Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
XaX
malej kecal
Příspěvky: 49
Registrován: 23 dub 2012, 08:50
Bydliště: Svojetice
Kontaktovat uživatele:

Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí

Nový příspěvek od XaX »

Zatím sice jen teoretizuju, anžto peníze nejsou, ale aspoň teda teoreticky - uvažuju, že bych předělal lift na svém JK rubicon, ze stávajících 4" na 3,5", a vyměnil kola se standardních na 33". Je to dnes podle všeho minimalistická varianta, tedy jen delší pružiny, možná tlumiče, a tím to asi haslo. Vepředu je pevnostní nárazník+naviják, který očividně má vliv na přední pružiny (váha), zadní zvažuju. Naštěstí jsou aspoň vepředu dolní štelovací ramena Teraflex (eliminace DW).

Nejsou ani delší brzdové hadice, ani prodloužené tyčky stabíků (asi, nepoznám to na 100%), ani není jiný pitarm, kardany jsou tovární atd. atd. Stávající podvozek je dost měkký, i když na tom asi nesou částečně vinu tlumiče.

Máte někdo praktickou zkušenost s nějakým liftovým setem, co by obsahoval pokud možno všechno, nebo aspoň většinu toho, co je třeba? Mně se docela líbí tohle: http://www.roughcountry.com/jeep_jk_3-seriesII.html, pro příklad, jak zhruba uvažuju.

Ještě detail - auto je manuál, takže počítám, že s 33" nebude problém (převody), rubiconí 4.1 by měly bohatě stačit (3.8 motor s tímhle autem dost cvičí, až se sám divím :-)).

A cíl - auto na 33" MT, použitelné na denodenní ježdění, ale které snese výlet mimo silnice, a nebude se poté muset dělat znovu geometrie :frown:
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí

Nový příspěvek od Tom »

takže auto o 0,5" snížíš, tedy teoreticky (současné pružiny mohou být unavené). Sada nevypadá špatně, má relokační domečky pro panhardky, jejich kvalita a uchycení je stěžejní pro bezproblémový provoz. Brzdový hadičky se delší nedávaj, pouze se posouvají v uchycení na rámu. Asi nejlepší je podvozek od AEV http://www.jeeptuning.cz/cz/katalog/wra ... l-sport/87 , ale jsou taky pěkně drahý...
Na 33" ti stačí i 2" lift, ten ti ale nedá tolik místa pod břichem (horší přejezdový úhel). Počítej s tím, že tak jak je auto na originál pneu živý, tak bude na 33" mrtvý. Budeš stát víc na plynu, v kopci budeš dříve podřazovat a spotřeba poskočí o 1-2 litry výše. Ale jsou i tací (viď Meete) co jezdí s manuálem a převodem v nápravách 4,10:1 na 35".
Ale nejezdí s Wraníkem denno denně.
Uživatelský avatar
XaX
malej kecal
Příspěvky: 49
Registrován: 23 dub 2012, 08:50
Bydliště: Svojetice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí

Nový příspěvek od XaX »

Mně by zajímala jedna zkušenost, a to, jak moc se dá liftované JK přiblížit továrnímu "nastavení" podvozku. Jezdím s obojím, a neliftované auto je poměrně komfortní, chová se téměř jako osobák, jen je tam hodně znát hmotnost a tuhé nápravy.

U liftovaného mám pár věcí, kterých bych se rád zbavil nebo je zredukoval, přitom aby auto neztratilo příliš z jeho terénních schopností, které lift přidal.

1) auto při propružení přední nápravy (třeba na nějaké nerovnosti na cestě) "tahá" za řízení, přitom podle mně by při souběžnosti panhardky a tyče řízení na volantu toto nastávat nemělo
2) dost se naklání. Mám YJ na lisťákách, ovšem zvednuté nad péra, a dost se to tomu pocitu blíží, možná by to řešily tužší pružiny (více najezdím po cestě než v terénu, takže bych dal přednost spíš komfortu, než super křížení)
3) obecně "honím" liftované auto po cestě více, než by bylo asi zdrávo, řízení je nepřesné, i když možná hrají roli i gumy. Tovární auto se chová v tomto mnohem čitelněji a jsem si řádově jistější.

Plus brzdy - je možné, že 2010 má účinnější brzdy než 2007, nebo je to o jejich stavu?

Ještě k tomu rozměru pneu - na tom teď mám pneu, co vychází na 32", takže přechod na 33" nemůže být už tak velký rozdíl, nebo ano? A mimochodem - druhý JK je diesel v automatu, a je to oproti 3.8 úplný lenochod, takže horší to nebude ;-)
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí

Nový příspěvek od Harley »

Teda já nevím ale Ty snad mluvíš o jiným autě než mám já.

Prošel jsem si několika Jeepy,XJ -ZJ - TJ - ale JKU má s nich nejlepší jízdní vlastnosti. Jak neliftovaný,který jsem měl jen chvíly,tak i zvednutý podložkama setem od Teraflex 2,5". Mám i osobní zkušenost s WJ,který měl nějakou dobu můj kolega ve firmě ale prostě dlouhý JK se stěch cvšech chová na silnici nejlíp.Podvozek na kategorii a konstrukci auta až luxusní jak na silnici,tak i v terénu. Na rozdíl od těch SUV se tolik nenaklání,je takovej sportovně tuhej a i když jedu bez předního stabíku. Jezdím s ním v podstatě jen po silnici,terén sporadicky. Kvůli dizajnu i dostupnosti pneu v mým rozměru, mám JK na M/T (ikdyž STT od Cooperu jsou takový drsnější A/T) . I tak je stále na silnici velice pohodlný. Ač šnekový řízení,tak bez vůle a přesný, docela velkej rejd. Brzdy jsou "výkonu " úměrný ale jako koní,není jich nikdy dost. Nicméně,ještě jsem nikdy neměl situaci,kde bych to neustál a řekl,že by to chtělo silnější brzdy. Desítka silnější brzdy nemá než 07.
Podložkovým,2,5" liftem jsem rozdíl o proti sérii nezaznamenal.Změnu k lehce ale fakt lehce horšímu přinesly až M/T pneu. Mám rozměr 33" (285/70x17) tudíš o číslo víc jak fabrika. Změna dynamiky byla markantní. Byť jsem měl měl rubiconí převod 4,10. 3,8čka je chcípák a tohle je na něj moc. Takže jsem změnil převod na 4,88 a tak je to teprv normální auto.
Jezdím autem doslova denně .Mám s takhle upraveným autem najeto osobně 60tis. Km (celkem 120) .
Moje JK je verze X ve variantě X-S. Tzn. výbava Sahara ,kola a podvozek Rubicon. Nemám špéry,samosvor na zadku jsem vyhodil.Nemám je rád.

Moje doporučení pro někoho,kdo používá JKU jako SUV na silnici,tak pokud není vydechlej podvozek,liftnout to podložkovým liftem,2-2,5" ,nechat origo tlumiče a jen je nnastavit(nástavce jsou v sadě) . Pokud možno,tak pneu BFG AT KO ale jinak ty STT jsou taky dost v pohodě a autu sluší. Jezdím je celoročně.

Mě to takhle funguje a můžu srovnávt s jinejma Jeepama,takže asi objektivní.
Uživatelský avatar
XaX
malej kecal
Příspěvky: 49
Registrován: 23 dub 2012, 08:50
Bydliště: Svojetice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí

Nový příspěvek od XaX »

Mno, zkusím trochu víc osvětlit - má doma dva (ano, jsem možná magor, ale tak se to sešlo) Wranglery Unlimited, oba Rubicon, jeden je rok 2010, 2.8 CRD v automatu, v továrním provedení (bez jakékoliv úpravy, evropa. Druhý je 2007, 3.8V6 v manuálu, má už něco naběháno (asi 50 tis. mil), vepředu pevnostní nárazník s navijákem, nějaké liftové péra (značka mně neznámá), snad prodloužené tlumiče, takže je zvedlý o 4", na bocích má trubkové rockraily. Tovární rozměr kol.

No a je to jako mít dvě úplně jiné auta, akorát se stejnou kastlí - ten tovární je přesně jak to popisuješ - řízení přesné, podvozek spíš tvrdší, auto sedí, řídí se velice příjemně, brzdy nadprůměr, akorát diesel je holt diesel.

Ten druhý, upravený, je jako úplně jiné auto. Řízení nepřesné, podvozek měkký, auto se v zatáčkách naklání, honím ho po cestě od krajnice ke krajnici, občas bych řekl i DW, brzdy jsou spíš slabé, a jediné opravdu plus je motor - vytáčí se rychle (holt benzín) a ve spojení s manuálem je to fakt docela živé auto. Manželka, když tím byla teď na STK, tak ač auta nejsou její hobby prohlásila, že to děsně plave.

Takže můj závěr je - na tom upraveném je nevhodně nastavený podvozek, a možná už by to chtělo i povyměňovat čepy apod. Ale zkrátka by to asi hlavně chtělo, aby se na to někdo znalý podíval, a doporučil, co s tím udělat, aby se to zklidnilo.

Jezdit se s tím dá, ale když se svezu tím neupraveným, tak jsem pak vždycky nemile překvapený, když zjistím, o kolik hůř se řídí ten upravený.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí

Nový příspěvek od Harley »

No tomu rozumím. Prostě ten upravenej je upravenej blbě.I ve 4" liftu,pořádně provedenýho sevšímvšudy to auto musí jezdit dobře a nebejt tak děsivě ovladatelný.
Každopádně,s mý osobní zkušenosti,60tis.Km, s 2,5" liftem podložkama od Teraflexu,doporučuju pro "silničáře" s občasným terénem,tuhle variantu. Bez problémů pro ideální 33"pneu,komfortní na silnici,v terénu daleko nadprůměrný ,laciná cesta ,minimální ovlivnění životnosti komponentů podvozku.Mě to zatím stálo jen svisláky.A na ně maj vliv kola,né samotnej lift.
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí

Nový příspěvek od Tom »

na autě máš od nepaměti namontovaný asi 4" podvozek asi Rancho. Bohužel je to poměrně jednoduchá levnější sada pružin, tlumičů, prodlužovacích domečků panhardek a pitman arm. Nikdo netuší co má auto za sebou, myslim že s tímhle podvozkem už bylo individuálně přivezeno z US. Auto se pralo s příšerným DW. Na základě toho byly nainstalovány horní i spodní ramena přední nápravy stavitelná od Teraflexu + panhardská tyč. Navíc pro potlačení případného DW přidán dvojitý tlumič řízení od Skyjackeru. Tento dvojitý tlumič ti může vyvolávat ono plavání řízení. Demontuj a vyzkoušej, mělo by stačit sundat 1 tlumič. Obávám se že by tohle auto mělo dostat novou přední nápravnici - odklony kol mimo toleranci. Tahání za řízení způsobuje nesprávná rovina tyče řízení a panhardky. Měli by být rovnoběžně. Naklánění zabraňují příčné stabilizátory, jsou tam? Oba? PLatí, že čím auto více liftneš, podvozek je tvrdší a více se naklání! V jaké kondici jsou tlumiče? Brzdy maj EU JK silnější, takzvaný horský paket. EU JK maj od té doby všechny 17" disky, předtím bylo možno dát i 16". Na 2010 a mladší jsou osazeny větší kotouče. Proto ten pocit lepších brzd.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí

Nový příspěvek od Harley »

V čem se liší ten "horský paket" ? Já v parts katalogu vidím jen jedn typ brzdový pumpy a a brzdičů. Až od těch desítek či jedenáctek jsou větší př. kotouče.
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí

Nový příspěvek od Tom »

správně, jsou větší kotouče a tím je zlepšen brzdný účinek a snad i chlazení...
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí

Nový příspěvek od Harley »

No to je mi jasný ale co se týče těch starších do 010.Rozdíl mezi EU/US? Nebo si to myslel jen těch novějších?
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí

Nový příspěvek od Tom »

jasan, to se týká jen novějších. Však se tu taky bavíme o rozdílu mezi 07 US a 10 EU....
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí

Nový příspěvek od Harley »

Já teda mám pocit,že větší kotouče jsou až od 011,od novýho interiéru. Je to určitě od desítky?
Uživatelský avatar
XaX
malej kecal
Příspěvky: 49
Registrován: 23 dub 2012, 08:50
Bydliště: Svojetice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí

Nový příspěvek od XaX »

Tom píše:na autě máš od nepaměti namontovaný asi 4" podvozek asi Rancho. Bohužel je to poměrně jednoduchá levnější sada pružin, tlumičů, prodlužovacích domečků panhardek a pitman arm. Nikdo netuší co má auto za sebou, myslim že s tímhle podvozkem už bylo individuálně přivezeno z US. Auto se pralo s příšerným DW. Na základě toho byly nainstalovány horní i spodní ramena přední nápravy stavitelná od Teraflexu + panhardská tyč. Navíc pro potlačení případného DW přidán dvojitý tlumič řízení od Skyjackeru. Tento dvojitý tlumič ti může vyvolávat ono plavání řízení. Demontuj a vyzkoušej, mělo by stačit sundat 1 tlumič. Obávám se že by tohle auto mělo dostat novou přední nápravnici - odklony kol mimo toleranci. Tahání za řízení způsobuje nesprávná rovina tyče řízení a panhardky. Měli by být rovnoběžně. Naklánění zabraňují příčné stabilizátory, jsou tam? Oba? PLatí, že čím auto více liftneš, podvozek je tvrdší a více se naklání! V jaké kondici jsou tlumiče? Brzdy maj EU JK silnější, takzvaný horský paket. EU JK maj od té doby všechny 17" disky, předtím bylo možno dát i 16". Na 2010 a mladší jsou osazeny větší kotouče. Proto ten pocit lepších brzd.
Ten podvozek ma proste podle mne asi nejlepsi leta za sebou, a asi ani jako novy nebyl nic extra. O dw vim, a rekl bych, ze problem nebyl nikdy uplne vyresen.
Ramena jsou tam myslim jen dolni, ale to si nejsem uplne jist.
Odklony jsou spatne? Myslis, ze jsou ohnute ty cecka naprav? To by chtelo asi geometrii a nechat to zmerit.
Stabiky tam jsou, predni tahla jsou v prapodivnem stavu.
O nerovnobeznosti rizeni a panhardky vim, je tam normalni pitarm, asi by to chtelo jiny, ale nevim jestli je to reseni.
Zkratka ja bych volil nejradeji cely novy podvozek, nez to skladat po kouskach. Je to jako mit zbytky z peti krabic puzzle a snazit se z nich slozit monu lisu :-(
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí

Nový příspěvek od Tom »

jj, já jsem tě chtěl jen nasměrovat kudy kam, kde hledat ježka v kleci...

ramena jsou všechny 4 - horní i dolní

na geometrii si zajeď, dostaneš papír o mírách mimo tolerance, které nejdou nastavit. Krom sbíhavosti a záklonu (záklon se u tvýho auta dá nastavit těma štylovacíma ramenama od nesmyslu do nesmyslu). Ty odklony se řešej excentrickejma čepama, ale jsou tůůze drahý a těžko dostupný. Proto je snad lepší šáhnout po novym benžu a pro jistotu ho ještě nechat vyztužit. Nebo to současný narovnat, ale to umí málokdo... Céčka, neboli knuckly, jsou odolný. Co se vohejbá je prej nohavice - to je ta trubka co v ní je poloosa...

Pokud by se instaloval jinej PitArm, musí se posunout i panhardka - tak aby obě tyče byly ideálně rovnoběžné! AEV to má vyřešený v kitech od 3,5" výš. Tady si můžeš stáhnout instalační návod s obrázky, kde to jasně uvidíš: http://www.aev-conversions.com/shop/sho ... r-kit.html

Komplet podvozek je samo sebou nejjednodušší.
Uživatelský avatar
XaX
malej kecal
Příspěvky: 49
Registrován: 23 dub 2012, 08:50
Bydliště: Svojetice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí

Nový příspěvek od XaX »

OK, ještě mám jednu věc - nevím, jak poznám, jestli jsou tam tovární tlumiče, nebo ne. Nicméně mám z toho auta pocit, že jsou K.O. Ale protože nemám zkušenost z takového auta, které je takto zvednuté, tak si tím nejsem jistý. Dá se nějak poznat, jestli fungují jak mají? Asi blbá otázka, nicméně sundavat se mně je nechce, abych to testoval takhle ...

Ono mně totiž občas hrabe do brzd ABS, když brzdím na nerovném povrchu, což mám trošku tendenci přisuzovat právě těm tlumičům.
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů