Tak napíšu svojí anabázi s výměnou rádia za ne OEM.
Začlo to tím,že jsem měl původně v autě ,US verzi, to nejobyčejnější rádio s CD ale premium Infinity systém se zesilovačem. Jelikož mám rád v autě TV,tak jsem časem vyměnil mý US rádio bez DVD za to samý ale s DVD a s EU verze. US verze nevyžaduje PIN kód ale EU jo. Zajel jsem s novým rádiem do Chryslera na Chodov a tam mi asi za deset minut přinesly rádio a s ním i kód.Nic za to ani nechtěli.Rádio jsem tehdá namontoval,vložil kód a makalo. Vše bylo OK . K rádiou jsem napíchl externí monitor a mohl sledovat filmy,později jsem přidal i setobox a běžela mi i digitální TV. Takhle mi to vyhovovalo,jelikož rádio je vzhledově obyčejný a neláká ani smažky,který jdou kolem auta bez dveří,aby ho vyškubli.Monitor byl sundavací a tak tam nic nerušilo a nelákalo.
http://www.jeepwrangler.cz/phpbb3/viewt ... =89&t=1232
Jediný co mi na tom vadilo,že ač jsem dal EU rádio,tak počítač auta-TIPM,stále přepisoval regionální kód DVD přehrávače a disky,který měly evropskej reg. kód mi to vyplivávalo.Přehrál jsem tak jeden-dva originál DVD .Jediná možnost byla origo DVD přepálit a tak to pak hrálo. Otravný jednak,že jsem si někde u benzínky koupil na cestu nějakej film a on mi tam nehrál a druhak,mám rád jen originály a ty přepálený mi vaděj.Snažil jsem se několikrát přes diagnostiku Starscan to přepsat,je na to i postup ale můj TIPM se nenechal.Navíc mi bylo doporučeno abych se nesnažil do US verze nacpat jen část EU konfigurace,že by to mohlo ovlivnit a zblbnou i nějaký jiný funkce vozidla.
Už před časem jsem si koupil redukční rámeček na ne-OEM rádio na 1DIN. (Vojto,redukcí jsem myslel kabeláž,rámeček je jasnej)
http://www.aunika.com/Prislusenstvi-pro ... toradia-66
Koupil jsem si i rámečky ,který umožňujou montáž 2DIN rádia
http://www.aunika.com/Prislusenstvi-pro ... N-Chrysler
a taky redukční kabeláž pro připojení.
http://www.aunika.com/Prislusenstvi-pro ... DGE-JEEP-1
Nakonec jsem s toho nic nepoužil a pak přišla ta možnost směny za Jeep rádio s DVD.
Před pár týdny se objevilo zajímavý rádio s DVD-TV-BT-a GPS. 1DIN,se sundavací 7" obrazovkou a za velice příznivou cenu,7500Kč. Tak jsem do něj skočil!
http://wigishop.cz/autoradio-s-dvd-cd-u ... tron-7810g
Vyštrachal jsem s krabice redukční rámeček na 1DIN a kabeláž. Výměna a zapojení proběhlo v pohodě,redukční rámeček sedne do palubky přesně.Obrazovka docela sedí do interiéru a je na ní dobře vidět ze všech sedaček. GPS je IGO 8 a ta taky maká špičkově.Potud OK!
Pak nastal problém,kvůli kterýmu jsem založil tohle téma. Jelikož mám premium aktivní audio systém tak vše jde do repráků přes zesilovač.Jenže zesilovač se zapíná jen zapnutím origo rádia přes CanBus a počítač auta. Neorigo rádio na Canbus napojený není a tak zesíka nemá co zapnout a je v autě ticho. Abych nejezdil s novým rádiem bez zvuku,tak jsem to prozatím vyřešil tak,že jsem dle schématu propojil piny v konektorech zesilovače a ty hrajou na zesilovač rádia. Nejsem Hi-Fi maniak a rozdíl v kvalitě zvuku nepoznám.Jen se musí dávat bacha aby se nepustily nějaký špičky do výškáčů a taky rádio nejde dát hodně nahlas,pak to začne chrčet,jak repro nestíhá.To by ani tak nevadilo ale je problém s nastavením balance a hlavně Fade. V autě je šest reproduktorů ale rádio je jen čtyřkanálový,takže ty výškáče jsou napojený na přední středobasy.Při ladění FADE to jde tak nějak divně a křížem.
Tak jsem hledal jak se tohle řeší ve světě.Existuje na to krabička,od firmy AXXESS,která je napojená na CanBus vozidla a při zapnutí rádia aktivuje zesilovač.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CHTO-03- ... 0154211266
Krabičku jsem objednal na e-bayi,přišla asi na 2,5tis. ,s radostí jsem jí namontoval a ona nefunguje. Nevím kde je problém.Zapojení je triviální,to splést nejde.prodejce mi nabídl výměnu ale znova platit dopravy a cla ,tak to je jak za cenu nový,zatím to s ním řešim.Jak sem se i na různejch fórech dozvěděl,tak se to stát může,že se krabička nespáruje s CanBus systémem vozidla. Vyjímečně ale může.Asi sem ta vyjímka!
Mezitím jsem pátral dál,jestli neexistuje jinej výrobce. Bohužel,ne. Narazil jsema akorát na speciální kabeláž pro aktivní audio systém v Jeepech,kterej prodává kladenská Aunika.
http://www.aunika.com/Prislusenstvi-pro ... Chrysler-1
Stojí to asi 2,5tis. a prej to zesík aktivuje.Měl jsem několik mailů s technikama Auniky a ti mě ujišťovali,že to tak je.Tak jsem kabeláž koupil a jak sem tušil,není to tak. Ta kabeláž je pro aktivní systém,to ano ,ale má za funkci zesilovač přemostit(to samý jako když propojím piny v konektoru zesíku) jen se nemusí nic rozebírat,jen se to prokonektoruje.Navíc to obsahuje nějaký filtry,který líp pouští zvuk do těch vejškáčů. Rádio ani nahlas nechrčí a když třeba přepínám mezi rádiem s TV a je tam rozdíl v hlasitosti,tak nevystřelí tolik ty špičky. Fade je o něco lepší ale stopro ne.
Tak jsem Auniku informoval,že výrobek funguje jinak a je na jiný použití,než jak mají inzerováno.Omluvili se a nabídli,že to vezmou zpět.Já si to ale nechal abych zase nemusel rozpinovávat konektory. (v odkazu už mají opraveno na co to přesně je)
Tenhle set není špatnej.Obsahuje vše,pro připojení ne-OEM rádia do auta s aktivním systémem včetně redukce na anténí konektor.
Krabičku od AXXES -Metro tady prodává Stualarm ale je za dost peněz.Asi 4,5tis. a když jsem ji scháněl,tak jí neměli mít asi dva měsíce.
http://www.stualarm.cz/produkt/27011-ac ... sler-2007/
(Na fotce mají jinej model,ten pro JK má chincový konektory)
Dá se ve světě koupit asi od 100Usd plus doprava,clo a Dph..Což je furt zajímavější cena ale je tu riziko,že nebude fachčit a reklamace je pak skoro nereálná.
Takže výměna rádia v JK není až taková legrace a krom samotnýho rádia to vyžaduje ještě spoustu věcí a peněz kolem.