Disky na JK - co do terénu, a vůbec - dvě sady kol?
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
- XaX
- malej kecal
- Příspěvky: 49
- Registrován: 23 dub 2012, 08:50
- Bydliště: Svojetice
- Kontaktovat uživatele:
Disky na JK - co do terénu, a vůbec - dvě sady kol?
Jak tak rozvažuju co dál, tak se zamýšlím nad dalším směřováním vývoje auta, a narazil jsem na další věc. K autu jsem podědil sadu MT kol, na 17" disk. Ovšem, bez disků.
No a tak první úvaha je, buď přezouvat gumy z/na disky před každým "výletem" mimo cesty ( ), nebo mít druhou sadu kol i s disky.
A mně napadá hned několik otázek:
1) jaké se dají pořídit plechové disky v daném rozměru 17"? Já nevím jestli hledám špatně, ale nemůžu nic najít, možná jsem slepej :-(...
2) nebo pořídit nějaké 16" disky, ty jsem nějaké našel (DOTZ třeba) - brzdy se asi vejdou (plánuju ovšem MT 33")?
3) je to pitomost, mít dvě sady kol, jednu na každodenní ježdění, a druhou MT na přehození? Jak ovšem píšu - kola dvoje mám, jen disky mně chybí
4) nebo nechat staré 17" moaby (které už jsou beztak dodřené) na MT kola, a sehnat nějaké pěkné na ATčka?
tak nevím...
No a tak první úvaha je, buď přezouvat gumy z/na disky před každým "výletem" mimo cesty ( ), nebo mít druhou sadu kol i s disky.
A mně napadá hned několik otázek:
1) jaké se dají pořídit plechové disky v daném rozměru 17"? Já nevím jestli hledám špatně, ale nemůžu nic najít, možná jsem slepej :-(...
2) nebo pořídit nějaké 16" disky, ty jsem nějaké našel (DOTZ třeba) - brzdy se asi vejdou (plánuju ovšem MT 33")?
3) je to pitomost, mít dvě sady kol, jednu na každodenní ježdění, a druhou MT na přehození? Jak ovšem píšu - kola dvoje mám, jen disky mně chybí
4) nebo nechat staré 17" moaby (které už jsou beztak dodřené) na MT kola, a sehnat nějaké pěkné na ATčka?
tak nevím...
- Petr Krátký
- Tiskový mluvčí RS
- Příspěvky: 390
- Registrován: 06 zář 2007, 11:35
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disky na JK - co do terénu, a vůbec - dvě sady kol?
Asi neumím poradit,mám ale jednu osobní zkušenost.Na TJ mám tři obuté sady kol.Jednu letní,silniční,na které jsem auto koupil.Na dlouhé cesty po dobré silnici jsou nejlepší.Jednu se zmními pneumatikami,která mi zbyla z předchozího jeepa.Třetí sada je více-méně universální AT,kterou jsem pořídil na Island.Na silnici se dá vydržet,v zimě není ideální,ale je použitelná a lepší než MT,do běžného terénu stačí.Za poslední 4 roky jsem přehodil kola podle typu plánované cesty asi 4x,vždy s velkou nechutí.Od Islandu,tedy asi rok a půl jezdím v létě i v zimě na universálních AT a zbylé sady leží ne půdě,protže se mi nechce měnit kola,přestože např .v zimě je zimní sada lepší.Prvotní nadšení ale vyprchalo a lenost zvítězila.Vím,že není každý stejně "zkažený"jako já,nicméně popřemýšlej,jestli nehrozí,že časem dopadneš stejně.
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 843
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disky na JK - co do terénu, a vůbec - dvě sady kol?
přezouvat do alejuja je nemyslitelné. Navíc tím trpí patky gum. Dvě sady přehazovat je dobrej nápad, ale většinou lenost vítězí a jezdíme jen na jedněch... Proč myslíš že kola do terénu musej bejt plecháče? Koukni na čem jezděj závodníci, viz Dakar a pod...
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disky na JK - co do terénu, a vůbec - dvě sady kol?
Souhlas s Tomem. Já,ikdybych chtěl přezouvat/přehazovat kola,tak nemůžu. Bydlím v paneláku a druhou sadu nemám kam dát. Druhej argument,zimáky v rozměru 285/70x17 se nedělaj a na minikolech k liftovanýmu autu jezdit nebudu.Nebudu třetinu roku koukat na hnusný a legrační auto. Dokud budou A/T nebo M/T označeny symbolem pro zimní provoz,tak budu jezdit na nich a uvědomavat si,že zimáky nemám. Krom toho,Cooper STT M/T jsou na sněhu mnohem lepší než nějakýž silničnií zimní a v létě na asfaltu jsou tichý. Takže ani nemám důvody to měnit.
Plecháče disky a rozměry 15 nebo už i 16" jsou už dávno přežitý a spíš se i v teréních pneu snižuje profil,sedmnácky už bejvaj standart a dvacítky nejsou vyjímkou. Hliníkový disky jsou dizajnově hezčí,pevnější,lehčí a mnohem líp vyvyžitelný.
Tak to vidím já.
Plecháče disky a rozměry 15 nebo už i 16" jsou už dávno přežitý a spíš se i v teréních pneu snižuje profil,sedmnácky už bejvaj standart a dvacítky nejsou vyjímkou. Hliníkový disky jsou dizajnově hezčí,pevnější,lehčí a mnohem líp vyvyžitelný.
Tak to vidím já.
- XaX
- malej kecal
- Příspěvky: 49
- Registrován: 23 dub 2012, 08:50
- Bydliště: Svojetice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disky na JK - co do terénu, a vůbec - dvě sady kol?
Takže, pokud si to shrnu - pokud druhé kola, tak lité disky, a 17" mně přijdou i na 33" celkem akorát. Zatím bych je měl na těch svých 32", a třeba časem "upgraduju" a přitom nebude nutné měnit disky.
Plecháče mám zažité jako kola, které jsou zejména pružnější, proto vhodnější mimo silnici, než hliník. Ohlý ráfek (lem) jsem už dvakrát měl, na plechu na to ovšem stačí palice, hliník se štípne (samozřejmě pokud případně neodolá). Na všem čím jsem jezdil do terénu jsem měl mangelsy, nebo něco podobného. Ovšem pravda je, že i 15" disk je už pěkně těžký.
Plecháče mám zažité jako kola, které jsou zejména pružnější, proto vhodnější mimo silnici, než hliník. Ohlý ráfek (lem) jsem už dvakrát měl, na plechu na to ovšem stačí palice, hliník se štípne (samozřejmě pokud případně neodolá). Na všem čím jsem jezdil do terénu jsem měl mangelsy, nebo něco podobného. Ovšem pravda je, že i 15" disk je už pěkně těžký.
- Radek 66
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 343
- Registrován: 23 led 2010, 00:13
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disky na JK - co do terénu, a vůbec - dvě sady kol?
Hmmm.
S těma zimákama je to bída.
285/70R17 se nedělají, ale 275/70R17 už ano - Cooper M+S ( čistě zimní guma, ne MT čko)
Na Rubiconu mám 265/70R17 Cooper M+S, ( velikostí téměř shodné s továrními 255/75R17,)
Nové Rubicony mají tuším už "jen" 245/75R17 bo v 255 nebyl výběr.
A taky cena, zatím co 265 má kde kdo , 275 už se shánějí hůř a jsou nepochopitelně o dost dražší.
dá se to ale větší = lepší
S těma zimákama je to bída.
285/70R17 se nedělají, ale 275/70R17 už ano - Cooper M+S ( čistě zimní guma, ne MT čko)
Na Rubiconu mám 265/70R17 Cooper M+S, ( velikostí téměř shodné s továrními 255/75R17,)
Nové Rubicony mají tuším už "jen" 245/75R17 bo v 255 nebyl výběr.
A taky cena, zatím co 265 má kde kdo , 275 už se shánějí hůř a jsou nepochopitelně o dost dražší.
dá se to ale větší = lepší
Re: Disky na JK - co do terénu, a vůbec - dvě sady kol?
Jestli chceš plechače tak je mám v garǎži jsou to 16" orig tuší že jsou z. Grand voyagru přesně už nevím rozměr na jk měl jsem na nich obuté 305 75 16 koupil jsem přes barumku hlinikače s atestem zapsano v tp pozor na větší brzdové kotouče u jk 2011 musel jsem to rešit podložkama drhnou brzdiče. Na ceně se určitě domluvíme.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disky na JK - co do terénu, a vůbec - dvě sady kol?
Já myslím,že slovem "plecháče" nejsou myšleny obyčejný plachový disky co se dávaj na nejlacinější modely s poklicema ale něco takovýho:
- XaX
- malej kecal
- Příspěvky: 49
- Registrován: 23 dub 2012, 08:50
- Bydliště: Svojetice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disky na JK - co do terénu, a vůbec - dvě sady kol?
Tak tak :-) Navic bych potreboval sedmnactky, baych vyuzil mtcka co uz mamHarley píše:Já myslím,že slovem "plecháče" nejsou myšleny obyčejný plachový disky co se dávaj na nejlacinější modely s poklicema ale něco takovýho:
- XaX
- malej kecal
- Příspěvky: 49
- Registrován: 23 dub 2012, 08:50
- Bydliště: Svojetice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disky na JK - co do terénu, a vůbec - dvě sady kol?
Mate mně to označování kol (disků). Našel jsem si kola, například se mně docela líbí tyhle:
http://www.quadratec.com/products/92613_0350_07.htm
čemu rozumím - 5x5 bolt pattern = 5x5 palců rozteč, 17x8 = 17 palců průměr, 8 palců šíře - potud to myslím odpovídá továrním (byť mám aspoň dojem, že jsou o půl palce širší).
Ovšem co nechápu, je todle - 4,5 " backspacing, to je hádám ET, ale jak to převést? Originál disky mají ET kolik, vlastně?
http://www.quadratec.com/products/92613_0350_07.htm
čemu rozumím - 5x5 bolt pattern = 5x5 palců rozteč, 17x8 = 17 palců průměr, 8 palců šíře - potud to myslím odpovídá továrním (byť mám aspoň dojem, že jsou o půl palce širší).
Ovšem co nechápu, je todle - 4,5 " backspacing, to je hádám ET, ale jak to převést? Originál disky mají ET kolik, vlastně?
- PETARDAK
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 145
- Registrován: 30 pro 2009, 22:20
- Bydliště: Nový jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disky na JK - co do terénu, a vůbec - dvě sady kol?
Hýýýr: http://www.jeepwrangler.cz/phpbb3/viewt ... =93&t=1561
A origo JK = 17x7.5" ET 44
A převádět BS na ET přesně nejde, ale u tebou vybraných plecháčů je ET +/- O = u JK už to hodně poleze z blatníků, ať to "řeže" s lemama, potřebuješ ET 12-15(20)...
A origo JK = 17x7.5" ET 44
A převádět BS na ET přesně nejde, ale u tebou vybraných plecháčů je ET +/- O = u JK už to hodně poleze z blatníků, ať to "řeže" s lemama, potřebuješ ET 12-15(20)...
- XaX
- malej kecal
- Příspěvky: 49
- Registrován: 23 dub 2012, 08:50
- Bydliště: Svojetice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disky na JK - co do terénu, a vůbec - dvě sady kol?
Takže to pak spíš něco takového:
http://www.quadratec.com/products/92613_2501_07.htm
http://www.quadratec.com/products/92613_2501_07.htm
- PETARDAK
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 145
- Registrován: 30 pro 2009, 22:20
- Bydliště: Nový jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disky na JK - co do terénu, a vůbec - dvě sady kol?
To už je ET tak cca +25
- XaX
- malej kecal
- Příspěvky: 49
- Registrován: 23 dub 2012, 08:50
- Bydliště: Svojetice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disky na JK - co do terénu, a vůbec - dvě sady kol?
Našel jsem hezkou stránku:
http://www.galantvr4.org/docs/backspacing.htm
ET 44 je podle ní při disku 7,5" backspacing 6"
http://www.galantvr4.org/docs/backspacing.htm
ET 44 je podle ní při disku 7,5" backspacing 6"
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti