Baterie OPTIMA

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Vojta

Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Vojta »

Pánové, jako mnohým z nás i mně v JK Diesel odešla baterie OPTIMA YELLOW TOP. Pod kapotou bylo teplo, pravda, ale zasene takový, aby něco odešlo. Smrad jako zkažený vejce, rozpálená tak, až se celá se zdeformovala, šla z ní odvětrávací dírkou smradlavá pára jak ze sopky, nabíjení ABSOLUTNĚ V POŘÁDKU. Dal jsem místo ní normální ,,šplouchavou" Vartu a vše je od tý doby OK.
Jelikož vím, že se to stalo i některým dalším, tak jsem napsal do OPTIMA:

Hi,
Driving my JEEP WRANGLER JK Diesel MY 2008 (mileage 10,000 miles only) I faced troubles during normal ride in common conditions. I smelt blast of stinky gases (like sulphur, rotten eggs) from the battery OPTIMA YELLOW TOP. Then the battery’s dangerous overheating occurred and battery’s case deformed. Immediately I controlled charging voltage over longer period of time and everything was o.k. At recent meeting of the Jeep owners, the same problem (YELLOW TOP failure, smelling, dangerous overheating) had to be solved by several car owners. Now I face the problem – can I use again OPTIMA YELLOW TOP or should I rather decide for another battery? Can the failure occur again? What was its cause? Internal short circuit? Production defect? I would not like to loose the car due to fire. I am no newbie, I drove over 1,000,000 miles and I have never encountered similar defect with other batteries. Probably, it will be better not to buy OPTIMA again!
Thank you for your answer.

A alibisticky odpvěděli tohle:
Hello
When used with a properly regulated constant voltage charging system (such as an alternator) the OPTIMA will usually not emit hydrogen gas. However, gassing can occur when charging at higher voltage levels or in extreme high temperature conditions. In automotive applications this typically will not happen if the alternator/regulator stays below 15 volts.
Thank you,
Mary Jo
Optima Customer Service
FAJER

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od FAJER »

jo takovych blabol som uz s OPTIMA cetl stranky....
fakt je ze zatim vse od optima kniklo... :-( teraz pouzivam BOSH AGM a neviem ze eistuje v aute akku.... :-)

najnovsie skusam VISION BATT DC
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Harley »

Podobnou odpověď mi dali párkrát u Yuasy,k baterkám do HD,když několikrát gelovka praskla. Nenechali si vysvětlit,že dobíjení je absolutbně v pořádku.První s kecema vyměnili,druhou už ne.Vždy u nový motorky a pochopiterlně jiný.Jak se dala originál HD baterka,tak ani jedna motorka problém už neměla. Tak jsem spolupráci s Yuasou-Micronics,ukončil. A to baterka do HD stojí od nich víc jak do auta.
FAJER

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od FAJER »

ano, velke sklamanie bola pre mna YUASA bat, to na co sme boli zvyknuty je nenavratne prec..
kvalita baterii sa zmenila len na mnozstva na pase . Pamatam si YUASA ako bat s 5 a viac rocnou zivotnostou v aute, napr. toyota LC ich pouzivala a asi aj pouziva nadalej.
Korejci maju neaku ROCKET a taktiez max. spokojnost na cca 5-6r.

Co ma v akku prekvapilo je GENESIS., neuveritelne co to dokaze., take male nist a prud ako prasa, celkom prijemne som prekvapeny aj s VISION , samozrejme je to cinsky patent , no mozem smelo konstatovat , ze funguje naozaj dobre a spolahlivo.. standartne 8-10r. Momentalne skusame prave verzie DC v neakom staruckom IVECO tracku, ktore potrebuje spolahlivo nazhavit a zatocit. Zatial ziaden problem.
Uživatelský avatar
Michal - Semiš Breznický
vydra
Příspěvky: 463
Registrován: 19 úno 2007, 10:13
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Michal - Semiš Breznický »

No, koukám, že čtu právě včas. Žlutou Optimu jsem si chtěl koupit... :frown:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Harley »

Mě v Grandu vydržela dva roky. A to nikdy jsem jí nevybil(což Optimě by nemělo vadit) a ani jsem jí nezatěžoval třeba navijákem. Novej majitel auta jí pak musel párkrát dobíjet až vydechla úplně. Ale musí se nechat,že naní auto startovalo dokonale.
Uživatelský avatar
Michal - Semiš Breznický
vydra
Příspěvky: 463
Registrován: 19 úno 2007, 10:13
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Michal - Semiš Breznický »

O náhradu původní se teď akutně zajímám. Rád bych výkonný kus, neboť uvažuji o navijáku. Pokud Harleji píšeš, že vydržěla dva roky, bez navijáku a jiných velkých odběrů a jak Tě znám - v denním provozu...?
Originál baterka mě v TJ vydržela 7 let a to s tím autem jezdívám málo, pro baterku tedy "nevhodně".
Máte-li někdo dobré zkušennosti s nějakou, dejte vědět.
Sem
Uživatelský avatar
Petr Krátký
Tiskový mluvčí RS
Příspěvky: 390
Registrován: 06 zář 2007, 11:35
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Petr Krátký »

Ahoj Vydro!Před Islandem jsem preventivně koupil novou originál baterku u Petra Koudelky,cena byla rozumná.Stará baterka byla ještě po 6 letech zcela funkční,nebýt obav ze selhání na Islandu,pravděpodobně by fungovala ještě dnes.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Harley »

Těžko říct,jestli denodení ježdění s autem po krátkejch vzdálenostech není pro baterku taky záhul. Teda přesněji,je to záhul.U motorkovejch platí,že jedno nastartování se do baterky vrátí asi tak po 50Km průměrný jízdy.U aut nevím.
JK jsem koupil s origo baterkou Mopar.Auto bylo vyrobený fyzicky na podzim 06 a baterka vydržela do podzimu 2009. Takže přesně tři roky. To je i stejná zkušenost lidí na US fórech. Auto mělo po dvou letech(co já ho koupil) najeto 60tis. Km .Takže ty dva roky hodně jezdilo a asi delší štreky. To by mělo bejt na nbaterku zase plus.
Když baterka klekla,tak jsem potřeboval rychle novou.Kousek od mýho krámu je prodejna baterek a tam měli hned skladem nějakou no-name (Proforce ?¨) s kapacitou pro JK. Stála 1600Kč a tak jsem jí koupil s tím,že tam pak dám lepší.Navíc je na ní záruka 3 roky. Vydržela přesně dva teď v prosinci mi jí vyměnili za novou. Takže zase naopak pro mě to nebylo špatný.
Vojta

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Vojta »

Nemohu nevzpomenout na baterku v Suzuki Vitara 2.0 diesel, kde mně japonská baterka (nikoliv YUASA) z prvovýroby vydržela 11 let a vyměnil jsem ji proto, že točila startérem jen o trošku míň a protože 11 let je zkrátka moc. Dodneška, po 12 letech, mi ale ta baterka v pohodě krmí alarm v baráku a myslím, že s menším benziňákem by neměla problém. Žádná sulfatace, žádné zkraty článků, jen přirozené stárnutí.
Ta OPTIMA mě fakt naštvala, a to tady píšou bludy:
http://www.optimabaterie.cz/autobaterie ... terie.html
,,Startovací baterie OPTIMA obstojí i ve vysokých teplotách panujících pod kapotami výkonných motorů."
HAHAHA, já mám CRD s výkonem traktůrku a OPTIMA šla za 2 roky kukat. A to nepěkným způsobem zrovna když se to nejmíň hodilo, stálo mi to mimo nové batreky Varta ještě 100 EUR na cestě, protože jsme musel nouzově na dojetí koupit v Něměcku nějakou hnusnou jetou od vydřiduchů - kosovskejch taxikářskejch servisáků. A paradox je, že tu Vartu i Optimu vlastně vyrábí, nebo spíš značky vlastní stejná firma JOHNSON CONTROLS.
http://www.johnsoncontrols.com/publish/ ... rands.html
Uživatelský avatar
Michal - Semiš Breznický
vydra
Příspěvky: 463
Registrován: 19 úno 2007, 10:13
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Michal - Semiš Breznický »

Je fakt, že o tom že "bublaj a roztejkaj" se baterky jsem slyšel jen od uživatelů JK ček. Myslím, že Karlovi se roztekla baterka cestou na expedici. Jen nevím, jakou tam měl.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Harley »

Ale jak tak vidím,tak jen dieselům. Je ale pravda,že benzíny nemají fabricky Optimu ale Mopar.
Uživatelský avatar
Henry
Rada Starších
Příspěvky: 722
Registrován: 05 kvě 2008, 11:04
Bydliště: Beskydy - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od Henry »

Celou dobu sleduji tuto diskuzi a přesně jak píše Semiš, problémy mají zatím jen JK diesel ... aspoň pokud se nemýlím.
Tak bych si to tak trochu tipnul na problém se způsobem dobíjení než se samotnou baterií. Optima má totiž skutečně jedinečnou konstrukci a všechny projevy jejího odchodu nasvědčují přehřátí baterie díky přebíjení - tedy konstrukci a řízení nabíjecích obvodů. Bohužel však neznám schéma z JK a ani třeba hodnoty nabíjecího napětí. je fakt, že gelovka, tedy taková, která má nacucaný elektrolyt mezi deskami do porézního materiálu na bázi skleněných vláken, je doporučována nabíjet napětím spíše nižším do 14.4 V. Gel vznikne právě tím nacucáním za použití podtlaku (skoro vakua) takže nehrozí jeho vytečení. Navíc toto v kombinaci stočení článku do svitku dává velkou schopnost otřesuvzdornosti.
No docela by mne zajímalo, za jakých podmínek došlo k tomu přehřátí - zda byla dlouhá jízda nebo zda byla baterka dost nabitá a pak se jelo třeba další tři hodiny ... teplota pod kapotou toto by neměla ovlivnit, to že to syčelo bylo dle mne únikem plynů při roztavování až hoření obalu polypropylenu.
Jinak ten svitek je z velmi kvalitního olovo (+ trochu cínu) a má vynikající vodivost - tedy velmi nízký odpor - tedy schopnost dodat velký proud při potřebě třeba navijáku.
Jen taková perlička, sám jsem nějak nejel wraníkem (TJ) skoro tři měsíce a zapoměl jsem vypnout úplně všechnu elektroniku co mám narvanou v autě, takže jsem minulý týden zjistil, že nemá baterka ani 7 V, tak jsem ji chvíli přemlouval pomocí automatické nabíječky pomalu po kouskách až napětí vylezlo zpět na cca 10V, pak už se chytla automatika a baterie se dobila na plné napětí. Jestli jsem ji poškodil, tak že vznikla nenabitým stavem nějaká sulfátová vrstva to nedokážu zatím zjistit. jedině zátěžovým testem nebo navijákem :-)


tožtak včil mudrujte
FAJER

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od FAJER »

no pre viac praktickych skusenosti , ,ponukam svoju REDku niekomu na patricne testy napr. neakou profesionalnou testovacou zatazovou supravou...
radek
fórový prudič
Příspěvky: 271
Registrován: 03 bře 2007, 23:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie OPTIMA

Nový příspěvek od radek »

Henry to co píšeš s tím souhlasím. Umím o baterkách tohle, ale je to dlouhý : http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=379. Když potřebuji napětí a proud jaké je třeba při manipulacích tak si po letech zopakuji.

Není možné, aby baterka vydržela 2-3 roky, to je přebíjená. v Trabantklubu byla pruměrná doba počítaná 4 roky. Ale na 6ti voltovou. Přetíženou. To sotva točilo a při napěťovém poklesu nešlo nic na svíčky. Ale šlo auto v jednom roztlačit. Přehřátí a zničení mi příjde vzácnost při dobrém nastavení dobíjecí elektroniky. Jsem zvědav k čemu v diskuzi dojdete.

Tvojí veselou příhodou jsem překvapen. Profíku - přece při totálním vybití se dobíjí proudem desetinou kapacity aspoň 12 hod. Raděj méně rychle a déle. Pilní ještě vybijí na kolem 10v a dobijí stejně znova. To se ti nechtělo - žejo Optimate to neudělá. Je třeba mít dobíječku se štelovacím proudem. Po chvíli dobíjení klesne odpor a musí se trochu ubrat na požadované hodnoty.

Tak dost abych Tě neprobudil k teoretickým výkladům. Ať už si pamatuješ, nebo najdeš ve sklepě skripta. Raděj jen tak " po vrškách " v klubové debatě.
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti