Stránka 2 z 2

Re: optické zchudnutí směsi, pokles výkonu

Napsal: 07 bře 2012, 11:29
od Karlos
No jo, tak do otáček nešel.Momentálně se to jeví tak, že spotřeba je enormní - 20- takže o přicpaném přívodu paliva nepřemýšlím. Dokud je studený, tak tahne jak das a necuká, ale po ohřátí pořád zlobí. Mechanik říká, že to vypadá že neumí z nějakého důvodu zkrátit po ohřátí dobu vstřiku a v podstatě se uchlastává. A cuká, když už si s tím neporadí, protože v ten moment není v dostatečném tahu. Ale Proč mi takhle blbne :pako:

Re: optické zchudnutí směsi, pokles výkonu

Napsal: 07 bře 2012, 11:34
od Harley
Teplotní čidla,regulátor tlaku,MAP senzor.Ten je i primárním na řízení bohatosti směsi.Je řízen podtlakem v sání,prověř vedení k němu a jestli najeho trubičce není nějaká rozdvojka,kde by se to mohlo ztrácet.

Re: optické zchudnutí směsi, pokles výkonu

Napsal: 07 bře 2012, 13:19
od Jirka
Jo, čidlo teploty tohle dělá - info z něj si bere počítač a podle toho nastavuje bohatost směsi - jezdíš tím pádem pořád na "cucák"...... Teploměr ti ukazuje normálně?

Re: optické zchudnutí směsi, pokles výkonu

Napsal: 09 bře 2012, 22:51
od Karlos
Teploměr ukazuje normálně, standardní hodnoty. Ale co ten má se snímačem teploty, Teplotní čidlo je na sání vzduchu, teploměr měří chladící vodu. Nebo je tam ještě další čidlo teploty někde jinde. MAP senzor je přímo na tělese klapky vzduchu, hadička je 3 cm, tam nemá co přisávat. Ale na sání prvního válce je ještě jeden odběr tlaku, hadička jde přes celý motor před spolujezdce a tam má odbočku do auta, asi na ovládání klapek topení. A z obou míst je to spojeno a zavedeno do nějaké krabice umístěné v protoru pod baterií , a to teda vůbec nevím co je.

Re: optické zchudnutí směsi, pokles výkonu

Napsal: 10 bře 2012, 12:29
od Laco
Je to rezervoar podtlaku.

Re: optické zchudnutí směsi, pokles výkonu

Napsal: 10 bře 2012, 21:10
od Harley
Čidlo pro budík teploměru je separátní.Čidlo teploty vody pro PCM je jinde.

Re: optické zchudnutí směsi, pokles výkonu

Napsal: 12 bře 2012, 21:12
od Karlos
Máte někdo tip, jak to čidlo vyzkoušet? Můžu mu změřit odpor, ale to jenom zjistím jestli není úplně mrtvé, ale když něco ukáže, stejně nevím jestli ta hodnota není ujetá. Teda doufám že Jirka měl na mysli čidlo teploty chladící vody.

Re: optické zchudnutí směsi, pokles výkonu

Napsal: 12 bře 2012, 21:17
od Harley
Myslel vody ale v sání je ještě čidlo teploty nas. vzduchu.I to to může ovlivňovat.
Hodnoty budou v dílenským manuálu ale osobně bych ty dvě čidla koupil nový.Zase takový peníze to nestojí. Obě příjdou tak kolem tisícovky.

Re: optické zchudnutí směsi, pokles výkonu

Napsal: 13 bře 2012, 07:59
od Jirka
Jasně, čidlo teploty vody. Nezkoušej - rovnou vyměň - nic nezkaziš a je to pár korun.....

Re: optické zchudnutí směsi, pokles výkonu

Napsal: 13 bře 2012, 21:14
od Karlos
Tak poradte, kde je nejlíp seženu? U Crownu jsem je nenašel.
Ještě jeden dotaz bych měl - jak otevírají vstřikovače? Jedou jako svíčky, když je to benzín? Proč se ptám - měl jsem v létě dole celý rozvaděč vstřiků a mohl jsem poplést zpětné připojení zástrček. Tak jsem to dneska cvičně v rámci obou dvojic přehodil a celkem mě překvapilo, že jsem to při jízdě vůbec nepoznal. Koncovky jsou ve dvojicích tak tam jsem to mohl poplést. For byl, že ve všech způsobech zapojení auto ani necuklo - byl totiž vyndán sací rozvod včetně filtru. Ten je sice nový, ale asi ho to nechce. Tohle ještě zítra ověřím.

Re: optické zchudnutí směsi, pokles výkonu

Napsal: 13 bře 2012, 21:24
od Harley
Veškerý čidla,snímače nebo lambdy kupovat jen origo Mopar.Žádnerj aftermarket.

Vztřiky pochopitelně stříkaj ve stejným pořadí jako zapalování. Teoreticky to přehodit jde a ten problém to způsobit může.Koukni do manuálu na elektr. schéma,na barvy drátů jednotlivých zásuvek.

Re: optické zchudnutí směsi, pokles výkonu

Napsal: 14 bře 2012, 21:20
od Karlos
Manuál nemám, u auta nebyl a zatím jsem ho nesháněl. Nedá se to někde stáhnout??
No, projel jsem se do práce a cukáme pořád.S filtrem nebo bez. Cestou zpátky jsem otevřel falešné sání - vedle MAP senzoru je nevyužitý nástavec - a cukání se okamžitě stalo skoro neznatelným. Chvíli to tak nechám a uvidíme jak se to podepíše na spotřebě. Aspon než dorazí snímače.
Až to dám dohromady, budu si mít s čím hrát. Ta myšlenka není špatná - ovlivněním jedné z rozhodujících veličin donutit počítač ke změně bohatosti směsi. To proto, že 2,5l se na 4., ale hlavně na 5.stupen občas potýká s nedostatkem výkonu, takže obohacení by se šiklo, ale ne na trvalo, protože v terénu se mi ty živé rychlosti 1-3 hodí.

Re: optické zchudnutí směsi, pokles výkonu

Napsal: 30 bře 2012, 12:59
od Karlos
Tak pánové, pevně doufám že tady končíme. :blééé: Auto jezdí jako drak, spotřeba snad lepší než původně, jízdní vlastnosti o hodně lepší, a ani si neškytne. A celý ten zázrak mě stál dvě stovky- - pozornost za radu. Ještě že existují mágové. Narazil jsem při svých peripetiích na chlapce, dělajícího diagnostiku snad pro všechno co jezdí s počítačem, navíc je to fanda. Takový vliv, aby projevy odpovídaly výše popisovaným stavům motoru má dle něj - jedině lambda sonda. Přitom její skutečnou poruchu nebo zhoršení počítač vyhodnotit neumí, hodí jenom poruchu vytápění, nebo nějaký úplný zkrat kabelů. Takže - odpojit lambdu, protože počítač pak dosadí náhradní hodnotu zpravidla nějakou střední, ale ta je lepší než ta poruchová. Provedli jsme při zapojené diagnostice a ejhle - počítač dosadil 1, což je optimální hodnota. A motor se rozjel jako hodinky. Lambdu jsem sice měnil, ale chyba může být i v přenosu, a pokud není úplná, je vlastně nezjititelná. Dobrý, ne?? Takže lambdu nezapojíme, a jezdíme, hurrrááááá.
PS: možná zkuste i preventivně, třeba vás to překvapí.