Stránka 1 z 2

CJ alebo M38A1

Napsal: 19 čer 2013, 22:43
od Laco
Páni CJ ckari,

potrebujem poradit. Je toto auto podla Vas CJ , alebo M38A1 ?

http://www.rajveteranu.cz/1570

Re: CJ alebo M38A1

Napsal: 20 čer 2013, 00:40
od Harley
Nejsem odborník na veterány ale řeklbych,že je to CJ.
M38 má mít dělený přední sklo a nemá zadní dveře. Měl by mít 24V elektroinstalaci.

Re: CJ alebo M38A1

Napsal: 20 čer 2013, 10:47
od Laco
Tiez ma zarazilo predne sklo. Avsak nasiel som dobove fotky M38A1 aj s nedelenym. Zavaznejsie su asi tie dvere. Len aby bolo jasne, zhanam M38A1

Re: CJ alebo M38A1

Napsal: 20 čer 2013, 15:55
od Návštěvník
Mě přijde že je jich bez dělenýho skla víc
http://www.google.cz/search?q=M38A1&tbm ... 7#imgdii=_

Re: CJ alebo M38A1

Napsal: 20 čer 2013, 16:37
od Laco
Ano, nejake sa najdu. Otazka je, ci to nie su prerobene CJ. Tie zadne dvere ma trapia viac, Normalne ich M38A1 nemaju. Takze to moze byt aj CJ s ciastocne prerobenym interierom, alebo M38A1C ktoremu dorobili zadne dvere a prehodili predne sklo z CJ.

Re: CJ alebo M38A1

Napsal: 25 říj 2013, 21:26
od Návštěvník
Je to sice pozdě, protože jsem na váš dotaz narazil náhodou až dnes, ale mohu vás ujistit, že jde skutečně o Jeep M38A1 po zásahu úchylného kutila. Vyměnit sklo a Céjéčkovou okenní gumu není problém. Jinak M38A1 měla vždy dělené sklo.

Re: CJ alebo M38A1

Napsal: 25 říj 2013, 21:44
od Laco
Diky za reakciu. Ak si spravne spominam, ostava tam este otvorena otazka zadnych dveri. Neviete mi sem hodit VIN ? Hodne by to pomohlo, M38A1 som este stale nekupil.

Re: CJ alebo M38A1

Napsal: 25 říj 2013, 21:50
od Harley
Myslím,že v tý době VIN ještě neexistoval.

Re: CJ alebo M38A1

Napsal: 25 říj 2013, 22:03
od Laco
Praveze ich mali uz CJ5 od roku 1955 . A od roku 1962 uz obsahoval VIN celkom slusne mnozstvo informacii. Pokial by to auto bolo CJ5, zistili by sme ake a mohlo to rovnako zaujimave auto. Pokial M38A1, zapatrame v archivoch, syn je na toto expert.

a odkial som mudry :

http://www.jeep4x4center.com/knowledge- ... 5-1971.htm

Re: CJ alebo M38A1

Napsal: 25 říj 2013, 22:33
od Harley
vidiš to a já žil v tom,že VIN je až od začátku osmdesátejch.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Identifika ... lo_vozidla

Re: CJ alebo M38A1

Napsal: 25 říj 2013, 22:46
od Laco
Mas vlastne pravdu. V podstate ide o terminologiu. VIN, ktore je 17 miestne cislo s predpisanymi poziciami zacal JEEP pouzivat az na konci vyroby rady CJ

http://www.jeep4x4center.com/knowledge- ... 1-1986.htm

Dovtedy to boli vlastne rozne formy identifikatorov, vyrobnych cisiel. S roznym obsahom dat, vyvijalo sa to podla rokov. V knizke, ktoru mam o CJ som to niekde vlastne aj cital, ako sa to cislo volalo, len tato papierova knizka nema funkciu ctrl+F :-)

Re: CJ alebo M38A1

Napsal: 25 říj 2013, 23:02
od Harley
:wink: :todáš:

Re: CJ alebo M38A1

Napsal: 26 říj 2013, 18:07
od Návštěvník
Laco píše:Diky za reakciu. Ak si spravne spominam, ostava tam este otvorena otazka zadnych dveri. Neviete mi sem hodit VIN ? Hodne by to pomohlo, M38A1 som este stale nekupil.
Jeep M38A1 nemá žádné dveře. Zadní část je kompletně zavařená.
Pouze kanónová verze Jeepu M38A1 pod označením M38A1C, který nesl bezzákluzný kanón ráže 105mm a později 106mm a Jeep M38A1D, který byl vyzbrojen 120mm zbraňovým systémem Davey Crocket M28, který mohl vypálit do vzdálenosti dvou kilometrů 279mm atomovou střelu XM388 o síle jedné kilotuny měli kompletní výřez. Ovšem bez jakýchkoliv dveří.

Re: CJ alebo M38A1

Napsal: 26 říj 2013, 18:29
od Laco
Ano, diky, to je mi uz za tu dobu jasne. Ide o to, ze auto v inzerate ma zadne dvere, aspon to tak vyzera, plus je tam dobastleny drziak rezervy. Takze to vyzera na M38A1 s prednym sklom z CJ5 a dorobenymi zadnymi dverami.

Re: CJ alebo M38A1

Napsal: 26 říj 2013, 18:48
od Návštěvník
Laco píše:Ano, diky, to je mi uz za tu dobu jasne. Ide o to, ze auto v inzerate ma zadne dvere, aspon to tak vyzera, plus je tam dobastleny drziak rezervy. Takze to vyzera na M38A1 s prednym sklom z CJ5 a dorobenymi zadnymi dverami.
Jak jsem už psal. To auto je zbastlený šíleným kutilem.
Co se týká rozdílů mezi CJ5 a M38A1, tak téměř ve všem na co si vzpomenu. Je to jednoduché. M38A1 je speciál pro armádu a s CJ5 je shodný pouze siluetově. Kdybych měl popsat každý rozdíl, tak popíši téměř celé auto. Věřte, že shodné díly nejsou ani takové věci jako je volant, kolo, sedačky, světla, tažný hák, nádrž, držák rezervy, kastle, chladič, jiná palubka, vzduchový filtr, atd.
M38A1 má vodotěsnou elektriku, takže má i jiné svíčky s kabely, cívka je v zapouzdřeném rozdělovači, karburátor, palivová pumpa. Jsou instalované podtlaky ke krátkodobému projetí vodou bez vyvedeného sání a výfuku. Brodící set lze samozřejmě snadno instalovat. M38A1 je také na 24voltů jako v padesátých letech většina armádní techniky.
V jednotce máme dva M38A1 a i s CJ5 jsem měl možnost porovnat, kde jsme zjistili, že není shodná ani poloosa.
Toto je můj M38A1 z roku 53 http://10th.rajce.idnes.cz/10th_SFG_AB/#DSCF3036.jpg