu a pod. Striktne podrizene. Potrebuje idealni prizpusobeni prubehu kroutaku na kontretni finalovou rychlost. Tomu by to jezdilo jako rodinne auto i se zadkem 2.22 :todáš:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Nový příspěvek od Harley »

Má ho jako jediný auto na denní ježdění a o víkendech závody. Ale odpověz mi na tohle:

Harley píše:
JaneK píše:Jsem tehoz nazoru. Nechal jsem si poradit, dal prevody a vysledek je horsi nez puvodni a to bylo 4,1 a 35". Vic to zere, min to jede, huci, ze jsem si neurazil ruce kdyz jsem to kupoval. Dej to tam nebo si kola pujc a uvidis, ze nebude nic treba. Diesel se s tim popere. :todáš:

Tak se zeptám jinak. Dle Tebe je fabrický zpřevodování špatně,moc do síly? Protože většíma pneu a následným novým zpřevodováním ses dostal na tov. hodnoty převodů vs. rozměr pneu. A to nepočítaje,nárůst váhy,valivej a aerodynamickej odpor větších pneu navíc M/T.
JaneK
malej kecal
Příspěvky: 30
Registrován: 15 úno 2013, 14:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Nový příspěvek od JaneK »

Ano, spatne. Bud pocitali s tim, ze si kazdy da na Rubicona vetsi gumy a nebo to bylo spatne. U diesla zrejme nepocitali s tak ukrutnym kroutakem "vodspoda" Proto se take od 4,1 jiz upustilo a dava se 3,72.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Nový příspěvek od Harley »

:cheche: tak to potom jo!
erikfury

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Nový příspěvek od erikfury »

Prosím o radu. Mám ale TJčko 4.0 s 2,5inch liftem a tovární převod 3,73 s pneu 29 inch to vůbec nejede. Chci obout do 33 bfgoddrich, nebo do Stt 32. Čtu tady různě postřehy, že 33 palců je už dost na ovladatelnost atd. Tak jsem si říkal že tu jednu životnost pneumatik zkusím. Pak kdyby to nesedělo po opotřebení bych šel do menších, nebo je prodal.

Spolu s přezutím počítám že pujdu do změny převodů. Jenže změna převodů neni až tak levná záležitost jen na "vyzkoušení" tak bych byl nerad kdych zvolil špatně. Na gumy 33 jsem vyčetl že by asi byl vhodný převod 4,56. Ale co menší rozměry pneu 31,32 s tímto převodem. Neni to moc? Kompromis 4,27 jsem našel jen v tabulkách ale nenašel jsem že by jej někdo měl v eshopech. A převod 4,11 se mi zdá zase málo.
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti