Stránka 1 z 1

Track-Lok

Napsal: 15 lis 2013, 12:54
od elvis
Chystám se zkontrolovat oleje v difech. Přední je mi jasnej, ale zadní ne.
Mají evropský JK-čka standartně samosvor? A pokud ne jak poznám jestli tam je nebo ne?
Předem dík za odpověď.

Re: Track-Lok

Napsal: 17 lis 2013, 19:35
od Tom
máš Rubiho? Je tam uzávěrka? - pak tam nemáš samosvor. Pokud je to dif bez uzávěrky, pak tam samosvor je. Abys ho poznal, musíš vyheverovat obě kola nad zem. Ve dvou lidech točíte kolama v opačnym směru. Samosvor vydává odpor, otevřenej dif jde z lehounka. Jinak bys musel otevřít dif a podívat se, zda pod satelitama jsou třecí podložky. Pokud naleješ aditivum i do obyč difu, ničemu neublížíš.

Re: Track-Lok

Napsal: 17 lis 2013, 19:46
od Harley
Pokud to není Rubicon,tak samosvor je příplatková věc jak u US tak u EU verzí.Bejvá ale být nemusí.
Test,viz Tom. Zvednout a zatočit rukou kolama.Pokud se točí stejně ,je tam,pokud každý na jinou stranu,není tam.
Když se mění olej,stejně se sundavá dekl a pak je to lehce poznat už na první pohled.

Re: Track-Lok

Napsal: 17 lis 2013, 21:02
od elvis
OK, dík ,kluci.

Re: Track-Lok

Napsal: 30 lis 2013, 16:05
od Vojta
Proč by se Tome měl sundávat kryt, když se mění olej v difu? Já olej měnil a kryt jsem nesundal, jen vypustil šroubem, udělal jsem něco špatně? Nebo jsem to mohl udělat líp (třeba vyhrabat bordel ze dna difu, snad tam žádnej nebyl)?

Re: Track-Lok

Napsal: 30 lis 2013, 18:10
od Harley
JK má sice výpušˇáky na rozdíl od jinejch,přdchozíc Jeepů. Je to príma pomůcka a zpříjemění práce,,že se olej nejdřív vypustí a pak se sunadaá víko,a nehrne se vlna oleje ven,jenže dole v difu je odkaliště a tam se nahromaďuje veškerý kal a nedj bože kousky zubů. Takže si myslím,že je dobrý měnit olej s následnou kontrolou a do čista vytřeným posorem banja. Speciálně modely se samosvorem mají olej silně kontaminovanej obrusem s lamel samosvoru a dát tam jen čistej olej,tak to díky tomu odkallíšti olej znehodnotí.
Já třeba do bláta a vody nejezdím ale spousta lidí jo a voda se do oleje dostává při rychlým schlazení nápravnice a to co tam potom "maže" by se mělo vždy co nejdřív vypustit a nejen to ale i co nejvíc uvnitř vytřít .
Já už samosvor vzadu díky bohu nemám ,vypouštím taky už čistej olej ale stejně víka sundavám a dělám krom důkladný vnitřní očisty taky vizuální kontrolu celýho aparátu.A i tak je vždy na dně trošku nějaký špíny.Těch pár šroubků a trocha silikonu zase tak času nezabere ale mám klid.

Re: Track-Lok

Napsal: 01 pro 2013, 09:06
od elvis
90uote="Harley"]JK má sice výpušˇáky na rozdíl od jinejch,přdchozíc Jeepů. Je to príma pomůcka a zpříjemění práce,,že se olej nejdřív vypustí a pak se sunadaá víko,a nehrne se vlna oleje ven,jenže dole v difu je odkaliště a tam se nahromaďuje veškerý kal a nedj bože kousky zubů. Takže si myslím,že je dobrý měnit olej s následnou kontrolou a do čista vytřeným posorem banja. Speciálně modely se samosvorem mají olej silně kontaminovanej obrusem s lamel samosvoru a dát tam jen čistej olej,tak to díky tomu odkallíšti olej znehodnotí.
Já třeba do bláta a vody nejezdím ale spousta lidí jo a voda se do oleje dostává při rychlým schlazení nápravnice a to co tam potom "maže" by se mělo vždy co nejdřív vypustit a nejen to ale i co nejvíc uvnitř vytřít .
Já už samosvor vzadu díky bohu nemám ,vypouštím taky už čistej olej ale stejně víka sundavám a dělám krom důkladný vnitřní očisty taky vizuální kontrolu celýho aparátu.A i tak je vždy na dně trošku nějaký špíny.Těch pár šroubků a trocha silikonu zase tak času nezabere ale mám klid.[/quote]

Kolik oleje se do diferáků vejde? A jestli jsem to dobře pochopil, tak tam není těsnění a jen se to utěsní silikonem? A nějakým speciálním? Olej dle manuálu by měl být 80W-90 API GL-5, ale jaký? Minerální nebo polosyntetika?

Re: Track-Lok

Napsal: 08 pro 2013, 19:20
od Vojta
No já tam dal 75W90 už nevím, od koho, Ale dám tam asi hustší 80W90, Shell. Do difu by měl mít asi specifikaci GL5, v týhle viskozitní třídě 75W90 to bývají asi syntetické oleje. Bývá na tom napsáno AXLE OIL. Na převodovkovým va manuálu, což je 75W90, bývá zase napsáno GEAR OIL a GL4. Někde jsem četl, že v těch GL5 jsou nějaký vysokotlaký přísady, co žerou bronzový synchrony, tak ty GL5 se do převodovky dávat nesmějí. Ale je fakt, že dost výrobců dnes dělá univerzální oleje GL4/GL5, co se lejou do převodovek i difů. Známá má Imprezu a byla na servisní prohlídce po 120 t. ve ,,značkovém" servisu a tam dávají do převodovky i difu (samostatný je zadní, ten přední je společný s převodovkou) všude 75W90 GL4/5, asi jakej zrovna seženou nejlevnější, přesto ji chtěli napařit za ty oleje vč. motorovýho + filtry ránu asi 15 + DPH. Tak to ne a šla jinam za třetinu.
Ale to jsem odbočil.
A podle mě by hlavně zadnímu difu v JK slušel asi 75W140, obzvláště v létě a na dlouhý trasy a plný auto, oni ho tam doporučují když se tahá vlek.