Pneu
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
- Vladimír Plíva
- velkej kecal
- Příspěvky: 97
- Registrován: 28 pro 2013, 23:27
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Pneu
Ahoj chlapi, mám ne Jeepu TJ 4,0 r.v. 2002 4x pěkné pneu 31x10,50R15LT . Za jízdy je to hukot jako kráva, že na sebe musíme v autě řvát, když jedu rychleji. Chtěl bych si koupit nové pneu, ale aby na mně tolik neřvali. Jsem převážně na normální silnici, ale někdy vklouznu i do bahna. Cca terén/silnice 20/80. Poradíte mi nějaké méně hlučnější? Díky Vláďa obchod@elkus-gastro.cz
- Michal - Semiš Breznický
- vydra
- Příspěvky: 463
- Registrován: 19 úno 2007, 10:13
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu
Ahoj Vladimíre.
Pokud uvažuješ o poměru terén/silnice 20/80, určitě Ti budou vyhovovat BF Goodrich AT.
Semiš
Pokud uvažuješ o poměru terén/silnice 20/80, určitě Ti budou vyhovovat BF Goodrich AT.
Semiš
- Vladimír Plíva
- velkej kecal
- Příspěvky: 97
- Registrován: 28 pro 2013, 23:27
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu
Díky moc a posílám foto mojí Wrány :-). Máš taky pěknou káru.
- Přílohy
-
- 51c1575073ea9e3b3 c400200.jpg (18.04 KiB) Zobrazeno 13617 x
- Petr Krátký
- Tiskový mluvčí RS
- Příspěvky: 390
- Registrován: 06 zář 2007, 11:35
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu
Mám 2 palcový lift bez rozšíření. Před expedicí na Island 2011 jsem obul 32x11,5x15 a jezdím na nich dodnes.
- Radek 66
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 343
- Registrován: 23 led 2010, 00:13
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu
Z fotek to moc patrný není.
2" lift a 3 cm na každou stranu.
31x10,5R15 BFG A/T jsem to koupil
cca 32 " GY Wrangler na 16 " disku bylo asi nejlepší řešení dle možností, ale už to jízdně nebylo ono - výkon a řazení , jinak nechytalo nikde nic
Nakonec 33x12,5 R15 Cooper STT , kupodivu to opět nikde nechytalo ( ale já žádný extrémy nikdy nejezdil )
ale nastaly nutný úpravy - změna převodů a pod, páč se standartním 3,73 v automatu to bylo nepoužitelný, líný a td, jo a 12,5 šíře bylo pěkný, ale taky už to moc nefungovalo ani na sněhu ani v terénu, no a samo ihned i širší lemy páč auto neustále zašvihaný komplet
Dnes to mít, tak dám asi 31 " a nic dalšího neřeším, u manuálu možná 32 "
2" lift a 3 cm na každou stranu.
31x10,5R15 BFG A/T jsem to koupil
cca 32 " GY Wrangler na 16 " disku bylo asi nejlepší řešení dle možností, ale už to jízdně nebylo ono - výkon a řazení , jinak nechytalo nikde nic
Nakonec 33x12,5 R15 Cooper STT , kupodivu to opět nikde nechytalo ( ale já žádný extrémy nikdy nejezdil )
ale nastaly nutný úpravy - změna převodů a pod, páč se standartním 3,73 v automatu to bylo nepoužitelný, líný a td, jo a 12,5 šíře bylo pěkný, ale taky už to moc nefungovalo ani na sněhu ani v terénu, no a samo ihned i širší lemy páč auto neustále zašvihaný komplet
Dnes to mít, tak dám asi 31 " a nic dalšího neřeším, u manuálu možná 32 "
Re: Pneu
Prosím o radu starších a zkušenějších ;-)
Chci na Wraníka nové obutí. Mám TJ 4,0l 130kW 5-ti kvalt manuál, lift 2palce, disky 15" s ET 0
A)
Vyčetl jsem, že s pneu 33 palce by neměl být problém žeby někde drhly. Možná bych volil i 32 palce protože je dělají i v menší šíři 10,5palce. 33jky dělají jen široké.
B)
Teoreticky co do stability čím výš se zvýší těžiště kvůli větším gumám, tak by měli jít i kola od sebe, ne? Jsou pak nutné podložky? Nebo stačí záporné ET na discích? Kolik?
C)
Jak velký vliv mají disky na stabilitu při jízdě na asfaltce? Nyní mám hezké designové chromové disky, ale jsou jen 15" veliké. Když pujdu do pneu 33" tak se sortiment strašně zužuje. Na 15tky je toho strašně málo.
A když už bych měl měnit disky, tak krok o jden palec na 16tky se mi zdá co do průměru 33"pneu strašně málo. Zvažuju tedy jéít do plechových disků 17". Když už bych to měnil, tak ať to má význam.
Další problém je že 17tky disky nedělaj v rozteči šroubů 5x114,5 :-( . Takže plus ještě redukční podložky.
D)
Ale na jaký převodový poměr bych měl jít?
http://i41.tinypic.com/30a6dr8.jpg
Ani nevím jaký poměr je v základu - který tam mám. Podle toho jak je auto líné s pneu 29" (které tam teď sou) a tabulky otáček bych řekl tak 3,31 nebo 3,42. Odhadnuto na základě otáček 2500 pří rychlosti ca 105km/h což odpovídá těm 65 MPH. Ale zas tachometr má odchylku protože Wraník je myslím dělaný na základní pneu 28".
Crown nabízí jen převodové poměry 4,11 a 4,56. Nic mezi. Jak moc vzroste spotřeba když se nasadí 4,56?
Vleze vůbec ozub 4,56 do koše diferenciálu DANA30 a DANA 35? Podle třídění sortimentu na web stránkách CrawnAuto ano, ale byl jsem upozorněn, že to nemusí být pravda.
https://rdr.crownauto.us/cs_CZ/m/2003/j ... e-dana-35/
Už se do toho tak zamotávám, že tři měšíce vybírám. Hledám rady a tipy na fórech. Neni to investice za pár kaček. Když už do toho ty peníza nacpu, tak jsem chtěl abych někde nepřešlápl a volil správnou kombinaci.
Díky předem za rady tipy a zkušenosti.
Chci na Wraníka nové obutí. Mám TJ 4,0l 130kW 5-ti kvalt manuál, lift 2palce, disky 15" s ET 0
A)
Vyčetl jsem, že s pneu 33 palce by neměl být problém žeby někde drhly. Možná bych volil i 32 palce protože je dělají i v menší šíři 10,5palce. 33jky dělají jen široké.
B)
Teoreticky co do stability čím výš se zvýší těžiště kvůli větším gumám, tak by měli jít i kola od sebe, ne? Jsou pak nutné podložky? Nebo stačí záporné ET na discích? Kolik?
C)
Jak velký vliv mají disky na stabilitu při jízdě na asfaltce? Nyní mám hezké designové chromové disky, ale jsou jen 15" veliké. Když pujdu do pneu 33" tak se sortiment strašně zužuje. Na 15tky je toho strašně málo.
A když už bych měl měnit disky, tak krok o jden palec na 16tky se mi zdá co do průměru 33"pneu strašně málo. Zvažuju tedy jéít do plechových disků 17". Když už bych to měnil, tak ať to má význam.
Další problém je že 17tky disky nedělaj v rozteči šroubů 5x114,5 :-( . Takže plus ještě redukční podložky.
D)
Ale na jaký převodový poměr bych měl jít?
http://i41.tinypic.com/30a6dr8.jpg
Ani nevím jaký poměr je v základu - který tam mám. Podle toho jak je auto líné s pneu 29" (které tam teď sou) a tabulky otáček bych řekl tak 3,31 nebo 3,42. Odhadnuto na základě otáček 2500 pří rychlosti ca 105km/h což odpovídá těm 65 MPH. Ale zas tachometr má odchylku protože Wraník je myslím dělaný na základní pneu 28".
Crown nabízí jen převodové poměry 4,11 a 4,56. Nic mezi. Jak moc vzroste spotřeba když se nasadí 4,56?
Vleze vůbec ozub 4,56 do koše diferenciálu DANA30 a DANA 35? Podle třídění sortimentu na web stránkách CrawnAuto ano, ale byl jsem upozorněn, že to nemusí být pravda.
https://rdr.crownauto.us/cs_CZ/m/2003/j ... e-dana-35/
Už se do toho tak zamotávám, že tři měšíce vybírám. Hledám rady a tipy na fórech. Neni to investice za pár kaček. Když už do toho ty peníza nacpu, tak jsem chtěl abych někde nepřešlápl a volil správnou kombinaci.
Díky předem za rady tipy a zkušenosti.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti