Změna stálýho převodu
Napsal: 08 led 2012, 22:52
Konečně nadešla ta chvíle,kdy se začly měnit převody.Dlouho jsem se na to připravoval a i těšil. Auta s fabriky jsou příliž do rychla zpřevodovaný a když se dají větší pneu,tak je to ještě horší. Nejen že auto zeslábne/zlenivý(ale zrychlý,což je k ničemu) tak je i celý pohoný ústrojí mnohem víc přetěžovaný a motor podtáčen. Nemám auto na drtění kilometrů po dálnici a i tam to bylo stejně otravný,když před každým menším stoupáním auto zběsile podřazovalo a včas jsem musel vypínat O/D. Jízda po městě -Praze,taky nebyla nic zábavnýho.Praha je kopcovitá a udržet padesátku na jeden kvalt-trojku,není jednoduchý.Buď to rozjet na šedesát a nebo manuálně podřadit na dvojku ale ta je zase hned vytočená a nejsem zvyklej jezdit s motorem přes 3tis.rpm.
Už jak jsem auto koupil,na origo 32" pneu,se mi zdálo vcelku líný ani né tak od motoru ale právě na převodech.A to mám rok 07 ,model X,který jen v tomhle roce, měl ten nejsilnější převod co se do Jeepů fabricky dává-4,11 ,jako Rubicon. Přesto to nebylo ono.Pak se daly 33" ,M/T pneu,kdy se celkovej převod ještě zrychlil a navíc váha a odpor samotnejch pneumatik. Tady je tabulka koncových převodů vs.velikost pneu a výsledná rychlost u JK. Na porovnání automat a pod ním manuál oba na poslední kvalt a rychlost 70Mph - 112Km/h.
Ideální zpřevodování je zelený pole.Ale i tovární pneu a převody jsou mimo,jak je vidět (u automatu):

Hned jsem uvažoval o převodech ale není to levná a hlavně na montáž jednoduchá věc,kterou umí každej. Takže se to furt oddalovalo a furt byly jiný priority,na investice.Co si budem povídat,vyměnit převody ,který nejsou na očích a nebo si pořídit něco,co mi bude denně masírovat už jen při pohledu,tak se líp volí to druhý.
To "čekání" mělo ale jistou výhodu.PetrF - http://www.us-car-service.cz
se vypracoval v montáži převodů na naší špičku a já tak mohl beze strachu,jako jednomu s mála,svěřit s důvěrou moje auto. Kdo mě zná,ví,že si na autě vše dělám sám a jen tak k němu někoho nepustím.Zvládnu toho hodně ale sou dvě věci do kterých si netroufnu.Automatická převodovka a převody v rozvodovkách. Obojí totíž krom teorie a šikovnosti,vyžaduje především praxi a profi vybavení. A školit se v tomhle nehodlám a už vůbec né na svým autě,který denně potřebuju používat.
Vše jsem tedy nechal na něm.Jak volbu značky převodů,tak i montáž. Převod jsem dal 4,88 což je převod odpovídající 33" pneu a je,jak já zastávám,minimálně "ob-číslo" o proti výchozímu. Paradoxně,otáčkama budu stále lehce na míň,než má fabricky JK Rubicon v manuálu na 32" silničních pneu! Tady je vidět,jak jsou automaty,ve stejným modelu, o proti manuálům převodově znevýhodněny a nahoněny do rychla.
PetrF vybral značku převodů a ložiskový ,montážní sady,od firmy Nitro,se kterou má dobrý zkušenosti.
http://jeepshop.cz/index.php?cPath=904_910
V prosinci,sme to před svátkama nestihli.Plná dílna a pak by byla zbytečná hektika to stihnout . Tak sme to domluvili na první tejden v lednu. V pondělí jsem odvezl do Strakonic auto.Ještě na silvestra bylo nádherně vypucovaný ale jako na potvoru,v neděli hnusně a tak jsem musel ještě auto lehce ve Strakonicích umejt abych nedával nějakou špínu.Sám to nemám rád,když mi někdo přiveze neumytou motorku na servis.Pak sem hned zajel na "sál" a začlo se!! No a já odkráčel na vlak a tradá nach Prag!
Tady pár fotek s montáže převodů na předku.Podle otisku na barvě,je vidět,že se to povedlo a je na to krásnej pohled!










Už jak jsem auto koupil,na origo 32" pneu,se mi zdálo vcelku líný ani né tak od motoru ale právě na převodech.A to mám rok 07 ,model X,který jen v tomhle roce, měl ten nejsilnější převod co se do Jeepů fabricky dává-4,11 ,jako Rubicon. Přesto to nebylo ono.Pak se daly 33" ,M/T pneu,kdy se celkovej převod ještě zrychlil a navíc váha a odpor samotnejch pneumatik. Tady je tabulka koncových převodů vs.velikost pneu a výsledná rychlost u JK. Na porovnání automat a pod ním manuál oba na poslední kvalt a rychlost 70Mph - 112Km/h.
Ideální zpřevodování je zelený pole.Ale i tovární pneu a převody jsou mimo,jak je vidět (u automatu):
Hned jsem uvažoval o převodech ale není to levná a hlavně na montáž jednoduchá věc,kterou umí každej. Takže se to furt oddalovalo a furt byly jiný priority,na investice.Co si budem povídat,vyměnit převody ,který nejsou na očích a nebo si pořídit něco,co mi bude denně masírovat už jen při pohledu,tak se líp volí to druhý.
To "čekání" mělo ale jistou výhodu.PetrF - http://www.us-car-service.cz
se vypracoval v montáži převodů na naší špičku a já tak mohl beze strachu,jako jednomu s mála,svěřit s důvěrou moje auto. Kdo mě zná,ví,že si na autě vše dělám sám a jen tak k němu někoho nepustím.Zvládnu toho hodně ale sou dvě věci do kterých si netroufnu.Automatická převodovka a převody v rozvodovkách. Obojí totíž krom teorie a šikovnosti,vyžaduje především praxi a profi vybavení. A školit se v tomhle nehodlám a už vůbec né na svým autě,který denně potřebuju používat.
Vše jsem tedy nechal na něm.Jak volbu značky převodů,tak i montáž. Převod jsem dal 4,88 což je převod odpovídající 33" pneu a je,jak já zastávám,minimálně "ob-číslo" o proti výchozímu. Paradoxně,otáčkama budu stále lehce na míň,než má fabricky JK Rubicon v manuálu na 32" silničních pneu! Tady je vidět,jak jsou automaty,ve stejným modelu, o proti manuálům převodově znevýhodněny a nahoněny do rychla.
PetrF vybral značku převodů a ložiskový ,montážní sady,od firmy Nitro,se kterou má dobrý zkušenosti.
http://jeepshop.cz/index.php?cPath=904_910
V prosinci,sme to před svátkama nestihli.Plná dílna a pak by byla zbytečná hektika to stihnout . Tak sme to domluvili na první tejden v lednu. V pondělí jsem odvezl do Strakonic auto.Ještě na silvestra bylo nádherně vypucovaný ale jako na potvoru,v neděli hnusně a tak jsem musel ještě auto lehce ve Strakonicích umejt abych nedával nějakou špínu.Sám to nemám rád,když mi někdo přiveze neumytou motorku na servis.Pak sem hned zajel na "sál" a začlo se!! No a já odkráčel na vlak a tradá nach Prag!
Tady pár fotek s montáže převodů na předku.Podle otisku na barvě,je vidět,že se to povedlo a je na to krásnej pohled!