Úprava výfuku - montáž dynamizéru

... pište sem dotazy, které svým zaměřením nehodí do vedlejších témat nebo jsou společné pro všechny modely

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Zdeněk Viktorin

Úprava výfuku - montáž dynamizéru

Nový příspěvek od Zdeněk Viktorin »

Ahoj,

tak jsem dnes dokončil úpravu výfuku a pro zájemce posílám čerstvé dojmy. :up:

Dynamizér výfuku, zvyšuje rychlost průtoku výfukových plynů a současně zlepšuje výměnu paliva ve válcích. Výsledkem je zvýšení výkonu až o cca 10%.V mém případě tedy cca 15 HP!!! Dynamizér lze použít v každém motorovém vozidle. V rámci úprav patří dynamizér k základním dílům zlepšujícím funkčnost výfukového systému.
Nutno také podotknout,že se velmi zlepší zvuk. :up:
Jak všichni víte,mám "jen" TJ 2.4i z roku 2005 a zvuk originální soustavy je prakticky žádný. Po tomto zásahu je to fakt dost hustý, nejlepší od cca 1600 do 2100ot/min. Potom nabírá takový "moto" zvuk kolem 3000ot/min.
Mému uchu to velmi lahodí. :wink:
Ihned jsem vyrazil na test do Brna a zpět,cca 300Km (autosalon)
Jela také má žena a vůbec nepostřehla nějaké nepříjemné zvuky.Její komentář byl :"Krásně to hučí" :up:
Tentokrát jsem použil dynamizér firmy KAT EXPO o průměru 55mm.Jak je patrné z fotek,vyříznul jsem tlumič výfuku a vložil dynamizér.Prosté!!!!
Náklady na celou úpravu cca 2.000,- Kč.
Důležité: celou úpravu výfuku lze zase velmi snadno vrátit do původního stavu,zachován dělící spoj.
Podrobnosti na požádání. :cheche: :cheche:

Viki (Zdeněk Viktorin)
Michael
hodně velkej kecal
Příspěvky: 108
Registrován: 07 led 2007, 15:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Michael »

A co spotřeba? Zaznamenal jsi nějakou změnu?
Zdeněk Viktorin

Nový příspěvek od Zdeněk Viktorin »

Ahoj,

spotřeba se nijak nezměnila,alespoň ne výrazně. Do Brna a zpět,cca 300Km a z toho 200Km po dálnici na tempomat 115Km/h.
Průměr asi 10,8 l/100Km.
Musím ale připomenout,že mám 6-kvalt!!

Ta barva je ColorWorks High Temp určená na krby a grilovací rošty.
Max temp je 650C. Osvědčila se a dělá se v několika odstínech.
Doporučuji také na brzdy.(bubny,třmeny....)
Harley

Nový příspěvek od Harley »

15Hp! :cheche: :cheche:

Placebo efekt umocněný zvukem funguje dokonale. :lol:
Birddog
malej kecal
Příspěvky: 26
Registrován: 21 led 2007, 19:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Birddog »

:rolleyes: Nejsem až zas takovým odborníkem, ale těch 15 koníků navíc a bez vyšší spotřeby se mi jeví jako perpetuum mobile. Soudím, že dochází k efektu, který (bohužel - mé uši to kvitují s nelibostí) praktikují motorkáři : více randálu, větší spotřeba a sotva signifikantní zvýšení výkonu. Nedávno jsem zjistil, že už delší dobu jezdím s Wranglerem YJ s napůl upadlým koncovým tlumičem výfuku. takže mi plyny utíkaly minimálně 50 % kolem poslední příruby. Určitě jim byl kladen menší odpor. Nějaký vyšší výkon jsem neregistroval ani náhodou. :cool:
Harley

Nový příspěvek od Harley »

V podstatě a lajcky řečeno,si to řekl správně. Nicméně,výfuk, ač někomu to příjde jen jako navohybaná roura,tak je to jedno s nejsložitějších zařízení motoru.Teda ,pokud má být efektivní.
Jen pouhým otevřením výfuku,bez dalších, s tím souvisejících úprav skoro k ničemu nevede. Pravda,tovární výfuk,který musí plnit emisní předpisy je velice restriktivní.Především kvůli katalizátoru a dál kvůli zvuku,v tlumiči. Pokud odstraním katalizátor,tak motoru ulehčím jelikož nemusí vydávat energii na vytlačování plynů ven.Ušetřená energie se převede do výkonu a i do menší spotřeby. Ale abych měl co vyplachovat,víc a rychlejc,tak taky musím víc dodat.především vzduch.Tak současně s otevřením výfuku musím otevírat i sání. Musí se dodržet balanc. S více vzduchu sice se musí dodat i více paliva aby se dodržel správnej poměr směsi ,sice to vypadá,že pak musí jít nahoru spotřeba ale je-li vše správně vyváženo a s efektivněno,tak díky většímu výkonu,kterej motor získal,tak je míň zatíženej a tím v celku a ve finále,je spotřeba menší.

Napsat vše o výfuku by bylo čtení dlouhý ja VKVéčka .je to opravdu věda postavit efektivní výfuk. Né vždy bych zatracoval tunéry jak moto tak auto,že jim to řve.Udělat tichej a účinej(pro výkon) výfuk nelze .To dokazují špičkový sportovní auta,který tichý nejsou. Na motorkách je to o to těžší,že na obsah stejnej nebo kolikrát větší než průměrný auto střední třídy,tak je na to prostor zhruba jednoho metru. Třeba já stavím zakázkový HD který mají obsahy 2-2,5 L s výkony od 150hp výš,takovej motor je hodně těžký utlumit.V podstatě to nejde.

Ten tlumič,o kterým je tu tohle téma,je pouze rezonátor,který se používá jako náhrada za odstraněnej katalizátor. Jednak kvůli vyplnění prostoru,pro běžnou kontrolu orgánů,že tam je kat a nakonec jako určitej tišitel hluku a určitejch rezonancí zvlášť když se odstraněním katu dává i nějaký volnější tlumič.Nemá žádný restrikce pro průtok plynů ale dokáže odchytit jistý nepříjemný zvukový vlny.Lehčím menším průměrem vnitřku se s ním dá lehce zvýšit zpětný tlak,který se mnohdy kompletním otevřením systému ztratí a který je nutný pro krouťák v nižších otáčkách.Ale to vše je o ladění na motorový brzdě a zkoušení různejch variant.
Dokáže se sním udělat nějaký koně ,ale né jen tím,že ho tam pouze vložím.

Jen pro zajímavost. Na svým ZJ V8 5,9L,mám komplet jinej výfukovej systém.Od svodů počínaje a koncovou rourou konče. Svody Thorley,hi-flow kat od Magnaflow,tlumič Flowmaster 50SUV a koncová roura 3" průměr. Samozřejmě k tomu upravený sání K+N FIPK,úprava klapky a i samotnýho sacího potrubí.
Výfukovej systém mi přidal(změřených) 35Hp a s toho 20 samotný svody. Patnáct zbylo na tlumič a volnej kat. A to mám šestilitrovej motor,kterj vydechovat potřebuje tuplem. V benzínu jezdím za stejno,možná za litřík míň,než v sériovým provedení.Teda pokud jedu stejně normálně,jako s neupraveným.Samozřejmě,pokud na to šlapu a výkon plně využívám,tak to je pochopitelně víc.
Uživatelský avatar
Ondřej
Soptík
Příspěvky: 779
Registrován: 12 led 2009, 16:38
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava výfuku - montáž dynamizéru

Nový příspěvek od Ondřej »

Dělal jsem podobnou úpravu,akorát jednodušší. Kat. jsem odmontoval a na jeho místo jsem vložil 50mm rouru s navařenou přírubou. Na sání jsem dal otevřený tuningový filtr s použitím do 150 HP. Motor mám YJ 2,5l 76kw. :up: Jinak všem zvyšovatelům výkonu vřele doporučuji odpojit EGR ventil( či jak se ten bazmek správně jmenuje-vrací spálené plyny zpět do sání a to na výkonu fakt nepřidá) :down: Pryč s tím. Nejvíc je to znát u dieselu (jak to těm kamnům vrací saze do sání tak jsou dejchavičný :cheche: Kdo to chce zkusit,tak jednoduše odpojí hadičku podtlaku a zaslepí jí prostě šroubkem účinek je oproti úplnému odstranění tak asi 70-80 procent.Výhoda je,že se nemusí vyrábět ocelová víčka s těsněním a před STK se hadička nasadí zpět. :cheche:
Odpovědět

Zpět na „Obecné dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů