Baterie OPTIMA

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Harley »

Já s vozidlama dělám denně a vidím že životnost baterek je u současnejch aut a nebo motorek ,který jsou přecpaný elektronikou opravdu nízká. U HD když vydrží přes dva roky,tak je to zázrak. Znám vyjímkyže i třeba pět nebo sedm let ale většinou tak ty dva-tři roky . U aut v podstatě stejně. O tom že něco přebíjí se vůbec nebudu bavit.Vše je přesně v továrních hodnotách což je nějakých 14,4 -14,6 V. Nehledě na to,že jen jednu desetinu nad správný dobíjecí napětí,tak se rozsvítí kontrolka.
životnost ovlivňuje jedna věc,jak se s vozidlem jezdí,jestli deset startů během hodiny a deseti Km někde ve městě a nebo jedno nastartování a odjezd několik stovek Km v kuse. To první dává baterce záhul a těmhle stylům jízdy baterky odchází dřív. U HD ,který má obsahy od 1500ccm je baterie 19Ah ,platí jedno pravidlo. Jedno nastartování se do baterky vrátí po asi 50km ustálený jízdy.
Jak sem psal výš,u Jk origo baterie Mopar - tři roky,nová,no name- dva roky a v záruce mi jí vyměnili. U TJ origo baterie Mopar- tři roky.
U Granda 5,9 - Delphi dva roky a potom Optima Yellow top taky dva roky.
radek
fórový prudič
Příspěvky: 271
Registrován: 03 bře 2007, 23:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od radek »

Nechť. Byl jsem Tvojí informací psanou výše překvapen. Mám W od 07 roku a starou baterii (8let) co u něj byla jsem měnil až teď. Felicie po 6ti letech. U ostatních aut před domem ani nevíme - tak dlouho, že to je nezajímavé.

Překvapen proto, že píšeš o vlastním pozorování, ne údaje firem, kde by možná byl zájem nutit nás ke koupím.

Těch 50km máš odkud?? po jednom startu. To bych nejezdil - mám to 3km do práce a dobíječku nepoužívám. Mimo město jedu někdy o víkendu. To bych už ve čtvrtek tlačil, ale netlačím. To je spíš na novou linku fora - startuje mi to zle a až napodesáté. Mám zkušenosti z Henryho příhodou u aut, kde šlo zapomenout světla, že po roztlačení jsem chvíli projel. podle Ohma a násobilky - altec cca 50 - 100A a chvíle mi vyšla do trochu nabití dost krátká.
Třeba se pletu v řádech, ale když jedu 50 km skoro hodinu, to je 50 - 100 Ah
FAJER

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od FAJER »

to je dost teoreticke., aj ohmov zakon nemozes uplatnit v danej problematike pausalne nakolko mas v aute daleko viac obvodov , cize priber aj kirchhoffa . altik nepracuje vylucne len a len pre akku a naviac kazda akku ma iny vnutorny odpor. Ten statisticky udaj o spotrebe pri starte motora : Startování motoru vybije SLI baterii o přibližně 3% .... citovane s http://vision-batt.cz/produkty/deep-cycle-serie.htm. Trosicka je to zavazdajuci udaj, nakolko nieje nikde uvedene o kolko Ah bateriu sa jedna a v akom vozidle bola analizovana.
Kazdopadne plati ze pre uzivanie na kratke trasy je vhodnejsia mensia kapacita akku prave s dovodu dobijania do "plneho" stavu. Taktiez je pravdou , ze bateria potrebuje "zit" , ciklovat v stave vybijania a nabijania. Ak bateriu nechame bez cinnosti, chemicky proces v nej sa spomaluje a dochadza k usadzovaniu .
radek
fórový prudič
Příspěvky: 271
Registrován: 03 bře 2007, 23:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od radek »

Jsem nevěděl ty 3%. To by dělělo 3Ah kdybys dostal do Jipika 100 Ah beterii. Je fakt že altec udělá 90A při otáčkách, který moje auto nezná. Nemám energii čas jízdy počítat, ale nevrhuji 5 - 10 min do stavu před startováním.

Zbývá popchybovat o tom, že 6Ka z Trabíka při regulací dobíjení dynyma relém vydrží 4 roky a 12ka o 40 let modernější, při dokonalé dobíjecí elektronice vydrží polovic.

P.S se omlouvám za infantilní povídání. Ti co se občas bavíme vědí, že pod kapotu lezu jen když si zabouchnu klíče v autě - do tajné schránky klíčů náhradních. Dědek neotevírá kapotu zevnitř. Na technickou část fora moc tedy nepatřím.
FAJER

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od FAJER »

to ci sy technicky typ alebo nie nemam pravo a ani nebudem posudzovat, no kazdopadne mam dojem ze v davnych dobach poctivej prace naozaj "taka ista" bateria ako dnes vydrzala podstatne viac a dlhsie..
Tie zahadne najmodernejsie technologie ktore sa dnes preferuju su neni nic ine ako domyselny obchodny tah na zakaznika a jeho penazenku.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Harley »

Tak v tomhle plnej souhlas! :tožvitaj:
radek
fórový prudič
Příspěvky: 271
Registrován: 03 bře 2007, 23:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od radek »

Dobře, četl jsem to Harleyovo i jsem opakoval na Škoda foru tam, co jsem na to odkazoval. Asi to tak je. Horší. Není už na staré dobré levné Pb baterii moc co zlepšovat.

V těch starých dobách co zmiňuješ (Fajer) jsme se kromě konstatování, že to tak je, také snažili dopídit proč a jestli to můžeme ovlivnit. Vím jak zareagujete. Jak moje děti - kouknete někam za mě a řeknete - hmm je toho moc.

Harley - to, že prodáváš motorky vím až od toho povídání o dobíječce. Viděli jsme se jen pár minut a o tom řeč nebyla. Spíš Tě znám tady z technického fora, kam se chodím poučovat. Málem jsem začal googlovat co je hD, které často zmiňuješ. Přiznám se, že jsem myslel na nějaký další dieselový motor ...
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Harley »

:cheche: :cheche:
:tožvitaj: :tožvitaj:
Uživatelský avatar
PETARDAK
hodně velkej kecal
Příspěvky: 145
Registrován: 30 pro 2009, 22:20
Bydliště: Nový jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od PETARDAK »

:cheche: to by moh bejt: Hydro-Dýzl!!!!! jako nafťák co jezdí na vodu!!!! :blééé:
radek
fórový prudič
Příspěvky: 271
Registrován: 03 bře 2007, 23:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od radek »

NEEE do dalších temat mě už nevtahujte :

www.jednavodu.cz
Uživatelský avatar
Michal - Semiš Breznický
vydra
Příspěvky: 463
Registrován: 19 úno 2007, 10:13
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Michal - Semiš Breznický »

Na vodu se vyprdněte. Nechutná to dobrě :cheche: :cheche: .
Proč ale vybublávaj baterky u dieselových JK ček jsme nedořešili.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Harley »

Dříve jeepovejm dieselům praskaly hlavy,teď bublaj baterky. Tohle je furt příjemnější.Nebral bych to jao závadu ale stav a vlastně i výhodu :cheche: :cheche:
Vojta

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Vojta »

Ta moje Optima YT jasně odešla přehřátím nebo výrobní vadou, nebo spíš kombinací toho, že pod kapotou bylo vedro (opakuji - teploměr chladicí kapaliny naprosto v normálu, žádná zátěž, spíš naopak, pomalá jízda po dálnici, nechtěl jsem ujet kolegům s Patrolama :-). Všechno pod kapotou bylo dost horký, to bylo tou pitomou mřížkou v dírách masky a velkým navijákem s koženkovým krytem před ní. pak jsme po výměně baterky na cestě jel bez masky a bez tý těsnící gumy za kapotou a vše OK:¨i v horách Teplota pod kapotou pak byla tak o 30 st. nižší. Prostě Optima nesnese těch odhadem 70- 80 st, co tam mohlo bejt. Naopak šplouchavá baterka jo, tý je to asi jedno dokud se nevaří kyselina a nezbortí pixla. Nabíjení mám stoprocentě OK, monitoroval jsem ho pak delší dobu a nabíjí to kolem 14,2-14,6 (jsem elektronik).
Od tý doby s Vartou je to v pohodě, i naviják jede OK. Ale vím už asi o 3 nebo 4 případech, kdy Optima takhle klekla úplně stejně. Většinou v dieselech, protože v benzínech asi Optima nebývá a možná je pod kapotou víc místa na větrání, nevím. Je to prostě konstrukcí baterky a umístěním ve vedru. Asi je to tam v ní to olověný vinutí moc nacpaný a stačí malá deformace a elektrody se zkratují, nevím. Já ji nezkoumal a hned vyhodil, protože smrděla jak Vesuv nebo Etna nebo Stromboli nebo ta islandsaká sopka.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Jirka »

Tohle není téma, kterýmu bych úplně hověl - elektrika a elektronika není mé hobby :cheche:
ALE - měl jsem modrou Optimu v benzinovém YJčku - jezdila asi 2 roky, pak jsem ji přehodil do TJčka - tady jsme ji dva roky měli víceméně bez pohybu /závada na autě/ jen se s ní několkrát brutálně startovalo až do skoro úplněho vybití, pak se vlastně ani nenabíjela, protože jsem ji víceméně již odepsal.... Pak po oživení ještě další dva roky v autě bez problémů jezdila......Pak mi odešla.......Nedivím se, s takovým zacházením.....
Teď mám v benzinovém JKčku žlutou Optimu - již třetím rokem..... Žádný problém.......Naprosto perfektní...... Cesta i do horkého Řecka......Ježdění tam.....Zatím perfektně funguje, naprostá spokojenost......
Nevím jak to je, ale vybíjení baterky u dieselu je přece podstatně větší díky žhavení, následnému startování apod... Není pak i to nabíjení intenzivnější? Nabíjecí proud přece není všechno, jde taky o charakteristiku,neeeee???...? :nečtešnevíš: Ale jak říkám, není to šálek mé kávy....... :wink:
radek
fórový prudič
Příspěvky: 271
Registrován: 03 bře 2007, 23:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od radek »

Vojta své téma docela uzavřel. Zprvu nebylo zcela poznat, že to bylo při dobíjení. Tak se mohlo spekulovat o startu u netypické baterie s proudy vyššími o 20% i o více proti baterii běžné.
Když to další baterii neodpálilo, tak byla nejspíš špatná. Možná bych ještě raděj zkusil co udělá dobíjecí sytém při přehřátí. Změřit, jestli to nepřebíjí. Ale jako elektronik jsi asi už udělal.

Tak se chovají polovodiče, že se za přehřátí nechovají.
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti