První Selec Trac ve Wrangleru.

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

První Selec Trac ve Wrangleru.

Nový příspěvek od Harley »

Wranglery nikdy neměly přídavku Selec Trac ani jinou s mezinápravovým difem aby mohly jezdit 4x4 na silnici. Důvod,proč tu variantu ani příplatkem Jeep nenabídl ,nevím.U krátkýho tomu rozumím,přídavka je delší než Command Trac a byly by potíže s už takhle krátkým kardanem.Ale u JKU tenhle problém odpadá,jelikož JKU je Jeep s nejdelším rozvorem co Jeep vyrábí.
Já měl ST v XJ a později jsem ho implantoval i do ZJ 5,9. Těší mě,že jsem byl první u nás,kdo tu konverzi do Granda provedl. Tehdá ještě s kolegou s SK,s Dieselem,sme konzutovali co a jak a popsali výměnu mnohem líp,než maníci v USA,kde to bylo a je vcelku běžný. I objevili nějaký nový věci kolem toho.
Jak sem koupil JK,tak mi absence silniční čtyřkolky chyběla a nabažen s úspěchu se ZJ,jsem od začátku o týhle konverzi uvažoval.V podstatě nejvíc mě trápila elektronika.U JK je řazení režimů přímo provázaný s ESP systémem. Mechanický věci se vždy nějak vyřeší ale ojebat elektroniku je už těžší,což jsem viděl třeba při výměněně rádia.ble_ju
No,před pár dny uzrála doba,kdy sem se rozhodl do toho pustit.Našel jsem v inzerátech přídavku s KJ Cherokee,která má hodně vhodnýho pro JK. Je Heavy Duty,tzn.silnější hřídele s 32z. drážkováním(o proti běžný s 27z. ),nemá na konci výstup pro tachometr a o to je kratší,vztupní hřídel je stejně dlouhá jako v JK,a to hlavní,má stejný dvoudrátový,pětipolohový čidlo režimů.
Přesto je výstup na zadek moc dlouhej.Chci zachovat tovární kardany jak dýlkou,tak včetně kloubů CV a proto se musí zadek zkrátit.Jen zkrátit na drážkování pro slip yoke nestačí,musí se dál ale to znamená nechat hřídel znova v jistý partii nadrážkovat. Dle mě by to neměl být problém ale třeba mě příští tejden profíci co se tím zabejvaj vyvedou s omylu a bude muset nastoupit varianta "B" a dát unašeč na drážky pro slip yoke a o to,co bude ve finále delší přídavka,se bude muset nechat zkráti zadní kardan.Nijak zásadní průser to není ale varianta "A" je hezčí,elegantnější a taková víc profi.Navíc,převodovku si komplet připravím a za odpoledne jí hodím do auta.Nebudu muset nikam se zadním kardanem.
Převodovku jsem rozebral a vyjmul hlavní hřídel.Jak sem různě proměřoval a počítal,tak se mi to celý jeví vcelku jednoduchý a skoro lepší,než jsem zažíval s konverzí u ZJ. Určitě nějaký špek příjde ale zatím to působí pozitivně a těším se na to.Už jen to,že je to velká výzva,že budu průkopník nejen u nás ale ještě jsem nenarazil ani ve světě,že by někdo tohle provedl.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: První Selec Trac ve Wrangleru.

Nový příspěvek od Harley »

Jen pro představu,takhle vypadá Command Trac v JK

Obrázek Obrázek

Dýlku převodovky jsem měřil takto:

Obrázek

Měřil jsem to pod autem a vyšlo mi 37,5cm
Naposledy upravil(a) Harley dne 01 srp 2013, 21:26, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: První Selec Trac ve Wrangleru.

Nový příspěvek od Harley »

Tak pár technickejch k ST v JK

Pro konverzi se můžou hodit P/N simeringů a dílů,co jsou na ST s KJ

05019020AB...... SEAL, Input Gear - simering na vztupu do přídavky ------------------------- 870Kč
04798125.......... SEAL, Output Shaft -simering,výstup na předek ------------------------------ 731Kč
5072307AA.........SEAL, Output Shaft -simering,výstup na zadek ------------------------------ 1278Kč
05072308AA........SLINGER, Transfer Case Flange -plechová krytka zadního simeringu ------ 284Kč
5072329AB..........BOOT, Output Shaft - husí krk zadního výstupu ---------------------------- 1214Kč
01664355............PIN, Shift Fork - zajišťovací kolíček řadící vidličky -------------------------- 75Kč

tohle je simering na konci aut. převodovky
4269956AB...........SEAL, Adapter -------------- 330Kč
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: První Selec Trac ve Wrangleru.

Nový příspěvek od Harley »

Opískováno! Hned je jiná radost na tom dělat. Já to prostě neumím to nechat v hegeši a jen věci zprovoznit.


Obrázek Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: První Selec Trac ve Wrangleru.

Nový příspěvek od Harley »

Přišel jsem na jeden problémek. Páka řazení na převodovce je u Command tracu u JK v poloze 2WD nakloněná vpřed a ostaní režimy se řadí tlačením. Selec Trac to má opačně. 2WD je páka směrem vzad a řadí se tahem.
Je to bowdenem a nevím jak je to mechanicky pod pákou v kabině ale zatím to bude tak,že tu kabinovou páku budu mít v poloze 2WD vzadu a řadit budu pohybem vpřed.
Nijak zásadně to nevadí ,ani páka když je jakoby teď v "redukci" nevypadá v autě pitomě.
Je to bowdenem,takže jediný přepákování je otočit tu páčku dolů. Záleží na prostoru vůči CV.

Nahoře něco vymejšlet nemá smysl.

Obrázek

Jestli se pokusit o změnu směru řazení,tak jedině dole. Až sundám skid plates,tak odměřím,zda-li se tam vejdu

Obrázek
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: První Selec Trac ve Wrangleru.

Nový příspěvek od Harley »

Dneska jsem řešil a vyřešil elektrickou část týhle výměny.
JK má dvoudrátový pětipolohový čidlo režimů. V každý poloze to dává signál ŘJ a ta pro ten režim zvolí program pro ESP/ABS.
Od začátlu jsem tohle měl jako oříšek ale jak jsem později zjistil,ST s KJ má stejný čidlo,stejný P/N. To mě taky rozhoupalo už konečně jít do týhle konverze.
Jen jsem teď přemýšlel,jakej signál to pošle počítači,když to bude v poloze Full Time,která je tam teď navíc.
Vzal jsem voltmetr a proměřil si odpory jaký jsou v tý který poloze.Jak u ST tak i u CT co je ještě v autě. Vyšlo mi,že všechny hodnoty se schodují jen ta pro ST chybí. Tu spínač v JK přeskakuje. Nevím a ani nemám možnost vyzkoušet,jak by jí počítač příjmul a tak jsem se rozhodl to vyřešit tak,že na kulise,kde běhá ten čípek ze spínače,navařím materiál aby to v poloze Full Time hlásilo stejný hodnoty jako ve 2WD.

Kulisa před :

Obrázek

a po:

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: První Selec Trac ve Wrangleru.

Nový příspěvek od Harley »

Taky jsem koukal na tu páčku řazení,jestli bude možný jí otočit dolů. No nevím.Vedle unašeče je fakt málo místa .Jedině snad tu páku otočit kolíkem dovnitř a mít zevnitř i oko bowdenu.To by mohlo vyjít. Každopádně páka se musí udělat pro tohle nová s dírou o 90° pootočenou. Samozřejmě k tomu pak i jinej držák bowdenu.Sníženej a možná trošku v úhlu aby byl co nejvíc v ose celýho chodu páčky.
Tohle celý ale budu řešit až na autě. Mohl by vadit kardanu i ten držák bowdenu,tak tohle se pak celý uvidí.

Obrázek Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: První Selec Trac ve Wrangleru.

Nový příspěvek od Harley »

A jdeme do finále!

Jelikož se varianta "A" stala neprůchodná,dodělat drážky do zkrácený hřídele,tak jsem přešel na variantu "B",tzn. zkrátit hřídel,vyvrtat a vyříznout závit do jejího konce. Vrcholky drážkování se musely lehce zbrousit aby šel použít přední unašeč,u JK je stejnej se zadním. Akorát unašeč se musí zaslepit aby měl uvnitř dosedací plochu a nebyl průchozí.Na to jsem udělal osazenou podložku,kterou zítra nechám dovnitř vevařit.Nechal jsem ty drážky zbrousit co nejmíň aby unašeč tam šel na ně fest. Né jako na předku,kde jde nasadit volně. Proto na fotkách není ještě doraženej.Dýlka drážek je 32mm,je to hodnota ,která se tak používá i ve světě při úpravě typu "H&T" a taky je to dýlka drážek v unašeči.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Takže pak už sem jen sestavil převodovku. Nerez imbusy a otřenej přelezlej silikon,je povinost! Chehták. Zítra ještě přes zadní simering plechovej kryt,kterej je v lakovně a pak kousek gumovýho husího krku mezi něj a unašeč.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Takhle by to mělo do JK pasovat.Převodovka je na zadek o 5cm delší,.Kardan má teď do plnýho zatlačení 11,5cm,takže potom ještě bude mít 6,5cm . Snad by to mohlo stačit.Když ne,nechám zadní kardan zkrátit.
Ohledně řazení. Zatím to nechám takhle,takže páka bude v opačný poloze a bude se řadit směrem vpřed. Budu to řešit za chodu,až tam ta převodovka bude a budu mít reálnej pohled na věc.Líp se bude vymejšlet,jak otočit chod.Na funkci to vliv nemá,je to estetická záležitost.

Podložka vevařena ale nic-moc výsledek. Materiál unašeče není moc vhodnej na svařování a tak se ve sváru obejvovaly prasklinky. Muselo vařit pomalu,postupně a drážkování chladit a čekat až to vždy trošku vychladne aby se nevyhřálo drážkování. Svářeč s toho nadšenej nebyl.
Nicméně,mělo by to držet.Je to je aretace proti zaražení unašeče směrem k převodovce. Působí na to jen tlak samotnýho posuvu teleskopu,žádný rázy a dorazy. Nicméně, budu to nějak vymejšlet,jak to udělat aby to bylo bezpochybností.

Teď už jen nějakej čas aby se to dalo šoupnout pod auto!
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: První Selec Trac ve Wrangleru.

Nový příspěvek od Harley »

Tak tohle je finální podoba.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: První Selec Trac ve Wrangleru.

Nový příspěvek od Harley »

Dneska jsem nadvedl zadek auta aby se vyvěsila na max náprava.Přesně 10cm podle vysunutí tlumičů. Na těhle deseti cm se kardan zasunul 1cm.
Předtím jsem trošku špatně počítal ohledně celkový dýlky převodovky. Není o 5cm delší ale o 8,5cm. Takže jestli teď má kardan do jeho doražení v teleskopu 11,5cm chod,mínus 8,5cm o co je delší převodovka ,tak mám rezervu 3cm. Při max. vyvěšení se zasune o jeden cm,tak mi zbývá rezerva 2cm. To by mohlo stačit pro kompenzaci různýho propružení či pohybu agregátu na jeho silentblokách. Teda si myslím.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: První Selec Trac ve Wrangleru.

Nový příspěvek od Harley »

Tak a je tam! První Selec Trac ve Wrangleru!
Nemohl jsem ale nasadit přední kardan.je trošku problém v rozdílu vnitřního dizajnu unašeče mezi JK/KJ. JKáčkovým jsem nemohl dotáhnout hřídel,má krátký osazení na konci drážek u ložiska.Jsem trubka.měl jsem si to tam líp zkontrolovat když to bylo rozebraný . Teď už nebyl čas na úpravu,tak jsem dal KJ unašeč a jsem bez kardanu,než se JKčkovej upraví.
Taky vyžaduje matku s větším osazením než má KJ. To sem věděl a myslel jsem,že použiju matku sundanou s Command Tracu ale ti vocasové s nějakýho mě neznámího důvodu změnili jemnost závitu na výstupní hřídeli. Ale tak nepatrně,že to okem není ani na první pohled vidět. Naštěstí jsem to tam nerval na hulváta a když se mi rázovka nějak brzo zastavila,šel jsem po důvodu.Takže k úpravě unašeče ještě musím nechat udělat matku a nebo velkoplošnou silnou podložku.
Jinak vše ostatní OK.Všechno šlo dobře povolit akorát ty dvě horní matky na přírubě pochopitelně držely nejvíc a na ně je blbej přístup i po spuštění motoru. Celkově mi ale přišla výměna u ZJ pohodlnější,než tady,přestože JK působí takový vzdušnější.

Řazení je zatím opačně.Ale jinak maká normálně.Poloha uchycení bowdenu je přesná a tak rozsah páky uvnitř v kabině stačí na všechny polohy.Budu ale otočení páčky na přídavce řešit a i snížení držáku bowdenu aby řazení bylo od předu vzad a taky kvůli aretaci před neutrálem a redukcí.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek


Takhle vypadá v kabině páka.Není to dizajnově žádná trága ale už jen kvůli aretaci před neutrálem,to chci řešit.

Obrázek Obrázek

Jak sem psal,všechny polohy jdou normálně zařadit a i se správně rozsvěcí symboly a reaguje elektronika. V poloze Full Time je to stejně jako na 2WD. Pochopitelně JK nepočítá s touhle polohou ohledně kontrolky,takže se musí odhadnout jen dle polohy páky.
Naposledy upravil(a) Harley dne 01 srp 2013, 21:32, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: První Selec Trac ve Wrangleru.

Nový příspěvek od Harley »

Sundal jsem ze starý přídavky zadní unašeč. Je schodnej s předním ale díky nepřesnosti výroby měl ten zadní tu plochu odfrézovaných drážek o 2mm větší než na předku,kvůli čemuž jsem nemohl ten unašeč nasadit už při výměně převodovek.
Takže dneska jsem ho tam nahustil a dal přední kardan.

Tím mám dokončenou výměnu přídavky a mám jako první možnost Full Time jízdy 4x4.
Honza1

Re: První Selec Trac ve Wrangleru.

Nový příspěvek od Honza1 »

Teda, klobouk dolu!!! Tomu říkám výzva. Konečně wrangler pozužitelnej i na horách. Až tě přestane bavit a budeš ho chtít prodat, beru ho! Všechny auta po tobě jsou tak nějak dobrý :todáš: :cheche: :cheche:
PET77
malej kecal
Příspěvky: 43
Registrován: 14 led 2012, 23:29
Kontaktovat uživatele:

Re: První Selec Trac ve Wrangleru.

Nový příspěvek od PET77 »

Ještě jsi ale nikde nenapsal, jak se s tím vlastně jezdí? Změny oproti puvodnímu setupu, spotřeba, atp...:-)
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: První Selec Trac ve Wrangleru.

Nový příspěvek od Harley »

Úplně stejně,není důvod,proč jinak,když se teď jezdí jen na zadek. Výhody se projeví až v zimě a nebo někde na kluzkým blátě.
Ona i v normálním terénu bude lepší jízda s otevřeným mezidfem než s natvrdo připojeným předkem.
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host