Re: Pneu na Wranglera
Napsal: 06 dub 2016, 20:30
No a teď jedna z perliček co vydali tihle machři.
MINISTERSTVO DOPRAVY
ČESKÉ REPUBLIKY
ODBOR PROVOZU SILNIČNÍCH VOZIDEL
METODIKA
Kontrola a hodnocení opotřebení dezénových drážek běhounu pneumatik vozidel
č. 3/2012/STK/5.2
Roman Bradáč v.r. ředitel odboru provozu silničních vozidel
Č.j.: 58/2012-150-STK3/1
V Praze dne 11.11.2012
Za zimní pneumatiku se považuje „pneumatika určená pro jízdu na sněhu“ označená symboly M+S nebo M.S nebo M&S.
Za zimní pneumatiku lze považovat i pneumatiky „pro zvláštní užití“ s označením „ET“, „ML“ „MPT“, nebo „POR“, které jsou opatřeny „zvláštním běhounem“, uzpůsobeným speciálně pro jízdu v bahnitém terénu ).
a mimo jiného textu:
3.3.3 Indikátory opotřebení běhounu pneumatik u vozidel kategorie M2, M3, N2, N3, O3 a O4
Indikátory opotřebení běhounu u pneumatik třídy C2 a C3 předpis EHK OSN č. 54 povinně nevyžaduje. Nicméně přední výrobci pneumatik třídy C2 a C3 u běžných „normálních pneumatik“ a „pneumatik pro jízdu na sněhu“ (označené M+S) indikátory opotřebení používají. Při jejich aplikaci uplatňují stejné požadavky, jaké jsou vyžadovány u pneumatik třídy C1.
Pneumatiky pro „zvláštní použití“ (s označení „MPT“ nebo alternativně „ML“ nebo „ET“ a/nebo „POR“) ), jsou opatřeny „zvláštním běhounem“, jehož vzorek je uzpůsoben hlavně k tomu, aby byl v bahnitém terénu zajištěn lepší záběr. Vzorek běhounu pneumatiky se obvykle sestává z výstupků nebo zubů hlubších než u běžné pneumatiky. U těchto pneumatik se indikátory opotřebení zpravidla nevyskytují, protože s opotřebením běhounu ztrácí pneumatika v terénu svoje specifické vlastnosti a dá se proto předpokládat, že bude včas vyřazena z provozu.