Změna stálýho převodu

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Změna stálýho převodu

Nový příspěvek od Harley »

Konečně nadešla ta chvíle,kdy se začly měnit převody.Dlouho jsem se na to připravoval a i těšil. Auta s fabriky jsou příliž do rychla zpřevodovaný a když se dají větší pneu,tak je to ještě horší. Nejen že auto zeslábne/zlenivý(ale zrychlý,což je k ničemu) tak je i celý pohoný ústrojí mnohem víc přetěžovaný a motor podtáčen. Nemám auto na drtění kilometrů po dálnici a i tam to bylo stejně otravný,když před každým menším stoupáním auto zběsile podřazovalo a včas jsem musel vypínat O/D. Jízda po městě -Praze,taky nebyla nic zábavnýho.Praha je kopcovitá a udržet padesátku na jeden kvalt-trojku,není jednoduchý.Buď to rozjet na šedesát a nebo manuálně podřadit na dvojku ale ta je zase hned vytočená a nejsem zvyklej jezdit s motorem přes 3tis.rpm.
Už jak jsem auto koupil,na origo 32" pneu,se mi zdálo vcelku líný ani né tak od motoru ale právě na převodech.A to mám rok 07 ,model X,který jen v tomhle roce, měl ten nejsilnější převod co se do Jeepů fabricky dává-4,11 ,jako Rubicon. Přesto to nebylo ono.Pak se daly 33" ,M/T pneu,kdy se celkovej převod ještě zrychlil a navíc váha a odpor samotnejch pneumatik. Tady je tabulka koncových převodů vs.velikost pneu a výsledná rychlost u JK. Na porovnání automat a pod ním manuál oba na poslední kvalt a rychlost 70Mph - 112Km/h.
Ideální zpřevodování je zelený pole.Ale i tovární pneu a převody jsou mimo,jak je vidět (u automatu):

Obrázek


Hned jsem uvažoval o převodech ale není to levná a hlavně na montáž jednoduchá věc,kterou umí každej. Takže se to furt oddalovalo a furt byly jiný priority,na investice.Co si budem povídat,vyměnit převody ,který nejsou na očích a nebo si pořídit něco,co mi bude denně masírovat už jen při pohledu,tak se líp volí to druhý.
To "čekání" mělo ale jistou výhodu.PetrF - http://www.us-car-service.cz
se vypracoval v montáži převodů na naší špičku a já tak mohl beze strachu,jako jednomu s mála,svěřit s důvěrou moje auto. Kdo mě zná,ví,že si na autě vše dělám sám a jen tak k němu někoho nepustím.Zvládnu toho hodně ale sou dvě věci do kterých si netroufnu.Automatická převodovka a převody v rozvodovkách. Obojí totíž krom teorie a šikovnosti,vyžaduje především praxi a profi vybavení. A školit se v tomhle nehodlám a už vůbec né na svým autě,který denně potřebuju používat.
Vše jsem tedy nechal na něm.Jak volbu značky převodů,tak i montáž. Převod jsem dal 4,88 což je převod odpovídající 33" pneu a je,jak já zastávám,minimálně "ob-číslo" o proti výchozímu. Paradoxně,otáčkama budu stále lehce na míň,než má fabricky JK Rubicon v manuálu na 32" silničních pneu! Tady je vidět,jak jsou automaty,ve stejným modelu, o proti manuálům převodově znevýhodněny a nahoněny do rychla.
PetrF vybral značku převodů a ložiskový ,montážní sady,od firmy Nitro,se kterou má dobrý zkušenosti.
http://jeepshop.cz/index.php?cPath=904_910
V prosinci,sme to před svátkama nestihli.Plná dílna a pak by byla zbytečná hektika to stihnout . Tak sme to domluvili na první tejden v lednu. V pondělí jsem odvezl do Strakonic auto.Ještě na silvestra bylo nádherně vypucovaný ale jako na potvoru,v neděli hnusně a tak jsem musel ještě auto lehce ve Strakonicích umejt abych nedával nějakou špínu.Sám to nemám rád,když mi někdo přiveze neumytou motorku na servis.Pak sem hned zajel na "sál" a začlo se!! No a já odkráčel na vlak a tradá nach Prag!
Tady pár fotek s montáže převodů na předku.Podle otisku na barvě,je vidět,že se to povedlo a je na to krásnej pohled!

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Harley dne 08 led 2012, 23:21, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna stálýho převodu

Nový příspěvek od Harley »

Tady pár fotek pro představu,jaký sou potřeba nějaký přípravky a vybavení

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna stálýho převodu

Nový příspěvek od Harley »

Zadek proběhl v podobným duchu až na jednu podstatnou věc. Kdo mě zná,ví,jakej mám negativní názor na lamelovej samosvor Trac Lok. Já ho měl i tady. Sice se moc negativně neprojevoval a byl spíš krocen ESP ale stejně,byl tam a už to mě prudilo. Když se otevřely diferáky,tak ze předku vytekl čirej,jako právě nalitej olej.Zadek šedivej hnus.
Aleš-Petardak,mi onehdy nabídnul,že kdybych chtěl,může mi nabídnout jeho otevřenej koš do D44,kterej mu zbyl s jeho Sahary. Tu nabídku jsem samozřejmě využil a koše sme směnily. Takže teď mám na zadku otevřenej diferál a jsem mnohem spokojenější,že mě nebude něco kurvit jízdní vlastnosti a obrusy s lamel ničit ložiska.
Můj LSD měl najeto 110tis.Km a stále byl ve velice pěkným stavu.Je vidět,že ho dost chrání ESP a lamely se zbytečně nedřou,když se má protočit jedno kolo.

Aleši díky!
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna stálýho převodu

Nový příspěvek od Harley »

V pátek v noci,po čtyřech dnech práce, jsem se vrátil od PetraF ze Strakonic. Konečně jsem se dočkal toho,že auto má normální výkon.Teda že je efektivně přenášen! Změna převodů opravdu stojí za to. Po 100Km zs Strakonic převodovka podřadila s OD na trojku asi jen dvakrát v největších stoupáních. Kvalty se příjemě natáhly,a převodovka pěkně a čitelně řadí. Na tlačítko O/D-Off můžu v podstatě zapomenout. Pro každou potřebnou rychlost,je tam konkrétní kvalt a né bláznění automatu mezi dvěma a do toho ještě zamykání a odemykání měniče. Ikdyž jsou převody ještě v záběhu a musím se držet zkrátka s jejich zatěžováním,tak na zvlněný silnici kolem Orlíku jsem s přehledem předjížděl autobusy a když jsem vedle nich přišlápl pedál,tak auto na danej kvalt ještě zrychlilo a né šlapání do hovna bez odezvy a potom vyletění otáček do červenýho. Prostě motor reaguje přesně na pedál plynu.Otáčky v kopci nepadaj a krouťák v danných otáčkách a rychlosti je dostatečnej aby motor ty otáčky udržel.
Spotřeba mimo město asi na stejno (11,3 dle počítače) a nijak zvlášť nestoupala,když jsem jel do kopce. Město se uvidí časem. Každopádně jsem i v Praze testnul pár kopečků,kde byly problémy s automatem,s jeho volbou kvaltu při padesátce.Teď jedu přesnejch padesát na tempomatu a třeba celej prosečák vyjedu bez řazení na zamčenou trojku! To předtím ani náhodou!
Je to prostě velice příjemný a až tomu tak po tisícovce Km budu moct nandat a trošku poškádlit,bude to zábava.
Na druhou stranu,není to žádnej dravec a otáčky nejsou přehnaně vyšší. Klidně bych si dovedl představit pro 33" převod 5,13 a nebo origo kola 32" a těhle 4,88.

Jinak Petr odvedl super práci. Převody vůbec neslyším.Celou cestu jsem jel bez rádia a občas stáhl i okýnko. Tak snad nebude nějaká vada materiálu,která by to zkazila.
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna stálýho převodu

Nový příspěvek od Tom »

blahopřeju :todáš:
nafťák
malej kecal
Příspěvky: 13
Registrován: 14 úno 2010, 22:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna stálýho převodu

Nový příspěvek od nafťák »

Tá zmena prevodu sa prejavila aj u môjho Rubicona CRD s automatom pri 35" kolách a s prevodmi 5,13 som dal dole na šprint TJ s nadupaním šestválcom 4L o 800kg lahšieho tiež s 35" kolesami a prevodom 4,88 v manuale.Auto je zrazu živšie a zúrivejšie aj s tím traktorovým motorom.Tu je badať väčší rozdiel medzi hruškami.
Přílohy
jeep 326.jpg
jeep 314.jpg
jeep 311.jpg
jeep 313.jpg
elvis
hodně velkej kecal
Příspěvky: 166
Registrován: 06 led 2012, 18:48
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna stálýho převodu

Nový příspěvek od elvis »

[quote="Harley"]V pátek v noci,po čtyřech dnech práce, jsem se vrátil od PetraF ze Strakonic. Konečně jsem se dočkal toho,že auto má normální výkon.Teda že je efektivně přenášen! Změna převodů opravdu stojí za to. Po 100Km zs Strakonic převodovka podřadila s OD na trojku asi jen dvakrát v největších stoupáních. Kvalty se příjemě natáhly,a převodovka pěkně a čitelně řadí. Na tlačítko O/D-Off můžu v podstatě zapomenout. Pro každou potřebnou rychlost,je tam konkrétní kvalt a né bláznění automatu mezi dvěma a do toho ještě zamykání a odemykání měniče. Ikdyž jsou převody ještě v záběhu a musím se držet zkrátka s jejich zatěžováním,tak na zvlněný silnici kolem Orlíku jsem s přehledem předjížděl autobusy a když jsem vedle nich přišlápl pedál,tak auto na danej kvalt ještě zrychlilo a né šlapání do hovna bez odezvy a potom vyletění otáček do červenýho. Prostě motor reaguje přesně na pedál plynu.Otáčky v kopci nepadaj a krouťák v danných otáčkách a rychlosti je dostatečnej aby motor ty otáčky udržel.
Spotřeba mimo město asi na stejno (11,3 dle počítače) a nijak zvlášť nestoupala,když jsem jel do kopce. Město se uvidí časem. Každopádně jsem i v Praze testnul pár kopečků,kde byly problémy s automatem,s jeho volbou kvaltu při padesátce.Teď jedu přesnejch padesát na tempomatu a třeba celej prosečák vyjedu bez řazení na zamčenou trojku! To předtím ani náhodou!
Je to prostě velice příjemný a až tomu tak po tisícovce Km budu moct nandat a trošku poškádlit,bude to zábava.
Na druhou stranu,není to žádnej dravec a otáčky nejsou přehnaně vyšší. Klidně bych si dovedl představit pro 33" převod 5,13 a nebo origo kola 32" a těhle 4,88.

Jinak Petr odvedl super práci. Převody vůbec neslyším.Celou cestu jsem jel bez rádia a občas stáhl i okýnko. Tak snad nebude nějaká vada materiálu,která by to zkazila.[/quo

Na kolik tě to cca vyšlo?
elvis
hodně velkej kecal
Příspěvky: 166
Registrován: 06 led 2012, 18:48
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna stálýho převodu

Nový příspěvek od elvis »

[quote="Harley"]V pátek v noci,po čtyřech dnech práce, jsem se vrátil od PetraF ze Strakonic. Konečně jsem se dočkal toho,že auto má normální výkon.Teda že je efektivně přenášen! Změna převodů opravdu stojí za to. Po 100Km zs Strakonic převodovka podřadila s OD na trojku asi jen dvakrát v největších stoupáních. Kvalty se příjemě natáhly,a převodovka pěkně a čitelně řadí. Na tlačítko O/D-Off můžu v podstatě zapomenout. Pro každou potřebnou rychlost,je tam konkrétní kvalt a né bláznění automatu mezi dvěma a do toho ještě zamykání a odemykání měniče. Ikdyž jsou převody ještě v záběhu a musím se držet zkrátka s jejich zatěžováním,tak na zvlněný silnici kolem Orlíku jsem s přehledem předjížděl autobusy a když jsem vedle nich přišlápl pedál,tak auto na danej kvalt ještě zrychlilo a né šlapání do hovna bez odezvy a potom vyletění otáček do červenýho. Prostě motor reaguje přesně na pedál plynu.Otáčky v kopci nepadaj a krouťák v danných otáčkách a rychlosti je dostatečnej aby motor ty otáčky udržel.
Spotřeba mimo město asi na stejno (11,3 dle počítače) a nijak zvlášť nestoupala,když jsem jel do kopce. Město se uvidí časem. Každopádně jsem i v Praze testnul pár kopečků,kde byly problémy s automatem,s jeho volbou kvaltu při padesátce.Teď jedu přesnejch padesát na tempomatu a třeba celej prosečák vyjedu bez řazení na zamčenou trojku! To předtím ani náhodou!
Je to prostě velice příjemný a až tomu tak po tisícovce Km budu moct nandat a trošku poškádlit,bude to zábava.
Na druhou stranu,není to žádnej dravec a otáčky nejsou přehnaně vyšší. Klidně bych si dovedl představit pro 33" převod 5,13 a nebo origo kola 32" a těhle 4,88.

Jinak Petr odvedl super práci. Převody vůbec neslyším.Celou cestu jsem jel bez rádia a občas stáhl i okýnko. Tak snad nebude nějaká vada materiálu,která by to zkazila.[/quo

Na kolik tě to cca vyšlo?
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna stálýho převodu

Nový příspěvek od Harley »

Zhruba tak,jak Ti psal Peterdak
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů