Track-Lok

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
elvis
hodně velkej kecal
Příspěvky: 166
Registrován: 06 led 2012, 18:48
Kontaktovat uživatele:

Track-Lok

Nový příspěvek od elvis »

Chystám se zkontrolovat oleje v difech. Přední je mi jasnej, ale zadní ne.
Mají evropský JK-čka standartně samosvor? A pokud ne jak poznám jestli tam je nebo ne?
Předem dík za odpověď.
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Track-Lok

Nový příspěvek od Tom »

máš Rubiho? Je tam uzávěrka? - pak tam nemáš samosvor. Pokud je to dif bez uzávěrky, pak tam samosvor je. Abys ho poznal, musíš vyheverovat obě kola nad zem. Ve dvou lidech točíte kolama v opačnym směru. Samosvor vydává odpor, otevřenej dif jde z lehounka. Jinak bys musel otevřít dif a podívat se, zda pod satelitama jsou třecí podložky. Pokud naleješ aditivum i do obyč difu, ničemu neublížíš.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Track-Lok

Nový příspěvek od Harley »

Pokud to není Rubicon,tak samosvor je příplatková věc jak u US tak u EU verzí.Bejvá ale být nemusí.
Test,viz Tom. Zvednout a zatočit rukou kolama.Pokud se točí stejně ,je tam,pokud každý na jinou stranu,není tam.
Když se mění olej,stejně se sundavá dekl a pak je to lehce poznat už na první pohled.
elvis
hodně velkej kecal
Příspěvky: 166
Registrován: 06 led 2012, 18:48
Kontaktovat uživatele:

Re: Track-Lok

Nový příspěvek od elvis »

OK, dík ,kluci.
Vojta
velkej kecal
Příspěvky: 96
Registrován: 26 srp 2013, 09:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Track-Lok

Nový příspěvek od Vojta »

Proč by se Tome měl sundávat kryt, když se mění olej v difu? Já olej měnil a kryt jsem nesundal, jen vypustil šroubem, udělal jsem něco špatně? Nebo jsem to mohl udělat líp (třeba vyhrabat bordel ze dna difu, snad tam žádnej nebyl)?
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Track-Lok

Nový příspěvek od Harley »

JK má sice výpušˇáky na rozdíl od jinejch,přdchozíc Jeepů. Je to príma pomůcka a zpříjemění práce,,že se olej nejdřív vypustí a pak se sunadaá víko,a nehrne se vlna oleje ven,jenže dole v difu je odkaliště a tam se nahromaďuje veškerý kal a nedj bože kousky zubů. Takže si myslím,že je dobrý měnit olej s následnou kontrolou a do čista vytřeným posorem banja. Speciálně modely se samosvorem mají olej silně kontaminovanej obrusem s lamel samosvoru a dát tam jen čistej olej,tak to díky tomu odkallíšti olej znehodnotí.
Já třeba do bláta a vody nejezdím ale spousta lidí jo a voda se do oleje dostává při rychlým schlazení nápravnice a to co tam potom "maže" by se mělo vždy co nejdřív vypustit a nejen to ale i co nejvíc uvnitř vytřít .
Já už samosvor vzadu díky bohu nemám ,vypouštím taky už čistej olej ale stejně víka sundavám a dělám krom důkladný vnitřní očisty taky vizuální kontrolu celýho aparátu.A i tak je vždy na dně trošku nějaký špíny.Těch pár šroubků a trocha silikonu zase tak času nezabere ale mám klid.
elvis
hodně velkej kecal
Příspěvky: 166
Registrován: 06 led 2012, 18:48
Kontaktovat uživatele:

Re: Track-Lok

Nový příspěvek od elvis »

90uote="Harley"]JK má sice výpušˇáky na rozdíl od jinejch,přdchozíc Jeepů. Je to príma pomůcka a zpříjemění práce,,že se olej nejdřív vypustí a pak se sunadaá víko,a nehrne se vlna oleje ven,jenže dole v difu je odkaliště a tam se nahromaďuje veškerý kal a nedj bože kousky zubů. Takže si myslím,že je dobrý měnit olej s následnou kontrolou a do čista vytřeným posorem banja. Speciálně modely se samosvorem mají olej silně kontaminovanej obrusem s lamel samosvoru a dát tam jen čistej olej,tak to díky tomu odkallíšti olej znehodnotí.
Já třeba do bláta a vody nejezdím ale spousta lidí jo a voda se do oleje dostává při rychlým schlazení nápravnice a to co tam potom "maže" by se mělo vždy co nejdřív vypustit a nejen to ale i co nejvíc uvnitř vytřít .
Já už samosvor vzadu díky bohu nemám ,vypouštím taky už čistej olej ale stejně víka sundavám a dělám krom důkladný vnitřní očisty taky vizuální kontrolu celýho aparátu.A i tak je vždy na dně trošku nějaký špíny.Těch pár šroubků a trocha silikonu zase tak času nezabere ale mám klid.[/quote]

Kolik oleje se do diferáků vejde? A jestli jsem to dobře pochopil, tak tam není těsnění a jen se to utěsní silikonem? A nějakým speciálním? Olej dle manuálu by měl být 80W-90 API GL-5, ale jaký? Minerální nebo polosyntetika?
Vojta
velkej kecal
Příspěvky: 96
Registrován: 26 srp 2013, 09:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Track-Lok

Nový příspěvek od Vojta »

No já tam dal 75W90 už nevím, od koho, Ale dám tam asi hustší 80W90, Shell. Do difu by měl mít asi specifikaci GL5, v týhle viskozitní třídě 75W90 to bývají asi syntetické oleje. Bývá na tom napsáno AXLE OIL. Na převodovkovým va manuálu, což je 75W90, bývá zase napsáno GEAR OIL a GL4. Někde jsem četl, že v těch GL5 jsou nějaký vysokotlaký přísady, co žerou bronzový synchrony, tak ty GL5 se do převodovky dávat nesmějí. Ale je fakt, že dost výrobců dnes dělá univerzální oleje GL4/GL5, co se lejou do převodovek i difů. Známá má Imprezu a byla na servisní prohlídce po 120 t. ve ,,značkovém" servisu a tam dávají do převodovky i difu (samostatný je zadní, ten přední je společný s převodovkou) všude 75W90 GL4/5, asi jakej zrovna seženou nejlevnější, přesto ji chtěli napařit za ty oleje vč. motorovýho + filtry ránu asi 15 + DPH. Tak to ne a šla jinam za třetinu.
Ale to jsem odbočil.
A podle mě by hlavně zadnímu difu v JK slušel asi 75W140, obzvláště v létě a na dlouhý trasy a plný auto, oni ho tam doporučují když se tahá vlek.
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů