Taky vas zlobi predni naprava?
Napsal: 08 srp 2014, 13:05
Rad bych se podelil o me patalie s predni napravou ...
Po nekolikate jsem byl nucen menit kriz u predni poloosy a zaroven resit unik oleje z diferencialu na predni naprave. Ony jsou tyto dve zavady tak trosku spojene. Cim vice se hrabete v poloose, vyndavate a zandavate celou pololosu, tim se vice poskodi gufero v diferencialu. Dale jsem po vicero vyletech mimo silnice zjistil, ze mam ohnutou predni napravu, respektive C nosnik, ktery drzi predni kolo v cepech. Vysledkem byl krasny usmev meho JK. Pak se jeste objevila komplikace v differencialu. Skrze spatne guffero se do difu dostalo bahno z mych vyjizdek. Proste to uz netesnilo a poloosa se neda vapkou vycistit. Tak to slo do differencialu. Navic ohnuty C profil vychylil poloosu ze sve geometrie (opet namahani gufera) a doslo i k hlubsimu zasunu polosy do diffu, kde se to pekne drelo. Coz take nebylo pro ten diferencial uplne idealni.
Byl jsem neskutecne nasran na kvalitu celeho JK a rozhodl se to resit radikalne a jedno provzdy, snad.
1. Misto novych poloos s krizi nebo vymeny krize jsem poridl RCV poloosy. Jsou dost mastny ... pres 30tisic
2. Diferencial plny bahna a kovovych supin zralej na vymenu. Nutne koupit novej, taky dost mastny ... taky 30tisic
3. Tesneni na obou stranach taky v haji. Navic pridat tesneni na vstupu do napravy, aby se tam to bahno jiz priste nedostalo.
4. Ohnute C nosniky si zaslouzi narovnat a vyztuzit. Umi to vubec nekdo nebo budu muset koupit celou predni napravu?
5. A pak to pokud mozno dat dohromady na poprve, aby se s tim uz nemuselo hybat a zase rozebirat.
Zkousel RCV nacpat do ohnute napravy, ale ta koule se tam proste nevesla. Navic byla pekne vyosena. Takze nezbyvalo nic jineho, nez ty C nosniky hrubou silou narovnat, pac dalsich 70.000,- za celou napravu se mi nechtelo davat. Nastesti to neni krehka litina, ktera praskne. Nahrat plamenem a palici si slusne zacvicit, ruce jak Stallone. Pak navarit vyztuhy, aby se opet neohnula. Daji se koupit jiz hotove. Jedny jsem koupil a nechal si udelat z poradneho materialu kopie. Ty jsou ted na predni naprave navarene.
Kdyz geometrie odpovidala puvodnimu nastaveni, zacalo se skladanim. Novy diferencial, nova gufera, vnejsi tesneni (s maznici), nove kulove cepy, osadit RCV poloosy, vymena lozisek.
Stalo me to bratru 80.000,- na materialu a praci, ale po roce muzu prohlasit, ze problem s ohnutou napravou, praskanim krizu a vytekleho oleje z diffu je minulosti. Vse funguje a drzi jak ma. Ted uz jen pravidelne mazat maznice ...
Pokud by mel nekdo zajem, zde je kontakt na technika, ktery ma vse toto na svedomi – p.Zajicek 778 039 035, Bojanovice u Prahy.
Po nekolikate jsem byl nucen menit kriz u predni poloosy a zaroven resit unik oleje z diferencialu na predni naprave. Ony jsou tyto dve zavady tak trosku spojene. Cim vice se hrabete v poloose, vyndavate a zandavate celou pololosu, tim se vice poskodi gufero v diferencialu. Dale jsem po vicero vyletech mimo silnice zjistil, ze mam ohnutou predni napravu, respektive C nosnik, ktery drzi predni kolo v cepech. Vysledkem byl krasny usmev meho JK. Pak se jeste objevila komplikace v differencialu. Skrze spatne guffero se do difu dostalo bahno z mych vyjizdek. Proste to uz netesnilo a poloosa se neda vapkou vycistit. Tak to slo do differencialu. Navic ohnuty C profil vychylil poloosu ze sve geometrie (opet namahani gufera) a doslo i k hlubsimu zasunu polosy do diffu, kde se to pekne drelo. Coz take nebylo pro ten diferencial uplne idealni.
Byl jsem neskutecne nasran na kvalitu celeho JK a rozhodl se to resit radikalne a jedno provzdy, snad.
1. Misto novych poloos s krizi nebo vymeny krize jsem poridl RCV poloosy. Jsou dost mastny ... pres 30tisic
2. Diferencial plny bahna a kovovych supin zralej na vymenu. Nutne koupit novej, taky dost mastny ... taky 30tisic
3. Tesneni na obou stranach taky v haji. Navic pridat tesneni na vstupu do napravy, aby se tam to bahno jiz priste nedostalo.
4. Ohnute C nosniky si zaslouzi narovnat a vyztuzit. Umi to vubec nekdo nebo budu muset koupit celou predni napravu?
5. A pak to pokud mozno dat dohromady na poprve, aby se s tim uz nemuselo hybat a zase rozebirat.
Zkousel RCV nacpat do ohnute napravy, ale ta koule se tam proste nevesla. Navic byla pekne vyosena. Takze nezbyvalo nic jineho, nez ty C nosniky hrubou silou narovnat, pac dalsich 70.000,- za celou napravu se mi nechtelo davat. Nastesti to neni krehka litina, ktera praskne. Nahrat plamenem a palici si slusne zacvicit, ruce jak Stallone. Pak navarit vyztuhy, aby se opet neohnula. Daji se koupit jiz hotove. Jedny jsem koupil a nechal si udelat z poradneho materialu kopie. Ty jsou ted na predni naprave navarene.
Kdyz geometrie odpovidala puvodnimu nastaveni, zacalo se skladanim. Novy diferencial, nova gufera, vnejsi tesneni (s maznici), nove kulove cepy, osadit RCV poloosy, vymena lozisek.
Stalo me to bratru 80.000,- na materialu a praci, ale po roce muzu prohlasit, ze problem s ohnutou napravou, praskanim krizu a vytekleho oleje z diffu je minulosti. Vse funguje a drzi jak ma. Ted uz jen pravidelne mazat maznice ...
Pokud by mel nekdo zajem, zde je kontakt na technika, ktery ma vse toto na svedomi – p.Zajicek 778 039 035, Bojanovice u Prahy.