EGR a chybová hláška P-0406

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

EGR a chybová hláška P-0406

Nový příspěvek od Harley »

Asi před rokem se mi prvně objevila chybová hlášká P-0406. Vymazal jsem jí a bral jsem to jako nějakou anomálii v systému,jelikož se to neopakovalo. Až asi začátkem léta se objevila znova a musel jsem jí mazat častěji,třeba každej den po tejden.ProCal module byl stále v permanenci! Na JK foru jsem zjistil,že je to běžná a častá závada na EGR ventilu a hodně lidí ho buď mění v záruce a nebo i za vlastní. Zhruba se objevuje u aut co mají najeto od 60-100tis.Km a hlavně u těch,co často startují a hodně popojíždí. Což je logický. Na jinejch diskuzích ve světě jsem se taky dozvěděl,že Chrysler měl s EGR ventilama vždycky problémy.
No tak jsem u http://www.rockauto.com koupil novej.Vyšel tam i s dopravou asi na 125Usd a za pět dní byl doma.
Obrázek
http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=2064068
Žádná hrozná cena ale jak sem vyčetl s diskuzí a i jak sem to prohlížel na autě,tak výměna je trochu pakec. Ventil je na pravý straně za pravou hlavou pod torpédem kastle. Ze zhora je sotva vidět a jen díky červený pojistce na konektoru. Ke konektoru se taky nedá dostat,pokud se neodmontuje pořadač kabelů ke svíčkám. Jinak demontáž se provádí s pod blatníku. Znatelně jednodušší to mají auta s manuálem.U automatů,vede těsně za ventilem nalejvací trubice převodovky s měrkou.Každej s automatem přitom řval,protože ta trubice zakrývá zadní šroub příruby ventilu. První šroub je za pět minut,druhej prý za víc jak hodinu!!!
No takže se mi do toho vůbec nechtělo a ventil ležel tři týdny v regálu.Taky i s důvodu,že v momentě,kdy jsem ho zaplatil,tak se až do tohohle týdne hláška neobjevila,jak už to tak bejvá!Od neděle jsem ale zase "gumoval" a dneska se na to udělalo počasí a nálada.
Takže sundat pravý kolo a potom plastový nadkolí.Po jeho sundání je vše krásně vidět . Na dlouhej nástavec 8mm oříšek a odpojí se přepouštěcí trubka ventilu. Pohoda. Potom je vidět první šroub příruby ventilu.Je na 10mm klíč. Taky pohoda. No a pak ten druhej,co není vidět a jen po hmatu jsem na něj nasadil klíč.Povolil a dál šel rukou.Po malejch otáčeních ale jak je dlouhej,tak se opřel o tu trubici automatu. Trošku jsem s tím zápasil ale pak se to podařilo vytočit a ventil vyndat.Konektor jsem odpojil až když jsem EGR tahal ven .
Novej EGR přišel s novejma šroubama a těsněním. Šrouby jsou dělaný na strojní montáž na lince a tak mají docela dlouhou náběhovou špičku.Přesně ta tam překáží,při vyšroubovávání. Doporučuju ten zadní,delší,šroub o tu špičku zkrátit,zhruba o 7mm.Po tomhle tam jde dát novej ventil v pohodě ,bez pakárny s překážející trubicí od automatu. Až ho budu zase po sto tis. měnit, bude to legrace :cigarko:
Montáž je opak demontáže.Zapojit konektor. Dva šrouby co drží EGR,dva co přepouštěcí trubku. Nandat plastový nadkolí,nasadit kolo.
K tomu nadkolí. Je držený uvnitř několika plastovýma "ježkama" (nevím jak se tomu odborně říká),pak takovou plastovou maticí a k blatníku je přichycen třema karosářskýma plastovýma trhacíma nejtama. Ty jsou jen na jedno použití.Proto je dobrý mít připravený tři náhradní.Já je měl,jelikož jsem loni blatníky lakoval a tak jsem si jich pytlík koupil.
Takže práce né zrovna lahůdková ale zase žádná trága. V celku v pohodě jsem to celý měl za hodinu hotový. Bejt to manuál,tak půlhoďka v klidu.
Nářadí na to. Doporučuju klíč 10mm očko-plochej ale ráčnovej.Ten hodně ulehčí,že se nemusí přesazovat.A lepší aby byl placatej,né v úhlu. A potom na malou 1/4" golu dlouhej nástavec a 8mm ořech. Toť vše.
K ventilu od rockauto.com je i plechový těsnění mezi ventil a hlavu ale není k němu těsnění k přepouštěcí trubce. Doporučuju si ho k tomu pořídit.Já přepoužil to starý ale bylo tak na hraně použitelnosti.

Kdyby se někdo chtěl zeptat,proč ventil nevyřadit s činosti.
Jelikož nejsem člověk ekologicky smýšlející ve vztahu k vozidlům a všechny výmysly,který snižují výkon a zvyšují spotřebu a všelijak omezují na úkor lepších emisních limitů,mě už s principu serou a EGR je jeden s nich. Hned po koupi jsem se o zablokování ventilu zajímal ale bohužel,kontrolní systém vozidla je tak sofistikovanej,že nejen že pozná odpojení,nebo vnitřní závadu ventilu,tak taky pozná,že ventil přepouští málo nebo hodně.Takže zablokovat přepouštění slepým těsněním to neřeší.

Obrázek

Obrázek
LUKI

Re: EGR a chybová hláška P-0406

Nový příspěvek od LUKI »

To jsi mne nepotěšil , chystal jsem se ho zaslepit dokud funguje :frown:
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů